Modernizacja ulicy Wrocławskiej

To co już wybudowano.
sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 16 wrz 2008, o 00:01

MirekDB pisze:sector pamiętaj tylko o tym, że w Ostrowie wjazd jest z drogi jedno jezdniowej z kierunku do miasta i z miasta, więc nie ma problemu ze zjazdem z dwóch pasów na jeden jak to jest w Kaliszu a to powoduje utratę płynności w ruchu i częste stłuczki no i Wrocławska w Kaliszu jest znacznie dłuższa
Wjazd z kierunku centrum w Ostrowie jest jak najbardziej 4 pasmowy!
Omawiany fragment Wroclawskiej w Kaliszu ma okolo 3km, ten w Ostrowie nieco ponizej 2km.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 16 wrz 2008, o 00:26

Wyjazd z miasta zaczyna się na rondzie a ten 2 pas jest powiedzmy tylko dla zjazdu z ronda, ale tak naprawdę to rzadko, kiedy ktoś zjeżdża z ronda tym 2 pasem wiec praktycznie jest to wyjazd jedno pasmowy

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 16 wrz 2008, o 00:36

sector-ostrow pisze:
Adi pisze:Odcinek od Górnośląskiej (Dworcowej) aż do skrzyżowania Wrocławskiej z WP będzie 4 pasmowy a póżniej nagle zwężenie na 2 pasy. Zupełne dno ;(
Tak obiektywnie patrzac to odcinek Wroclawskiej, ktory wyremontowano tez moim zdaniem powinien miec 2 pasy + sciezki rowerowe i lewoskrety. Ilektrosc tam przejezdzam to ruch jest naprawde mizerny.
Przeczysz sam sobie.Po co robic lewoskrety skoro ruch jest mizerny ?

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 16 wrz 2008, o 07:49

MirekDB pisze:Wyjazd z miasta zaczyna się na rondzie a ten 2 pas jest powiedzmy tylko dla zjazdu z ronda, ale tak naprawdę to rzadko, kiedy ktoś zjeżdża z ronda tym 2 pasem wiec praktycznie jest to wyjazd jedno pasmowy
Nieprawda. Rondo jest dwupasmowe. W dodatku tranzyt dochodzi do tego ronda z ul. Głogowskiej, ktora jest 4-pasmowa (2 jezdnie). Wczesniej jest jeszcze Rondo Sybirakow, ktore tez jest 2 pasmowe. Przed Rondem Sybiraków tez sa po 2 pasy w kazdym kierunku, tyle tylko, ze biegna dwoma ulicami jednokierunkowymi. Obie drogi lacze sie na skrzyzowaniu przed mostem Krotoszynskim, a w to miejsce tranzyt dochodzi tez drogami 4 pasmowymi - Krotoszynska i Aleje Slowackiego. Tak wiec widac, ze przez cale centrum maista mamy na tranzycie po 2 pasy w kazda strone i dopiero na ul. Wroclawskiej, za rondem zweza sie do 2 pasow.

[ Dodano: Wto, 16.09.2008, 7:54 ]
Pawel pisze:Przeczysz sam sobie.Po co robic lewoskrety skoro ruch jest mizerny ?
Lewoskrety sluza glownie polepszeniu bezpieczenstwa, a w mniejszym stopniu rozladowaniu ruchu.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 16 wrz 2008, o 11:37

Przy małym ruchu o jakiej poprawie bezpieczenstwa piszez ?
Wg tej teorii wszedzie powinny byc drogi jednopasmowe z lewo skretami.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 16 wrz 2008, o 12:33

sector ja się pytam, w którym miejscu napisałem, że rondo jest 1 pasmowe? Zrobiłeś nam ładny wykład na temat dróg w Ostrowie jak by to miało jakiś związek z moim postem, na który to przecież odpowiedziałeś cytując mnie, powiem ci tylko, że znam Ostrów bardzo dobrze bywam tam bardzo często w związku z moją pracą wiem, jakie tam są rozwiązania komunikacyjne gdzie się tworzą korki mam też w samochodzie CB radio i wiem, co o tym sądzą inni kierowcy a wracając do tematu to pamiętaj o tym, że w Kaliszu wkrótce powstanie Trasa Bursztynowa, która przejmie ruch tranzytowy z Ostrowa na Łódż i przy założeniu, że Wrocławska będzie wyremontowana to sporo kierowców wybierze Właśnie Wrocławską a nie obwodnice, Wrocławska będzie też jedyną alternatywą dla obwodnicy, więc jeżeli będzie ona z jakiś powodów nie przejezdna to ruch pójdzie na Wrocławską.
Należy też pamiętać o tym, że kiedy miasto w końcu zrobi coś z Zachodnią i sporo kierowców wybierze ten wariant wyjazdu z Obozowej i Metalowców i spowoduje to korki na skrzyżowaniu z WP dla tego ważne jest żeby ruch w kierunku Ostrowa odbywał się dwoma pasami i na koniec dodam, że ulica Wrocławska ciągle ma niewykorzystany potencjał inwestycyjny, co na pewno wygeneruje dodatkowy ruch w przyszłości .

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 16 wrz 2008, o 12:39

Nic dodać, nic ująć.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 16 wrz 2008, o 13:15

Ok, ja sie tam nie wtracam. Podalem tylko moje przemyslenia i to wszystko. Informacje z Zarzadu Drog w Kaliszu o przerobieniu Wroclawskiej na 2 pasy tylko potwierdzaja slusznosc mojej koncepcji, bo taki sam pomysl podawalem kilka miesiecy temu (tylko nie wiem na ktorym forum :? )

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Nieprzeczytany post autor: target » 16 wrz 2008, o 13:18

nie zapominajmy, że obwodnica będzie na razie tylko jednopasmowa a to za mało by obsłużyc kilkanaście tys pojazdów na dobę więc część kierowców będzie pewnie wybierać wrocławską...

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 16 wrz 2008, o 13:22

Każdy ma prawo do swojego zdania, ale pamiętaj o tym, że ta koncepcja jest brana pod uwagę dla tego, że na to można uzyskać dofinansowanie a nie dla tego, że jest słuszna

R.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 17 sty 2007, o 19:44

Nieprzeczytany post autor: R. » 16 wrz 2008, o 13:53

Adi pisze: Rozumiem że chodniki są tam rzeczą obowiązkową bo bez nich nie ma tam mowy o bezpiecznym chodzeniu ale czy np. zamiast tworzyć przejścia dla pieszych z wysepkami na środku nie lepiej jest wybudować kładkę nad jezdnią lub zrobić mały tunel pod jezdnią??
Czy Ty wiesz o czym mówisz? ;) Jaki mały tunel pod jezdnią? Kosztów nawet się nie da porównać, a tak jak ktoś już wspomniał będą się starać o dofinansowanie na to co można wybudować, a nie na to co by chcieli.
sector-ostrow pisze: Tak naprawde takie rozwiazanie jakie mamy w Ostrowie na Wroclawskiej jest bardzo dobre.
Pierwsze słyszę żeby ograniczanie przepustowości na WYLOCIE z miasta było rozwiązaniem bardzo dobrym. Jeśli już chcieli zwężyć tą drogę to mogli zwężyć tylko jeden pas w kierunku centrum ograniczając napływ samochodów do miasta. I jeszcze to rondo usytuowane bardzo nieszczęśliwie, bo objeżdżać je powinni również kierowcy jadący do centrum, a nie wyjeżdżający. Nie mniej główny cel jakim było pewnie uspokojenie ruchu został osiągnięty.

A wracając do Wrocławskiej to dobry pomysł, żeby ją zwęzić bo to znacznie zmniejszy koszty jej remontu (na który największy wpływ ma właśnie mieszanka mineralno-asfaltowa). Lepiej zrobić ten remont nawet kosztem zwężenia niż czekać w nieskończoność bo nie będzie kasy. Oczywiście należy wykonać lewoskręty aby całkiem nie blokować ruchu. Nie oszukujmy się, ale po oddaniu do użytku obwodnicy nie będzie tam aż takiego ruchu dla którego zasadne byłoby zostawienie 4 pasów

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 16 wrz 2008, o 14:35

Zobaczymy co powiedzą zwolennicy zwężenia gdy będą jechać w godzinach szczytu tą ulicą a pas będzie blokował stary traktor ;) Zresztą na obwodnicy chwilowo będzie to samo.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 16 wrz 2008, o 15:07

Pamiętajmy o tym, że kiedy przyjdzie zima będą opady śniegu czy też marznącej mżawki niemożliwy stanie się podjazd na estakadach a wtedy wszyscy ruszą na Wrocławską, nikogo chyba nie muszę przekonywać o tym jak działają w naszym kraju drogowcy.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 16 wrz 2008, o 17:06

Jeśli warunki terenowe nie pozwalają na zachowanie jezdni czteropasmowej z chodnikami i ścieżkami rowerowymi oraz można skorzystać z dofinansowania to faktycznie jak napisał @R lepiej zrobić remont niż czekać w nieskończoność.

marek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 23 cze 2006, o 15:34
Lokalizacja: KALISZ/WIDOK

Nieprzeczytany post autor: marek69 » 16 wrz 2008, o 17:13

target pisze:nie zapominajmy, że obwodnica będzie na razie tylko jednopasmowa a to za mało by obsłużyc kilkanaście tys pojazdów na dobę więc część kierowców będzie pewnie wybierać wrocławską...
Osobiście zawsze jadę w Kaliszu AL.WP niezależnie gdzie chcę dojechać w centrum Kalisza. Jak mam się tłuc Górnośląska i co chwila omijać autobusy KLA , niespodziewane skręty w lewo innych kierowców albo wyjazdy z parkingów na całej długości Gornośląskiej wole jechac Al.WP nawet przez 10 sygnalizacji świetlnych.

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 16 wrz 2008, o 20:08

Wg mnie zwężanie Wrocławskiej to głupota. Nie zapominajmy, że przy tej ulicy mieści się bardzo dużo firm i służy ona mieszkańcom Nowych Skalmierzyc jako dojazd do Kalisza. Podejrzewam, że w najbliższych latach zacznie się dynamiczny rozwój dzielnicy Sulisławice i Szczypiorno, a co za tym idzie trzeba będzie je odpowiednio skomunikować z resztą miasta! Poza tym nie ma możliwości zrobienia wlotu jakiejkolwiek drogi w obwodnicę Nowych Skalmierzyc, więc czy jest sens zwężania tej ulicy do dwóch pasów ? Trzeba myśleć przyszłościowo!! A tak na marginesie zdziwiłbym się gdyby sector-ostrow napisał coś innego. Przecież taki fakt może mu tylko poprawić humor! Nieprawdaż sectorku ?
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 16 wrz 2008, o 20:45

rym-ek pisze:A tak na marginesie zdziwiłbym się gdyby sector-ostrow napisał coś innego. Przecież taki fakt może mu tylko poprawić humor! Nieprawdaż sectorku ?
ech.... mi to jest zupelnie obojetne. Po oddaniu do ruchu obwodnicy Skalmierzyc juz Wroclawska pewnie nigdy nie pojade, wiec... mitotito :lol:

Za 1.5 roku jak juz od paru miesiecy bedzie dzialac obowdica to sie cofniemy w to miesjce w tym watku i zobaczymy kto mial racje.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 16 wrz 2008, o 20:52

rym-ek pisze:Wg mnie zwężanie Wrocławskiej to głupota. Nie zapominajmy, że przy tej ulicy mieści się bardzo dużo firm i służy ona mieszkańcom Nowych Skalmierzyc jako dojazd do Kalisza. Podejrzewam, że w najbliższych latach zacznie się dynamiczny rozwój dzielnicy Sulisławice i Szczypiorno, a co za tym idzie trzeba będzie je odpowiednio skomunikować z resztą miasta! Poza tym nie ma możliwości zrobienia wlotu jakiejkolwiek drogi w obwodnicę Nowych Skalmierzyc, więc czy jest sens zwężania tej ulicy do dwóch pasów ? Trzeba myśleć przyszłościowo!!
Chciałbym żebyś mi uzasadnił dlaczego uważasz, że czteropasmowa droga zapewni lepszą komunikację od drogi dwupasmowej.
Przecież taki fakt może mu tylko poprawić humor! Nieprawdaż sectorku ?
Szkoda tylko, że sector jako jeden z niewielu jest za rozwiązaniami, które rozwijają miasto. Wstyd. Wrocławska na pozostałym odcinku ma cztery pasy, bo niestety nie stać nas na wyrzucenie tranzytu poza miasto i jeszcze wiele lat będzie to odcinek służący za fragment obwodnicy wewnętrznej.

Jak na razie jedynymi argumentami za pozostawieniem czterech pasów są:
- traktor
- blokada obwodnicy
- śliska nawierzchnia na wiadukcie

Te czynniki nie uzasadniają pozostawienia czterech pasów. Ile tych traktorów się tam pojawi? Ile będzie takich blokad?

- dwa pasy na obwodnicy

To nie jest wina Kalisza i nie bardzo wiem dlaczego nasze miasto nie mogłoby z tego powodu dbać o interes własnych mieszkańców. Pozostawienie czterech pasów będzie tylko zachęcało do omijania obwodnicy Skalmierzyc, a przecież nie o to chodzi.

- sprawny wyjazd z Obozowej i Zachodniej.

Zatrwożyłem się, kiedy to przeczytałem. Po co w takim razie grube miliony na obwodnicę, skoro i tak większość aut pojedzie przez NS?

- mało rowerzystów i pieszych.

Trudno żeby było odwrotnie, skoro tą ulicą nie da się normalnie przejść i przejechać, o przeprawie na przeciwną stronę nie wspominając. Rozwiązanie zaproponowane przez ZDM ma ten stan rzeczy zmienić, bo teraz nie ma gdzie wepchnąć chodnika i ścieżki.


Cieszę się z pomysłu ZDM, ale z drugiej strony mam wrażenie, że niestety minie jeszcze wiele czasu zanim wielu forumowiczów zrozumie, iż miasto nie jest miejscem tylko dla zmotoryzowanych i że przy takim wzroście liczby samochodów Kalisz niedługo stanie, choćby p. Gałka zaproponował dziesięć pasów na Wojska Polskiego, Podmiejskiej, Częstochowskiej, Rzymskiej, Wrocławskiej, Łódzkiej, Warszawskiej czy Stawiszyńskiej...

[ Dodano: Wto, 16.09.2008, 21:03 ]
R. pisze: A wracając do Wrocławskiej to dobry pomysł, żeby ją zwęzić bo to znacznie zmniejszy koszty jej remontu (na który największy wpływ ma właśnie mieszanka mineralno-asfaltowa). Lepiej zrobić ten remont nawet kosztem zwężenia niż czekać w nieskończoność bo nie będzie kasy.
Mimo wszystko uważam, że kasa nie jest jedynym czynnikiem i decyzja o zwężeniu została podjęta po głębszej analizie prognoz ruchu.

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 16 wrz 2008, o 21:04

Szkoda słów ;( no i pisać nie ma co bo zaraz TRAKTOR staje się głównym kontrargumentem dla innych forumowiczów. Ja jestem przeciwny i tyle dalej na ten temat się nie będę wypowiadał!

gawron może zaważ inne argumenty za a nie tylko przykłady z życia wzięte.

A co do chodników są one konieczne a miejsca do ich starczy spokojnie.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

marek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 23 cze 2006, o 15:34
Lokalizacja: KALISZ/WIDOK

Nieprzeczytany post autor: marek69 » 16 wrz 2008, o 21:05

Masz racje . Jeszcze chwila i cały układ komunikacyjny Kalisza pęknie. To dłużej nie wytrzyma.

Sami wszyscy dobrze wiemy , że zaparkowanie pod jakimkolwiek blokiem bez względu na umiejscowienie osiedla graniczy z cudem. Już o tym pisałem , że po odpaleniu obwodnicy Skalmierzyc Al. WP popłynie wielki strumień ( czyt. mega strumień ) samochodów.

Jeśli chodzi o ul.Wrocławska są + i - takie roziązania. Zapewne do plusów trzeba zaliczyć wyeliminowanie piratów, zmniejszenie szybkości.

ODPOWIEDZ