DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
- Marcin_ze_Zbierska
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 maja 2017, o 20:31
- Lokalizacja: Zbiersk-Cukrownia
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To jest tekst ze strony Transprojektu Gdańskiego:
"Wykonanie opracowań projektowych dla rozbudowy drogi krajowej nr 25.
2016-10-07
W dniu 07.10.2016 r. Transprojekt Gdański Sp. z o. o. zawarł ze Skarbem Państwa – Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad w imieniu którego działa Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu umowę na „Wykonanie opracowań projektowych dla rozbudowy drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin.”
Wartość umowy: 7 992 540,00
Termin wykonania umowy: 29 miesięcy od dnia podpisania umowy."
"Wykonanie opracowań projektowych dla rozbudowy drogi krajowej nr 25.
2016-10-07
W dniu 07.10.2016 r. Transprojekt Gdański Sp. z o. o. zawarł ze Skarbem Państwa – Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad w imieniu którego działa Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu umowę na „Wykonanie opracowań projektowych dla rozbudowy drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin.”
Wartość umowy: 7 992 540,00
Termin wykonania umowy: 29 miesięcy od dnia podpisania umowy."
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
https://www.calisia.pl/articles/nowy-pr ... owej-nr-25" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jak rozumiem, te ciemne linie to są te 3 koncepcje idące przez kalisz i jedna z nich rzeczywiście proponuje ominięcie węzła przy castoramie :>
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Puszczenie tej drogi poza węzłem Castorama oznaczałoby zmuszenie kaliszan do dojazdu do niej bocznymi drogami, czyli kolejne wydymanie naszego miasta, w istocie rzeczy odebranie mu tej drogi.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nikt nas nie dyma, sami się dymamy, informacje są niejawne i tyle tylko mogę powiedzieć.kaliszanin2 pisze:Puszczenie tej drogi poza węzłem Castorama oznaczałoby zmuszenie kaliszan do dojazdu do niej bocznymi drogami, czyli kolejne wydymanie naszego miasta, w istocie rzeczy odebranie mu tej drogi.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Patrząc na te propozycje z daleka na mapie w mojej opinii najlepszą by była ta najbardziej odsunięta od miasta. Pozostałe dwie w jakimś stopniu blokują rozwój miasta w tą stronę, za chwile znowu będziemy mieć wielka obwodnicę która idzie przez środek miasta a tak być chyba nie powinno? Choć to rozwidlenie mogłoby być między NS a Kaliszem a nie Kaliszem i Ostrowem ;>
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tak jak napisał milo, sami się dymamy. To podobno władze miasta optują za wariantem wypychającym DK 25 z Kalisza i praktycznie pozbawiającym Kalisz tej drogi. Cóż, można tylko apelować o rozsądek i zmianę stanowiska, póki jeszcze nie jest za późno.
Argumentów przeciwko wariantowi oddalającemu drogę od miasta jest mnóstwo. Nie chce zbytnio przynudzać, więc skupię się tylko na pierwszym z brzegu -węzle przy Castoramie.
Puszczenie drogi poza węzłem (na północ od obwodnicy Skalmierzyc) powoduje, że szanse na dwujezdniówkę GP między Kaliszem a Ostrowem maleją praktycznie do zera! Chyba, ze ktoś wierzy, że wraz z budową 2-jezdniowej obwodnicy DK25 przebiegającej równolegle do obwodnicy Skalmierzyc, GDDKiA dobuduje drugą jezdnię na istniejącej obwodnicy Skalmierzyc…
To jednak i tak za mało żeby wariant można było nazwać zadowalającym. Pomimo nowego przebiegu DK 25, nadal potrzebna będzie kontynuacja istniejącej obwodnicy Skalmierzyc w kier. ul. Poznanskiej. Droga urywająca się na węzle przy Castoramie skutkuje tym, że np. tiry dojeżdżające od strony Konina do strefy przemysłowej na Dobrzecu (Panattoni planuje tam potężne inwestycje) zmuszone będą korzystać z ulic: Poznańskiej, Podmiejskiej i al. WP, czyli tak jak obecnie...
Argumentów przeciwko wariantowi oddalającemu drogę od miasta jest mnóstwo. Nie chce zbytnio przynudzać, więc skupię się tylko na pierwszym z brzegu -węzle przy Castoramie.
Puszczenie drogi poza węzłem (na północ od obwodnicy Skalmierzyc) powoduje, że szanse na dwujezdniówkę GP między Kaliszem a Ostrowem maleją praktycznie do zera! Chyba, ze ktoś wierzy, że wraz z budową 2-jezdniowej obwodnicy DK25 przebiegającej równolegle do obwodnicy Skalmierzyc, GDDKiA dobuduje drugą jezdnię na istniejącej obwodnicy Skalmierzyc…
To jednak i tak za mało żeby wariant można było nazwać zadowalającym. Pomimo nowego przebiegu DK 25, nadal potrzebna będzie kontynuacja istniejącej obwodnicy Skalmierzyc w kier. ul. Poznanskiej. Droga urywająca się na węzle przy Castoramie skutkuje tym, że np. tiry dojeżdżające od strony Konina do strefy przemysłowej na Dobrzecu (Panattoni planuje tam potężne inwestycje) zmuszone będą korzystać z ulic: Poznańskiej, Podmiejskiej i al. WP, czyli tak jak obecnie...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
i tak nie wierzę, że cos w tym względzie zdziałają...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To nie jest kwestia wiary tylko wyboru, wyboru wariantu przebiegu oraz wypracowania jak najlepszych rozwiązań dla Kalisza i regionuANewDay pisze:i tak nie wierzę, że cos w tym względzie zdziałają...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ten wariant jako jedyny przebiega poza granicami miasta co jest istotne z punktu finansowania (wtedy GDDKiA finansuje). Być może w pozostałych dwóch wariantach GDDKiA oczekuje partycypacji miasta w finansowaniu?milo pisze:Nikt nas nie dyma, sami się dymamy, informacje są niejawne i tyle tylko mogę powiedzieć.kaliszanin2 pisze:Puszczenie tej drogi poza węzłem Castorama oznaczałoby zmuszenie kaliszan do dojazdu do niej bocznymi drogami, czyli kolejne wydymanie naszego miasta, w istocie rzeczy odebranie mu tej drogi.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To co, wybieramy wariant niekorzystny żeby nie partycypować w kosztach i pozbyć się problemu? W ten sposób „fundujemy” sobie kiepskie połączenia z drogami krajowymi oraz zostajemy z urwaną obwodnicą w granicach miasta... Jakie to może mieć przełożenie na dalsze losy miasta? Może mało istotne, może ogromne, nie wiem, ale ja bym nie eksperymentowałsatori pisze:Ten wariant jako jedyny przebiega poza granicami miasta co jest istotne z punktu finansowania (wtedy GDDKiA finansuje). Być może w pozostałych dwóch wariantach GDDKiA oczekuje partycypacji miasta w finansowaniu?milo pisze:Nikt nas nie dyma, sami się dymamy, informacje są niejawne i tyle tylko mogę powiedzieć.kaliszanin2 pisze:Puszczenie tej drogi poza węzłem Castorama oznaczałoby zmuszenie kaliszan do dojazdu do niej bocznymi drogami, czyli kolejne wydymanie naszego miasta, w istocie rzeczy odebranie mu tej drogi.
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wariant okrężny to jest odłożenie cywilizowanego połączenia z Ostrowem na święty nigdy i tym samym uczynienie z i tak rachitycznej aglomeracji tworu już wyłącznie papierowego - do wykreślenia z klasyfikacji planistycznych wkrótce po spadku ludności Kalisza poniżej 100 tys. Ogromna cena za kilkadziesiąt milionów "oszczędności". Wręcz potworna. Trzeba zabiegać o dofinansowanie kawałka od Castoramy do Kokanina na takiej zasadzie jak np. ostrowskiego dojazdu Kaliską do obwodnicy.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ok, przekonaliście mnie Najzwyczajniej w świecie nie pomyślałem o tych aspektach
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
powinni się trzymać już przyjętych założeń, a nie wymyślać 10 tysięcy wariantów, o których będą dyskutować przez kolejne 10 lat
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
milo coś rzucił zostawiając pole do wymyślania no i mamy festiwalmilo pisze:Nikt nas nie dyma, sami się dymamy, informacje są niejawne i tyle tylko mogę powiedzieć.
nie rozumiem też jak mogą być jakieś tajemnice wokół PUBLICZNEJ inwestycji za 1,1 miliarda zł.
milo, kiedy będą jawne i dlaczego są niejawne? niejawne bo co? jakiś urzędnik ma dacze na trasach bliżej miasta?
milo, miej litość napisz chociaż na PW!
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tak rzeczywiście należy postąpić. Kwestię kaliskiego odcinka drogi powinno się załatwić podnosząc kilka kilometrów w granicach Kalisza do klasy S. To jest najprostsze rozwiązanie, a uwzględniając brak komplikacji związanych z planowaniem nowego przebiegu być może także najtańsze (również dla GDDKiA), więc może się kaliskim władzom i posłom uda to wydębić.ANewDay pisze:powinni się trzymać już przyjętych założeń, a nie wymyślać 10 tysięcy wariantów, o których będą dyskutować przez kolejne 10 lat
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
jak wariant "daleki od miasta" zostanie zrealizowany, to znowu miasto tak naprawdę będzie daleko od drogi...
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Najgorsze, że nasi kochani rządzący są najbardziej skłonni do wersji oddalonej od Kalisza:
Projektanci przedstawili trzy koncepcje drogi Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin. Dwie są zbliżone do obecnego przebiegu DK 25; pierwotnie zakładano, że pójdzie przez pola dobrzeckie do ul. Poznańskiej, bliżej Ronda Solidarności i dalej na Konin. Trzecia koncepcja tylko częściowo zakłada przebieg obecnym korytarzem, a 2/3 drogi nowo wytyczonym szlakiem – przez powiat pleszewski, a dalej kaliski, tereny gmin: Stawiszyn, Żelazków i Blizanów. I ten pomysł zyskał największą przychylność samorządowców biorących udział w spotkaniu z autorami projektu. - Obejmuje węzeł w okolicy Ociąża, przebiegałaby przez fragment gminy Gołuchów i dzięki temu cały Kalisz byłby mijany od strony zachodniej i ze starym fragmentem ten nowy łączyłby się na wysokości Kokanina – wyjaśnia Artur Kijewski, wiceprezydent Kalisza.
Pociągnięcie DK 25 starym traktem wiązałoby się z koniecznością wykupu gruntów w okolicach Dobrzeca, także działek już zabudowanych oraz części terenu przy Poznańskiej, które miasto zamierza przyłączyć do Cmentarza Komunalnego. Dlatego tej koncepcji nie chciałoby brać pod uwagę. Kolejnym i najpoważniejszym argumentem, który każe rozpatrywać wersję trzecią jest fakt, że tylko ona pozwoli zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do miasta każdej doby.
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... ,1296.html
Ostatnie zdania to jakiś absurd. Po pierwsze: poprowadzenie drogi poza Kaliszem to niby nie wiązało by się z wykupieniem działek? A po drugie jakim cudem droga najbardziej oddalona od miasta spowoduje największy spadek natężenia ruchu? Tak jak pisał jp, tiry jadące od strony Konina do strefy na Dobrzecu nadal musiałyby tłuc się Stanczukowskiego, Podmiejską, Wojska Polskiego...
Projektanci przedstawili trzy koncepcje drogi Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin. Dwie są zbliżone do obecnego przebiegu DK 25; pierwotnie zakładano, że pójdzie przez pola dobrzeckie do ul. Poznańskiej, bliżej Ronda Solidarności i dalej na Konin. Trzecia koncepcja tylko częściowo zakłada przebieg obecnym korytarzem, a 2/3 drogi nowo wytyczonym szlakiem – przez powiat pleszewski, a dalej kaliski, tereny gmin: Stawiszyn, Żelazków i Blizanów. I ten pomysł zyskał największą przychylność samorządowców biorących udział w spotkaniu z autorami projektu. - Obejmuje węzeł w okolicy Ociąża, przebiegałaby przez fragment gminy Gołuchów i dzięki temu cały Kalisz byłby mijany od strony zachodniej i ze starym fragmentem ten nowy łączyłby się na wysokości Kokanina – wyjaśnia Artur Kijewski, wiceprezydent Kalisza.
Pociągnięcie DK 25 starym traktem wiązałoby się z koniecznością wykupu gruntów w okolicach Dobrzeca, także działek już zabudowanych oraz części terenu przy Poznańskiej, które miasto zamierza przyłączyć do Cmentarza Komunalnego. Dlatego tej koncepcji nie chciałoby brać pod uwagę. Kolejnym i najpoważniejszym argumentem, który każe rozpatrywać wersję trzecią jest fakt, że tylko ona pozwoli zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do miasta każdej doby.
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... ,1296.html
Ostatnie zdania to jakiś absurd. Po pierwsze: poprowadzenie drogi poza Kaliszem to niby nie wiązało by się z wykupieniem działek? A po drugie jakim cudem droga najbardziej oddalona od miasta spowoduje największy spadek natężenia ruchu? Tak jak pisał jp, tiry jadące od strony Konina do strefy na Dobrzecu nadal musiałyby tłuc się Stanczukowskiego, Podmiejską, Wojska Polskiego...
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Chyba trzeba przepędzić tę ekipę.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ktoś zadzwoni na linię interwencyjną radia centrum? Dziennikarze mogą nie dostrzec tych aspektów i jednak uwierzyć w te brednie. W rc potrafią rozhulać jakiś temat do dużej awantury