Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10976
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 1 wrz 2011, o 15:48

Co jest k...a grane. Czy to ja śnię, czy wice Kalisz jest przeciw miastu w którym rządzi. To jest paranoja jakaś. Sztandera na taczkę i z miasta won.
http://www.rc.fm/polityczne/gdzie-przystanek.html
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 wrz 2011, o 16:45

K-man pisze:Co jest k...a grane. Czy to ja śnię, czy wice Kalisz jest przeciw miastu w którym rządzi. To jest paranoja jakaś. Sztandera na taczkę i z miasta won.
http://www.rc.fm/polityczne/gdzie-przystanek.html
Sztandera ma rację ! Z trzech wariantów zaproponowanych przez IDOM Inżynieria, najkorzystniejszy dla Kalisza jest wariant I. We wszystkich wariantach stacja jest w tym samym miejscu -Nowych Skalmierzycach. Warianty różnią się miejscem rozwidlenia. W wariancie I rozwidlenie znajduje się za stacją w NS, czyli jak napisano w "okolicach Ostrowa". W wariancie III, z rozwidleniem "pod Kaliszem", czyli przed stacją w NS, pociągi z Warszawy do Wrocławia omijają stację w NS, dlatego ten wariant jest mniej korzystny dla Kalisza.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 wrz 2011, o 20:53

Nieporozumień ciąg dalszy
http://www.calisia.pl/articles/11678-st ... lkopolskim
Chyba, że stację w NS uznamy za podostrowską :wink:

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 1 wrz 2011, o 22:24

Władze Kalisza od samego początku były bierne , wszystkie spotkania w sprawie KDP odbywały się w Ostrowie. Prezydent Janusz Pęcherz wykazał się aktywnością tylko wtedy , gdy planowany przystanek na północy miasta oddał bez walki dla dobra aglomeracji- wyjątkowy brak kompetencji ,krótkowzroczność i draństwo stulecia.Nic dziwnego , że w takich okolicznościach stacja w NS (powiat ostrowski ) postrzegana jest jako okolice Ostrowa. Wydaje mi się , że przystanek w NS będzie się nazywał Ostrów WLKP Wschód a przecinającymi wstęgę na jego otwarciu będą ojcowie tego sukcesu :Janusz Pęcherz i Daniel Sztandera.I jeszcze drobna analogia- kiedy Podolski strzelił naszej drużynie narodowej gola na MŚ powstrzymał się od okazywania radości , nasi włodarze będą radośni i spełnieni.
JP - WRÓĆ !!!!!!

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 1 wrz 2011, o 22:40

Piekarz jesteś bardzo łaskawy dla naszego duetu prezydenckiego, ale ja uważam, że władze Ostrowskie nawet ich nie zaproszą ewentualnie ustawią ich na głębokim zapleczu imprezy.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 1 wrz 2011, o 22:50

To obecne władze będą rządzić Kaliszem jeszcze przez 20 lat ?Bo wcześniej ta kolej nie powstanie :lol:

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10976
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 2 wrz 2011, o 07:48

Mam nadzieję JP, że jest tak jak napisałeś(że to jednak NS). Mimo wszystko widać, że PKP wcale nie była skłonna tak szybko porzucić wariantu z przystankiem KDP na płn. Kalisz(odnosze takie wrażenie). Uważam, że podejście "naszych" władz do tego doprowadziło. Kompletna olewka tej mega inwestycji. Choc Paweł moze się nie mylic i KDP może w ogólę nie będzie, co nie zmienia faktu, ze obence władze, szkodzą bardzo miastu w jego rozwoju.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 2 wrz 2011, o 09:32

jp pisze:Nieporozumień ciąg dalszy
http://www.calisia.pl/articles/11678-st ... lkopolskim
Chyba, że stację w NS uznamy za podostrowską :wink:
Coś było w tym artykule,że go usunęli z portalu :lol: nie ma go :lol:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 2 wrz 2011, o 10:29

Gumiś pisze:
jp pisze:Nieporozumień ciąg dalszy
http://www.calisia.pl/articles/11678-st ... lkopolskim
Chyba, że stację w NS uznamy za podostrowską :wink:
Coś było w tym artykule,że go usunęli z portalu :lol: nie ma go :lol:
Przypuszczam, że sam autor go usunął. Zwróć uwagę na sam tytuł :"Stacja KDP jednak pod Ostrowem". Autor pomylił PRZYSTANEK/STACJĘ z ROZGAŁĘZIENIEM. Kazdy z trzech wariantów przestawionych przez IDOM przewiduje stację w Nowych Skalmierzycach, dokładnie kilkaset metrów do kilometra od zabytkowego dworca. Warianty róznią się m.in. miejscem rozgałęzienia torów.

rob2011
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 11 lip 2011, o 23:39
Lokalizacja: Na zawsze na Hanki :-)

Artykuł w ONET z dnia 2011-09-02

Nieprzeczytany post autor: rob2011 » 2 wrz 2011, o 13:19

Projekt szybkiej kolei, który Polska zamierza zrealizować do 2020 roku, został uznany przez Komisję Europejską za priorytetowy w Unii. Polskie Radio dowiedziało się, że Bruksela wpisała go na listę kluczowych dla Wspólnoty projektów, czyli umieściła na transeuropejskiej mapie połączeń transportowych.
Chodzi o budowę kolei dużych prędkości z Warszawy do Łodzi i póżniej do Poznania i Wrocławia, czyli tak zwany „Y”.

Oficjalnie Komisja Europejska ma przedstawić mapę w drugiej połowie września, ale - jak wynika z informacji Polskiego Radia - projekt szybkich kolei jest już na niej umieszczony, o co zabiegało Ministerstwo Infrastruktury i PKP. Oznacza to bowiem, że Warszawa będzie mogła w przyszłości ubiegać się o pieniądze z unijnych funduszy na budowę kolei dużych prędkości. Na razie przygotowywane jest studium wykonalności projektu. Za półtora roku powinny być znane koszty zarówno budowy szybkich kolei, jak i utrzymania.

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk mówił podczas lipcowej wizyty w Brukseli, że szacowany koszt budowy to 18 miliardów złotych plus około sześciu miliardów złotych na zakup taboru.

Na transeuropejskiej mapie połączeń transportowych, oprócz szybkich kolei, znalazły się też - według naszych informacji - główne kolejowe szlaki komunikacyjne już istniejące w Polsce. Także one zostały więc zaliczone do priorytetowych, co pozwoli Warszawie ubiegać się w przyszłości o fundusze na ich modernizację.

http://biznes.onet.pl/polski-projekt-na ... news-detal

Józef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 7 sie 2008, o 15:36
Lokalizacja: Śródmieście:)

Nieprzeczytany post autor: Józef » 3 wrz 2011, o 16:26


Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5010
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 3 wrz 2011, o 18:04

Józef mi na linkach errory wyskakują ;/
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie


Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5010
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 wrz 2011, o 06:46

KDP dla Jarocina
W ciągu najbliższych tygodni ma zapaść decyzja, czy projekt linii KDP "Ygrek" będzie obejmował przystanek osobowy w okolicach Jarocina. PKP PLK już zaczęło umieszczać przystanek na schematach planowanej linii.

Obrazek
Przystanek w okolicach Jarocina ma według PKP PLK spowodować, że na KDP zyskają mieszkańcy mniejszych miast, oraz zwiększyć potoki pasażerów. - W analizach są robione przymiarki do budowy dwóch, trzech stacji pośrednich. Kiedy jeżdzi się kolejami dużych prędkości np. w Hiszpanii, to w jednej strony są stacje duże w centrach miast, a z drugiej - długie przeloty, gdy nie ma nic po drodze. Często występuje wtedy taka sytuacja, że jest miasto oddalone o 10, 15, a nawet 20 kilometrów od linii. A z drugiej strony linii, też jest jakieś miasto. I te miasta mówią: zatrzymacie u nas niektóre pociągi - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" członek zarządu PKP PLK Marek Pawlik. Grunt w takich miejscach oddalonych od miast jest tani, więc wybudowanie dodatkowej infrastruktury nie stanowi problemu.

- Zatrzymanie tylko niektórych pociągów KDP otwiera rynek pracy dla mieszkańców takich miast. Rola samorządów w takich przedsięwzięciach jest taka, że organizują one transport publiczny skorelowany z pociągami. Dowozi on pasażerów do pociągu i odbiera ich z pociągu. Jeśli takich miejscowości jest kilka w okolicy, to stawiamy sobie pytanie, czy jest możliwe postawienie dla nich przystanku pośredniego, aby otworzyć rynek pracy i zaktywizować region. Jest to coś a'la przystanek osobowy, Przy głównej linii, bez zmiany geometrii, pojawiają się perony, z których korzystamy tylko gdy zatrzymuje się tam pociąg - mówi Pawlik. Wstęp na perony poza czasem bezpośrednio przed i po zatrzymaniu pociągu jest zabroniony.

Wiceprezes PKP PLK zastrzegł, że rozmowy z samorządami na temat stacji pośrednich nie są prowadzone, gdyż najpierw studium musi wykazać, że taka budowa jest ekonomicznie zasadna. - Przy kosztach budowy linii KDP, koszty wybudowania dwóch peronów są po prostu śmieszne - przyznaje jednak Pawlik.
http://www.rynek-kolejowy.pl/26833/KDP_dla_Jarocina.htm
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3667
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 6 wrz 2011, o 21:51

Skoro to już poszło taką drogą, to stacja (nie należy używać degradującego określenia przystanek, ale sugerować większe znaczenie i zabiegać o nie jak się tylko da) powinna się nazywać "Kalisz-Ostrów", tak jak aglomeracja, której zawdzięcza swoją lokalizację i którą wobec tego powinna promować. Przecież gdyby nie położenie Kalisza i Ostrowa, to nikt by tu stacji nie zlokalizował. Skalmierzyce niech się zadowolą położeniem tej stacji na ich terenie, to i tak dla nich niebywałe wyróżnienie i wielka korzyść. Poza tym ich stacja "Nowe Skalmierzyce" z zabytkowym dworcem i tak będzie kojarzona z KDP jako stacja przesiadkowa, z której kursuje kolejka dojazdowa do KDP i przez którą przejeżdżają kolejki z Kalisza i Ostrowa na stację KDP.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 6 wrz 2011, o 23:59

Najlepsze jest to że liczba przystanków rośnie a czas przejazdu pozostaje ten sam czyli tym samym musi rosnąć prędkość bo fizyki nie da się oszukać :lol: a o tym coś nic nie mówią.
Niebawem Pleszew się obudzi i powie skoro w N.Skalmierzycach to czemu nie u nich.Z "rejonu Sieradza i Z.Woli" pewnie docelowo też powstaną dwie osobne stacje i z Szybkiej zrobi się Szybsza kolej :D

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 7 wrz 2011, o 00:42

Pawel pisze: Niebawem Pleszew się obudzi i powie skoro w N.Skalmierzycach to czemu nie u nich.
Może i słusznie - planowany przebieg jest bliżej miasta niż linia konwencjonalna
Pawel pisze: Najlepsze jest to że liczba przystanków rośnie a czas przejazdu pozostaje ten sam czyli tym samym musi rosnąć prędkość bo fizyki nie da się oszukać :lol: a o tym coś nic nie mówią.
Dla czasu przejazdu składu , który się nie zatrzymuje na stacji umieszczonej na prostej ( jak planowany Sieradz/Zd.W. lub Jarocin ) ilość przystanków nie ma znaczenia.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 7 wrz 2011, o 07:39

A teraz news na podgrzanie dyskusji :)

http://www.noweskalmierzyce.pl/pl/aktua ... kolei.html

Oczywiście to punkt widzenia NS. Dziś w Gazecie Ostrowskiej jest artykuł o tym zajściu z punktu widzenia Ostrowa. W zasadzie Ostrowa i Kalsza.
Generalnie NS robią aferę z niczego. Chodziło tylko o analizę czy stacja mogła by znajdować się bliżej DK25, gdzie było by lepsze skomunikowanie i dojazd do niej z Kalisza i Ostrowa, bo wg. mapek z poprzednich postów, to ta stacja jest sporo przesunięta trochę na wschód wg. tego co się wcześniej mówiło.
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2011, o 09:47 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10976
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 7 wrz 2011, o 09:31

Z tego wynika, że KDP zawdzięczamy(jesli powstanie) metropolii NS :)
Co do działań pana Sztandery, to już swoje napisałem.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3667
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 7 wrz 2011, o 13:53

sector-ostrow pisze:(...)Generalnie NS robią aferę z niczego. Chodziło tylko o analizę czy stacja mogła by znajdować się bliżej DK25(...)
He, he, raczej jeszcze bliżej pewnych gruntów w Śliwnikach. Takie grunty to nic?!

ODPOWIEDZ