A gdzie Kalisz
Kierunek dobry... , tylko że spóżniony o jakieś 7-8 lat ( jak ktoś słusznie napisał na innym forum ).Piekarz pisze:Pamiętam , natomiast myślę ,że kierunek jest dobry a jaki będzie rezultat - zobaczymy.
Dlaczego spóżniony ? Bo pierwsza fala inwestycji już przeszła i nas w zasadzie ominęła ( Nestle czy firmy z grupy Pratta to lata przedunijne ).
Obecnie inwestycji jest ogólnie mało.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Kalisz wsród 20 miast miło. Tylko, czy pan prezydent coś z tego wyniesie.
http://www.kalisz.pl/portal.php?aid=new ... e74e3550fa
http://www.kalisz.pl/portal.php?aid=new ... e74e3550fa
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9025
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Nie wiem jak i czym oni tu dojadą. dolecą?
Póki co proponuję kontrolę busów, bo jak się czyta, to włos się jeży :
Póki co proponuję kontrolę busów, bo jak się czyta, to włos się jeży :
Skandaliczne wyniki kontroli busów. Waga obnaża oszustów
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ustow.html
Skandaliczne wyniki kontroli busów. Waga obnaża oszustów
Marcin Sztandera
2011-04-26, ostatnia aktualizacja 2011-04-26 08:28
Co drugi kontrolowany bus ma w dokumentach zaniżoną masę własną, żeby
trudniej było wykryć nadmiar pasażerów. - To strasznie niebezpieczne - mówi
Inspekcja Transportu Drogowego
Dopuszczalną masę całkowitą samochodu określa producent i zapisana jest ona
w dokumentach pojazdu. - W dowodzie rejestracyjnym określa się również masę
własną pojazdu i liczbę pasażerów, którą może przewozić - opowiada Józef
Bryk, świętokrzyski wojewódzki inspektor transportu drogowego. Liczba ta
określana jest na podstawie nośności, czyli różnicy pomiędzy masą własną a
dopuszczalną masą całkowita. Rozporządzenie ministra infrastruktury mówi, że
trzeba spełnić jeszcze jeden warunek - na jednego pasażera nie może
przypadać mniej niż 71 kg nośności. - Opłaca się więc mieć pojazd o jak
najmniejszej wadze własnej i największej nośności - podkreśla Bryk.
Przewożnicy znależli sposób na zwiększenie nośności, przynajmniej na
papierze. - Docierały do nas sygnały, że zaniżano masę własną pojazdów, a
kilogramy wykorzystywano, żeby wpisać do dowodu rejestracyjnego większą
liczbę pasażerów - mówi Bryk. Podkreśla, że to bardzo trudne do sprawdzenia
przy okazji zwykłe kontroli, gdy tylko liczy się pasażerów i tę liczbę
porównuje się do zapisu w dowodzie rejestracyjnym. Postanowiono więc ważyć
samochody.
W regionie świętokrzyskim ITD robi to od kilku dni. Wyniki są zatrważające.
Na 60 sprawdzonych busów aż 36 miało zaniżoną masę własną. Zatrzymano ich
dowody rejestracyjne, wszystkie sprawy trafią do prokuratury.
Jeden z najbardziej drastycznych przypadków to volkswagen crafter zatrzymany
kilka dni temu na "siódemce" pomiędzy Kielcami a Jędrzejowem. Z dowodu
rejestracyjnego wynikało, że samochód waży 2,21 tony, jego dopuszczalna masa
całkowita to 3,5 tony i dzięki temu auto może przewozić 18 osób. - Po
ważeniu okazało się, że samochód waży 2,8 tony, czyli tych 18 pasażerów
powinno ważyć po 38,9 kg. Ale zgodnie z przepisami mógł przewozić tylko 9
pasażerów - opowiada Renata Gruszczyńska, zastępca wojewódzkiego inspetora
transportu drogowego w Kielcach.
Podobnych przypadków było więcej, w innym liczba pasażerów zamiast
deklarowanych 34 pasażerów mogła wynosić 19.
Inspektorzy podkreślają, że to najczęściej problem samochodów przerobionych
na autobusy z ciężarówek. - Dokłada się do nich fotele, ogrzewanie, czasami
klimatyzację. Potem takie auto w stacji kontroli pojazdów dostaje dokument
uprawniający do rejestracji. I powinna być uwzględniona nowa masa pojazdu,
bo podnoszą ja choćby same fotele. Ale w wielu przypadkach tak się nie
dzieje. Dlatego takie sprawy trafią do prokuratury, poinformujemy też
starostów mających nadzór nad stacjami obsługi - zapowiada Bryk.
Proceder ma miejsce w całym kraju. - Skontrolowano już blisko 300 pojazdów,
w połowie przypadków okazało się, że mają one zaniżoną masę własną i
zawyżoną liczbę pasażerów. Najgorzej było w Małopolsce, gdzie na 41 kontroli
było 39 niezgodności. W najbardziej drastycznych przykładach z województwa
lubelskiego masę własną auta zaniżono o 1,5 tony - mówi Alvin Gajadhur,
rzecznik prasowy Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Zapowiada coraz
częste kontrole. - Przeciążenie odbija się m.in. na drodze hamowania,
stabilności na zakrętach. To bardzo niebezpieczne - podkreśla.
Podobne próby obejścia przepisów zdarzały się już kilka lat temu. - Ale
tamten sposób łatwiej było wykryć. W dokumentach wpisywano prawdziwą masę
własną, ale większą ilość pasażerów. Wystarczyło to przemnożyć, żeby było
widać, czy wpis jest prawidłowy - mówi Gruszczyńska.
Dla "Gazety"
Rafał Jańczuk, Polskie Stowarzyszenie Przewożników Autokarowych
To efekt zezwolenia kilka lat temu na masowe przerabianie samochodów
ciężarowych na autobusy. Zajmuje się tym wiele, często bardzo małych firm,
które trudno upilnować. Bo z sygnałów do mnie docierających jasno wynika, że
takich problemów nie ma przy przeróbkach robionych przez największych
przewożników. Z drugiej strony mamy stacje diagnostyczne, które - jak
widać - też nie do końca prawidłowo postępują, bo ktoś te samochody dopuścił
do ruchu. Dobrze, że ITD zajęła się uporządkowaniem sprawy, ale mam
nadzieję, że nie doprowadzi to do wycięcia wielu firm, które kupiły
samochody nie zdając sobie nawet sprawy, że ktoś zaniżył ich masę.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Autor: "RB287" <[email protected]>
Data: 26 kwietnia 2011 09:08:38
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9025
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9025
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Pewnie,że niskojasiek20 pisze: Kalisz pewnie nisko, bo na stronie miasta się nie chwalą..
http://www.newsweek.pl/bins/media/pictu ... 92b44d.jpg
Ale jest szansa do awansu.....tylko Pęcherz musi niestety coś zrobić w tym kierunku.
http://www.portalsamorzadowy.pl/komunik ... 16685.html
http://www.portalsamorzadowy.pl/komunik ... 16886.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną