Obwodnice Kalisza w ciągu dk nr 12 i 25 - forumowe koncepcje
: 24 paź 2010, o 17:57
Nie ma co się łudzić, Miasto nie wybuduje tych obwodnic. Po pierwsze, nie jest w stanie udzwignąc finansowo takiego ciężaru. Po drugie, budowa odcinków znajdujących się poza granicami miasta, nie leży w gestii Kalisza, tylko GDDKiA.
Nie oznacza to jednak, że należy czekać z założonymi rękami aż Generalna sama je zaplanuje, a następnie wybuduje. Miasto powinno przedsięwziąć zdecydowane kroki w celu ułatwienia GDDKiA przeprowadzenie inwestycji. W tym celu konieczne jest porozumienie i współdziałanie z ościennymi gminami. Czym prędzej inwestycja zostanie "oddolnie przygotowana", tym wcześniej będzie miała szanse na realizację.
Już teraz należy rozpocząć dyskusję nad przebiegiem, połączeniami z drogami wylotowymi z miasta, ilością węzłów etc.
Trzeba "wywalczyć" jak najlepsze rozwiązania dla Kalisza, regionu i tranzytu.
Przedstawię teraz kilka propozycji przebiegu. Rysując obwodnice posłużyłem się rysunkiem, który jest załącznikiem nr 3 do Uchwały NR XXXVIII/543/2009 Rady Miejskiej Kalisza z dn. 3 wrzesna 2009 r. Rysunek przedstawia drogi istniejące oraz planowane w obrębie miasta Kalisza.
Chciałbym, żeby te moje bazgroły były wstępem do dyskusji. Może wspólnymi siłami wypracujemy doskonalsze rozwiązania, które być może zainspirują władze Miasta, ZDM i GDDKiA
Wariant I
Wariant II
Wariant III
Proszę zwrócić uwagę na wylot DK 12 w kier. Poznania. Oznaczyłem go Sobótka S11. Uważam, że docelowo korzystne byłoby połączenie 12 z 11 w rejonie miejscowości Sobótka. Skróciłoby to drogę z Kalisza do Poznania, a co bardziej istotne, kilkunastokilometrowy odcinek w ciągu DK 12, stałby się jednocześnie obwodnicą Pleszewa, Gołuchowa i Kościelnej Wsi.
Kolejna ważna kwestia, to połączenie DK 12 (wariant I i II) z przedłużeniem Trasy Bursztynowej, zamiast z ul.Warszawską.
W tym momencie ul Warszawska traci status DW na rzecz odcinka drogi, który jest przedłużeniem TB i nowym wylotem na Koło. Koncepcja wymaga dobudowania odcinka drogi w gminie Żelazków, celem połączenia nowej wylotówki z DW 470
Nie oznacza to jednak, że należy czekać z założonymi rękami aż Generalna sama je zaplanuje, a następnie wybuduje. Miasto powinno przedsięwziąć zdecydowane kroki w celu ułatwienia GDDKiA przeprowadzenie inwestycji. W tym celu konieczne jest porozumienie i współdziałanie z ościennymi gminami. Czym prędzej inwestycja zostanie "oddolnie przygotowana", tym wcześniej będzie miała szanse na realizację.
Już teraz należy rozpocząć dyskusję nad przebiegiem, połączeniami z drogami wylotowymi z miasta, ilością węzłów etc.
Trzeba "wywalczyć" jak najlepsze rozwiązania dla Kalisza, regionu i tranzytu.
Przedstawię teraz kilka propozycji przebiegu. Rysując obwodnice posłużyłem się rysunkiem, który jest załącznikiem nr 3 do Uchwały NR XXXVIII/543/2009 Rady Miejskiej Kalisza z dn. 3 wrzesna 2009 r. Rysunek przedstawia drogi istniejące oraz planowane w obrębie miasta Kalisza.
Chciałbym, żeby te moje bazgroły były wstępem do dyskusji. Może wspólnymi siłami wypracujemy doskonalsze rozwiązania, które być może zainspirują władze Miasta, ZDM i GDDKiA
Wariant I
Wariant II
Wariant III
Proszę zwrócić uwagę na wylot DK 12 w kier. Poznania. Oznaczyłem go Sobótka S11. Uważam, że docelowo korzystne byłoby połączenie 12 z 11 w rejonie miejscowości Sobótka. Skróciłoby to drogę z Kalisza do Poznania, a co bardziej istotne, kilkunastokilometrowy odcinek w ciągu DK 12, stałby się jednocześnie obwodnicą Pleszewa, Gołuchowa i Kościelnej Wsi.
Kolejna ważna kwestia, to połączenie DK 12 (wariant I i II) z przedłużeniem Trasy Bursztynowej, zamiast z ul.Warszawską.
W tym momencie ul Warszawska traci status DW na rzecz odcinka drogi, który jest przedłużeniem TB i nowym wylotem na Koło. Koncepcja wymaga dobudowania odcinka drogi w gminie Żelazków, celem połączenia nowej wylotówki z DW 470