Oznaczenie sprawy: WRI.271.01.16.2012
Kalisz: Budowa Szkoły Podstawowej Nr 13 przy ul. Kordeckiego w Kaliszu
Numer ogłoszenia w BZP: 149615 - 2012; data zamieszczenia w BZP: 10.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Kalisz , Główny Rynek 20, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel.
+4862 7654300.
• Adres strony internetowej zamawiającego:
www.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Szkoły Podstawowej Nr 13
przy ul. Kordeckiego w Kaliszu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem
zamówienia jest `Budowa Szkoły Podstawowej Nr 13 przy ul. Kordeckiego w Kaliszu` w podziale
na etapy: etap I - budowa nowego budynku dydaktycznego o dwóch kondygnacjach nadziemnych,
o łącznej powierzchni użytkowej 2.393,75 m2 i łącznej kubaturze 12.488,76 m3 wraz z niezbędną
infrastrukturą oraz rozbiórką budynku gospodarczego i budynku świetlicy ze stołówką w terminie
do dnia 30 sierpnia 2013r., etap II - budowa budynku sali gimnastycznej jednokondygnacyjnej,
niepodpiwniczonej. Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi 960,46 m2, a kubatura 8.112,17 m3
wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz rozbiórką budynku głównego szkoły oraz budynku
nauczania zintegrowanego z oddziałem przedszkolnym w terminie do dnia 31 lipca 2014r., etap III -
budowa obiektów sportowych wraz z niezbędną infrastrukturą, małą architekturą i oświetleniem
terenu w terminie do dnia 31 lipca 2015r. 2. Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane przy
czynnym istniejącym budynku szkolnym i w związku z tym zobowiązany jest do ogrodzenia terenu
budowy w sposób zapewniający bezpieczne funkcjonowanie szkoły. 3. Wykonawca w ramach
przedmiotu zobowiązany jest do wykonania wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych,
utrzymania zaplecza budowy, sporządzenia projektu BIOZ, organizacji placu budowy, organizacji
ruchu drogowego, załatwienia zajęcia pasa ruchu drogowego i uiszczenia opłat z tego tytułu,
obsługi geodezyjnej budowy, wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynków oraz
innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 4. Wykonawca zobowiązany
jest dla każdego etapu oddzielnie przygotować obiekt i dokumenty dla uzyskania przez
Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 5. Wykonawca w ramach przedmiotu
zamówienia zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach
oraz inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egzemplarzach. 6. Zamawiający wymaga
udzielenia gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36
miesięcy od dnia odbioru przez Zamawiającego robót i podpisania (bez uwag) końcowego
protokołu odbioru robót dla każdego z etapów. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
zawarty jest w SIWZ i jej załącznikach.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.42.20-2, 45.21.22.00-8, 45.11.12.91-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
31.07.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości
200.000,00 PLN
1
III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Nie dotyczy. Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym
zakresie.
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w ciągu
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej
polegającej na budowie budynku użyteczności publicznej o wartości co najmniej
4.500.000,00 PLN oraz jednej roboty budowlanej polegającej na budowie obiektu
sportowego (sali sportowej, hali) o wartości co najmniej 2.000.000,00 PLN.
Zamawiający uzna również za spełnienie powyższych warunków sytuację, gdy
roboty były zrealizowane w jednym zamówieniu.
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Nie dotyczy. Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym
zakresie.
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca: a) wskażą osobę (kierownika
budowy), która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, w zakresie niezbędnym do
wykonania przedmiotu zamówienia lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
w tym zakresie, b) wskażą osobę (kierownika robót), która posiada uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz należy
(przynajmniej na dzień składania ofert) do właściwej izby samorządu zawodowego,
c) wskażą osobę (kierownika robót), który posiada uprawnienia budowlane do
kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im
ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu
zamówienia oraz należy (przynajmniej na dzień składania ofert) do właściwej izby
samorządu zawodowego, d) wskażą osobę (kierownika robót), która posiada
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
drogowej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie.
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże środki finansowe lub
zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3.000.000,00 PLN.
2
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
• III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których
mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu, należy przedłożyć:
• wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania
warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami
• oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania
takich uprawnień
• informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których
wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału
w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku
lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego
zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość
posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.
1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
• aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.
1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca
3
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji
części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu
w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Inne wymagane oświadczenia i dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) wypełniony
`Formularz oferty` - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ lub na nim; 2) dowód
wniesienia wadium; 3) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo
określające jego zakres i podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy
(w oryginale albo kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza -
poświadczenie notariusza musi zostać załączone w oryginale); 4) w przypadku, gdy ofertę składają
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (członkowie konsorcjum, wspólnicy
spółki cywilnej) wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres
umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do
art. 23 ust. 2 ustawy (w oryginale albo kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
notariusza - poświadczenie notariusza musi zostać załączone w oryginale); Wykonawca może
polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych
podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca
w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w ofercie w tym celu
pisemne (tj. w oryginale lub poświadczone notarialnie) zobowiązanie tych podmiotów do oddania
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla
wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza istotne zmiany treści zawartej umowy w następujących przypadkach:
a) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta wpływa na zakres lub
warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających z umowy, b) zmiany spowodowane
wystąpieniem czynników obiektywnych lub niezależnych od stron (siła wyższa). Zamawiający
4
może wówczas przedłużyć termin wykonania o czas, przez który niemożliwe było prowadzenie
robót (potwierdzone przez kierownika budowy i przez właściwego inspektora nadzoru);
c) wystąpienia w trakcie realizacji robót związanych z koniecznością usunięcia lub przełożenia
jakichkolwiek mediów, przez właścicieli tych mediów, co nie wynikać będzie z zaniechania ani
winy Wykonawcy. Zamawiający może wówczas przedłużyć termin wykonania o czas, przez który
niemożliwe było prowadzenie robót (potwierdzone na piśmie przez kierownika budowy
i właściwego inspektora nadzoru). d) wystąpienia wyjątkowych i nietypowych w danej porze roku
warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie prac zgodnie z zasadami współczesnej
wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów i norm. Zamawiający może wówczas przedłużyć
termin wykonania o czas (liczbę dni), przez który niemożliwe było prowadzenie prac (potwierdzone
na piśmie przez kierownika budowy i właściwego inspektora nadzoru), f) zmiany wysokości
środków budżetowych w powyższych latach w przypadku przyznania dodatkowych środków
finansowych w danym roku budżetowym.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia:
www.bip.kalisz.pl (zakładka Ogłoszenia - Zamówienia publiczne) lub
www.kalisz.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: pok. nr 418 (IV
piętro budynku UM przy ul. Kościuszki 1a w Kaliszu) - za opłatą 501,20 PLN lub otrzymać za
zaliczeniem pocztowym (przesyłka pobraniowa - koszty przesyłki ponosi Wykonawca).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
25.07.2012 godzina 13:00, miejsce: pokój nr 309 mieszczący się na III piętrze budynku Urzędu
Miejskiego w Kaliszu przy ul. Kościuszki 1a (Sekretariat Wiceprezydenta Miasta Kalisza).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze
środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający zgodnie z art. 27 ustawy Pzp dopuszcza
przekazywanie korespondencji tj. oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji pisemnie
lub faksem - wyłącznie na numer faksu +48 062 7654 446, z zastrzeżeniem pkt 4 i 5. Zawsze
dopuszczalna jest forma pisemna. Zamawiający nie dopuszcza możliwości porozumiewania się
drogą elektroniczną. 2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza
fakt ich otrzymania. 3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez
Wykonawcę, Zamawiający domniema (przyjmuje), że pismo (dokument) wysyłany przez
Zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób
umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma. 4. Złożenie oferty, jej wycofanie
i zmiana może nastąpić jedynie w formie pisemnej. Złożenie tych pism w innej formie nie
wywołuje jakichkolwiek skutków prawnych. 5. W przypadku konieczności uzupełnienia przez
wykonawcę dokumentów - Zamawiający uzna je za skutecznie uzupełnione (pod rygorem
nieważności), jeżeli zostaną złożone Zamawiającemu w terminie przez niego wyznaczonym
w formie określonej w pkt 9 i 10 SIWZ, a w przypadku pełnomocnictw w formie oryginału lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (pod rygorem nieważności).
6. Numer konta, na jaki należy wnieść opłatę za SIWZ: Bank Zachodni WBK S.A I O/Kalisz nr:
43 1090 1128 0000 0000 1218 1984.
7. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Agnieszka Olenderek, tel.
+48 62 7654 432.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
5