Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
: 5 cze 2023, o 19:41
Gdzie można wysłuchać te debatę, bo z komentarzy pod jego wpisem wynika, że można ją było gdzieś obejrzeć.jasiek20 pisze: ↑26 paź 2023, o 13:38Na fp Pana Dawida Borowiaka, kandydata do Senatu w ostatnich wyborach parlamentarnych, pisze on, że podczas debaty AKO, Pan Poseł Jarosław Urbaniak (Jedynka PO, pochodzi z Ostrowa)powiedział, że chce aby Kalisz dogadał się z Nowymi Skalmierzycami w zakresie budowy obwodnicy w jednym wariancie. Uznał on że wszystkie warianty są bez sensu. "Uważa, że żaden wariant nie jest dobry i powinniśmy od zera z NS wypracować nowy wariant".
Mam nadzieję, że to tylko takie bicie piany bo byłaby to skandaliczna decyzja jeśli rzeczywiście wrócilibyśmy do punktu wyjścia z tą obwodnicą.
Co Ty gadasz za głupoty? Masz 5 lat?
To będzie znowu przedłużenie całego procesu inwestycyjnego i to pewnie o rok-dwa. Może do 2050 się wyrobimy z tą obwodnicą w takim tempie.kaliszanin2 pisze: ↑26 paź 2023, o 19:40Należy po prostu realizować wariant skalmierzycki, a dętą kwestię przebiegu przez miasto rozwiązać poprzez wymianę drobnych skrawków terenu pomiędzy Kaliszem i Skalmierzycami (teren za obwodnicą za tereny południowej stronie obwodnicy Skalmierzyc). Jeśli to będzie warunek, to Skalmierzyce z pewnością nań przystaną.
Sorry za lekki offtop - ale mujborze, serio? Tam serio nie ma ekonomistów (w sumie patrząc po tym co mówią to bym się nie zdziwił hehe) tylko są same Urbaniaki, Leszczyny itp?kaliszanin2 pisze: ↑26 paź 2023, o 19:40Natomiast p. Urbaniakowi (być może przyszłemu ministrowi finansów) za ostrowską propozycję odłożenia budowy obwodnicy o następne kilka lat uprzejmie dziękujemy spuszczając ją do kibla.
Przecież ta inwestycja jest na etapie wydawania DŚU gdzie "w grze" są 3 warianty. Przedłużenie całego procesu inwestycyjnego to będzie jak zaczną wpływać odwołania od wydanej decyzji.filip pisze: ↑26 paź 2023, o 19:54To będzie znowu przedłużenie całego procesu inwestycyjnego i to pewnie o rok-dwa. Może do 2050 się wyrobimy z tą obwodnicą w takim tempie.kaliszanin2 pisze: ↑26 paź 2023, o 19:40Należy po prostu realizować wariant skalmierzycki, a dętą kwestię przebiegu przez miasto rozwiązać poprzez wymianę drobnych skrawków terenu pomiędzy Kaliszem i Skalmierzycami (teren za obwodnicą za tereny południowej stronie obwodnicy Skalmierzyc). Jeśli to będzie warunek, to Skalmierzyce z pewnością nań przystaną.
o jeżu drogi! jak to się sprawdzi, to ta opozycja tak szybko spadnie z rowerka jak na niego wskoczyła.filip pisze: ↑26 paź 2023, o 19:54Sorry za lekki offtop - ale mujborze, serio? Tam serio nie ma ekonomistów (w sumie patrząc po tym co mówią to bym się nie zdziwił hehe) tylko są same Urbaniaki, Leszczyny itp?kaliszanin2 pisze: ↑26 paź 2023, o 19:40Natomiast p. Urbaniakowi (być może przyszłemu ministrowi finansów) za ostrowską propozycję odłożenia budowy obwodnicy o następne kilka lat uprzejmie dziękujemy spuszczając ją do kibla.
Przypadkiem nie został już wybrany wariant?milo pisze: ↑26 paź 2023, o 20:44Przecież ta inwestycja jest na etapie wydawania DŚU gdzie "w grze" są 3 warianty. Przedłużenie całego procesu inwestycyjnego to będzie jak zaczną wpływać odwołania od wydanej decyzji.
https://www.gov.pl/web/gddkia/dk25-obwodnica-kalisza
Nie no, aż tak to nie. Ale jak chcą iść w tą stronę i walczyć o order z ziemniaka od FORu, to ja bym na całość i wybrał Alicję Defratykę. Przynajmniej byłoby zabawnie.
Rząd nie upadnie, bo ktoś tam coś tam zrobi z obwodnicą Kalisza.
Przypadkiem nie.filip pisze: ↑27 paź 2023, o 16:15Przypadkiem nie został już wybrany wariant?milo pisze: ↑26 paź 2023, o 20:44Przecież ta inwestycja jest na etapie wydawania DŚU gdzie "w grze" są 3 warianty. Przedłużenie całego procesu inwestycyjnego to będzie jak zaczną wpływać odwołania od wydanej decyzji.
https://www.gov.pl/web/gddkia/dk25-obwodnica-kalisza
Wszystkie obwodnice, jakie powstaną w ramach PB100, będą drogami klasy GP (główne ruchu przyspieszonego). Większość z nich będzie miała przekrój jednojezdniowy, jednak tam, gdzie prognozowane jest duże natężenie ruchu, powstaną dwujezdniowe - w takim przekroju powstaną następujące obwodnice: Wąchocka (DK42), Nowego Targu (DK49), Chrzanowa i Trzebini (DK79), Olsztyna i Dywit (DK51), Kalisza (DK25), Pułtuska (DK61), Głogowa (DK12) oraz Legnicy (DK94).
Niestety, z tego artykułu wynika, że jesteśmy wśród miast, które na obwodnicę poczekają najdłużej.