Kaliskie Linie Autobusowe
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
2013-06-28 / Nowe autobusy dla KLA
W dniu 26 czerwca br. w siedzibie miejskiej Spółki Kaliskiego Przedsiębiorstwa Transportowego odbyło się rozstrzygniecie przetargu na dostawę 2 sztuk autobusów dla komunikacji miejskiej. W wyniku przeprowadzonego postępowania został wyłoniony dostawca, którym będzie Solaris Bus&Coach S.A.
W skład dostawy wejdą 2 szt. autobusów Solaris Urbino 10. Są to nowoczesne autobusy o długości 10 metrów, niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażone w 6-cio cylindrowy silnik spełniający normę ekologiczną Euro 5 oraz standard EEV. Autobusy te są o pojemności 80 osób, w tym 20 miejsc siedzących i co istotne ekonomiczne, zużywające ok. 25-28 litrów oleju napędowego na 100 km przebiegu.
Ponadto autobusy wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów, układ przyklęku, rampę dla wózków inwalidzkich, system monitoringu zapewniający kierowcy podgląd wnętrza autobusu i przestrzeni za i przed autobusem, diodowe tablice elektroniczne oraz nowoczesny system obsługujący kasowniki dualne pozwalające opłacić przejazd kartą elektroniczną i biletem papierowym.
Autobusy pojawią się na ulicach Kalisza jeszcze w bieżącym roku.
Urbino 10... Lepsze to niż Kapena, czy jak to coś się zwie.
W dniu 26 czerwca br. w siedzibie miejskiej Spółki Kaliskiego Przedsiębiorstwa Transportowego odbyło się rozstrzygniecie przetargu na dostawę 2 sztuk autobusów dla komunikacji miejskiej. W wyniku przeprowadzonego postępowania został wyłoniony dostawca, którym będzie Solaris Bus&Coach S.A.
W skład dostawy wejdą 2 szt. autobusów Solaris Urbino 10. Są to nowoczesne autobusy o długości 10 metrów, niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażone w 6-cio cylindrowy silnik spełniający normę ekologiczną Euro 5 oraz standard EEV. Autobusy te są o pojemności 80 osób, w tym 20 miejsc siedzących i co istotne ekonomiczne, zużywające ok. 25-28 litrów oleju napędowego na 100 km przebiegu.
Ponadto autobusy wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów, układ przyklęku, rampę dla wózków inwalidzkich, system monitoringu zapewniający kierowcy podgląd wnętrza autobusu i przestrzeni za i przed autobusem, diodowe tablice elektroniczne oraz nowoczesny system obsługujący kasowniki dualne pozwalające opłacić przejazd kartą elektroniczną i biletem papierowym.
Autobusy pojawią się na ulicach Kalisza jeszcze w bieżącym roku.
Urbino 10... Lepsze to niż Kapena, czy jak to coś się zwie.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
http://www.kalisz.pl/pl/q/dla-mieszkanc ... sy-dla-kla" onclick="window.open(this.href);return false;Dwa nowe pojazdy zakupią Kaliskie Linie Autobusowe. Będą to Solarisy Urbino 10. Autobusy trafią na ulice naszego miasta jeszcze w tym roku.
Najnowszy nabytek kaliskiego przewoźnika to dwa nowoczesne, dziesięciometrowe, niskopodłogowe autobusy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Solarisy te, wyposażone w sześciocylindrowy silnik, spełniają normę ekologiczną Euro 5 i standard EEV określający dopuszczalny poziom emisji spalin. Każdy autobus ma dwadzieścia miejsc siedzących, ale łącznie może przewieźć osiemdziesięciu pasażerów.
Ponadto nowe Solarisy wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów, układ przyklęku, rampę dla wózków inwalidzkich, system monitoringu zapewniający kierowcy widok wnętrza autobusu oraz przestrzeni za i przed autobusem, diodowe tablice elektroniczne oraz nowoczesny system obsługujący kasowniki dualne pozwalające opłacić przejazd kartą elektroniczną i biletem papierowym.
W wyniku wygranego przetargu autobusy dostarczy firma Solaris Bus&Coach S.A. Koszt zakupu obu pojazdów to 1, 865 mln zł.
Tekst Juliusz Kowalczyk
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Wiata padła to się w końcu za nie wzięli
Stare wiaty jak nowe
http://www.faktykaliskie.pl/stare-wiaty-jak-nowe" onclick="window.open(this.href);return false;
Stare wiaty jak nowe
http://www.faktykaliskie.pl/stare-wiaty-jak-nowe" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
PKS w Kaliszu ogłosiło przetarg na zakup wraz z dostawą 7 szt. używanych autobusów do komunikacji międzymiastowej. Termin składania ofert do 31.07.2013.
http://www.bip.pks.kalisz.pl/index.php? ... ead&pID=40
http://www.bip.pks.kalisz.pl/index.php? ... ead&pID=40
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
http://www.calisia.pl/articles/19690-dy ... zystankach" onclick="window.open(this.href);return false;
Tia, najlepiej wszystkie przystanki zamknąć dla pozostałych przewoźników i będzie gitara... Ostrów ma darmowe przystanki w Kaliszu, Kalisz ma darmowe przystanki w Ostrowie, reszta płaci, proste. Takim działaniem to miasto sobie przyjaciół nie szuka, ale za to wrogów już tak. Zamiast współpracy jest odwracanie się plecami. I jak tu potem można mówić o współpracy w ramach aglomeracji? Śmiech.
Tia, najlepiej wszystkie przystanki zamknąć dla pozostałych przewoźników i będzie gitara... Ostrów ma darmowe przystanki w Kaliszu, Kalisz ma darmowe przystanki w Ostrowie, reszta płaci, proste. Takim działaniem to miasto sobie przyjaciół nie szuka, ale za to wrogów już tak. Zamiast współpracy jest odwracanie się plecami. I jak tu potem można mówić o współpracy w ramach aglomeracji? Śmiech.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Śmiem twierdzić, że MZK Ostrów zmiany te w żaden sposób nie dotkną - paplanina o wpuszczeniu na śródmiejski obszar przewoźników innych niż podmiot wewnętrzny, ale posiadających tabor z silnikami Euro V to nic innego jak ukłon w stronę tego przewoźnika. Żadne inne lokalne przedsiębiorstwo nie spełnia takiego wymagania i z powodów finansowych spełniać go nie będzie w perspektywie dobrej dekady.
Paplanina ta ma również inną korzyść dla lokalnych włodarzy: ich otwartość oraz dbałość o środowisko naturalne poszła już w świat, a wątku ekologicznego nikt przecież podważać nie będzie. Nawet jeśli ktoś otwarcie powie, że szlachetny ruch udostępnienia śródmieścia dla wozów z Euro V był prostym sposobem na wykurzenie wszystkich poza MZK Ostrów, to i tak kwestia czystego powietrza utnie wszelkie niechciane dyskusje.
Nietrudno też dostrzec, że problem śródmiejskich przystanków dotyczy głównie tras, na których podmiot wewnętrzny wciąż trzyma się nieźle (lub - jak w przypadku trasy do Pleszewa - wycofał się sam za sprawą przewspaniałej strategii wyciskania budżetów gminnych, uskutecznianej przez prezesa Olszewskiego i jego kompana - pisowczyka Żelaznego).
Ofensywa nie dotyczy na razie tras typowo PKSowych, na których nasz lokalny, a ex-państwowy skład złomu wszelakiego już dawno stracił palmę pierwszeństwa. Ale nie zdziwiłbym się, gdyby za kilka lat - jak ten burdel na kółkach z Wrocławskiej zostanie w końcu ogarnięty - liczba przystanków dostępnych dla prywatnych przewoźników nagle się zmniejszyła.
Takich podchodów byłoby dużo mniej, gdyby niedawno wprowadzona ustawa o publicznym transporcie zbiorowym nie dawała podmiotom wewnętrznym sporych przywilejów. Te zaś - istniejące przecież "od wieków", a od transformacji funkcjonujące jako spółki komunalne - są przez samorządy lubiane i preferowane, co dobrze obrazuje zamieszczony na portalu Calisia komentarz, który wklejam poniżej:
Paplanina ta ma również inną korzyść dla lokalnych włodarzy: ich otwartość oraz dbałość o środowisko naturalne poszła już w świat, a wątku ekologicznego nikt przecież podważać nie będzie. Nawet jeśli ktoś otwarcie powie, że szlachetny ruch udostępnienia śródmieścia dla wozów z Euro V był prostym sposobem na wykurzenie wszystkich poza MZK Ostrów, to i tak kwestia czystego powietrza utnie wszelkie niechciane dyskusje.
Nietrudno też dostrzec, że problem śródmiejskich przystanków dotyczy głównie tras, na których podmiot wewnętrzny wciąż trzyma się nieźle (lub - jak w przypadku trasy do Pleszewa - wycofał się sam za sprawą przewspaniałej strategii wyciskania budżetów gminnych, uskutecznianej przez prezesa Olszewskiego i jego kompana - pisowczyka Żelaznego).
Ofensywa nie dotyczy na razie tras typowo PKSowych, na których nasz lokalny, a ex-państwowy skład złomu wszelakiego już dawno stracił palmę pierwszeństwa. Ale nie zdziwiłbym się, gdyby za kilka lat - jak ten burdel na kółkach z Wrocławskiej zostanie w końcu ogarnięty - liczba przystanków dostępnych dla prywatnych przewoźników nagle się zmniejszyła.
Takich podchodów byłoby dużo mniej, gdyby niedawno wprowadzona ustawa o publicznym transporcie zbiorowym nie dawała podmiotom wewnętrznym sporych przywilejów. Te zaś - istniejące przecież "od wieków", a od transformacji funkcjonujące jako spółki komunalne - są przez samorządy lubiane i preferowane, co dobrze obrazuje zamieszczony na portalu Calisia komentarz, który wklejam poniżej:
Prywatny przewoźnk obsługę komunikacji miejskiej traktuje, jako jedną z kilku rodzajów przewozów pasażerskich. Posiada, kapitał, majątek, kadrę pracowników, umiejętności, może zaciągać zobowiązania (kredyt, leasing) na pozyskanie takiego taboru. Może zaoferować względnie niską cenę za wozokilometr a to, dlatego że koszty administracji, zaplecza technicznego, zatrudnienia rozkładają się na wiele rodzajów działalności przewozowej.
Władze samorządowe miasta wolą mieć własnego przewoźnika komunalnego z następujących powodów. Pierwszym jest możliwość wpływania na obsadzenie stanowiska prezesa-dyrektora i jeśli jest to spółka komunalna również rady nadzorczej. W tym przypadku zasłużonym działaczom politycznym szczebla miejskiego należą się dodatkowe „profity”, ( dlatego w dominującej liczbie przypadków na stronie internetowej spółki komunalnej lub zakładu budżetowego brak jest składu zarządu i rady nadzorczej oraz wielu innych informacji, którymi przewoźnik komunalny powinien się „chwalić”).
Drugim powodem jest możliwość stosowania „nacisków politycznych”, przez władze samorządowe, aby przewoźnik komunalny zwiększał zatrudnienie na wszelkich poziomach struktury organizacyjnej (pracowników administracji, mechaników kierowców). Wynika to z dbałości o obniżenie stanu bezrobocia w mieście.
Zalety przewoźników komunalnych rozpatrywane przez pryzmat polityki przekładają się jednoznacznie na zwyżkę kosztów w działalności komunikacji zbiorowej w mieście. Więcej trzeba dopłacać z budżetu miasta dla pokrycia wzrostu kosztów eksploatacyjnych. Wyniki finansowe spółek komunalnych najczęściej są na pograniczu rentowności co pozwala dzięki odpisom amortyzacyjnym na odnowę 3-5 % stanu taboru rocznie. W dłuższej perspektywie kilku lat taki poziom odnowy taboru prowadzi do jego dekapitalizacji- nadmiernego zużycia. Gdyby nie było znaczącej pomocy ze strony funduszy UE bardzo wielu przewoźników komunalnych posiadałoby średnią wieku taboru w okolicach 15 lat.
W prowadzenie prywatnych przewoźników na zamknięty rynek miejskiej komunikacji zbiorowej zawsze natrafi na opory klasy politycznej, związków zawodowych i pracowników zatrudnionych u przewoźników komunalnych. Tym samym rola przewoźników prywatnych w obsłudze komunikacji miast będzie mniejsza niż przewoźników komunalnych.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Oglądałem ostatnio super mega świetny dziennik czy jak to się tam nazywa, chyba Magazyn Miejski (?) w telewizji Zdumiewającej i tam właśnie była mowa o tej rewolucji przystankowej. I z tego co usłyszałem to chyba Pan Grodziński mówił coś, że ta reforma miałaby również dotyczyć autobusów MZK Ostrów Wielkopolski na ulicy Górnośląskiej, tak że eMki nie mogłyby się już zatrzymywać na Rogatce etc. Ale jak widać nic nie jest jasne w tej kwestii.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Przypuszczam, że aby uniknąć takiej sytuacji, wymyślono to : http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ga ... ,id,t.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Ale zobaczymy.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Autobusy na gaz ziemny w Kaliszu?
Miasto walczy o 18 milionów złotych, które pozwoli na zakup autobusów napędzanych gazem ziemnym, wybudowanie stacji CNG oraz stworzenie dynamicznej informacji pasażerskiej. Kaliski projekt przeszedł w pierwszym etapie konkursu GAZELA, z którego inwestycja ma być sfinansowana. Teraz przygotowywane są dokumenty do drugiego szczebla.
więcej na: http://www.faktykaliskie.pl/autobusy-na ... -w-kaliszu" onclick="window.open(this.href);return false;
Miasto walczy o 18 milionów złotych, które pozwoli na zakup autobusów napędzanych gazem ziemnym, wybudowanie stacji CNG oraz stworzenie dynamicznej informacji pasażerskiej. Kaliski projekt przeszedł w pierwszym etapie konkursu GAZELA, z którego inwestycja ma być sfinansowana. Teraz przygotowywane są dokumenty do drugiego szczebla.
więcej na: http://www.faktykaliskie.pl/autobusy-na ... -w-kaliszu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
No oby im się udało uzyskać te pieniążki, bo taki system informacji pasażerskiej przydałby się u nas. A nowe autobusy to również same plusy.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Nowe autobusy dla KLA i używane dla PKS Kalisz.
http://www.rc.fm/polityczne/nowe-uatobu ... lisza.html
http://www.rc.fm/polityczne/nowe-uatobu ... lisza.html
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Ludzie, co oni mają z tymi Kapenami! Przecież to jest coś okropnego, równie dobrze mogliby kupić kilka Mercedesów Sprinterów, pomalować na żółto-niebiesko i zrobić z tego autobus. Dobrze, że chociaż te Solarisy przyjadą do Kalisza. Nieszczęsne Kapeny bym wysłał gdzie pieprz rośnie. Co do tematu przetargu, to z taborem KLA jest co raz lepiej, ale tabor PKSu do najmłodszego nie należy. Kiedyś trzeba pieniążki wykombinować na nowe autobusy, byleby tylko nie odbiło się to na cenach biletów, bo jeszcze trochę za przejazd z Kalisza do Poznania czy Wrocławia płacić się będzie 20 PLN...
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Jeśli o chodzi o wygląd wnętrza i wygodę pracy kierowcy to te Kapeny nie są takie złe Gorzej jest pod względem technicznym. W ostatnim czasie nie było dnia, aby któraś nie stała popsuta. To właśnie z tego powodu zrezygnowano z zakupu kolejnych dwóch takich busików. A co do cen biletów to już dzisiaj do Wrocławia trzeba płacic 18,80, a i tak od naszego PKS-u tańsza jest tylko kolej.<Przemek> pisze:Ludzie, co oni mają z tymi Kapenami! Przecież to jest coś okropnego, równie dobrze mogliby kupić kilka Mercedesów Sprinterów, pomalować na żółto-niebiesko i zrobić z tego autobus. Dobrze, że chociaż te Solarisy przyjadą do Kalisza. Nieszczęsne Kapeny bym wysłał gdzie pieprz rośnie. Co do tematu przetargu, to z taborem KLA jest co raz lepiej, ale tabor PKSu do najmłodszego nie należy. Kiedyś trzeba pieniążki wykombinować na nowe autobusy, byleby tylko nie odbiło się to na cenach biletów, bo jeszcze trochę za przejazd z Kalisza do Poznania czy Wrocławia płacić się będzie 20 PLN...
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
No i wiadomo co będzie od września
Linia nr 22 zmodyfikowana z 5 raczej się udała zostanie dodany jeden kurs z Hanki o 6.58
No i w końcu 22 przywrócą kursy sobotnie w soboty będzie ich 8
Tym czasem nowa linia 9 zostanie zmodyfikowana szkoda
Z jednej strony fajnie że w końcu będzie dogodny dojazd dla os. Zagorzynek ale oznacza to wydłużenie czasu podruży a jak by nie było było najszybciej.
- Do przebiegu linii włączone zostaną przystanki na ul. Grunwaldzkiej, Tatrzańskiej i Spółdzielczej
No i standardowo przywracają autobusy na linii nr. 3C,7,19E
źródło a zarazem więcej na:
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/19 ... 7e48,1,3,5" onclick="window.open(this.href);return false;
Heh czyli przywrócą jeden kurs dla linii nr 7 heh super będą 2 kursy na stronę
Z tego co pamiętam to 7 dawniej też kursowała typowo przez TB i miała tych kursów sporo
Dla mnie obecna trasa 7 to jakiś żart może dobrze by było zrobić takie rozwiązanie jak w 9 czyli jak dawniej na TB i dodać Zagorzynek
Linia nr 22 zmodyfikowana z 5 raczej się udała zostanie dodany jeden kurs z Hanki o 6.58
No i w końcu 22 przywrócą kursy sobotnie w soboty będzie ich 8
Tym czasem nowa linia 9 zostanie zmodyfikowana szkoda
Z jednej strony fajnie że w końcu będzie dogodny dojazd dla os. Zagorzynek ale oznacza to wydłużenie czasu podruży a jak by nie było było najszybciej.
- Do przebiegu linii włączone zostaną przystanki na ul. Grunwaldzkiej, Tatrzańskiej i Spółdzielczej
No i standardowo przywracają autobusy na linii nr. 3C,7,19E
źródło a zarazem więcej na:
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/19 ... 7e48,1,3,5" onclick="window.open(this.href);return false;
Heh czyli przywrócą jeden kurs dla linii nr 7 heh super będą 2 kursy na stronę
Z tego co pamiętam to 7 dawniej też kursowała typowo przez TB i miała tych kursów sporo
Dla mnie obecna trasa 7 to jakiś żart może dobrze by było zrobić takie rozwiązanie jak w 9 czyli jak dawniej na TB i dodać Zagorzynek
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Właśnie że się nie udała. Autobusy jeżdżą puste i wyrabiają niepotrzebnie kilometry. Dużo lepsza była poprzednia wersja linii 22.Caspress pisze:No i wiadomo co będzie od września
Linia nr 22 zmodyfikowana z 5 raczej się udała zostanie dodany jeden kurs z Hanki o 6.58
No i w końcu 22 przywrócą kursy sobotnie w soboty będzie ich 8
Siódemka nigdy nie miała sporo kursów Na początku było ich 4, a potem zmniejszono do dwóch.Caspress pisze:Heh czyli przywrócą jeden kurs dla linii nr 7 heh super będą 2 kursy na stronę
Z tego co pamiętam to 7 dawniej też kursowała typowo przez TB i miała tych kursów sporo
Obecna trasa siódemki wynika z potrzeby dowozu/odwozu uczniów do zespołu szkół nr 7.Caspress pisze:Dla mnie obecna trasa 7 to jakiś żart może dobrze by było zrobić takie rozwiązanie jak w 9 czyli jak dawniej na TB i dodać Zagorzynek
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Zauważyłem, że od jakiegoś czasu przy basie na Majkowskiej stacjonują także autobusy PKSu.
Pewnie na rozbudowach przy Wrocławskiej jest mało miejsca...
Pewnie na rozbudowach przy Wrocławskiej jest mało miejsca...
g13k
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Hala z PKSu jest praktycznie zburzona,i autobusy z PKSu naprawiane są w KLA przez mechaników z PKSu ps.własnie do PKSu przyszła partia używanych autobusów a do KLA na dniach ma przyjść jakiś używany Minibus do przewozów szkolnych dzieci do Chelmcgawronik13kalisz pisze:Zauważyłem, że od jakiegoś czasu przy basie na Majkowskiej stacjonują także autobusy PKSu.
Pewnie na rozbudowach przy Wrocławskiej jest mało miejsca...
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Nowe (używane) nabytki PKS Kalisz.
MAN prawdopodobnie ostatnio zakupiony bo wcześniej takiego malowania nie widziałem.
Kolejny MAN prawdopodobnie ostatnio zakupiony bo wcześniej takiego malowania nie widziałem.
Z pewnością nowy (używany) autokar turystyczny marki VOLVO.
Ten Mercedes zaliczył już kilka kursów do Poznania.
Mam nadzieję, że Mercedes i Volvo nie zostaną przemalowane w te beznadziejne barwy służbowe (niebiesko-granatowe), bo wtedy trudno je będzie odróżnić od wszędobylskich Autosanów H9.
MAN prawdopodobnie ostatnio zakupiony bo wcześniej takiego malowania nie widziałem.
Kolejny MAN prawdopodobnie ostatnio zakupiony bo wcześniej takiego malowania nie widziałem.
Z pewnością nowy (używany) autokar turystyczny marki VOLVO.
Ten Mercedes zaliczył już kilka kursów do Poznania.
Mam nadzieję, że Mercedes i Volvo nie zostaną przemalowane w te beznadziejne barwy służbowe (niebiesko-granatowe), bo wtedy trudno je będzie odróżnić od wszędobylskich Autosanów H9.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Pierwszy autobus jeździ już kilka lat - jakiś rok temu został przeniesiony do Kalisza z likwidowanej placówki w Jarocinie. Drugi Man także kursuje od dłuższego czasu.
Nowe nabytki prezentują jedynie dwa ostatnie zdjęcia. Volvo spędziło ładnych kilka lat w służbie Politechnice Wrocławskiej. O Mercedesie nic nie wiem.
Na zajezdni stoi także bus Iveco, o którym pisał foryza.
Nowe nabytki prezentują jedynie dwa ostatnie zdjęcia. Volvo spędziło ładnych kilka lat w służbie Politechnice Wrocławskiej. O Mercedesie nic nie wiem.
Na zajezdni stoi także bus Iveco, o którym pisał foryza.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Już samo logo i malowanie dwóch pierwszych autobusów wskazuje na to, że nie są one ani drugiej świeżości, ani ostatnio nabyte przez PKS Kalisz Niemniej jednak te dwa ostatnie na tle innych prezentują się fajnie, przydały by się na trasy dalekobieżne. Oby tylko w środku wszystko grało.