Modernizacja ul. Warszawskiej i al. Gen. Sikorskiego
Problemem tego skrzyżowania jest duży ruch samochodów ciężarowych, co się nieco zmieni po otwarciu Trasy Bursztynowej, ale najgorszy problem to pochyłość terenu, przez co podczas hamowania oraz ruszania działają na jezdnie dodatkowe siły powodujące koleiny najlepsze rozwiązanie to jest betonowa wylewka zamiast tradycyjnej nawierzchni bitumicznej.
-
- Użytkownik
- Posty: 244
- Rejestracja: 22 sie 2007, o 19:38
- Lokalizacja: nad rzeką w śródmieściu
O koleinach http://www.rc.fm/polityczne/koleiny-na- ... kiego.html
Ciekawe czy przedłużą gwarancję
Ciekawe czy przedłużą gwarancję
Żądamy przystanku KDP w Kaliszu
http://www.koniecpzpn.pl/
http://www.koniecpzpn.pl/
MirekDB pisze: najlepsze rozwiązanie to jest betonowa wylewka zamiast tradycyjnej nawierzchni bitumicznej.
Pisałem o tym samym w innym temacie,pomimo,że technologia droższa ale skuteczna,ktoś na tych pseudo remontach zarabia,nic więcej.
Patrz wyżejzibi465 pisze:O koleinach http://www.rc.fm/polityczne/koleiny-na- ... kiego.html
Ciekawe czy przedłużą gwarancję
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Andrzeju to nawet nie media a słuchacz doniósł
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Szkoda słów na określenie całej tej sytuacji.Ciekaw jestem opinii kolegi R który jest obeznany z całym tym bajzlem,ciekawe jak On to skomentuje,bo wg.Mnie ten remont zakończył się na poziomie smoły lub lepiku z domieszką kruszywa.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Właśnie sęk w tym,że nie było żadnej podbudowy,na stronie 5-tej widać na fotkach,że kładzono asfalt bezpośrednio na kostkę granitową.fernir pisze:Koleiny biorą się z tego, że podbudowa jest słaba a nawet może jest jej brak...
Jedno Mnie zastanawia,ile w końcu dają tej gwarancji
Artykuł z lipca.
Artykuł z wczoraj.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Gumiś gwarancja na drogi to 2 lata Źródło z ulic i mostów
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Akurat kostka mogła robić za podbudowę, należało zrobić niezbędne badania nośności i wtedy było by wiadomo, że będzie "siadać" lub nie...Gumiś pisze: Właśnie sęk w tym,że nie było żadnej podbudowy,na stronie 5-tej widać na fotkach,że kładzono asfalt bezpośrednio na kostkę granitową.
Wrocławska, na odc. od Podmiejskiej do AWP ma też podbudowę z kostki (polniaków czasem) i jest tam lustro, także to nie jest argument...
Były były gdzieś są nawet zdjęcia na dowód tego badania
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Raczej na pewno rację ma fernir. Przyczyną jest najczęściej słaba, lub jak w tym przypadku brak podbudowy (kostki brukowej raczej nie można nazwać podbudową). Warstwa ścieralna ma za zadanie tylko przenieść obciążenia na warstwy leżące niżej. Jeśli niżej jest kiepsko to na efekty nie trzeba długo czekać. A co do gwarancji, nawet jeśli wykonawca takową dał, to nie łudziłbym się, że coś mu grozi. I to nie jest kwestia układów czy czegokolwiek. Wystarczy, że wykazał że wykonał remont zgodnie z SST (czego pewnie dowodzą sterty wyników badań które musiał dostarczyć, dodatkowo pewnie był sprawdzany przez zamawiającego) no i projektem. Dodatkowo, roboty zostały odebrane jako wykonane prawidłowo (czyli zgodnie z tym co napsałem wyżej), bo inaczej nie dopuszczono by tam ruchu. I to załatwia sprawę. Jeśli coś jest nie tak - powoła się na projekt. A co należy do obowiązków projektanta? M.in. zaprojektowanie w oparciu o wszelkie dostępne informacje, w tym - o stanie i rodzaju podłoża pod drogą. I nie ma co żalić się do ZDM że zatwierdził takiego bubla. Jeśli mieliby wiercić w starej drodze żeby sprawdzić, czy zaprojektowana konstrukcja wytrzyma, to równie dobrze mogliby ten projekt sami wykonać. Po to właśnie zapłacili komuś, żeby zrobił to dobrze. Przykładów można by mnożyć: ul. Wrocławska w Ostrowie to sztandarowy przykład. Jeszcze przed końcem gwarancji się posypała.
Owszem, należy wyjaśnić przyczynę dlaczego tak się stało, ale niczego więcej poza tym bym się nie spodziewał. Może większa odpowiedzialność projektantów za wykonane projekty pozwoli uniknąć w przyszłości takich kwiatków...
Owszem, należy wyjaśnić przyczynę dlaczego tak się stało, ale niczego więcej poza tym bym się nie spodziewał. Może większa odpowiedzialność projektantów za wykonane projekty pozwoli uniknąć w przyszłości takich kwiatków...
Sam sobie odpowiedziałeś, a jeszcze innych pytaszGumiś pisze: Właśnie sęk w tym,że nie było żadnej podbudowy
-
- Użytkownik
- Posty: 244
- Rejestracja: 22 sie 2007, o 19:38
- Lokalizacja: nad rzeką w śródmieściu
Dzisiaj na Sikorskiego robili coś przy latarniach.Prawdopodobnie wymieniali instalację zakopaną w ziemi ,która chyba została uszkodzona przy remoncie . Ciekawe kto poniesie koszty?
Żądamy przystanku KDP w Kaliszu
http://www.koniecpzpn.pl/
http://www.koniecpzpn.pl/