Przebudowa 4 ulic Wrocławska,Harcerska,Górnośląska,Poznańska
Wrzuciłem to w innym temacie ale bardziej pasuje to tutaj.
Samorządy z inwestycyjnymi ambicjami
Rzeczpospolita - 04-02-2009 06:06
Około 40 mld zł mogą wydać na tegoroczne inwestycje gminy, powiaty i województwa. Plany mają odważne, ale i ich potrzeby są wciąż ogromne. Najwięcej pieniędzy - jak zwykle - pochłonie budowa dróg.
Ponad 44 mld zł wydatków inwestycyjnych planowały miasta, gminy, województwa i powiaty w ubiegłym roku. Plany te jednak korygowały, a do tego zwykle ich szacunki nie są w pełni realizowane. Można zatem przyjąć, że ostatecznie przeznaczyły na ten cel około 30 - 35 mld zł. Ostateczne dane resort finansów poda zapewne pod koniec lutego - przypomina "Rzeczpospolita".
W tym roku na pewno wydatki te jeszcze wzrosną i realnie samorządy mogą wydać nawet ok. 40 mld zł. W prognozach budżetowych zapiszą zaś kwotę dużo wyższą (ok. 50 mld zł). I trudno się dziwić, bo ich potrzeby są ogromne. Niewątpliwie wpływ na boom w tym zakresie miały środki unijne. Dziś zdecydowana większość projektów, które realizują, jest bowiem współfinansowana z kasy unijnej. A w tym roku – jak oczekują samorządowcy – pieniądze zaplanowane na okres 2007 – 2013 powinny zacząć płynąć wreszcie szerokim strumieniem. Poza tym pojawiła się pogłoska, że resort rozwoju regionalnego będzie nagradzał te samorządy, które będą najskuteczniej pozyskiwać unijne pieniądze, i przyznawać im nowe środki. W takiej sytuacji nikt nie będzie chciał być gorszy - napisała "Rz" w raporcie "Inwestycje w Polsce w 2009 roku".
Weług "Rz", ten rok może się okazać wyjątkowy także dlatego, że w przyszłym odbędą się wybory. To zaś oznacza, że włodarze za wszelką cenę będą chcieli zrealizować to, co obiecali.
Samorządy z inwestycyjnymi ambicjami
Rzeczpospolita - 04-02-2009 06:06
Około 40 mld zł mogą wydać na tegoroczne inwestycje gminy, powiaty i województwa. Plany mają odważne, ale i ich potrzeby są wciąż ogromne. Najwięcej pieniędzy - jak zwykle - pochłonie budowa dróg.
Ponad 44 mld zł wydatków inwestycyjnych planowały miasta, gminy, województwa i powiaty w ubiegłym roku. Plany te jednak korygowały, a do tego zwykle ich szacunki nie są w pełni realizowane. Można zatem przyjąć, że ostatecznie przeznaczyły na ten cel około 30 - 35 mld zł. Ostateczne dane resort finansów poda zapewne pod koniec lutego - przypomina "Rzeczpospolita".
W tym roku na pewno wydatki te jeszcze wzrosną i realnie samorządy mogą wydać nawet ok. 40 mld zł. W prognozach budżetowych zapiszą zaś kwotę dużo wyższą (ok. 50 mld zł). I trudno się dziwić, bo ich potrzeby są ogromne. Niewątpliwie wpływ na boom w tym zakresie miały środki unijne. Dziś zdecydowana większość projektów, które realizują, jest bowiem współfinansowana z kasy unijnej. A w tym roku – jak oczekują samorządowcy – pieniądze zaplanowane na okres 2007 – 2013 powinny zacząć płynąć wreszcie szerokim strumieniem. Poza tym pojawiła się pogłoska, że resort rozwoju regionalnego będzie nagradzał te samorządy, które będą najskuteczniej pozyskiwać unijne pieniądze, i przyznawać im nowe środki. W takiej sytuacji nikt nie będzie chciał być gorszy - napisała "Rz" w raporcie "Inwestycje w Polsce w 2009 roku".
Weług "Rz", ten rok może się okazać wyjątkowy także dlatego, że w przyszłym odbędą się wybory. To zaś oznacza, że włodarze za wszelką cenę będą chcieli zrealizować to, co obiecali.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Z jednej strony ze będą tyko 2 pasy ruchu po jednym w każdym kierunku też będzie miało swoje plusy powstaną ścieżki rowerowe i chodniki i ul. Wrocławska stanie się bezpieczniejsza i jeszcze gdy wejdą przepisy że rowerzysta będzie miał pierwszeństwo niż poruszający się autem, tak jak jest to w niektórych krajach zachodnich to tez zmobilizuje kierowców na większa uwagę na drodze
Andrzej
Andrzej na Wrocławskiej jest miejsce na cztery pasy ruchu, chodniki i ścieżki rowerowe. Piszesz o krajach zachodnich- zgoda. Bardzo często jeżdzę ulicą Armii Krajowje przy której biegnie ścieżka rowerowa, a wielu rowerzystów jeżdzi sobie ulicą. Latem jest to nagminne.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2009, o 18:30 przez LUK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Najwazniejsza zaleta rozwiazania kiedy mamy dwie jezdnie po jednym pasie ruchu sa bezpieczne lewoskrety! Sa to oddzielne pasy ruchu NIEKOLIDUJACE z rownoleglym do nich pasem do jazdy na wprost. Sluza tylko do skretu w lewo. Natomiast 4 pasmowe drogi jednojezdniowe sa bardzo niebezpieczne wlasnie z powodu skrecajacych aut w lewo jadacych taka droga. Na pewno wielu z Was juz sie zdazylo jadac Wroclawska "szybszym" pasem nagle wciskac hamulec w podloge puszczajac z tylu siwy dym, bo jakies "kolo" w maluszku nagle sobie zapragnal skrecic w lewo blokujac caly pas. Oczywiscie jakos musi skrecic, ale jak z przeciwka jedzie duzo aut, to tworzy sie za nim korek i przez to niebezpieczne sytuacje. Generalnie - drogi typu 4x1 (jedna jezdnia z 4 pasami ruchu) sa to najniebezpieczniejsze drogi na ktorych dochodzi do bardzo wielu wypadkow, czesto smiertelnych. Po prostu, jesli droga ma miec 4 pasy ruchu (po dwa w kazdym kierunku) to musi to byc droga dwujezdniowa czyli z pasem rozdzielajacym min. 4m. Mysle, ze z czasem wszystkie drogi typu 4x1 bedzie sie przebudowywalo. W zaleznosci od miejsca (szerokosci pasa drogowego) albo na 1x2 albo 2x2.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Pragnę przypomnieć ze w Polsce obowiazuje ruch prawostronny a lewy pas słuzy do wyprzedzania a nie jezdy non stop.sector-ostrow pisze:.... Na pewno wielu z Was juz sie zdazylo jadac Wroclawska "szybszym" pasem nagle wciskac hamulec w podloge puszczajac z tylu siwy dym, bo jakies "kolo" w maluszku nagle sobie zapragnal skrecic w lewo blokujac caly pas. ....
Druga sprawa mozna skrecać w prawo.Przy jednym pasie wszyscy z tyłu muszą hamować.
no tyle że akurat ma rację...nie raz, jadąc w pełni przepisowo tak miałem...kierowca jadący przedemną zamiast dać kierunkowskaz, zwolnić i skręcić nagle hamował włączając równocześnie kierunkowskaz...wystarczy tam pojeżdzić żeby się przekonać.Crossmen pisze:Sector ale jak jedziesz przepisowo to nie będziesz puszczał białego dymu no chyba, że wiesz lepiej jak zawsze.
pragnę przypomnieć że:Paweł pisze:sector-ostrow pisze:.... Na pewno wielu z Was juz sie zdazylo jadac Wroclawska "szybszym" pasem nagle wciskac hamulec w podloge puszczajac z tylu siwy dym, bo jakies "kolo" w maluszku nagle sobie zapragnal skrecic w lewo blokujac caly pas. ....
Pragnę przypomnieć ze w Polsce obowiazuje ruch prawostronny a lewy pas słuzy do wyprzedzania a nie jezdy non stop.
Druga sprawa mozna skrecać w prawo.Przy jednym pasie wszyscy z tyłu muszą hamować.
1: ul. Wrocławska w ciągu dnia jest na tyle zajęta że jazda lewym pasem z intencją jedynie wyprzedzania to praktycznie w większości przypadków to samo co jazda tym pasem non stop
2: stan pasa prawego jest na tyle kiepski że jazda nim więcej niż dwa razy dziennie przez miesiąc to gwarancja wymiany podzespołów zawieszenia
3: skręt w prawo jest manewrem zdecydowanie mniej skomplikowanym niż lewoskręt ponieważ w 90% przypadków nie zmusza skręcającego do całkowitego zatrzymania pojazdu i oczekiwania na zwolnienie przeciwległego pasa
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Ja pisałem ogolnie o ulicach dwupasmowych jednojezdniowych ktore Sector "zamierza" w calej Polsce zwężać tłumacząc to bezpieczeństwem.
Nie potwierdzam natomiast aby Wrocławska była tak zatłoczoną arterią i nie dalo się jechac tak jak nakazują przepisy prawym pasem.
Aleje sa bardziej zatłoczone a jdnak większość pojazdów jedzie prawym pasem wiec jednak można.
Wiem jaki jest stan obecny części Wroclawskiej ale my chyba rozmawiamy o czasie przyszłym czyli stanie "po remoncie".
Co do punktu 3 napisałeś "nie zmusza do całkowitego zatrzymania".Czy ja napisałem cos innego ?
Nie potwierdzam natomiast aby Wrocławska była tak zatłoczoną arterią i nie dalo się jechac tak jak nakazują przepisy prawym pasem.
Aleje sa bardziej zatłoczone a jdnak większość pojazdów jedzie prawym pasem wiec jednak można.
Wiem jaki jest stan obecny części Wroclawskiej ale my chyba rozmawiamy o czasie przyszłym czyli stanie "po remoncie".
Co do punktu 3 napisałeś "nie zmusza do całkowitego zatrzymania".Czy ja napisałem cos innego ?
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Pawel, sam piszesz, ze Wroclawska nie jest az tak zatloczona. A co bedzie jak caly tranzyt pojdzie obwodnica? Ten temat juz walkowalismy i pewnie dopiero za jakis rok przyznacie mi racje, ze ruch tam bedzie znikomy.
Jesli pod jakims naciskiem miasto zdecyduje sie jednak pozostawic 4 pasy na jednej jezdni i je wyremontowac, to wiecie co tam bedzie sie dzialo? Bedzie to mekka dla kamikaze na motorach i rajdowcow samochodowych. Duza szerokosc i maly ruch spowoduje, ze bedzie to kultowe miejsce dla tego typu szalencow. Pewnie beda sobie nawet jakies wyscigi organizowali. Bedzie to okupowane licznymi, bardzo drastycznymi wypadkami. Takze z udzialem pieszych. Zreszta mnie osobiscie tak naprawde wszystko jedno jaka tam droga bedzie, bo po otwarciu obwodnicy pewnie juz tamtendy nigdy nie pojade.... jak 95% jezdzacych tamtendy kierowcow.
Jesli pod jakims naciskiem miasto zdecyduje sie jednak pozostawic 4 pasy na jednej jezdni i je wyremontowac, to wiecie co tam bedzie sie dzialo? Bedzie to mekka dla kamikaze na motorach i rajdowcow samochodowych. Duza szerokosc i maly ruch spowoduje, ze bedzie to kultowe miejsce dla tego typu szalencow. Pewnie beda sobie nawet jakies wyscigi organizowali. Bedzie to okupowane licznymi, bardzo drastycznymi wypadkami. Takze z udzialem pieszych. Zreszta mnie osobiscie tak naprawde wszystko jedno jaka tam droga bedzie, bo po otwarciu obwodnicy pewnie juz tamtendy nigdy nie pojade.... jak 95% jezdzacych tamtendy kierowcow.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
^^ Sector, to ja proponuję zwężyć w Ostrowie do przekroju 2x1 ulice:
Limanowskiego (na całej długości) i Głogowską (też na całej długości) oraz Wrocławska (od pl. Bankowego do Miłej) ciekawe, jak wyglądałby ruch w Ostrowie. Proponuję także zostawić Obwodnicę Ostrowa w stanie 1x2. Bezpieczeństwo przede wszystkim!
Limanowskiego (na całej długości) i Głogowską (też na całej długości) oraz Wrocławska (od pl. Bankowego do Miłej) ciekawe, jak wyglądałby ruch w Ostrowie. Proponuję także zostawić Obwodnicę Ostrowa w stanie 1x2. Bezpieczeństwo przede wszystkim!
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Limanowskiego nie da sie zwezyc, bo jest juz waska.
Wroclawska na odcinku ktory opisujesz ma juz 2x1.
Natomiast Glogowska to jest scisle centrum miasta o pobecnie 37tys pojazdow na dobe! Naklada sie glowny ruch miejski + DK25, DK11 i wylot na droge wojewodzka na Odolanow. Ty ciagle chyba nie rozumiesz jak maly ruch bedzie w Kaliszu na Wroclawskiej kiedy otworza obwodnice Skalmierzyc!
Wroclawska na odcinku ktory opisujesz ma juz 2x1.
Natomiast Glogowska to jest scisle centrum miasta o pobecnie 37tys pojazdow na dobe! Naklada sie glowny ruch miejski + DK25, DK11 i wylot na droge wojewodzka na Odolanow. Ty ciagle chyba nie rozumiesz jak maly ruch bedzie w Kaliszu na Wroclawskiej kiedy otworza obwodnice Skalmierzyc!
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Idąc tym tropem tzn zwiekszenia bezpieczeństwa, wprowdżmy w Kaliszu dorożki.Koniki nie rozwiną chyba zbyt dużej prędkości, nawóż przyda się w MP.Kierowcy, przynajmniej zdecydowana większośc uwielbia zganiać winę za wypadek na różne rzeczy.A to za bardzo padało, a to drzewa za blisko drogi rosły, a to znak jakis mały, a to pieszy wszedł na pasy.Niestety w świadomości polskiego kierowcy mam samochód i ja rządzę.Panowie za bezpieczństwo na drogach w z zdecydowanej większości odpowiada kierowca, i to przeważnie brawura, braku zdolności, czy też alkohol,są główną przyczyna wypadków.Szerokość drogi, jeśli ma wpływ to niewielki.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Sector zwężenie Wrocławskiej nie poprawi bezpieczeństwa na tyle że wyeliminuje się wypadki całkowicie,zresztą Paweł mądrze napisał że jak zrobię jedną jezdnie to jeden skręcający w lewo zablokuje cały ruch (o ile nie będzie lewoskrętów).Z drugiej strony w tym roku samorządy dostaną tyle kasy że starczy na remont całej Wrocławskiej i z powodzeniem mogą ją wyremontować.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
nie jestem za zwężeniem ul. Wrocławskiej, piszę o stanie na dzień dzisiejszyPawel pisze:Ja pisałem ogolnie o ulicach dwupasmowych jednojezdniowych ktore Sector "zamierza" w calej Polsce zwężać tłumacząc to bezpieczeństwem.
Nie potwierdzam natomiast aby Wrocławska była tak zatłoczoną arterią i nie dalo się jechac tak jak nakazują przepisy prawym pasem.
Aleje sa bardziej zatłoczone a jdnak większość pojazdów jedzie prawym pasem wiec jednak można.
Wiem jaki jest stan obecny części Wroclawskiej ale my chyba rozmawiamy o czasie przyszłym czyli stanie "po remoncie".
Co do punktu 3 napisałeś "nie zmusza do całkowitego zatrzymania".Czy ja napisałem cos innego ?
Pisze jedynie o uwagach dotyczących sposobu poruszania się i tego jak wygląda ruch obecnie.
Porównanie Wrocławskiej do Al. WP jest conajmniej nie na miejscu jeśli chodzi o ruch lewym pasem. Al. WP przedzielona jest pasem zieleni i posiada lewoskręty na stosunkowo dużych odstępach. Ul. Wrocławska natomiast nie posiada pasa zieleni a tym samym średnio co 100-200 m. możemy się spodziewać potencjalnego skrętu w lewo do znajdujących się tam firm, hurtowni lub posesji.
Co do tego czy jest zatłoczona czy nie, no cóż, nie wyobrażam sobie jazdy zgodnie z przepisami (lewy tylko do wyprzedzania) ze względu na ruch na tej ulicy...chyba że złośliwie ktoś wypuszcza tam samochody zawsze kiedy tam jadę (zazwyczaj między 15-tą a 19-tą)
co do prawoskrętu może żle zrozumiałem twoją wypowiedż, wybacz
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
A ja proponuję w Kaliszu zrobić wszędzie ulice jednokierunkowe najlepiej, żeby były one wylotem naprowadzone na Ostrów, wszystko zwęzić do jednego pasa ruchu, no a w Ostrowie oczywiście zrobić same autostrady i obwodnice, bo przecież tam tylko jest ruch największy... jak czytam wypociny tego kolesia to jestem z każdym dniem za legalizacją aborcji.