Modernizacja dworca PKP
Re: Modernizacja dworca PKP
PKP permanentnie spóźnione. Z dworcem też…
Na przełomie sierpnia i września PKP zamierza ogłosić przetarg, który wyłoni nowego wykonawcę. Prace mają być wznowione pod koniec roku, a dworzec oddany do użytku latem przyszłego roku. – W tej chwili trudno mi powiedzieć, jakie prace zostały wykonane, a jakie są przed nami, dlatego że jesteśmy w trakcie inwentaryzacji, a kontakt z poprzednim wykonawcą jest utrudniony. W związku z tym ten proces się przedłuża – mówi Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP.
http://www.faktykaliskie.pl/pkp-permane ... worcem-tez#" onclick="window.open(this.href);return false;
Na przełomie sierpnia i września PKP zamierza ogłosić przetarg, który wyłoni nowego wykonawcę. Prace mają być wznowione pod koniec roku, a dworzec oddany do użytku latem przyszłego roku. – W tej chwili trudno mi powiedzieć, jakie prace zostały wykonane, a jakie są przed nami, dlatego że jesteśmy w trakcie inwentaryzacji, a kontakt z poprzednim wykonawcą jest utrudniony. W związku z tym ten proces się przedłuża – mówi Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP.
http://www.faktykaliskie.pl/pkp-permane ... worcem-tez#" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Modernizacja dworca PKP
Tak czasem bywa, że idzie się tylko przejść, a odkrywa się coś ciekawego.
Otóż na dworcu naprawdę zaczęło coś się dziać.
Odgrodzili cały pierwszy peron.
Pozostawiono jedynie przejście na drugi peron obok dworca tymczasowego.
Tablice informacyjne istotnie zniknęły z drugiego peronu. Zastanawiam się tylko dlaczego z drugiego, skoro remontowany jest peron pierwszy.
A tutaj pojawił się pewien problem:
Nie ma przejścia na peron od drugiej strony. Chyba nikt nie pomyślał, że ludzie spieszący się na pociąg, będą chcieli wejść na peron od tej strony.
Krótko po zrobieniu tych zdjęć przyjechał pociąg i większość ludzi skierowała się instynktownie w stronę zamkniętego wyjścia. Niektórzy potem wracali przez pierwszy peron, inni przeciskali się między płotem, a krawędzią torów.
Ale cóż... Czego można się spodziewać? Powinniśmy się cieszyć, że przynajmniej coś się tam dzieje!
Otóż na dworcu naprawdę zaczęło coś się dziać.
Odgrodzili cały pierwszy peron.
Pozostawiono jedynie przejście na drugi peron obok dworca tymczasowego.
Tablice informacyjne istotnie zniknęły z drugiego peronu. Zastanawiam się tylko dlaczego z drugiego, skoro remontowany jest peron pierwszy.
A tutaj pojawił się pewien problem:
Nie ma przejścia na peron od drugiej strony. Chyba nikt nie pomyślał, że ludzie spieszący się na pociąg, będą chcieli wejść na peron od tej strony.
Krótko po zrobieniu tych zdjęć przyjechał pociąg i większość ludzi skierowała się instynktownie w stronę zamkniętego wyjścia. Niektórzy potem wracali przez pierwszy peron, inni przeciskali się między płotem, a krawędzią torów.
Ale cóż... Czego można się spodziewać? Powinniśmy się cieszyć, że przynajmniej coś się tam dzieje!
Re: Modernizacja dworca PKP
Panowie przez 45min mieli wenę i przerwa
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iT_ozA9 ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iT_ozA9 ... e=youtu.be[/youtube]
Re: Modernizacja dworca PKP
oh=3288af0a230856800885725117bd1a8d&oe=53E85E48&__gda__=1407731928_d7529bdef613ae2327241bbfac4314fd[/img]
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Modernizacja dworca PKP
Może lepiej byłoby wystąpić o likwidację linii kolejowej na terenie Kalisza i powiatu kaliskiego? Byłby przynajmniej dodatkowy argument za budową dróg ekspresowych, natomiast poziom usług kolejowych świadczonych naszemu miastu jest żenująco niski, mimo to nadal się obniża i nic nie wskazuje, żeby miała nastąpić jakakolwiek poprawa.
Re: Modernizacja dworca PKP
Kaliszanin w naszym państwie wątpię by był to argument...
Co do ilości składów przynajmniej regionalnych...To rozkład jazdy ustala UMWW Kaliski urząd chyba wgl w to nie ingerował?
Zobaczcie ile składów jest które kończy zaczyna w Ostrowie...
Rok temu nudziło mi się i tak pomyślałem jak by wydłużyć te składy z Ostrowa do Kalisza... Jak to kiedyś było głośno o szynobusie to to chyba jeszcze lepsze rozwiązanie...
I stworzyć tańszy bilet Aglomeracyjny pomiędzy Kaliszem a Ostrowem
I o to by był efekt niebieskie to obecnie które jeżdżą p. Kalisz a reszta to kończące w Ostrowie
na rok 2013 posiadaliśmy w ofercie regio połączeń do:
Łodzi- 7
Poznania- 3
Wrocławia- 3
Ostrowa- +1
Gdyby wydłużyć połączenia zyskali byśmy po 1 dostęp do Leszna i Kluczborka oraz więcej składów do Poznania i Wrocławia
Tak by to wyglądało razem z naszymi:
Łódź -7
Ostrów - +1
Poznań 3 + 7 =10
Wrocławia 3 +2 i 1 skład w nieco krótszej relacji bo do Oleśnicy czyli w Kierunku Wrocławia było by 6 składów
Kluczborka - 4 i 1 jeden w nieco krótszej relacji bo do Kępna czyli w stronę Kluczborka łącznie 5 składów
Leszna - 5
Też trzeba pamiętać powrotne relacje tych składów które by kończyły w Kaliszu a doszło by 16 składów kończących w Kal.
Ale czy Kalisz widzi taką potrzebę?
Co do ilości składów przynajmniej regionalnych...To rozkład jazdy ustala UMWW Kaliski urząd chyba wgl w to nie ingerował?
Zobaczcie ile składów jest które kończy zaczyna w Ostrowie...
Rok temu nudziło mi się i tak pomyślałem jak by wydłużyć te składy z Ostrowa do Kalisza... Jak to kiedyś było głośno o szynobusie to to chyba jeszcze lepsze rozwiązanie...
I stworzyć tańszy bilet Aglomeracyjny pomiędzy Kaliszem a Ostrowem
I o to by był efekt niebieskie to obecnie które jeżdżą p. Kalisz a reszta to kończące w Ostrowie
na rok 2013 posiadaliśmy w ofercie regio połączeń do:
Łodzi- 7
Poznania- 3
Wrocławia- 3
Ostrowa- +1
Gdyby wydłużyć połączenia zyskali byśmy po 1 dostęp do Leszna i Kluczborka oraz więcej składów do Poznania i Wrocławia
Tak by to wyglądało razem z naszymi:
Łódź -7
Ostrów - +1
Poznań 3 + 7 =10
Wrocławia 3 +2 i 1 skład w nieco krótszej relacji bo do Oleśnicy czyli w Kierunku Wrocławia było by 6 składów
Kluczborka - 4 i 1 jeden w nieco krótszej relacji bo do Kępna czyli w stronę Kluczborka łącznie 5 składów
Leszna - 5
Też trzeba pamiętać powrotne relacje tych składów które by kończyły w Kaliszu a doszło by 16 składów kończących w Kal.
Ale czy Kalisz widzi taką potrzebę?
Re: Modernizacja dworca PKP
Witam wszystkich forumowiczów Tym oto krótkim newsem rozpoczynam swoją przygodę z Inwestycjami Kaliskimi
Remont I peronu idzie pełną parą, pod wiatą oraz od dworca tymczasowego do poczty rozpoczęto wykopywanie pozostałości starego peronu. Remont ponoć na zlecenie PLK-i, nic nie wiadomo czy II peron również czeka modernizacja.
Remont I peronu idzie pełną parą, pod wiatą oraz od dworca tymczasowego do poczty rozpoczęto wykopywanie pozostałości starego peronu. Remont ponoć na zlecenie PLK-i, nic nie wiadomo czy II peron również czeka modernizacja.
- Załączniki
-
- 20140811_132407.jpg (191.49 KiB) Przejrzano 8029 razy
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
Re: Modernizacja dworca PKP
No to przyjechały krawędzie
Zdjęto krawędzie pomiędzy kładką od tymczasowego a główną
Zdjęto krawędzie pomiędzy kładką od tymczasowego a główną
Re: Modernizacja dworca PKP
Pierwszy peron granitowo-piaskowcowy trzymał się prawie 90 lat. 'Papieżowy' peron z betonu wyleżał nieco ponad 20. Czy jest już ustalony termin następnego remontu?
Re: Modernizacja dworca PKP
Kolejne krawędzie znikły
Re: Modernizacja dworca PKP
Robią dach na przejściu magazynów
Fundamenty pompy do parowozów peron 1
Re: Modernizacja dworca PKP
Kolejne krawędzie przyjechały
Tak z ciekawości sprawdziłem ile nasze perony mają metrów mierzyłem na Google.
Peron 1 = 400m
Peron 2 = 350m
Obecnie w remoncie jest 300m peronu 1
Tak z ciekawości sprawdziłem ile nasze perony mają metrów mierzyłem na Google.
Peron 1 = 400m
Peron 2 = 350m
Obecnie w remoncie jest 300m peronu 1
Re: Modernizacja dworca PKP
Troszkę mi się nudziło i pierwszy raz się zacząłem bawić programem...
Zawsze marzyliśmy o podwójny peronie...
Ale tak jak mówię to moja 1 praca w tym programie
Więc niedokładna i po za peronem torów nie ruszałem
Przy okazji wyremontowałem 1 peron
Zawsze marzyliśmy o podwójny peronie...
Ale tak jak mówię to moja 1 praca w tym programie
Więc niedokładna i po za peronem torów nie ruszałem
Przy okazji wyremontowałem 1 peron
Re: Modernizacja dworca PKP
Fundamenty po pompie dla parowów na peronie 1
A płyty już wiadomo gdzie wywożą
Są 2 kupki wyższe od człowieka (Teren po lewo od poczty)
Re: Modernizacja dworca PKP
Znalazłem przetarg
Re: Modernizacja dworca PKP
Najzabawniejsze jest to, że część peronu pierwszego nie zostanie wyremontowana. Ach, to PLKCaspress pisze:Znalazłem przetarg
Re: Modernizacja dworca PKP
Kolego
Nowoczesne perony nowoczesne problemy...
Nie ma nowych peronów z obecny przejściami jakie są bądź były u nas...
Jeśli chodzi o nowe perony z tradycyjnymi przejściami to owe przejścia są zawsze na końcu lub na początku peronu i oczywiście przejścia są obniżane najbliższym przykładem tego jest Ostrów Wlkp. z tym że tam jest takie przejście dla inwalidów ponieważ posiadają przejście podziemne
Peron ma liczyć 315m dotychczas miał 400
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowoczesne perony nowoczesne problemy...
Nie ma nowych peronów z obecny przejściami jakie są bądź były u nas...
Jeśli chodzi o nowe perony z tradycyjnymi przejściami to owe przejścia są zawsze na końcu lub na początku peronu i oczywiście przejścia są obniżane najbliższym przykładem tego jest Ostrów Wlkp. z tym że tam jest takie przejście dla inwalidów ponieważ posiadają przejście podziemne
Peron ma liczyć 315m dotychczas miał 400
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Modernizacja dworca PKP
Znalazłem coś jeszcze ale nie o peronie
Re: Modernizacja dworca PKP
To samo co we faktach o dworcu http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/dw ... 7d31,1,3,5" onclick="window.open(this.href);return false;