rym-ek pisze:Wg mnie zwężanie Wrocławskiej to głupota. Nie zapominajmy, że przy tej ulicy mieści się bardzo dużo firm i służy ona mieszkańcom Nowych Skalmierzyc jako dojazd do Kalisza. Podejrzewam, że w najbliższych latach zacznie się dynamiczny rozwój dzielnicy Sulisławice i Szczypiorno, a co za tym idzie trzeba będzie je odpowiednio skomunikować z resztą miasta! Poza tym nie ma możliwości zrobienia wlotu jakiejkolwiek drogi w obwodnicę Nowych Skalmierzyc, więc czy jest sens zwężania tej ulicy do dwóch pasów ? Trzeba myśleć przyszłościowo!!
Chciałbym żebyś mi uzasadnił dlaczego uważasz, że czteropasmowa droga zapewni lepszą komunikację od drogi dwupasmowej.
Przecież taki fakt może mu tylko poprawić humor! Nieprawdaż sectorku ?
Szkoda tylko, że sector jako jeden z niewielu jest za rozwiązaniami, które rozwijają miasto. Wstyd. Wrocławska na pozostałym odcinku ma cztery pasy, bo niestety nie stać nas na wyrzucenie tranzytu poza miasto i jeszcze wiele lat będzie to odcinek służący za fragment obwodnicy wewnętrznej.
Jak na razie jedynymi argumentami za pozostawieniem czterech pasów są:
- traktor
- blokada obwodnicy
- śliska nawierzchnia na wiadukcie
Te czynniki nie uzasadniają pozostawienia czterech pasów. Ile tych traktorów się tam pojawi? Ile będzie takich blokad?
- dwa pasy na obwodnicy
To nie jest wina Kalisza i nie bardzo wiem dlaczego nasze miasto nie mogłoby z tego powodu dbać o interes własnych mieszkańców. Pozostawienie czterech pasów będzie tylko zachęcało do omijania obwodnicy Skalmierzyc, a przecież nie o to chodzi.
- sprawny wyjazd z Obozowej i Zachodniej.
Zatrwożyłem się, kiedy to przeczytałem. Po co w takim razie grube miliony na obwodnicę, skoro i tak większość aut pojedzie przez NS?
- mało rowerzystów i pieszych.
Trudno żeby było odwrotnie, skoro tą ulicą nie da się normalnie przejść i przejechać, o przeprawie na przeciwną stronę nie wspominając. Rozwiązanie zaproponowane przez ZDM ma ten stan rzeczy zmienić, bo teraz nie ma gdzie wepchnąć chodnika i ścieżki.
Cieszę się z pomysłu ZDM, ale z drugiej strony mam wrażenie, że niestety minie jeszcze wiele czasu zanim wielu forumowiczów zrozumie, iż miasto nie jest miejscem tylko dla zmotoryzowanych i że przy takim wzroście liczby samochodów Kalisz niedługo stanie, choćby p. Gałka zaproponował dziesięć pasów na Wojska Polskiego, Podmiejskiej, Częstochowskiej, Rzymskiej, Wrocławskiej, Łódzkiej, Warszawskiej czy Stawiszyńskiej...
[ Dodano: Wto, 16.09.2008, 21:03 ]
R. pisze:
A wracając do Wrocławskiej to dobry pomysł, żeby ją zwęzić bo to znacznie zmniejszy koszty jej remontu (na który największy wpływ ma właśnie mieszanka mineralno-asfaltowa). Lepiej zrobić ten remont nawet kosztem zwężenia niż czekać w nieskończoność bo nie będzie kasy.
Mimo wszystko uważam, że kasa nie jest jedynym czynnikiem i decyzja o zwężeniu została podjęta po głębszej analizie prognoz ruchu.