DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Termin przetargu na II kw 2022 to również optymistyczne założenie.
Finansowanie? W założeniach programu jest np. "środki UE, pochodzące z programów operacyjnych w ramach perspektywy 2014-2020 oraz 2021-2027."
Czyli te same co ewentualna DK25 i w gruncie rzeczy środki, których dziś nie ma tylko mają być.
Moim zdaniem, to nie będą extra środki, tylko przesunięte z wspólnego "kotła" drogowego. Więc rzeczywiście szanse DK25 maleją wobec tego, że część środków na drogi pójdzie na ten program obwodnic. Z tego względu lepiej, że jesteśmy w programie, bo szanse na realizację całej DK25 maleją, przynajmniej w perspektywie do 2030 r.
Co do sukcesu.
Dla Błaszek, gdzie obwodnicy nie planowano to jest olbrzyli sukces.
Dla Koźmina, gdzie obwodnice planowano i zrobiono dokumentację to jest sukces.
Dla Kalisza, gdzie obiecano DK25 i zaczęto robić dokumentację - to jest sukces umiarkowany.
Finansowanie? W założeniach programu jest np. "środki UE, pochodzące z programów operacyjnych w ramach perspektywy 2014-2020 oraz 2021-2027."
Czyli te same co ewentualna DK25 i w gruncie rzeczy środki, których dziś nie ma tylko mają być.
Moim zdaniem, to nie będą extra środki, tylko przesunięte z wspólnego "kotła" drogowego. Więc rzeczywiście szanse DK25 maleją wobec tego, że część środków na drogi pójdzie na ten program obwodnic. Z tego względu lepiej, że jesteśmy w programie, bo szanse na realizację całej DK25 maleją, przynajmniej w perspektywie do 2030 r.
Co do sukcesu.
Dla Błaszek, gdzie obwodnicy nie planowano to jest olbrzyli sukces.
Dla Koźmina, gdzie obwodnice planowano i zrobiono dokumentację to jest sukces.
Dla Kalisza, gdzie obiecano DK25 i zaczęto robić dokumentację - to jest sukces umiarkowany.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
II kw. 2022 to termin nierealny, ale zgadzam się, że wpisanie do programu 100 zwiększa szanse realizacji. Tyle tylko, że wyodrębnienie samej obwodnicy może mieć też negatywne skutki. Wybudowanie tylko samej obwodnicy (odcinek od Ociąża do Kokanina) może odsunąć na długie lata realizację pozostałych etapów, a to oznacza, że pomiędzy Kaliszem i Ostrowem nadal nie będzie 2-jezdniowej GP.
Załóżmy optymistycznie, że istniejącą obwodnicę Skalmierzyc można będzie rozbudować w ramach budżetu województwa, już jako drogę wojewódzką, ale co z odcinkiem od Ociąża do węzła z S11 ?
Załóżmy optymistycznie, że istniejącą obwodnicę Skalmierzyc można będzie rozbudować w ramach budżetu województwa, już jako drogę wojewódzką, ale co z odcinkiem od Ociąża do węzła z S11 ?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ale obwodnica Skalmierzyc wcale nie musi zostać drogą wojewódzką.
W Inowrocławiu po wybudowaniu obwodnicy GP, która jest drogą krajową numer 15, dawny przebieg 15 jest drogą powiatową.
Poza tym droga wojewódzka tak jak krajowa, w obrębie Kalisza i tak podlega pod Kalisz.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
W Inowrocławiu droga leży w granicach jednego powiatu. W naszym przypadku obwodnica Skalmierzyc pozostałaby drogą łączącą Kalisz z Ostrowem, ale co do tej przyszłej wojewódzkości" drogi, to też nie mam pewności. Dlatego napisałem przy założeniu optymistycznym.milo pisze: ↑8 lut 2020, o 21:30Ale obwodnica Skalmierzyc wcale nie musi zostać drogą wojewódzką.
W Inowrocławiu po wybudowaniu obwodnicy GP, która jest drogą krajową numer 15, dawny przebieg 15 jest drogą powiatową.
Poza tym droga wojewódzka tak jak krajowa, w obrębie Kalisza i tak podlega pod Kalisz.
Optymistycznie założyłem też, że odcinek w obrębie Kalisza zostałby potraktowany w podobny sposób jak podczas budowy obwodnicy Skalmierzyc.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To chyba bez znaczenia. Droga powiatowa w obrębie jednego powiatu, ma przedłużenie w kolejnym tylko inny numer.
Tak czy inaczej może się okazać że to Kalisz miałby rozbudować obwodnicę NS u siebie i porozumieć się z Ostrowem lub województwem co do rozbudowy na terenie gminy NS.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tez się ciesze że została wpisana do programu 100 obwodnic. Gorzej,że o tym programie w ogóle już się nie mówi, oraz nie ma w nim jakiś założeń i konkretów np kiedy ma ruszyć ich budowa itd.
Zastanawiam się dlaczego my jesteśmy z tą obwodnicą tak 100 lat za murzynami, czy to za poprzedniego prezydenta miasta, zrobiły się takie zaległości?
Lepiej niech jak najszybciej powstanie rondo na Podmiejskiej z Wyszyńskiego, może coś poszerzą te ulice, miało być po 2 pasy w każdym kierunku.. Jezdzi się coraz gorzej, a do otwarcia takiej obwodnicy możemy poczekać kilka długich lat moze z 10.....
Zastanawiam się dlaczego my jesteśmy z tą obwodnicą tak 100 lat za murzynami, czy to za poprzedniego prezydenta miasta, zrobiły się takie zaległości?
Lepiej niech jak najszybciej powstanie rondo na Podmiejskiej z Wyszyńskiego, może coś poszerzą te ulice, miało być po 2 pasy w każdym kierunku.. Jezdzi się coraz gorzej, a do otwarcia takiej obwodnicy możemy poczekać kilka długich lat moze z 10.....
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 lut 2020, o 13:46
- GG: 0
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Sprzedam wam nieoficjalnego newsa, w Boczkowie jutro jest spotkanie w sprawie drogi DK 25. I ponoć pojawił się czwarty wariant którym to wszystko pójdzie. W granicach Kalisza ma przecinać św Michała na wysokości działek 274, 289 nr według danych geoportalu. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale nagłe spotkanie o czymś świadczy. Na temat wariantu nr 2 powiem że jest on niemożliwy do zrealizowania i tyle. Zbyt miesza w strukturze zabudowy. Natomiast wariant nr 1 jest ujęty w planie zagospodarowania przestrzennego wlkp. Jednak nie jako droga szybkiego ruchu, a zwykła z rondem na ulicy poznańskiej. (Można to zobaczyć na tym planie zagospodarowania co ostatnio się chwalili że będą nowe miejsca do zabudowy mieszkalnej) Nie sądzę żeby takie prace były robione (plan zagospodarowania) bez uwzględnienia wariantu 2 lub 1 obwodnicy. Po prostu są odrazu przekreślone oba te warianty i tyle. A torem 1 wariantu pójdzie coś w rodzaju wewnętrznej obwodnicy, bo teren oprócz kilku zabudowań na ul Korczak i Dobrzeckiej nie uzyskuje zgody na budowę.
Ps. Sam mieszkam na wariancie 2, stąd wiem że on nie zostanie zrealizowany bo dostałem zezwolenie na rozbudowę domu. Pozdrawiam
Ps. Sam mieszkam na wariancie 2, stąd wiem że on nie zostanie zrealizowany bo dostałem zezwolenie na rozbudowę domu. Pozdrawiam
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wariant 1 jest mniej więcej zgodny z korytarzem drogowym widniejącym w Studium UiKZP Kalisza. Nie jest to żadna nowość. Plany te istnieją od lat. Studium jest ogólnym aktem planistycznym wytyczającym kierunki rozwoju i takich szczegółów jak rodzaj skrzyżowań nie określa. W Studium wyznaczony jest korytarz, przebieg drogi oznaczonej symbolem GP- główna ruchu przyspieszonego.TheMazurek92 pisze: ↑9 lut 2020, o 13:57Natomiast wariant nr 1 jest ujęty w planie zagospodarowania przestrzennego wlkp. Jednak nie jako droga szybkiego ruchu, a zwykła z rondem na ulicy poznańskiej.
A Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego powinny być zgodne ze Studium. Nieuwzględnienie drogi w mpzp musiałoby być poprzedzone wprowadzeniem zmian w Studium.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Pozostając przy optymistycznych założeniach jeszcze jeden scenariusz przyszedł mi do głowy. Gdyby okazało się, że realizowany będzie 4 wariant, wykorzystujący część obwodnicy Skalmierzyc, o którym wspomina TheMazurek92, to może w ramach budowy obwodnicy udałoby się dobudować drugą nitkę odcinka skalmierzyckiej obwodnicy do węzła przy Castoramie ? Podobnie zrobiono w Ostrowie. W ramach budowy obwodnicy rozbudowano drogę od węzła do Al.Słowackiego.jp pisze: ↑8 lut 2020, o 21:54W Inowrocławiu droga leży w granicach jednego powiatu. W naszym przypadku obwodnica Skalmierzyc pozostałaby drogą łączącą Kalisz z Ostrowem, ale co do tej przyszłej wojewódzkości" drogi, to też nie mam pewności. Dlatego napisałem przy założeniu optymistycznym.milo pisze: ↑8 lut 2020, o 21:30Ale obwodnica Skalmierzyc wcale nie musi zostać drogą wojewódzką.
W Inowrocławiu po wybudowaniu obwodnicy GP, która jest drogą krajową numer 15, dawny przebieg 15 jest drogą powiatową.
Poza tym droga wojewódzka tak jak krajowa, w obrębie Kalisza i tak podlega pod Kalisz.
Optymistycznie założyłem też, że odcinek w obrębie Kalisza zostałby potraktowany w podobny sposób jak podczas budowy obwodnicy Skalmierzyc.
W naszym przypadku byłby to ok. 3 km odcinek leżący w dwóch powiatach...
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9028
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... paign=motoTrzecim kryterium, które było brane pod uwagę przy wyborze lokalizacji dla 100 obwodnic, były "ważne czynniki społeczno-gospodarcze". "Oczywistym jest, że budowa nowej drogi, budowa obwodnicy otwiera nowy potencjał gospodarczy danego regionu. To przy obwodnicach lokowane są nowe działalności gospodarcze, to przy obwodnicach przedsiębiorcy chętniej inwestują i rozwijają swoje działalności gospodarcze" – wyjaśnił Weber. Dodał, że przy wyborze lokalizacji brano także pod uwagę poprawę dostępu do miejscowości i regionów turystycznych.
Dziwne że w ratuszu to do nich nie dociera...
g13k
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Za DK (klasa GP i niżej) budowane w granicach miast płacą miasta. Kalisza nie stać.gawronik13kalisz pisze: ↑10 lut 2020, o 08:21https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... paign=motoTrzecim kryterium, które było brane pod uwagę przy wyborze lokalizacji dla 100 obwodnic, były "ważne czynniki społeczno-gospodarcze". "Oczywistym jest, że budowa nowej drogi, budowa obwodnicy otwiera nowy potencjał gospodarczy danego regionu. To przy obwodnicach lokowane są nowe działalności gospodarcze, to przy obwodnicach przedsiębiorcy chętniej inwestują i rozwijają swoje działalności gospodarcze" – wyjaśnił Weber. Dodał, że przy wyborze lokalizacji brano także pod uwagę poprawę dostępu do miejscowości i regionów turystycznych.
Dziwne że w ratuszu to do nich nie dociera...
Drogi ekspresowe i autostrady w granicach miast są finansowane z budżetu państwa. Z dróg ekspresowych nie ma zjazdów poza węzłami.
To jest kluczowe. Dla tej potencjalnej inwestycji za 1,2-1,4 mld zł.
Jak patrze na Kokanin to się zastanawiam czemu przy drodze pola i pola i pola a inwestycji i magazynów jak na lekarstwo...
Mam wrażenie że będzie tak samo przy oczekiwanej obwodnicy... No bo czemu będzie inaczej jak jak teraz w Kokaninie?
Kalisz z 3 stron jest w zasięgu 1h (Konin) do 2h (Lodz, Wrocław).
Dla potencjalnych klientów w 100tys miescie chyba bardziej póki co opłaca się wozić towary.
Chyba że są ręce do pracy (bezrobocie) to można skorzystać. Ale to nie ten przypadek.
Ostrów jest ciekawszy bo ma węzeł kolejowy którym można wysyłać towary w Polskę.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Brak mi już słów... (na przeciąganie terminów)...
https://calisia.pl/prezydent-kinastowsk ... kret,42891
Kto to tak przeciąga i po co... KOPI i decyzje miały być już dawno uzyskane...
https://calisia.pl/prezydent-kinastowsk ... kret,42891
Kto to tak przeciąga i po co... KOPI i decyzje miały być już dawno uzyskane...
Miał wybrać K O M P U T E R (największy z idiotyzmów od dawna... )Miasto aktualnie czeka na spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury, które zostanie zorganizowane najprawdopodobniej w drugiej połowie 20202 roku, podczas którego włodarze będą bronili trzeciej wersji (poza granicami miasta) przebiegu obwodnicy.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2020, o 16:21 przez satori, łącznie zmieniany 1 raz.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ic/rcw5esr
Pierwsze ruszą inwestycje, które już są "dopięte", czyli jak nasi "włodarze" kłucą się o wariant, to obwodnica Kalisza ruszy w 2023 gdy w mieście zmieni się władza.
Pierwsze ruszą inwestycje, które już są "dopięte", czyli jak nasi "włodarze" kłucą się o wariant, to obwodnica Kalisza ruszy w 2023 gdy w mieście zmieni się władza.
Co to jest nic?
Pół litra na dwóch!
Pół litra na dwóch!
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Dokładnie miasta na prawach powiatu, czyli takie jak Kalisz, ale odcinek DK 25 Ostrów-Konin jest specyficzny i dla mnie mało przejrzysty jeśli chodzi o finansowanie. Droga została wpisana jako jedna z czterech GP do programu ekspresówek. Już sam ten fakt stawia drogę w innej sytuacji niż pozostałe krajówki. Prace przygotowawcze rozpoczęła GDDKiA, a nie jak to bywa w przypadku dróg krajowych, miasto na prawach powiatu przez które droga przebiega. Czy w przypadku wyboru wariantu 1, Generalna zaprzestałaby prac planistycznych na terenie Kalisza? Ograniczyła inwestycję do odcinków pozamiejskich urywając drogę na rogatkach Kalisza? A co z obwodnicami wpisanymi do programu 100, których odcinki znajdą się w granicach miast na prawach powiatu?
-
- Użytkownik
- Posty: 3681
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Trudno zrozumieć, dlaczego nie starano się, żeby na 10 km odcinku kaliskim planowanej trasy zamiast DK25 było S25. W takim przypadku najkorzystniejszy byłby wariant 1 z zapewnionym finansowaniem, obsługą terenów inwestycyjnych i dwujezdniową drogą do Ostrowa. Ponadto precedens S25 na choćby minimalnym odcinku ułatwiałby w przyszłości starania o modernizację do dwu jezdni 33 km odcinka drogi Antonin-Zawada otwierającego aglomeracji kalisko-ostrowskiej dwujezdniowe połączenie z Wrocławiem. Można by postulować ten odcinek jako S25 mając możliwość zejścia w targach do dwujezdniowej GP.
A właściwie to łatwo zrozumieć. Chodziło tylko o to, żeby Sapiński mógł zakrzyknąć w kampanii: hej, ludziska, nie bedzieta miały hałasu! Nie wiem, do kogo krzyczał, bo nikt go nie usłyszał i przepadł z kretesem. Mimo to inne środowiska polityczne do dzisiaj mu basują.
A właściwie to łatwo zrozumieć. Chodziło tylko o to, żeby Sapiński mógł zakrzyknąć w kampanii: hej, ludziska, nie bedzieta miały hałasu! Nie wiem, do kogo krzyczał, bo nikt go nie usłyszał i przepadł z kretesem. Mimo to inne środowiska polityczne do dzisiaj mu basują.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Obwodnica Kalisza w ciągu DK25
Stan prac przygotowawczych: Trwają prace nad rozbudową całego przebiegu drogi krajowej nr 25 pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Koninem. W ramach Programu 100 obwodnic realizowana będzie w pierwszej kolejności obwodnica Kalisza. Obecnie kończone są prace analityczne dotyczące możliwych przebiegów drogi krajowej nr 25 i w najbliższym czasie będzie składany wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Kalisza jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza granice miasta. Kalisz znajduje się na przecięciu dróg krajowych nr 12 i 25, a także trzech dróg wojewódzkich.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz odciążenie układu komunikacyjnego w osi północ-południe. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, przede wszystkim pomiędzy Koninem a Ostrowem Wielkopolskim. Natomiast korytarz drogi krajowej nr 25 jest też ważny z punktu widzenia połączeń komunikacyjnych nie tylko województwa wielkopolskiego ale także ułatwia komunikację w osi północ-południe - idącą ze Śląska w kierunku Wielkopolski a dalej Kujaw i Pomorza. Łączyć będzie korytarz przyszłej drogi ekspresowej S11 z autostradą A2, a dalej z drogą ekspresową S5.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju
Źródło GDDKIA
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36585/Wi ... 0-Obwodnic
Stan prac przygotowawczych: Trwają prace nad rozbudową całego przebiegu drogi krajowej nr 25 pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Koninem. W ramach Programu 100 obwodnic realizowana będzie w pierwszej kolejności obwodnica Kalisza. Obecnie kończone są prace analityczne dotyczące możliwych przebiegów drogi krajowej nr 25 i w najbliższym czasie będzie składany wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Cel realizacji inwestycji:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Kalisza jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza granice miasta. Kalisz znajduje się na przecięciu dróg krajowych nr 12 i 25, a także trzech dróg wojewódzkich.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców oraz odciążenie układu komunikacyjnego w osi północ-południe. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, przede wszystkim pomiędzy Koninem a Ostrowem Wielkopolskim. Natomiast korytarz drogi krajowej nr 25 jest też ważny z punktu widzenia połączeń komunikacyjnych nie tylko województwa wielkopolskiego ale także ułatwia komunikację w osi północ-południe - idącą ze Śląska w kierunku Wielkopolski a dalej Kujaw i Pomorza. Łączyć będzie korytarz przyszłej drogi ekspresowej S11 z autostradą A2, a dalej z drogą ekspresową S5.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju
Źródło GDDKIA
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36585/Wi ... 0-Obwodnic
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
I co, było to spotkanie?TheMazurek92 pisze: ↑9 lut 2020, o 13:57Sprzedam wam nieoficjalnego newsa, w Boczkowie jutro jest spotkanie w sprawie drogi DK 25. I ponoć pojawił się czwarty wariant którym to wszystko pójdzie...
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 lut 2020, o 13:46
- GG: 0
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Owszem. Ale to nie Kalisz je organizował. Więc się nie fatygowałem.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ja myślę że nie ma co spekulować tylko czytać to co jest na oficjalnych portalach gddkia i tego się trzymać
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Widziałem przed chwilą reklamę programu 100 obwodnic w TV. Widać, że im zależy żeby przekazać opinii publicznej informacje, że jednak dojdzie do realizacji tego programu. Reklama była na Polsacie.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!