S12

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1769
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » 22 lut 2024, o 19:45

Ten odcinek nie jest przewidziany w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), jedynie odcinek Piotrków Tryb.-Lublin. S12 Sieradz-Sobótka (S11) byłaby potencjalnie dobrym uzupełnieniem krajowej sieci dróg szybkiego ruchu. Obecny ŚDR, choć nie powala to i tak jest znacznie lepszy, niż na wielu planowanych drogach (m.in S12 Piotrków-Radom) co nie powoduję, że pomysł budowy takiej drogi jest zupełnie z czapy. Jednak potencjalnym problemem może być to, że Autostrada Wielkopolska SA (spółka do której należy odcinek A2 Konin-Świecko) ma koncesję do 2037 roku i byłaby to potencjalna konkurencja dla niej, a ponoć w umowie zabroniona jest budowa dróg, które mogą stanowić konkurencję. Ile w tym prawdy jest to nie wiem, ale słyszałem o tym wiele razy w różnych miejscach.

Jeżeli chodzi o region to planowane są takie inwestycje drogowe.
Zrzut ekranu 2024-02-22 193508.png
Zrzut ekranu 2024-02-22 193508.png (64.55 KiB) Przejrzano 384 razy

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3661
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 22 lut 2024, o 22:00

Kalisz powinien zorganizować silną grupę gmin położonych wzdłuż trasy Sieradz-Sobótka, która wystąpiłaby do sądu (administracyjnego lub cywilnego) z pozwem zbiorowym przeciwko Skarbowi Państwa domagając się słonych odszkodowań za krzywdy spowodowane nieuczciwą konkurencją, a właściwie zmową przeciwko interesom tych gmin. Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1769
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » 22 lut 2024, o 22:52

kaliszanin2 pisze:
22 lut 2024, o 22:00
Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.
Sorry, ale ten argument merytorycznie ani trochę się nie broni. Już dzisiaj wiemy (nawet na polskim przykładzie), że asfaltorozwój nie ma żadnego oparcia w faktach. To miasta, nie drogi są generatorami inwestycji, szczególnie tych najbardziej wartościowych. Widać to na tej mapce.
GGZTuWnbQAA1pHO.jpg
GGZTuWnbQAA1pHO.jpg (147.96 KiB) Przejrzano 336 razy
Sieć miejska + lubuskie zagłębie magazynowe (dobra lokalizacja, blisko Niemiec, co prawda tych biedniejszych, ale nadal Niemiec).
Na SSC widziałem kiedyś ciekawe dane, że miasta w Polsce (+/- takie jak Kalisz) będące podłączone do sieci dróg szybkiego ruchu wyludniają się szybciej, niż te bez. Co prawda nie były to znaczne różnice, ale jednak.

Dlatego proszę o to, żebyśmy nie wmawiali tego innym, a już szczególnie sobie, że asfalt determinuję rozwój. To zwyczajne kłamstwo. Są sensowniejsze argumenty, serio.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3661
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 22 lut 2024, o 23:26

Gdzie są miasta źle skomunikowane, które się świetnie rozwijają? Drogi nie są gwarancją rozwoju, ale ich brak zabija. Gołym okiem widać, że z okolicami A2, A4, A1 mało co może się równać.

Awatar użytkownika
filip
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1769
Rejestracja: 27 paź 2021, o 19:50

Re: S12

Nieprzeczytany post autor: filip » 23 lut 2024, o 09:38

Zaznaczyłem siedem największych miejskich obszarów funkcjonalnych.
11111.png
11111.png (598.85 KiB) Przejrzano 284 razy
Teraz je wymazałem z mapy.
222222.png
222222.png (535.78 KiB) Przejrzano 284 razy
Co widać? Przede wszystkim sieć miejską i osadniczą, tereny blisko granicy z Niemcami.

Czy to znaczy, że drogi szybkiego ruchu są zupełnie zbędne? Nie, ale to nie znaczy, że budowa dróg jest bramą do rozwoju, w wielu przypadkach nie daję zupełnie nic.

ODPOWIEDZ