Buspasy na ul.Poznańskiej
Buspasy na ul.Poznańskiej
Ze Studium Uwarunkowań i Kier. Zagosp. Przestrzennego wynika, że tereny po obu stronach ul.Poznanskiej(aż do cm.komunalnego) przeznaczone zostały pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną. Ulica Poznańska zaliczona została do ulic głównych (odcinek od ronda Solidarności do granic miasta) oraz zbiorczych(od ronda do centrum).
Ul.Poznańska już teraz należy do najważniejszych ciągów kom. Kalisza i jest jedną z najbardziej zatłoczonych, szczególnie na odcinku "śródmiejskim". Wraz z rozwojem Kalisza w kier. Kościelnej Wsi, problemy kom. będą narastać.
W związku z tym, proponuję w przyszłości przebudować ul.Poznańską w następujący sposób:
- Odcinek od przyszłego węzła obw.DK/S25 do granic miasta pozostawiłbym bez większych zmian. Jednojezdniowa ulica powinna w zupełności wystarczyć. Przy założeniu oczywiście, że powstanie północna lub południowa obwodnica Kalisza w ciągu DK 12, która zdejmie z ul.Poznanskiej ruch krajowy.
-Odcinek od węzła z obw.DK/S25 do Trasy Stanczukowskiego powinien zostać poszerzony do 2 jezdni. Byłby to łącznik obw. DK/S 25 z wewnętrzną ramą komunikacyjną(Trasa Stanczukowskiego- Trasa Bursztynowa)
-Odcinek od Trasy Stanczukowskiego do centrum jest najtrudniejszym. Poszerzać go nie ma sensu, zachęcałoby to do korzystania z tego odcinka ulicy, gdyż stanowi najkrótsze połączenie płn-zach dzielnic ze śródmieściem. Transport indywidualny powinien zostać skierowany na ramę komunikacyjną, a więc poszerzone do 2 jezdni ul.Podmiejską i Piłsudskiego.
Na "srdmiejskim" odcinku ul.Poznanskiej, tj. od ronda Solidarności do centrum widziałbym buspasy. Nie wiem tylko, czy jest możliwość dobudowania 2 pasów dla autobusów/trolejbusów na całym odcinku.
Ul.Poznańska już teraz należy do najważniejszych ciągów kom. Kalisza i jest jedną z najbardziej zatłoczonych, szczególnie na odcinku "śródmiejskim". Wraz z rozwojem Kalisza w kier. Kościelnej Wsi, problemy kom. będą narastać.
W związku z tym, proponuję w przyszłości przebudować ul.Poznańską w następujący sposób:
- Odcinek od przyszłego węzła obw.DK/S25 do granic miasta pozostawiłbym bez większych zmian. Jednojezdniowa ulica powinna w zupełności wystarczyć. Przy założeniu oczywiście, że powstanie północna lub południowa obwodnica Kalisza w ciągu DK 12, która zdejmie z ul.Poznanskiej ruch krajowy.
-Odcinek od węzła z obw.DK/S25 do Trasy Stanczukowskiego powinien zostać poszerzony do 2 jezdni. Byłby to łącznik obw. DK/S 25 z wewnętrzną ramą komunikacyjną(Trasa Stanczukowskiego- Trasa Bursztynowa)
-Odcinek od Trasy Stanczukowskiego do centrum jest najtrudniejszym. Poszerzać go nie ma sensu, zachęcałoby to do korzystania z tego odcinka ulicy, gdyż stanowi najkrótsze połączenie płn-zach dzielnic ze śródmieściem. Transport indywidualny powinien zostać skierowany na ramę komunikacyjną, a więc poszerzone do 2 jezdni ul.Podmiejską i Piłsudskiego.
Na "srdmiejskim" odcinku ul.Poznanskiej, tj. od ronda Solidarności do centrum widziałbym buspasy. Nie wiem tylko, czy jest możliwość dobudowania 2 pasów dla autobusów/trolejbusów na całym odcinku.
Re: Buspasy na ul.Poznańskiej
I pod zabudowę usługową, która jest nawet po drugiej stronie cmentarza komunalnego.jp pisze:Ze Studium Uwarunkowań i Kier. Zagosp. Przestrzennego wynika, że tereny po obu stronach ul.Poznanskiej(aż do cm.komunalnego) przeznaczone zostały pod zabudowę mieszkaniową wielorodzinną.
Ja widziałbym buspasy od samego węzła obwodnicy. Dlaczego? No właśnie dlatego, że po obu stronach Poznańskiej planowana jest zabudowa wielorodzinna i usługowa.jp pisze:Na "srdmiejskim" odcinku ul.Poznanskiej, tj. od ronda Solidarności do centrum widziałbym buspasy.
Generalnie taką sieć buspasów warto wprowadzić też w innych miejscach w mieście (Wrocławska, Górnośląska a nawet Łódzka).
Re: Buspasy na ul.Poznańskiej
W zasadzie nie mam nic przeciwko, ale nie widzę takiej potrzeby. Planowana zabudowa wielorodzinna na pewno byłaby oddzielona od ulicy( pas usługowy, zieleń) Ponadto autobusy/trolejbusy za rondem Solidarności powinny wjeżdżać w głąb osiedla, podobnie jak to ma miejsce w przypadku ul.Hanki S. A poszerzenie łącznika obwodnicy z Trasą Stanczukowkiego uważam za konieczność.wollny pisze:Ja widziałbym buspasy od samego węzła obwodnicy. Dlaczego? No właśnie dlatego, że po obu stronach Poznańskiej planowana jest zabudowa wielorodzinna i usługowa.
Re: Buspasy na ul.Poznańskiej
Jeśli by autobusy wjeżdżały wgłąb osiedli to wszystko byłoby ok i rzeczywiście te buspasy byłyby tam bezzasadne. Tylko wszystko zależy od tego w którym miejscu będą wjazdy do osiedli, bo wiadomo, że skrzyżowania na GP są dopuszczalne co 600-1000 metrów, więc obecny wjazd do GK i planowane skrzyżowanie z obwodnicą wykorzystuje maksymalnie możliwość skrzyżowań (przynajmniej od strony Prosny, z drugiej strony będzie to nieco łatwiejsze do rozwiązania).jp pisze:Ponadto autobusy/trolejbusy za rondem Solidarności powinny wjeżdżać w głąb osiedla, podobnie jak to ma miejsce w przypadku ul.Hanki S. A poszerzenie łącznika obwodnicy z Trasą Stanczukowkiego uważam za konieczność.
Buspasy ...
Oby szybko zabudowano okolice ul.Poznańskiej od ronda "Solidarności" do samej granicy miasta ,wtedy nierealne staną się pokusy skracania odcinka obwodnicy i może faktycznie będzie przebiegać do Kokanina.
JP - WRÓĆ !!!!!!
Buspasy to europejska moda
Buspasy to europejska moda, ale kłóci się z ergonomią. Dlaczego akurat autobusy czy busy mają być uprzywilejowane? Nie lepiej wybudować kolejny pas dla wszsytkich i odkorkować drogę?
______________
Okazjonalny wynajem autobusów albo krajowe i zagraniczne przewozy autokarowe na wycieczki
______________
Okazjonalny wynajem autobusów albo krajowe i zagraniczne przewozy autokarowe na wycieczki
Dobudowa kolejnego pasa przydała by się w wielu miejscach w Kaliszu!
choć by na obecnej obwodnicy na ul.Podmiejskiej,Stanczukowskiego i Piłsudskiego.
W końcu te ulice są obecnie jedne z najbardziej ruchliwych ulic w Kaliszu i puki co w wielu miejscach jeszcze nie są zabudowane!
Po za tym czy jest sens budowania obw. DK25 Wojska Polskiego do DK12 Poznańska??
Skoro podbierz ma być to dwu pasmowa ulica w sensie jeden pas w jedna stronę.
Więc trzeba sobie zadać pytanie czy po zabudowaniu pojawią się kolejne tematy do dobudowy kolejnych pasów??
Ty zapewne Kaliskie drogi porównujesz do drug USA z filmów np: w którym występuje New York w którym mieszka ponad 10mil ludzi?
choć by na obecnej obwodnicy na ul.Podmiejskiej,Stanczukowskiego i Piłsudskiego.
W końcu te ulice są obecnie jedne z najbardziej ruchliwych ulic w Kaliszu i puki co w wielu miejscach jeszcze nie są zabudowane!
Po za tym czy jest sens budowania obw. DK25 Wojska Polskiego do DK12 Poznańska??
Skoro podbierz ma być to dwu pasmowa ulica w sensie jeden pas w jedna stronę.
Więc trzeba sobie zadać pytanie czy po zabudowaniu pojawią się kolejne tematy do dobudowy kolejnych pasów??
Oj K-man mieszkamy w Kaliszu a w nim mieszka ponad 100tyś ludzi.Budowa dodatkowego pasa nie oznacza wcale, że nie będzie korków. W USA są drogi po 5 pasów z każda stronę i też się tworzą korki. Choć sam uważam, że wylotówki z miasta powinny być 4 pasmowe.
Ty zapewne Kaliskie drogi porównujesz do drug USA z filmów np: w którym występuje New York w którym mieszka ponad 10mil ludzi?
Hehe nie wyobrażam se tylu pasmowych dróg w Polsce
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, o 20:34 przez Vocatont, łącznie zmieniany 2 razy.
Zapraszam na Górny Śląsk - można pooglądać i pojeżdzić, jest ich dużoCaspress pisze:Hehe nie wyobrażam se tylu pasmowych drug w Polsce
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9018
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Będą kolejne buspasy w Rzeszowie.
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /467929701
Z nich powinniśmy brać przykład
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /467929701
Z nich powinniśmy brać przykład