: 30 paź 2010, o 22:46
I o to chodzi w obwodnicach miastANewDay pisze:III zupełnie omijałby Kalisz
I o to chodzi w obwodnicach miastANewDay pisze:III zupełnie omijałby Kalisz
My tu drogi kolego dyskutujemy na temat obwodnic; Obwodnica to takie ustrojstwo, które powoduje, że kiedy jedziesz z Kalisza do Zakopanego na narty to jedyne miasta, które zwiedzasz samochodem to właśnie Kalisz i Zakopane no chyba, że chcesz w Krakowie zwiedzić świeżo wyremontowane sukiennice to wtedy zjeżdżasz z obwodnicy w Krakowie i stoisz w korkach z tubylcami.ANewDay pisze:III zupełnie omijałby Kalisz i jak zwykle nic byśmy nie mieli
Uwaga nie jest wcale nietrafna, jak komentują niektórzy. Idąc tropem myślenia, że obwodnica winna być tylko i wyłącznie realizacją celów minimalizacji kosztów (i czasu) transportu i komunikacji z ośrodków ponadregionalnych (A) i (B), a nie dodatkowo, czynnikiem miastotwórczym dla innych istotniejszych jednostek osadniczych, to równie dobrze możemy się cieszyć np. z obwodnicy Ostrowa Wlkp. i przemianować ją na obwodnicę Kalisza, wszak omija nasze miasto szerokim łukiem. Konkludując, jestem zwolennikiem takich dróg tranzytowych, które będą prowadzone możliwie najbliżej terenów zurbanizowanych oraz przewidzianych do zainwestowania, w oparciu o analizę istniejącej zabudowy i obszarów możliwych do uzbrojenia w perspektywie najbliższych lat po oddaniu takiej drogi do użytku. Uważam zatem, że przedstawione przez jp trasowanie drogi nr 12 w trzecim wariancie może być rozważane za jakieś 50 lat, po zasadniczej reorganizacji sieci dróg w południowej części Kalisza.ANewDay pisze:III zupełnie omijałby Kalisz i jak zwykle nic byśmy nie mieli
Żeby taka droga w ogóle mogła kiedyś powstać, już dziś potrzebne są nie tylko rozważania, ale i konkretne działania (studium, mpzp)Mariusz pisze:Uważam zatem, że przedstawione przez jp trasowanie drogi nr 12 w trzecim wariancie może być rozważane za jakieś 50 lat, po zasadniczej reorganizacji sieci dróg w południowej części Kalisza.
Nie popadajmy w skrajności. Jest mała różnica między 5 a 25 km od centrum. Trzeba tylko uważać, żeby przy zbliżaniu się do terenów zurbanizowanych nie powielić wariantu warszawskiego, czyli obwodnicy niemal przez środek miasta. Ponadto same plany budowy obwodnicy mogą wpłynąć na "reorganizację sieci dróg w południowej części Kalisza". Ze względu na kierunek rozwoju miasta uważam wariant I za najkorzystniejszy, ale biorąc pod uwagę stację KDP (jeśli powstanie w Skalmierzycach/Śliwnikach) logiczniejszy wydaje się być wariant III.Mariusz pisze:równie dobrze możemy się cieszyć np. z obwodnicy Ostrowa Wlkp. i przemianować ją na obwodnicę Kalisza, wszak omija nasze miasto szerokim łukiem. Konkludując, jestem zwolennikiem takich dróg tranzytowych, które będą prowadzone możliwie najbliżej terenów zurbanizowanych oraz przewidzianych do zainwestowania, w oparciu o analizę istniejącej zabudowy i obszarów możliwych do uzbrojenia w perspektywie najbliższych lat po oddaniu takiej drogi do użytku. Uważam zatem, że przedstawione przez jp trasowanie drogi nr 12 w trzecim wariancie może być rozważane za jakieś 50 lat, po zasadniczej reorganizacji sieci dróg w południowej części Kalisza.
Może uzasadnię swoją wcześniejszą wypowiedż w temacie: wariant III daję nam możliwość łatwiejszego dojazdu do południowych części miasta jak wiadomo są problemy żeby przedostać się samochodem ciężarowym w te rejony miasta gdzie znajdują się spore tereny niezagospodarowane nadające się na działalność gospodarczą, ostatnio tereny te stały się też atrakcyjne pod względem zabudowy indywidualnej sporo terenów przeznaczono na działki budowlane.MirekDB pisze:JP mnie się najbardziej podoba wariant III czyli południowy
Eee tam , plan przewiduje rozpoczęcie prac nad odcinkiem do Poznańskiej i prace nad koncepcją obwodnicy północnej od Opatówka do Kuchar.Piekarz pisze:Można zamknąć ten temat na cztery lata .
Rolę nowego przebiegu DK12 dostrzeżono także w innym miejscach niż nasze forum.jp pisze: Proszę zwrócić uwagę na wylot DK 12 w kier. Poznania. Oznaczyłem go Sobótka S11. Uważam, że docelowo korzystne byłoby połączenie 12 z 11 w rejonie miejscowości Sobótka. Skróciłoby to drogę z Kalisza do Poznania, a co bardziej istotne, kilkunastokilometrowy odcinek w ciągu DK 12, stałby się jednocześnie obwodnicą Pleszewa, Gołuchowa i Kościelnej Wsi.
Aby nie trzeba było ściągać pliku zrobiłem screeny.milo pisze: W linku znajduje się plan orientacyjny przebiegu S11 ( uwaga 8 mb )
http://www.gddkia.gov.pl/auctions/index ... e_id/60463
Oczywiscie , ze ma kilka lat ale na forum opracowanie było nieznane i jak na razie jest aktualne.szymkalisz pisze:Przecież ta mapka ma już n lat, jednak uważam, ze jest to dobry, więcej bardzo dobry pomysł.
Plany budowy na pewno , zreszta tego odcinka S11 nie planowano zaczynać nawet do roku 2015.Gumiś pisze:Przy dzisiejszych zawirowaniach jakie panują w tym kurniku na Wiejskiej w stolicy to już nic nie jest pewne,i podejrzewam,że plany te odejdą do lamusa na X lat.
ciekawe3. „Budowa wspólnej obwodnicy Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego tworzącej warunki do rozbudowy przyszłej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej” (s. 109).
O jakim projekcie mowa w postaci papierowej czy może o namacalnym istnieniu tej drogi się tutaj rozpisującheetah pisze:Koszt budowy I etapu szacowany jest na 110 mln zł. Termin wykonania projektu przewidziany jest na koniec 2011 r