II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
Patrząc na wydatki ostatnich lat 110mln to pryszcz szkoda tylko że budżet się kurczy.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem czy już to było
Kalisz: Trudne pytania po 100 dniach urzędowania
http://www.d-w.pl/pozostale-wiadomosci/ ... wania.htmlO działania na rzecz pozyskania funduszy unijnych, stan prac związanych z budową obwodnicy Kalisza oraz efekt dyskusji na temat utworzenia zbiornika retencyjnego Wielowieś Klasztorna - pyta prezydenta Janusza Pęcherza Tomasz Grochowski. Interpelacja radnego SLD związana jest z 100 dniami nowej kadencji koalicji rządzącej.
- Minęło już symboliczne 100 dni nowej, trzeciej kadencji w koalicji z Platformą Obywatelską i Wszystko Dla Kalisza. Po zawiązaniu koalicji z ww. mówiono nieustannie o strumieniu pieniędzy, którego my kaliszanie będziemy teraz doświadczali (...) Przyznam się szczerze, że do dziś te pieniądze mieszkańców Kalisza i mnie nie poraziły - czytamy w interpelacji Tomasza Grochowskiego przedstawionej 20 kwietnia.
Radny SLD oczekuje od prezydenta precyzyjnych informacji o działanich włodarzy miasta na rzecz pozyskania obiecywanych w kampanii pieniędzy. W tym celu wnioskuje o umieszczanie stosownych sprawozdań podczas comiesięcznej sesji rady miejskiej.
W interpelacji radny Grochowski zwraca uwagę szczególnie na trzy obszary działań ratusza: pozyskiwanie funduszy unijnych, budowę obwodnicy Kalisza oraz stan prac nad zabezpieczeniem przeciwpowodziowym miasta.
Zdaniem Tomasza Grochowskiego władze Kalisza powinny podać do wiadomości publicznej do jakich programów unijnych miasto przystąpiło, z jakich zrezygnowało oraz jakie przegrało nie otrzymując dofinansowania. Radny ubolewa nad brakiem środków na wiele ciekawych inwestycji i wnioskuje o dokładne przedstawienie sposobu funkcjonowania Biura Funduszy Zewnętrznych.
- Fundusze unijne i ich pozyskiwanie powinny być priorytetem w działaniach Pana i całej koalicji. Jeśli się okaże, że tych działań nie ma, należy poważnie rozważyć skorzystanie w tym zakresie z firm zewnętrznych, którym niestety trzeba płacić, ale na szczęście w wielu przypadkach dopiero po pozyskaniu środków. Mamy wtedy pewność, że mający doświadczenie podmiot lub grupa podmiotów zwiększy efektywność i strumień popłynie - stwierdza Tomasz Grochowski.
Radny SLD pyta także o pomysły na rozładowanie ruchu w mieście. Prosi o poinformowanie o obecnym etapie prac nad zapowiadaną w kapanii budową Trasy Południowej, która ma biec od ulicy Wrocławskiej - przez Obozową i Piwonicką - po ulicę Księżnej Jolanty oraz o fazę prac nad obwodnicą Kalisza mającą biec w ciągu drogi krajowej nr 25.
Tomasza Grochowskiego nurtuje również brak widocznych starań nad poprawieniem bezpieczeństwa przeciwpowodziego Kalisza.
- Jaki jest wynik lobbowania na rzecz powstania zbiornika w miejscowości Wielowieś Klasztorna i jaki jest harmonogram dalszych prac nad wspieraniem tego projektu? - pyta na koniec kaliski radny.
Cały tekst interpelacji Tomasza Grochowskiego dostępny jest na oficjalnej stronie internetowej: www.tomaszgrochowski.pl.
Jakieś zmiany następują,ciekawe jak to się przedłoży na szybkość i bezproblemowość tej przyszłej inwestycji.
Podstawą będą ceny z konkretnych rynków, np. mieszkaniowych, rolnych, przemysłowych, a nie tylko drogowych, jak obecnie.
Rząd zmienił w czwartek rozporządzenie w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania tzw. operatu szacunkowego.
Jak podało Centrum Informacyjne Rządu, zmiany te wynikają z konieczności dostosowania przepisów rozporządzenia do znowelizowanej ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, tzw. specustawy drogowej.
Chodzi o regulacje obowiązujące podczas wyceny nieruchomości przeznaczonych pod inwestycje drogowe - czytamy w komunikacie CIR.
"Jedną z istotnych zmian jest odejście od sposobu określania wartości nieruchomości wyłącznie na podstawie danych z rynku nieruchomości drogowych. Zgodnie z nowym przepisem rozporządzenia, wartość nieruchomości określana będzie na podstawie cen transakcyjnych, pochodzących z rynków nieruchomości właściwych dla wycenianej nieruchomości, np. mieszkaniowych, rolnych, przemysłowych. Zmiana ta pozwoli lepiej odzwierciedlać relacje panujące na rynku nieruchomości poprzez właściwe odniesienie wysokości odszkodowań do wartości zbliżonych" - czytamy w komunikacie CIR.
Nowy przepis przewiduje również odstąpienie od zasady automatyzmu, zgodnie z którą wartość przejmowanej nieruchomości automatycznie powiększa się o 50 proc.
Rzeczoznawca majątkowy, na podstawie analizy cen na rynku lokalnym, będzie mógł samodzielnie określić wysokość stawki procentowej, o którą powiększona zostanie wartość nieruchomości przeznaczonej na cele drogowe.
Wysokość tego zwiększenia nie będzie mogła przekroczyć 50 proc. wartości nieruchomości.
Zmiana ta będzie mieć wpływ na wycenę tych nieruchomości, których wartość jest niższa niż wartość tzw. nieruchomości drogowych - co zwykle ma miejsce w przypadku nieruchomości rolnych, leśnych, zanieczyszczonych itp.
Wprowadzono także możliwość określania przez rzeczoznawców majątkowych wartości nakładów w przypadku, gdy nie zostały one jeszcze poniesione, ale znany jest ich zakres.
Będzie to miało zastosowanie w przypadkach, gdy konieczne będzie określenie wartości szkód powstałych w nieruchomościach z powodu katastrof naturalnych - huraganów, powodzi, itp.
Pośrednio rozwiązanie to przyczyni się do skrócenia czasu oczekiwania na wypłaty odszkodowań od firm ubezpieczeniowych - informuje CIR.
http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i ... 19806.html
Podstawą będą ceny z konkretnych rynków, np. mieszkaniowych, rolnych, przemysłowych, a nie tylko drogowych, jak obecnie.
Rząd zmienił w czwartek rozporządzenie w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania tzw. operatu szacunkowego.
Jak podało Centrum Informacyjne Rządu, zmiany te wynikają z konieczności dostosowania przepisów rozporządzenia do znowelizowanej ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, tzw. specustawy drogowej.
Chodzi o regulacje obowiązujące podczas wyceny nieruchomości przeznaczonych pod inwestycje drogowe - czytamy w komunikacie CIR.
"Jedną z istotnych zmian jest odejście od sposobu określania wartości nieruchomości wyłącznie na podstawie danych z rynku nieruchomości drogowych. Zgodnie z nowym przepisem rozporządzenia, wartość nieruchomości określana będzie na podstawie cen transakcyjnych, pochodzących z rynków nieruchomości właściwych dla wycenianej nieruchomości, np. mieszkaniowych, rolnych, przemysłowych. Zmiana ta pozwoli lepiej odzwierciedlać relacje panujące na rynku nieruchomości poprzez właściwe odniesienie wysokości odszkodowań do wartości zbliżonych" - czytamy w komunikacie CIR.
Nowy przepis przewiduje również odstąpienie od zasady automatyzmu, zgodnie z którą wartość przejmowanej nieruchomości automatycznie powiększa się o 50 proc.
Rzeczoznawca majątkowy, na podstawie analizy cen na rynku lokalnym, będzie mógł samodzielnie określić wysokość stawki procentowej, o którą powiększona zostanie wartość nieruchomości przeznaczonej na cele drogowe.
Wysokość tego zwiększenia nie będzie mogła przekroczyć 50 proc. wartości nieruchomości.
Zmiana ta będzie mieć wpływ na wycenę tych nieruchomości, których wartość jest niższa niż wartość tzw. nieruchomości drogowych - co zwykle ma miejsce w przypadku nieruchomości rolnych, leśnych, zanieczyszczonych itp.
Wprowadzono także możliwość określania przez rzeczoznawców majątkowych wartości nakładów w przypadku, gdy nie zostały one jeszcze poniesione, ale znany jest ich zakres.
Będzie to miało zastosowanie w przypadkach, gdy konieczne będzie określenie wartości szkód powstałych w nieruchomościach z powodu katastrof naturalnych - huraganów, powodzi, itp.
Pośrednio rozwiązanie to przyczyni się do skrócenia czasu oczekiwania na wypłaty odszkodowań od firm ubezpieczeniowych - informuje CIR.
http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i ... 19806.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Polecam mapę wydawnictwa DEMART.
Wychodzi chyba co 3 lat nie jestem pewien ale ja mam chodziarz 2006 i 2009 ;p.
nawet mam jakiś bodajże 1980 któregoś gdzieś ale to już innego wydawnictwa.
W przypadku Kalisz to z 2 strony ma się jeszcze Ostrów WLKP.
I można tu dojrzeć ciekawe plany budowy dróg a nawet ich trwające prace.
(plan mam z 2009r. co można dojrzeć:)
Ostrów WLKP.:
W budowie S11 do węzła w Ostrowie WLKP.
Plan jakieś drogi bodajże S11 ale od węzła w duł.
Kalisz:
W budowie obwodnica nowych Skalmierzyc mam na myśli tą co została zrealizowana to odbicie od Wojska Polskiego.
W planach: ten ostatni etap trasy bursztynowej (co został już zrealizowany)
No i ten węzeł 25-12 w planach ale nawet prace jak dotychczas się nie rozpoczęły
i jeszcze plany połączenia Armi krajowej do tego kościoła tego czerwonego. ale to tak że nawet jeszcze nie w budowie.
Dobra wróćmy do tematu.
odnoga od DK25 miała by być z tego nowego odcinka DK25 a łączyć by się miała przed Cmentarzem komunalnym.
Sam zobacz:
Trochę słabo wyszedł skan ; /
masz tu zaznaczone:
Wychodzi chyba co 3 lat nie jestem pewien ale ja mam chodziarz 2006 i 2009 ;p.
nawet mam jakiś bodajże 1980 któregoś gdzieś ale to już innego wydawnictwa.
W przypadku Kalisz to z 2 strony ma się jeszcze Ostrów WLKP.
I można tu dojrzeć ciekawe plany budowy dróg a nawet ich trwające prace.
(plan mam z 2009r. co można dojrzeć:)
Ostrów WLKP.:
W budowie S11 do węzła w Ostrowie WLKP.
Plan jakieś drogi bodajże S11 ale od węzła w duł.
Kalisz:
W budowie obwodnica nowych Skalmierzyc mam na myśli tą co została zrealizowana to odbicie od Wojska Polskiego.
W planach: ten ostatni etap trasy bursztynowej (co został już zrealizowany)
No i ten węzeł 25-12 w planach ale nawet prace jak dotychczas się nie rozpoczęły
i jeszcze plany połączenia Armi krajowej do tego kościoła tego czerwonego. ale to tak że nawet jeszcze nie w budowie.
Dobra wróćmy do tematu.
odnoga od DK25 miała by być z tego nowego odcinka DK25 a łączyć by się miała przed Cmentarzem komunalnym.
Sam zobacz:
Trochę słabo wyszedł skan ; /
masz tu zaznaczone:
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Wiem ale nie wiedziałem co z 2 Etapem.sector-ostrow
Można powiedzieć tak:
1.Odbijać to będzie od tego kółka nowego odcinka DK25 nie wiem jaka to ulica bodajże przedłużona Wojska Polskiego.
2.biegnąc przez pola
3.W jednym momencie będzie biegła koło ul.Wojciechowskiego dokładniej blisko tego bloku ul.Wojciechowskiego 6.
4.przecinając ul.Dobrzecką-ul.Korczak (Ale tu nie ma nic szczegółowo pokazanego przejazdu ale wydaje mi się że ul. dobrzec by było rondo.
5. połączenie z ul. Poznańską . (tak jedna odnoga prawie na wprost stacji paliw wyjdzie. jak widzimy i są 2 odnogi i jedna droga co ja o tym sądzę:
Wydaje mi się że w tych 2 zjazdach/odnogi będą to zjazdy i wjazdy na DK12 czyli te połączenie pewno w formie rond.
pewnie w przyszłości takie odnogi powstaną i z 2 strony i obwodnicom dalszej części czyli do wylotu na konin DK25 : D
Ale zadaje sobie pytania skoro są odnogi to czyżby w przyszłości ten kawałek przecięcia co jest pokazany jak przeciągną do wylotu na konin.
To skoro są odnogi i jedna wielka droga przecinająca ją to czyż by w przyszłości
Były te odnogi na zjazd a ta droga przecinająca dalej to czyż by był to most tak jak nie które przeloty nad autostradami albo częste zjawisko na zachodzie Cool
W końcu w Kaliszu by powoli gościł 21 Wiek.
Jestem ciekaw tak że jak by się nazywała ta ulica ;]
I mam nadzieje że będzie ona 4 mam na myśli że 2 w 1 stronę pasmowa!!!
a na zjazdach/wjazdach 6 mam na myśli 3 w jedną stronę z jednym uwzględniającym zjazdem.
No i by mogli od ul.Armi krajowej jakiś wjazd tam : D
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Tutaj jest wszystko dokładnie opisane nt. obwodnicy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zachodnia_ ... ca_Kalisza
Niestety już od dawna wiadomo, że będzie jednojezdniowa z zostawionym miejscem pod drugą jezdnię.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zachodnia_ ... ca_Kalisza
Niestety już od dawna wiadomo, że będzie jednojezdniowa z zostawionym miejscem pod drugą jezdnię.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
To ja proponuje jedno kierunkową : DNiestety już od dawna wiadomo, że będzie jednojezdniowa z zostawionym miejscem pod drugą jezdnię.
Ludzie by chcieli na obecnej obwodnicy poszerzenia choćby w nie których miejscach np:Podmiejskiej co ta rudera tam stoi.
Więc czy jest sens budowy w jakiś sposób budowy i kolejnego nie zadowolenia?
już lepiej niech zmodernizują ul.Wojska Polskiego!
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Tu masz wyrażniejszą mapkę + plan: http://www.kalisz.pl/portal.php?aid=new ... 8a5e34a19a
Ja trochę nie w temacie ale fajną mapkę online dorwałem na necie : D.
http://mapa.pf.pl/
fajną o tyle że nie tak dawno musiała być aktualizacja bo jest zaznaczony ten nowy odcinek trasy Bursztynowej ;]
I warto spojrzeć na nowe oznaczenie DW 450.
Jeszcze nie tak dawno na mapach DW450 zaczynało się od ronda solidarności.
Poznańska>Harcerska>Nowy Świat>Częstochowska itp.
A na to miast teraz od Ronda Westerplatte.
Podmiejska>Górnośląska>Szlak Bursztynowy.
http://mapa.pf.pl/
fajną o tyle że nie tak dawno musiała być aktualizacja bo jest zaznaczony ten nowy odcinek trasy Bursztynowej ;]
I warto spojrzeć na nowe oznaczenie DW 450.
Jeszcze nie tak dawno na mapach DW450 zaczynało się od ronda solidarności.
Poznańska>Harcerska>Nowy Świat>Częstochowska itp.
A na to miast teraz od Ronda Westerplatte.
Podmiejska>Górnośląska>Szlak Bursztynowy.
A propos tej mapki, to pięknie na niej widać jak ładnie wpasowałby się "ring" gdyby TB wchodziła w Podmiejską a nie w Górnośląską. Póżniej od Godebskiego do Łódzkiej i ring zamknięty. Ale cieszmy się z tego co mamy
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Kolejna zmiana prawa odnośnie wykupu gruntów pod budowy dróg.
Grunty pod drogę przejmowane z mocy prawa
By przyspieszyć budowę drogi rozdzielano na dwa postępowania administracyjne sprawy z zakresu przejmowania prawa do nieruchomości oraz ustalenia i wypłaty odszkodowania.
Jak chroniona jest sytuacja rolnika, który musi oddać ziemię pod budowę drogi, wyjaśniał w Sejmie Maciej Jankowski, wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
Poseł Marcin Łuczak zapytał w Sejmie o sytuację wywłaszczonych na drogi rolników, którzy nie uzyskali rekompensat:
- Dlaczego jest taka anachroniczna sytuacja, że grunty są przejęte, a nie dokonano ich wyceny ani wykupu? Dlaczego właściciele nieruchomości rolnych bądż nieruchomości w całości pozostają bez środków do życia? Są przypadki, gdy mamy sytuacje, że jeśli chodzi o gospodarstwo rolne, rolnik pozbawiony jest w całości swojego majątku, czyli gruntów rolnych. Ba, mało tego, środkiem jego gospodarstwa, czyli zagrody, przechodzi droga i zostaje mu wypłacone tylko odszkodowanie. Człowiek, który z zawodu jest tylko rolnikiem, nie zawsze może, mimo wielkich pieniędzy, uzyskać inny zawód na dalsze swoje egzystowanie i wykonywać inne zadania. Dlaczego w takich przypadkach nie stosuje się wymiany gruntu? Czy dopuszcza się taką wymianę? Co zamierza zrobić resort, by w przyszłości uniknąć takiej sytuacji, że osobą pokrzywdzoną jest wyłącznie właściciel nieruchomości, czyli rolnik, bądż inny właściciel nieruchomości rolnej?
W odpowiedzi usłyszał, że jakiś czas temu postępowania zmierzające do przejęcia nieruchomości na potrzeby inwestycji drogowych były bardzo długotrwałe ze względu na obowiązującą wówczas procedurę, zgodnie z którą zarządca najpierw negocjował z właścicielem dobrowolną odsprzedaż nieruchomości, a dopiero gdy działania te nie przyniosły pozytywnego rezultatu, organ wydawał decyzję o wywłaszczeniu, ustalając jednocześnie kwotę odszkodowania.
- W celu przyspieszenia procesu budowy dróg dokonano w przepisach zmiany polegającej na rozdzieleniu na dwa postępowania administracyjne spraw z zakresu przejmowania prawa do nieruchomości oraz ustalenia i wypłaty odszkodowania – wyjaśniał Maciej Jankowski, wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
http://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/,28019.html
Grunty pod drogę przejmowane z mocy prawa
By przyspieszyć budowę drogi rozdzielano na dwa postępowania administracyjne sprawy z zakresu przejmowania prawa do nieruchomości oraz ustalenia i wypłaty odszkodowania.
Jak chroniona jest sytuacja rolnika, który musi oddać ziemię pod budowę drogi, wyjaśniał w Sejmie Maciej Jankowski, wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
Poseł Marcin Łuczak zapytał w Sejmie o sytuację wywłaszczonych na drogi rolników, którzy nie uzyskali rekompensat:
- Dlaczego jest taka anachroniczna sytuacja, że grunty są przejęte, a nie dokonano ich wyceny ani wykupu? Dlaczego właściciele nieruchomości rolnych bądż nieruchomości w całości pozostają bez środków do życia? Są przypadki, gdy mamy sytuacje, że jeśli chodzi o gospodarstwo rolne, rolnik pozbawiony jest w całości swojego majątku, czyli gruntów rolnych. Ba, mało tego, środkiem jego gospodarstwa, czyli zagrody, przechodzi droga i zostaje mu wypłacone tylko odszkodowanie. Człowiek, który z zawodu jest tylko rolnikiem, nie zawsze może, mimo wielkich pieniędzy, uzyskać inny zawód na dalsze swoje egzystowanie i wykonywać inne zadania. Dlaczego w takich przypadkach nie stosuje się wymiany gruntu? Czy dopuszcza się taką wymianę? Co zamierza zrobić resort, by w przyszłości uniknąć takiej sytuacji, że osobą pokrzywdzoną jest wyłącznie właściciel nieruchomości, czyli rolnik, bądż inny właściciel nieruchomości rolnej?
W odpowiedzi usłyszał, że jakiś czas temu postępowania zmierzające do przejęcia nieruchomości na potrzeby inwestycji drogowych były bardzo długotrwałe ze względu na obowiązującą wówczas procedurę, zgodnie z którą zarządca najpierw negocjował z właścicielem dobrowolną odsprzedaż nieruchomości, a dopiero gdy działania te nie przyniosły pozytywnego rezultatu, organ wydawał decyzję o wywłaszczeniu, ustalając jednocześnie kwotę odszkodowania.
- W celu przyspieszenia procesu budowy dróg dokonano w przepisach zmiany polegającej na rozdzieleniu na dwa postępowania administracyjne spraw z zakresu przejmowania prawa do nieruchomości oraz ustalenia i wypłaty odszkodowania – wyjaśniał Maciej Jankowski, wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
http://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/,28019.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Sejm odrzucił regionalną poprawkę do budżetu na 2012 rok, która zakładała przeznaczenie pieniędzy na budowę obwodnicy Kalisza
To oczywiście nikogo nie dziwi – każdego roku, podczas uchwalania budżetu sytuacja jest identyczna – posłowie będący akurat w opozycji zgłaszają szereg regionalnych poprawek (wśród nich pojawia się pomysł, by wybudować obwodnicę Kalisza), jednakże posłowie aktualnej koalicji rządzącej, w imię ratowania budżetu, zawsze poprawki budżetowe odrzucają. Nie inaczej było w tym roku – 27 stycznia Sejm odrzucił wszystkie poprawki regionalne, w tym tę istotną z punktu widzenia mieszkańców Kalisza.
Życie Kalisza gdzie zobaczę jak głosowali "kaliscy" posłowie?
To oczywiście nikogo nie dziwi – każdego roku, podczas uchwalania budżetu sytuacja jest identyczna – posłowie będący akurat w opozycji zgłaszają szereg regionalnych poprawek (wśród nich pojawia się pomysł, by wybudować obwodnicę Kalisza), jednakże posłowie aktualnej koalicji rządzącej, w imię ratowania budżetu, zawsze poprawki budżetowe odrzucają. Nie inaczej było w tym roku – 27 stycznia Sejm odrzucił wszystkie poprawki regionalne, w tym tę istotną z punktu widzenia mieszkańców Kalisza.
Życie Kalisza gdzie zobaczę jak głosowali "kaliscy" posłowie?
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Znamy dokładny przebieg przyszłej zachodniej obwodnicy Kalisza, czyli nowego odcinka drogi krajowej nr 25. W tegorocznym budżecie miasta na tę inwestycję zarezerwowano zaledwie 100 tys. zł, jednak kwota ta umożliwiła opracowanie projektu. I to nam na razie musi wystarczyć
Początkiem planowanego odcinka jest węzeł drogowy za Castoramą, łączący dziś al. Wojska Polskiego z obwodnicą Nowych Skalmierzyc. W przyszłości powstaną tam dwa ronda: jedno usprawni ruch tam, gdzie al. Wojska Polskiego skręca w kierunku ul. Wrocławskiej, drugie – tam, gdzie nowa droga łączyła się będzie z obwodnicą Nowych Skalmierzyc. Dalej przyszła obwodnica pobiegnie w kierunku północno-wschodnim do ul. Biskupickiej. Ominie więc osiedle Dobrzec P i inne tereny zabudowane w tym rejonie. Jednak kolizja z Biskupicką wymusi jej przebudowę. Prostopadle do obwodnicy powstanie tam nowa droga zbiorcza i wiadukt. Ruch lokalny odbywał się więc będzie ponad obwodnicą. Po jej zachodniej stronie powstanie parking. Przebudowane zostaną także odcinki dwóch kolejnych ulic kolidujących z planowanym przebiegiem nowej arterii: Dobrzeckiej (gdzie pojawi się kolejny parking) i Korczak. W tym rejonie pojawi się jeszcze jedna – jak można przypuszczać – o wiele bardziej kłopotliwa kolizja: z zabudowanymi terenami osiedla Dobro. Obwodnica przetnie je pod kątem prostym, tuż obok Kościoła Św. Michała Archanioła, po jego wschodniej stronie, a więc od strony centrum Kalisza. Przez wiele lat było to kością niezgody pomiędzy pomysłodawcami obwodnicy i władzami Kalisza z jednej strony a mieszkańcami Dobra i sołectwa Dobrzec z drugiej. Dalszy ciąg obwodnicy będzie już jednak bezkolizyjny. Przez tereny rolnicze pobiegnie ona prosto do ul. Poznańskiej, czyli drogi krajowej nr 12. „Prosto” jest tu pojęciem względnym, bo nowa droga będzie tam miała łagodny łuk. Jej przyszłe skrzyżowanie z Poznańską przybierze postać ronda. Powstanie ono przed Cmentarzem Komunalnym, patrząc od strony centrum Kalisza. W sumie więc cała inwestycja przyniesie nam trzy nowe ronda. Ten fakt trzeba odnotować z satysfakcją, jako że na całym prawie 3,5-kilometrowym odcinku ruch samochodów nie będzie tamowany i zatrzymywany przez sygnalizację świetlną. Dziś jeszcze na wewnątrzmiejskich odcinkach drogi krajowej nr 25 dzieje się tak w wielu miejscach, czego przykładem jest al. Wojska Polskiego i ul. Podmiejska, arterie nie tylko najbardziej obciążone ruchem samochodowym, ale też hałasem i zanieczyszczeniami.
Początkiem planowanego odcinka jest węzeł drogowy za Castoramą, łączący dziś al. Wojska Polskiego z obwodnicą Nowych Skalmierzyc. W przyszłości powstaną tam dwa ronda: jedno usprawni ruch tam, gdzie al. Wojska Polskiego skręca w kierunku ul. Wrocławskiej, drugie – tam, gdzie nowa droga łączyła się będzie z obwodnicą Nowych Skalmierzyc. Dalej przyszła obwodnica pobiegnie w kierunku północno-wschodnim do ul. Biskupickiej. Ominie więc osiedle Dobrzec P i inne tereny zabudowane w tym rejonie. Jednak kolizja z Biskupicką wymusi jej przebudowę. Prostopadle do obwodnicy powstanie tam nowa droga zbiorcza i wiadukt. Ruch lokalny odbywał się więc będzie ponad obwodnicą. Po jej zachodniej stronie powstanie parking. Przebudowane zostaną także odcinki dwóch kolejnych ulic kolidujących z planowanym przebiegiem nowej arterii: Dobrzeckiej (gdzie pojawi się kolejny parking) i Korczak. W tym rejonie pojawi się jeszcze jedna – jak można przypuszczać – o wiele bardziej kłopotliwa kolizja: z zabudowanymi terenami osiedla Dobro. Obwodnica przetnie je pod kątem prostym, tuż obok Kościoła Św. Michała Archanioła, po jego wschodniej stronie, a więc od strony centrum Kalisza. Przez wiele lat było to kością niezgody pomiędzy pomysłodawcami obwodnicy i władzami Kalisza z jednej strony a mieszkańcami Dobra i sołectwa Dobrzec z drugiej. Dalszy ciąg obwodnicy będzie już jednak bezkolizyjny. Przez tereny rolnicze pobiegnie ona prosto do ul. Poznańskiej, czyli drogi krajowej nr 12. „Prosto” jest tu pojęciem względnym, bo nowa droga będzie tam miała łagodny łuk. Jej przyszłe skrzyżowanie z Poznańską przybierze postać ronda. Powstanie ono przed Cmentarzem Komunalnym, patrząc od strony centrum Kalisza. W sumie więc cała inwestycja przyniesie nam trzy nowe ronda. Ten fakt trzeba odnotować z satysfakcją, jako że na całym prawie 3,5-kilometrowym odcinku ruch samochodów nie będzie tamowany i zatrzymywany przez sygnalizację świetlną. Dziś jeszcze na wewnątrzmiejskich odcinkach drogi krajowej nr 25 dzieje się tak w wielu miejscach, czego przykładem jest al. Wojska Polskiego i ul. Podmiejska, arterie nie tylko najbardziej obciążone ruchem samochodowym, ale też hałasem i zanieczyszczeniami.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln