Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 3663
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Nie generalizujmy. Ja jestem niezadowolony z tej lokalizacji, ale dla mnie niech ten dworzec zabytkowy będzie wykorzystywany. Niech mieszkańcy Skalmierzyc mają ten duży ruch samochodowy, niech ludzie się na nowo denerwują na korki, hałas, niebezpieczeństwo etc.
Jeśli ktoś uważa, że PKP przeznaczy dziesiątki milionów na peryferyjny, zabytkowy budynek stacyjny wykorzystywany może w 10-20% powierzchni to się myli (moim zdaniem). Jedyne zmiany jakie zobaczymy to układ torowy + kasa PKP IC.
Jeśli ktoś uważa, że PKP przeznaczy dziesiątki milionów na peryferyjny, zabytkowy budynek stacyjny wykorzystywany może w 10-20% powierzchni to się myli (moim zdaniem). Jedyne zmiany jakie zobaczymy to układ torowy + kasa PKP IC.
Nie znam szczegółów koncepcji, ale spróbuję uzasadnić pomysł wykorzystania zabytkowego dworca. Zakładam, że linia KDP będzie przebiegała w niewielkiej odległości na południe od stacji NS. Dla pociągów, które bez zwalniania przejadą przez /obok stacji, nie będzie miało znaczenia w którym miejscu znajduje się przystanek. Natomiast wyhamowanie i zatrzymanie pociągu wymaga sporego dystansu. Być może uznano, że te dodatkowe kilkaset metrów (no może trochę więcej) które skład będzie musiał pokonać wjeżdżając na stację w NS w celu zatrzymania, nie ma dużego znaczenia dla czasu przejazdu.Piekarz pisze:Panowie wyjaśnijcie mi jedno - dlaczego stara ruina w NS a nie przystanek w polu ? Przecież to jest ekonomicznie nieuzasadniona lokalizacja
Zalety, np.:
-stworzenie głównej stacji przesiadkowej w AKO
-wykorzystanie pięknego zabytkowego dworca
- budowa infrastruktury niezbędnej do obsługi pasażerów na terenach należących prawdopodobnie do PKP
Do granicy Kalisza jest faktycznie blisko, ale do centrum Kalisza jest niewiele bliżej niż do centrum Ostrowa. Co do dojazdu. Dojazd z Kalisza i Ostrowa nie powinien odbywać się poprzez "centrum" NS. Należy zbudować niezbędną infrastrukturę drogową umożliwiającą dojazd zarówna z Kalisza jak i Ostrowa. Na obwodnicy N.S (mniej więcej w połowie drogi pomiędzy węzłem Skalmierzyce a Dobrzec, należy zbudować węzeł, który byłby początkiem przyszłej południowej obwodnicy Kalisza. Na początek wystarczy bardzo krótki odcinek przecinający ul. Wrocławską mniej więcej na wys.granicy Kalisza i NS od którego można byłoby wyprowadzić drogę do stacji KDP. W ten sposób uzyskujemy dogodny i krótszy niż przez miasteczko dojazd do stacji z centrum Kalisza.Piekarz pisze:Przecież to jest ekonomicznie nieuzasadniona lokalizacja( chociaż dla kaliszan nie najgorsza ze względu na niewielką odległość od granicy miasta , oczywiście po wyremontowaniu drugiego odcinka ul. Wrocławskiej).Kolejna rzecz , to dobre drogi dojazdowe do dworca ( zarówno od strony Kalisza jak i Ostrowa oraz miejsca parkingowe , których w tej okolicy brak . Nie tak dawno mieszkańcy NS cieszyli się z wyprowadzenia ruchu na obwodnicę , teraz zafundują sobie wzmożony ruch na ul.Kaliskiej Podkockiej i Kolejowej.
Dojazd od strony Ostrowa odbywałby się od węzła Skalmierzyce.
Dlaczego nierealny? Uważam, że węzeł na granicy Kalisza i NS powinien być zbudowany niezależnie od tego czy KDP powstanie. Obecnie na obw. Skalmierzyc odległość między węzłami wynosi aż 7,5 km.Piekarz pisze:No być może masz rację IP, bardzo dobry pomysł z węzłem na obwodnicy NS ale chyba nierealny.
Zalecane min. odległości między węzłami w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta, dla GP wynoszą powyżej 1,5 km, a dla S powyżej 3,5 km
Tak więc mieścimy się nawet w standardzie ekspresówki.
http://www.nasze.fm/news,6307
2011-07-05 10:43:47 (Aktualizacja: 2011-07-05 10:43:47)
Jednak pomiędzy Sieradzem, a Zduńską Wolą będzie lokalizacja przystanku Kolei Dużych Prędkości. Wczoraj zakończyły się konsultacje w sprawie projektu budowy kolei dla regionu łódzkiego.
- Będzie bliziutko i z Sieradza i ze Zduńskiej Woli. - Witoldowi Stępniowi, marszałkowi woj. łódzkiego trudno nie przyznać racji mimo, że wieś Czartki - a to właśnie tam zaplanowano budowę przystanku - leży w gminie Sieradz. Do pociągu będą tam mogli wsiąść ci, którzy będą chcieli dojechać szybko do Warszawy, Wrocławia czy też Poznania. Oczywiście da się też wysiąść w drodze powrotnej:
- To jest miejsce wskazane przez studium wykonalności i ekspertów. Oczywiście się cieszę, ale podskakiwać będę dopiero wtedy, gdy będziemy mieli ostateczną decyzję, a jej jeszcze nie mamy. Wszystko, z tego co widzę, przebiega jednak zgodnie z planem.
Owa decyzyjność - jak dodaje Jacek Walczak, prezydent Sieradza - jest jednak procesem długim, bo kilkuletnim. Póki co więc czekamy. Kolej Dużych Prędkości budzi jednak apetyt na transportowy luksus, pociągi mają jechać nawet 360 km/h. Podróż z Łodzi do Warszawy ma trwać pół godziny. Budowa ma ruszyć w 2014 roku i potrwać 6 lat. Szybką kolej ma współfinansować Unia Europejska. Jej projekt ma być wkrótce prezentowany w Brukseli.
Zgodzę się z tobą K-man
Ale nie podoba mi się twoje postępowanie po nie waż jak miała być ona u nas to nic o tym nie wspominałeś (może się mylę że już o tym nie pisałeś w każdym bądż razie nie widziałem.)
Najpierw miał być modernizacja trasy Łódż-Kalisz ale KDP to wyparło
Ehh.
Więc jak napisałeś lepiej wydać to na remonty
Ale tutaj jeszcze dodam tu że jeszcze lepiej na
Budowę trasy Kalisz-Konin-Inowrocław.
No i jeszcze by było można pomyśle o Częstochowie-Kalisz-Pleszew.
Ale nie podoba mi się twoje postępowanie po nie waż jak miała być ona u nas to nic o tym nie wspominałeś (może się mylę że już o tym nie pisałeś w każdym bądż razie nie widziałem.)
Najpierw miał być modernizacja trasy Łódż-Kalisz ale KDP to wyparło
Ehh.
Więc jak napisałeś lepiej wydać to na remonty
Ale tutaj jeszcze dodam tu że jeszcze lepiej na
Budowę trasy Kalisz-Konin-Inowrocław.
No i jeszcze by było można pomyśle o Częstochowie-Kalisz-Pleszew.
-
- Użytkownik
- Posty: 10974
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Caspress chyba widzisz różnice między odległościami. Kalisz - Łódż, Kalisz - Poznań, Kalisz - Wrocław. Praktycznie taka sama ponad 100 km. Potencjał ludnościowy i gospodarczy też jest znacznie większy naszej aglomeracji, niż Jarocina, czy Sieradza z Zduńską Wolą razem wziętych. To też ważne, bo ta kolej bedzie droższa od zwykłej.
No i jestem kaliszaninem, więc za jakim miastem mam być jak nie Kaliszem do jaśnie pańskiej . Ja myslę innymi kategoriami, niż JPIII. Oczywiście połączenie z Inowrocławiem i Częstochowa to piękna sprawa, ale niestety w sferze marzeń.
No i jestem kaliszaninem, więc za jakim miastem mam być jak nie Kaliszem do jaśnie pańskiej . Ja myslę innymi kategoriami, niż JPIII. Oczywiście połączenie z Inowrocławiem i Częstochowa to piękna sprawa, ale niestety w sferze marzeń.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Igrek jest potrzebny bez względu na prędkość i ilość przystanków. To ma być kręgosłup łączący największe miasta w Polsce. Igrek doskonale wpisuje się też w europejską sieć kolejową. Dotychczasowa sieć w Polsce nie odpowiada aktualnym potrzebom, ponieważ większość linii wytyczana była jeszcze w czasach zaborów. Najwyższy czas to zmienić. Poprzestanie tylko na modernizacji dotychczasowych linii tylko by ten niekorzystny stan utrwaliło. Główne szlaki kolejowe powinny łączyć prawdziwe metropolie, a nie "metropolie kolejowe" typu Kutno czy Koluszki. Przez to właśnie m.in. kolej traci potencjalnych pasażerów. Jak miałbym w przyszłości wybierać jako korzystający, między "moderną" kol. z Łodzi do Poznania przez Kutno a autostradą, to wiadomo, że nie wybiorę kolei.K-man pisze:Tylko co to będzie za szybka kolej jak przystanki będą co 40 km. To juz chyba lepiej te kase przeznaczyć na remont zwykłych linii kolejowych.
Co do szybkości szybkiej kolei. O tym niech zdecydują przewoznicy. Jeżeli 350, lub nawet 300 okażą się nieopłacalne, niech jeżdżą 250. To i tak będzie nieporównywalny skok w stosunku do tradycyjnych linii i sensowna alternatywa dla autostrad drogowych. Nawet gdyby stare linie zmodernizawać za olbrzymie pieniądze, to i tak nie osiągnie się przyzwoitej prędkości handlowej, choćby ze względu na promienie łuków. Starą linię trzeba by budować praktycznie od podstaw z wykupem terenów włącznie. Koszt byłby pewnie niewiele mniejsze niż budowa "Y"
Co do ilości przystanków. Mam nadzieję, ze ilość przystanków nie będzie miała wpływu na spowolnienie pociągów nie zatrzymujących się na stacjach pośrednich. Większa ilość przystanków przyda się dla wolniejszych szybkich pociągów (regio), które przecież też będą korzystały z LDP.
-
- Użytkownik
- Posty: 3663
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Przystanek w sieradzko-zduńskowolski niech sobie będzie, niech się tam zatrzymują niektóre pociągi, zwłaszcza, że po "Y" mają kursować nie tylko superszybkie, ale i nieco wolniejsze. Natomiast rozwidlenie musi być u nas! Skoro już wybrano te Skalmierzyce, to niech teraz okoliczne władze pilnują tego jak oka w głowie.
Skoro KDP ma łączyć duże miasta
To jak to napisał Kaliszanin2
Ale jeśli by była taka opcja to nie widzę problemu żeby zrobić dworzec w Kaliszu na "Sulisławicach".
Kalisz może nie jest największym miastem Polski.
Chodż i tak na Wikipedii jest na jednym z ostatnich miejsc w rankingu Największych miast polski.
We Wikipedii od 100tyś ludności w Polsce jest to duże miasto.
W końcu koło Kalisza jest jeszcze Ostrów WLKP.
To jak to napisał Kaliszanin2
Chodż z tego co pamiętam to wariat z Sieradzem jest wo gule inny.Natomiast rozwidlenie musi być u nas! Skoro już wybrano te Skalmierzyce, to niech teraz okoliczne władze pilnują tego jak oka w głowie.
Ale jeśli by była taka opcja to nie widzę problemu żeby zrobić dworzec w Kaliszu na "Sulisławicach".
Kalisz może nie jest największym miastem Polski.
Chodż i tak na Wikipedii jest na jednym z ostatnich miejsc w rankingu Największych miast polski.
We Wikipedii od 100tyś ludności w Polsce jest to duże miasto.
W końcu koło Kalisza jest jeszcze Ostrów WLKP.
A jeśli ktoś sądzi że nie ma takich lin kolejowych potrzebujących ale nie mówię że ktoś z was tak napisał ale znam parę takich osób.
To proponuje pobrać rail map
To mapka kolejowa gdzie możesz też patrzeć na szybkość lini historie dworca itp są też linie drezytowe,wąskotorowe też są lini których już nie ma czy są nie używane albo tylko dla ruchu towarowego czy sezonowanego więc w sumie znajdziesz tam wszystko i dojdziesz do wniosku.
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=mapa
No i można dla swojej ciekawości oczywiście tam zajrzeć nawet jest parę Lini których już nie ma a działały na naszej obecnej Aglomeracji
To proponuje pobrać rail map
To mapka kolejowa gdzie możesz też patrzeć na szybkość lini historie dworca itp są też linie drezytowe,wąskotorowe też są lini których już nie ma czy są nie używane albo tylko dla ruchu towarowego czy sezonowanego więc w sumie znajdziesz tam wszystko i dojdziesz do wniosku.
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=mapa
No i można dla swojej ciekawości oczywiście tam zajrzeć nawet jest parę Lini których już nie ma a działały na naszej obecnej Aglomeracji
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Im dłużej myślę na temat KDP tym większym przeciwnikiem tej inwestycji jestem.
@jp, poruszyłeś kwestię Koluszek i Kutna. Są to duże węzły kolejowe i nic poza tym, ale są to miejscowości pod Łodzią, a Skalmierzyce to nic innego jak Koluszki dla Kalisza
Fakt, że planiści żle zaprojektowali główne linie kolejowe na terenie analogicznym do Polski. Źle wybudowano węglówkę, żle poprowadzono też CMK (sprawa dyskusyjna), ustalono dziwny przebieg dla "Wiedenki" i linii kolejowej Wwa - Białystok (prawie idealna linia prosta, omijająca większe miasta)... Cóż, KDP tego nie naprawi. Na KDP straci "czternastka", straci Radom, Kielce (te straciły CMKą i jej pasażerskim wykorzystaniem), Częstochowa i inne miasta i linie kolejowe.
Dziś połączenia Wwa - Wro realizowane są 4 wariantami:
* najlogiczniejszym - p. Łódż, Kalisz, OW
* p. Koluszki, Częstochowę, Opole
* p. Kutno, Poznań, Leszno
* p. Zawiercie, Katowice, Opole
Te 3 ostatnie dyskryminują naturalne połączenie 1,3 i 4 miasta w Polsce, ale "Y" będzie dyskryminował line Wwa - Poznań i inne.
@jp, poruszyłeś kwestię Koluszek i Kutna. Są to duże węzły kolejowe i nic poza tym, ale są to miejscowości pod Łodzią, a Skalmierzyce to nic innego jak Koluszki dla Kalisza
Fakt, że planiści żle zaprojektowali główne linie kolejowe na terenie analogicznym do Polski. Źle wybudowano węglówkę, żle poprowadzono też CMK (sprawa dyskusyjna), ustalono dziwny przebieg dla "Wiedenki" i linii kolejowej Wwa - Białystok (prawie idealna linia prosta, omijająca większe miasta)... Cóż, KDP tego nie naprawi. Na KDP straci "czternastka", straci Radom, Kielce (te straciły CMKą i jej pasażerskim wykorzystaniem), Częstochowa i inne miasta i linie kolejowe.
Dziś połączenia Wwa - Wro realizowane są 4 wariantami:
* najlogiczniejszym - p. Łódż, Kalisz, OW
* p. Koluszki, Częstochowę, Opole
* p. Kutno, Poznań, Leszno
* p. Zawiercie, Katowice, Opole
Te 3 ostatnie dyskryminują naturalne połączenie 1,3 i 4 miasta w Polsce, ale "Y" będzie dyskryminował line Wwa - Poznań i inne.
Podobieństwo jest pozorne. Koluszki są znacznie bardziej oddalone od centrum Łodzi niż Skalmierzyce od centrum Kalisza. Ponadto mają połączenie z łódzkim węzłem i łodzianie nie muszą do stacji dojeżdżać samochodem. Co nie zmienia faktu, że ukształtowanie łódzkiego węzła jest do doopy i zniechęca łodzian do podróżowania koleją.szymkalisz pisze:Im dłużej myślę na temat KDP tym większym przeciwnikiem tej inwestycji jestem
@jp, poruszyłeś kwestię Koluszek i Kutna. Są to duże węzły kolejowe i nic poza tym, ale są to miejscowości pod Łodzią, a Skalmierzyce to nic innego jak Koluszki dla Kalisza
Określiłbym to trochę łagodniej. Sieć była projektowana bardzo dawno, nie odpowiada aktualnym potrzebom i nie jest konkurencyjna dla dróg.Fakt, że planiści żle zaprojektowali główne linie kolejowe na terenie analogicznym do Polski. Źle wybudowano węglówkę, żle poprowadzono też CMK (sprawa dyskusyjna), ustalono dziwny przebieg dla "Wiedenki" i linii kolejowej Wwa - Białystok (prawie idealna linia prosta, omijająca większe miasta)...
Jeżeli KDP ("Y") tego nie naprawi to co może naprawić ? Modernizacja istniejących linii nie wystarczy, bo jak sam stwierdziłeś linie są "zle zaprojektowane" Widzisz jakąś sensowną alternatywę dla "Y"?Cóż, KDP tego nie naprawi.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Szymkalisz napisał :
Całe to przedsięwzięcie wydawało się być całkiem prostym :
- otrzyma nowe. oddzielne i specjalne, nie kolidujące z pozostałą siecią kolejową torowisko,
- zostanie poprowadzone przez tereny stosunkowo najgęściej zaludnione ( optymalne potoki podróżnych),
- będzie służyło tym, którym się spieszy oraz krezusom. którzy zapłacą za drogie bilety.
Pozostałej części ludności Polski i turystom wystarczy sieć kolejowa n o r m a l n a , tylke że dostosowana do potrzeb XXI i następnych wieków. Oprócz dostosowania torowisk i pozostałej infrastruktury kolejowej i rozkładów jazdy do nowych wymogów dopuszczam także nowe, dostosowane do aktualnych potrzeb układy sieci kolejowej w tym także połączenia linii D14 z E20 (połączenie Kalisz - Konin - Inowrocław - Toruń)./ Pamiętajmy, że sieć kolejowa w Polsce to efekt potrzeb naszych zaborców i napewno różni się on z obecnym zapotrzebowaniem społecznym i gospodarczym.
Zgadzam sie w całej rozciągłości! Przewidywyłem w swych rozważaniach kierowniczą rolę ,,unieuropy'', ale nigdy nie sądziłem, że dojdzie do tego, że Hiszpan będzie nam ,,ustawiał'' przystanki pod Sieradzem, czy nawet w samym Sieradzu. Ma w czym wybierać : Sieradz-Miasto, Sieradz-Warta i Sieradz-Męka!Im dłużej myślę na temat KDP tym większym przeciwnikiem tej inwestycji jestem
Całe to przedsięwzięcie wydawało się być całkiem prostym :
- otrzyma nowe. oddzielne i specjalne, nie kolidujące z pozostałą siecią kolejową torowisko,
- zostanie poprowadzone przez tereny stosunkowo najgęściej zaludnione ( optymalne potoki podróżnych),
- będzie służyło tym, którym się spieszy oraz krezusom. którzy zapłacą za drogie bilety.
Pozostałej części ludności Polski i turystom wystarczy sieć kolejowa n o r m a l n a , tylke że dostosowana do potrzeb XXI i następnych wieków. Oprócz dostosowania torowisk i pozostałej infrastruktury kolejowej i rozkładów jazdy do nowych wymogów dopuszczam także nowe, dostosowane do aktualnych potrzeb układy sieci kolejowej w tym także połączenia linii D14 z E20 (połączenie Kalisz - Konin - Inowrocław - Toruń)./ Pamiętajmy, że sieć kolejowa w Polsce to efekt potrzeb naszych zaborców i napewno różni się on z obecnym zapotrzebowaniem społecznym i gospodarczym.