Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Przecież są już naniesione "szerokie" korytarze i pomiędzy nimi dokona się wyboru.
http://www.siskom.waw.pl/kp-kolej-ldp.htm
Trasowanie wstępne :
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko ... ektant.pdf
A tak naprawdę to przyjdzie nowy rząd , wywali łódzkie lobby z MI a z Y zostanie moderna lini W-wa-Poznań do 200 km/h i Poznań-Wrocław do 160km/h
http://www.siskom.waw.pl/kp-kolej-ldp.htm
Trasowanie wstępne :
http://www.siskom.waw.pl/komunikacja/ko ... ektant.pdf
A tak naprawdę to przyjdzie nowy rząd , wywali łódzkie lobby z MI a z Y zostanie moderna lini W-wa-Poznań do 200 km/h i Poznań-Wrocław do 160km/h
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
A z tym nowym rządem przyjdzie bida i powiedzą,że KDP ni hu humilo pisze: A tak naprawdę to przyjdzie nowy rząd , wywali łódzkie lobby z MI a z Y zostanie moderna lini W-wa-Poznań do 200 km/h i Poznań-Wrocław do 160km/h
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Myślę, że taka współpraca kalisko-konińska byłaby o wiele efektywniejsza. Niestety chyba jest to niemożliwe.Stanis pisze:Jeśli mamy taki twór jak aglomeracja kalisko-ostrowska i stacja ma być między tymi miejscowościami,to na równi dobrze może funkcjonować aglomeracja kalisko-koninska ze stacją pomiędz Kaliszem a Koninem. Odległość Opatówka a Odolanowa podobna jak Kalisza i Konina.
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 sty 2011, o 11:28
- Lokalizacja: Widok/AK
Utworzyłem grupę, która w przyszłości może wspierać inicjatywę naszego miasta. Zachęcam do zapisania się i aktywnego promowania/wypowiadania się. Jak pokazał przykład Monopoly (zabawna reklama tej gry ) Kaliszanie potrafią się zebrać i działać we wspólnej sprawie.
http://www.facebook.com/pages/Chcemy-Pr ... 4791644616
http://www.facebook.com/pages/Chcemy-Pr ... 4791644616
- Bartek1661
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 23:00
- Lokalizacja: Dobrzec
Zanim ta kolej powstanie ja zdąrzę umrzeć i z martwych wstac http://proteys.info/404/
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Nowe wieści w sprawie KDP.
W woj. łódzkim mają być trzy przystanki szybkich kolei
W województwie łódzkim mają być trzy przystanki sieci kolei dużych prędkości: w Łodzi i między Zduńską Wolą a Sieradzem oraz w Opocznie, gdzie powstanie nowa stacja kolejowa na szlaku łączącym stolicę regionu z Centralną Magistralą Kolejową.
W środę w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi odbyły się drugie konsultacje społeczne w sprawie wariantów przebiegu linii kolei dużych prędkości w Łódzkiem. Uczestniczyli w nich: kolejarze, przedstawiciele firmy IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo - wykonawcy studium wykonalności linii dużych prędkości Warszawa - Łódż - Poznań - Wrocław, zarządcy dróg, przedstawiciele samorządu województwa oraz samorządów lokalnych.
Zdaniem marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia, najbardziej opłacalny ekonomicznie jest wariant szlaku kolei dużych prędkości, który przebiega tunelem pod Łodzią.
"Wyjście z Łodzi w kierunku południowym także wydaje się wariantem najbardziej optymalnym i ominięcie zbiornika Jeziorsko również od południa. Koncepcja lokalizacji przystanku pośredniego w rejonie między Sieradzem a Zduńską Wolą wydaje się dziś uzasadniona i ze względów lokalizacyjnych, środowiskowych, ale i ekonomicznych" - mówił dziennikarzom Stępień.
Według niego, do pażdziernika powinna być przygotowana koncepcja wariantu, który będzie już szczegółowo rozpatrywany. W ciągu dwóch lat planowane jest zakończenie przygotowania studium wykonalności. Linia ma być gotowa w 2020 r.
Dyrektor IDOM Marcin Warda powiedział, że po przeanalizowaniu uwag przedstawionych podczas pierwszych konsultacji, udało się ominąć większość kwestii spornych.
"Planujemy powstanie stacji kolejowej między Zduńską Wolą a Sieradzem, bo ma to duże znaczenie ze względu na funkcjonalność samej linii. Obok stacji technicznej będzie to też stacja pasażerska" - zaznaczył.
Planowana linia dużej prędkości, tzw. linia Y, ma prowadzić z Warszawy do Łodzi, a póżniej rozdzielić się na dwie odnogi - do Poznania i Wrocławia. Od Warszawy linia prawdopodobnie przebiegać będzie wzdłuż autostrady A2. Póżniej wzdłuż autostrady A1 ma wchodzić od wschodniej strony do Łodzi i przechodzić tunelem przez stację Łódż Fabryczna oraz tunelem średnicowym wychodzić w stronę południową.
Nadal rozpatrywane są dwa warianty obejścia zbiornika Jeziorsko, od południa i północy, a także dwa warianty rozwidlenia linii w kierunku Wrocławia i Poznania - już za Sieradzem w woj. łódzkim, bądż dopiero w Nowych Skalmierzycach w Wielkopolsce.
Władze samorządowe Sieradza i Zduńskiej Woli różnią się w tym, gdzie ma być zlokalizowana stacja pośrednia, ale zapewniają, że są w stanie dojść do porozumienia. Podkreślają, że najważniejsze jest to, by zwyciężył wariant ominięcia Jeziorska od strony południowej.
"Jeśli zwycięży ten wariant, to obojętnie gdzie by powstał ten przystanek (...) będziemy zadowoleni. Bo na pewno z przyczyn ekonomicznych musi być to pomiędzy Sieradzem a Zduńską Wolą. Możemy się różnić w opiniach czy kilometr w jedną czy w drugą stronę, ale najlepiej byłoby, żeby było to pośrodku" - powiedział prezydent Sieradza Jacek Walczak.
Wybrany po konsultacjach przebieg trasy powinien być przedstawiony do końca tego roku. Budowa ma się rozpocząć w 2014 r., a linia ma być gotowa w 2020 r. Pociągi będą mogły po niej jeżdzić do 350 km/godz.
Projekt dotyczy także połączenia Łodzi z Centralną Magistralą Kolejową i budowy stacji Opoczno Południowe. Stacja nie tylko obsługiwałaby pociągi poruszające się po CMK, ale też - po wybudowaniu nowej linii do Łodzi - stałaby się łącznikiem między magistralą a tzw. Y, czyli linią łączącą Warszawę i Łódż z Poznaniem oraz Wrocławiem. Szybkie pociągi mogłyby wtedy kursować np. z Krakowa przez Łódż do Poznania.
http://www.wnp.pl/wiadomosci/w-woj-lodz ... 0_0_0.html
W woj. łódzkim mają być trzy przystanki szybkich kolei
W województwie łódzkim mają być trzy przystanki sieci kolei dużych prędkości: w Łodzi i między Zduńską Wolą a Sieradzem oraz w Opocznie, gdzie powstanie nowa stacja kolejowa na szlaku łączącym stolicę regionu z Centralną Magistralą Kolejową.
W środę w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi odbyły się drugie konsultacje społeczne w sprawie wariantów przebiegu linii kolei dużych prędkości w Łódzkiem. Uczestniczyli w nich: kolejarze, przedstawiciele firmy IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo - wykonawcy studium wykonalności linii dużych prędkości Warszawa - Łódż - Poznań - Wrocław, zarządcy dróg, przedstawiciele samorządu województwa oraz samorządów lokalnych.
Zdaniem marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia, najbardziej opłacalny ekonomicznie jest wariant szlaku kolei dużych prędkości, który przebiega tunelem pod Łodzią.
"Wyjście z Łodzi w kierunku południowym także wydaje się wariantem najbardziej optymalnym i ominięcie zbiornika Jeziorsko również od południa. Koncepcja lokalizacji przystanku pośredniego w rejonie między Sieradzem a Zduńską Wolą wydaje się dziś uzasadniona i ze względów lokalizacyjnych, środowiskowych, ale i ekonomicznych" - mówił dziennikarzom Stępień.
Według niego, do pażdziernika powinna być przygotowana koncepcja wariantu, który będzie już szczegółowo rozpatrywany. W ciągu dwóch lat planowane jest zakończenie przygotowania studium wykonalności. Linia ma być gotowa w 2020 r.
Dyrektor IDOM Marcin Warda powiedział, że po przeanalizowaniu uwag przedstawionych podczas pierwszych konsultacji, udało się ominąć większość kwestii spornych.
"Planujemy powstanie stacji kolejowej między Zduńską Wolą a Sieradzem, bo ma to duże znaczenie ze względu na funkcjonalność samej linii. Obok stacji technicznej będzie to też stacja pasażerska" - zaznaczył.
Planowana linia dużej prędkości, tzw. linia Y, ma prowadzić z Warszawy do Łodzi, a póżniej rozdzielić się na dwie odnogi - do Poznania i Wrocławia. Od Warszawy linia prawdopodobnie przebiegać będzie wzdłuż autostrady A2. Póżniej wzdłuż autostrady A1 ma wchodzić od wschodniej strony do Łodzi i przechodzić tunelem przez stację Łódż Fabryczna oraz tunelem średnicowym wychodzić w stronę południową.
Nadal rozpatrywane są dwa warianty obejścia zbiornika Jeziorsko, od południa i północy, a także dwa warianty rozwidlenia linii w kierunku Wrocławia i Poznania - już za Sieradzem w woj. łódzkim, bądż dopiero w Nowych Skalmierzycach w Wielkopolsce.
Władze samorządowe Sieradza i Zduńskiej Woli różnią się w tym, gdzie ma być zlokalizowana stacja pośrednia, ale zapewniają, że są w stanie dojść do porozumienia. Podkreślają, że najważniejsze jest to, by zwyciężył wariant ominięcia Jeziorska od strony południowej.
"Jeśli zwycięży ten wariant, to obojętnie gdzie by powstał ten przystanek (...) będziemy zadowoleni. Bo na pewno z przyczyn ekonomicznych musi być to pomiędzy Sieradzem a Zduńską Wolą. Możemy się różnić w opiniach czy kilometr w jedną czy w drugą stronę, ale najlepiej byłoby, żeby było to pośrodku" - powiedział prezydent Sieradza Jacek Walczak.
Wybrany po konsultacjach przebieg trasy powinien być przedstawiony do końca tego roku. Budowa ma się rozpocząć w 2014 r., a linia ma być gotowa w 2020 r. Pociągi będą mogły po niej jeżdzić do 350 km/godz.
Projekt dotyczy także połączenia Łodzi z Centralną Magistralą Kolejową i budowy stacji Opoczno Południowe. Stacja nie tylko obsługiwałaby pociągi poruszające się po CMK, ale też - po wybudowaniu nowej linii do Łodzi - stałaby się łącznikiem między magistralą a tzw. Y, czyli linią łączącą Warszawę i Łódż z Poznaniem oraz Wrocławiem. Szybkie pociągi mogłyby wtedy kursować np. z Krakowa przez Łódż do Poznania.
http://www.wnp.pl/wiadomosci/w-woj-lodz ... 0_0_0.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
kaliska masakra piłą ręczną
megalomania do N -tej potęgi, tytuł wątku "... Kolej z Kalisza do...'' spowodował spłodzenie już prawie 2000 wpisów. Ciekawe, bo nikt nie słyszał, by istniał projekt budowy szybkiej kolei z Kalisza do jakiegokolwiek miasta.
A tu setki nic nie wnoszących uwag, sugestii i małomiasteczkowej blubraniny.
Lubiłem czytać książki Wernica o dzikim zachodzie. Tam zawsze prawdziwy i mądry Indianin był małomówny. Odzywał się tylko na temat i gdy miał coś ważnego do powiedzenia. Ale akcja tych opowieści działa się na zachodzie, co prawda dzikim, ale mądrym. Tu jak widzę mamy wschód , do tego nie mądry.
A tu setki nic nie wnoszących uwag, sugestii i małomiasteczkowej blubraniny.
Lubiłem czytać książki Wernica o dzikim zachodzie. Tam zawsze prawdziwy i mądry Indianin był małomówny. Odzywał się tylko na temat i gdy miał coś ważnego do powiedzenia. Ale akcja tych opowieści działa się na zachodzie, co prawda dzikim, ale mądrym. Tu jak widzę mamy wschód , do tego nie mądry.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9020
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24