Coś prostszego by chyba wystarczyłoCaspress pisze:...
[Okolice Godebskiego]
Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
-
- Użytkownik
- Posty: 3663
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Niewygodne, jadąc Piłsudskiego od strony Majkowskiej nie da się skręcić od razu w Godebskiego. Trzeba nawracać przez Stawiszyńską.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Tak właśnie miało/ma docelowo wyglądać to skrzyżowanie.P4TR1CK pisze:Coś prostszego by chyba wystarczyło
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Czy w tej wiosce kiedyś coś powstanie?
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Mam wrażenie, że coraz większe korki robią się na Stanczukowskiego i Podmiejskiej. W godzinach po południowych przejazd z ronda od Poznańskiej do Westerplatte zabiera coraz więcej czasu-czy władze tej "wioski" widzą co tu się dzieje?????????Caspress pisze:Czy w tej wiosce kiedyś coś powstanie?
Jak wyglądają plany budowy zachodniej obwodnicy?? Co z udrożenieniem przejazdu H.S-Dobrzecka??? Po co komu ograniczenie tonażowe na TB odcinku środkowym do 18ton ??? Kaliszu obudź sie
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Te miasto znika jak Europa
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Zakaz dla TIR-ów na alei Wojska Polskiego?
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... o,357.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Cała prawda o obwodnicy Kalisza
Jako Kalisz zdecydowanie pokrzywdzeni jesteśmy natomiast w dziedzinie dostępu do dróg ekspresowych, nie wspominając już o autostradach. Co gorsza – plany drogowe GDDKiA na najbliższe lata także nie są dla nas korzystne. Politycy poprzednich kadencji, głównie przedstawiciele Platformy Obywatelskiej, od lat preferują rozbudowę do parametrów drogi ekspresowej drogi krajowej nr 11 z Pomorza przez Poznań i Ostrów Wlkp. na Śląsk. Omija ona Kalisz, tak więc nawet jeśli plany te zostaną zrealizowane, nadal nie będziemy mieli dostępu do ekspresówki. Nie lepiej jest z dk 25, która w najbliższych latach także nie doczeka się rozbudowy. Czy znajduje to jakieś uzasadnienie w liczbach, czy tylko w widzimisię polityków i drogowców?
Mamy zatłoczone wylotówki
Najbardziej obciążona ruchem wśród kaliskich ulic jest Częstochowska. W ciągu doby przez punkt pomiarowy przejechało tam 38.823 pojazdów. Częstochowska nie jest zaliczana nawet do dróg krajowych. Jest zaledwie drogą wojewódzką i nawet jako taka nie może doczekać się pieniędzy na kompleksową przebudowę. Przez ul. Piłsudskiego przejeżdża 22.225 pojazdów na dobę, a przez al. Wojska Polskiego przy wlocie na obwodnicę Nowych Skalmierzyc (ul. Inwestorska) – 21.471 pojazdów. Ciąg Podmiejska –Stanczukowskiego to ok. 20 tys. pojazdów, podobnie jak al. Wojska Polskiego wewnątrz miasta. Jeśli chodzi o drogi wylotowe, najmniej obciążona jest ul. Stawiszyńska (13.761), następnie Łódzka (16.524), Warszawska (17.438) i Poznańska (17.919). Trzeba jednak pamiętać, że sama liczba pojazdów to nie wszystko. Istotne jest również to, ile z nich to pojazdy najcięższe, a więc samochody ciężarowe z przyczepami. Pod tym względem przoduje al. Wojska Polskiego na odcinku od Stawiszyńskiej do Poznańskiej (2595) i w rejonie wlotu w obwodnicę Skalmierzyc (2451), a na drugim miejscu jest ul. Łódzka od Szlaku Bursztynowego do granic miasta (1997). Wyniki te wskazują jednoznacznie na potrzebę budowy obwodnicy Kalisza, bo w pierwszym etapie odciąży ona przede wszystkim al. Wojska Polskiego i ul. Podmiejską, ale w dalszej przyszłości dotyczyć ma również ul. Łódzkiej. Zarazem jednak sugerują, że bardziej niż rozbudowa dk 11 przydałaby nam się taka sama inwestycja dla dk 12 (Łódzka w kierunku Sieradza i dalej na wschód do granicy z Ukrainą).
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=229&id=202829" onclick="window.open(this.href);return false;
Jako Kalisz zdecydowanie pokrzywdzeni jesteśmy natomiast w dziedzinie dostępu do dróg ekspresowych, nie wspominając już o autostradach. Co gorsza – plany drogowe GDDKiA na najbliższe lata także nie są dla nas korzystne. Politycy poprzednich kadencji, głównie przedstawiciele Platformy Obywatelskiej, od lat preferują rozbudowę do parametrów drogi ekspresowej drogi krajowej nr 11 z Pomorza przez Poznań i Ostrów Wlkp. na Śląsk. Omija ona Kalisz, tak więc nawet jeśli plany te zostaną zrealizowane, nadal nie będziemy mieli dostępu do ekspresówki. Nie lepiej jest z dk 25, która w najbliższych latach także nie doczeka się rozbudowy. Czy znajduje to jakieś uzasadnienie w liczbach, czy tylko w widzimisię polityków i drogowców?
Mamy zatłoczone wylotówki
Najbardziej obciążona ruchem wśród kaliskich ulic jest Częstochowska. W ciągu doby przez punkt pomiarowy przejechało tam 38.823 pojazdów. Częstochowska nie jest zaliczana nawet do dróg krajowych. Jest zaledwie drogą wojewódzką i nawet jako taka nie może doczekać się pieniędzy na kompleksową przebudowę. Przez ul. Piłsudskiego przejeżdża 22.225 pojazdów na dobę, a przez al. Wojska Polskiego przy wlocie na obwodnicę Nowych Skalmierzyc (ul. Inwestorska) – 21.471 pojazdów. Ciąg Podmiejska –Stanczukowskiego to ok. 20 tys. pojazdów, podobnie jak al. Wojska Polskiego wewnątrz miasta. Jeśli chodzi o drogi wylotowe, najmniej obciążona jest ul. Stawiszyńska (13.761), następnie Łódzka (16.524), Warszawska (17.438) i Poznańska (17.919). Trzeba jednak pamiętać, że sama liczba pojazdów to nie wszystko. Istotne jest również to, ile z nich to pojazdy najcięższe, a więc samochody ciężarowe z przyczepami. Pod tym względem przoduje al. Wojska Polskiego na odcinku od Stawiszyńskiej do Poznańskiej (2595) i w rejonie wlotu w obwodnicę Skalmierzyc (2451), a na drugim miejscu jest ul. Łódzka od Szlaku Bursztynowego do granic miasta (1997). Wyniki te wskazują jednoznacznie na potrzebę budowy obwodnicy Kalisza, bo w pierwszym etapie odciąży ona przede wszystkim al. Wojska Polskiego i ul. Podmiejską, ale w dalszej przyszłości dotyczyć ma również ul. Łódzkiej. Zarazem jednak sugerują, że bardziej niż rozbudowa dk 11 przydałaby nam się taka sama inwestycja dla dk 12 (Łódzka w kierunku Sieradza i dalej na wschód do granicy z Ukrainą).
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=229&id=202829" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Niech jeszcze za 2 lata zrobią wiadukt kolejowy koło giełdy (tak jak na ul. Zachodniej), to wtedy Częstochowska całkowicie się zakorkuje, jak ruch Tirów pójdzie ta ulicą, ciągiem drogi wojewódzkiej 450 w kierunku Grabowa
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Częstochowska jako "lider" tego zestawienia mnie zdziwił, zwłaszcza, że to nie jest droga krajowa. Zawsze myślałem, że w takich zestawieniach przodować będzie Poznańska, a tu wcale nie. Z kolei największy ruch TIRów na Łódzkiej dobitnie pokazuje jak ważna byłaby dla miasta S12.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Częstochowska pokazuje jak potrzebna jest nam droga do Wielunia / Częstochowy.<Przemek> pisze:Częstochowska jako "lider" tego zestawienia mnie zdziwił, zwłaszcza, że to nie jest droga krajowa. Zawsze myślałem, że w takich zestawieniach przodować będzie Poznańska, a tu wcale nie. Z kolei największy ruch TIRów na Łódzkiej dobitnie pokazuje jak ważna byłaby dla miasta S12.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Często jeżdżę Częstochowską która zwłaszcza w godzinach 15-17 jest masakrycznie zapchana. Dodatkowo sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Budowlanych powoduje korki w szczycie aż pod Aljo. Zaobserwowałem jednak że największe korki tworzą się gdy okoliczne duże zakłady kończą pracę i wszyscy zmotoryzowani pracownicy ruszaja do domów. Pamiętam jak onegdaj do WSK jeździło wiele zakładowych autobusów dowożąc robotników. Dziś jak nie można za bardzo liczyć na komunikację miejską, wszyscy stajemy się wygodni i jeździmy swoimi pojazdami. Zresztą ja sam jak mam 3ką jechać z oś. Dobrzec na Szałe 50min będąc obwożony wkoło miasta przeżywam horror. Ruch generują jednak przede wszystkim pracujący w Kaliszu mieszkańcy podmiejskich miejscowości gdzie wybudowano całe osiedla domków Szałe, Wolica, Borek i tak dalej. Jest to obecnie jedyna droga wyjazdowa w tym kierunku. Sytuację poprawiło by być może wybudowanie sensownej drogi za wiaduktem kolejowym w kierunku Zachodniej i Zagorzynka która by przejęła ruch z okolic Starożytnej.Caspress pisze:Częstochowska pokazuje jak potrzebna jest nam droga do Wielunia / Częstochowy.<Przemek> pisze:Częstochowska jako "lider" tego zestawienia mnie zdziwił, zwłaszcza, że to nie jest droga krajowa. Zawsze myślałem, że w takich zestawieniach przodować będzie Poznańska, a tu wcale nie. Z kolei największy ruch TIRów na Łódzkiej dobitnie pokazuje jak ważna byłaby dla miasta S12.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Zgadza się, to jest jeszcze inna sprawa. Gdyby chociaż trakt wieluński miał status drogi wojewódzkiej, nie mówiąc już w ogóle o DK.Caspress pisze:Częstochowska pokazuje jak potrzebna jest nam droga do Wielunia / Częstochowy.<Przemek> pisze:Częstochowska jako "lider" tego zestawienia mnie zdziwił, zwłaszcza, że to nie jest droga krajowa. Zawsze myślałem, że w takich zestawieniach przodować będzie Poznańska, a tu wcale nie. Z kolei największy ruch TIRów na Łódzkiej dobitnie pokazuje jak ważna byłaby dla miasta S12.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Zgadza się, równie skuteczne, a przy okazji ważne z punktu widzenia rozwoju miasta byłoby przedłużenie ul. Podmiejskiej poprzez ul. Piwonicką w kier. południowymCristof pisze:Ruch generują jednak przede wszystkim pracujący w Kaliszu mieszkańcy podmiejskich miejscowości gdzie wybudowano całe osiedla domków Szałe, Wolica, Borek i tak dalej. Jest to obecnie jedyna droga wyjazdowa w tym kierunku. Sytuację poprawiło by być może wybudowanie sensownej drogi za wiaduktem kolejowym w kierunku Zachodniej i Zagorzynka która by przejęła ruch z okolic Starożytnej.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Osobiście od małego się zastanawiam czemu przy rondzie rondzie rozdzielającym Księżną z Częstochowską jeszcze nie powstała stacja paliw to doskonała lokalizacja.
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
jak zrobia wiadukt za gielda to ruch bedzie jeszcze wiekszy. Beda sie tam pchaly kolejne ciezarowe. Tam ruch jest zawsze, rano, w poludnie, na wieczor. Znowu swietnie wykorzystalo ten kierunek Spolem, zbudowali ladny market, tak samo pare lat temu zbudowali Jubilata gdzie w tych rejonach nie bylo zadnego porzadnego sklepu
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
W ostanim wywiadzie z prezydentem,ciągle jest poruszana sprawa obwodnicy, ale piszę sie tam o obwodnicy południowej.
http://www.calisia.pl/articles/prezyden ... encji-cz-i" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyżby nastąpiła całkowita zmiana koncepcji przebiegu obwodnicy ?
http://www.calisia.pl/articles/prezyden ... encji-cz-i" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyżby nastąpiła całkowita zmiana koncepcji przebiegu obwodnicy ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
przed Opatowkiem? To wytlumaczy mi ktos jak by mialo to przebiegac? Opatowek - Tlokinia - Skarszew - Kokanin - Poznanska - Castorama?