Połączenie Obozowej z Wrocławską
Według "Strategii Rozwoju Transportu" projekt zakłada budowe i modernizacje ulic: Obozowej, Zachodniej (z wiaduktem), Metalowców, Sulisławickiej, Zagorzynek, Piwonickiej i Noskowskiej, w celu uaktywnienia strefy gospodarczej do 2011 roku. Szacowane naklady to 21 mln.zł.
Dla tego projektu zakładano dofinansowanie unijne. Skoro wiadomo juz, ze dotacji (na razie?) nie bedzie i inwestycja zostaje odłozona w czasie, to moze warto by pomyslec o jej udoskonaleniu i uzupełnieniu o wiadukt w ciągu ul.Podmiejskiej. Wiem, ze koszty wzrosły by bardzo, ale wiadukt na Podmiejskiej kiedyś i tak trzeba będzie zbudować (jest planowany jako odrębne zadanie), więc byłaby okazja połączyc obie uzupełniające się inwestycje.
Modernizacja ulic w strefie przemysłowej to znakomity pomysł i szansa na powstanie nowych firm, a takze rozwój istniejących, ale wiadukt na Zachodniej, nie rozwiąze problemu, a "podwójne" skrzyzowanie Wrocławskiej z Al.WP i Zachodnią stanie się wąskim gardłem.
Kto wie czy projekt z Podmiejską, jako IMHO najkorzystniejszym łacznikiem czesci miasta przeciętych linią kolejowa, nie miałby wiekszej szansy na dofinansowanie?
Dla tego projektu zakładano dofinansowanie unijne. Skoro wiadomo juz, ze dotacji (na razie?) nie bedzie i inwestycja zostaje odłozona w czasie, to moze warto by pomyslec o jej udoskonaleniu i uzupełnieniu o wiadukt w ciągu ul.Podmiejskiej. Wiem, ze koszty wzrosły by bardzo, ale wiadukt na Podmiejskiej kiedyś i tak trzeba będzie zbudować (jest planowany jako odrębne zadanie), więc byłaby okazja połączyc obie uzupełniające się inwestycje.
Modernizacja ulic w strefie przemysłowej to znakomity pomysł i szansa na powstanie nowych firm, a takze rozwój istniejących, ale wiadukt na Zachodniej, nie rozwiąze problemu, a "podwójne" skrzyzowanie Wrocławskiej z Al.WP i Zachodnią stanie się wąskim gardłem.
Kto wie czy projekt z Podmiejską, jako IMHO najkorzystniejszym łacznikiem czesci miasta przeciętych linią kolejowa, nie miałby wiekszej szansy na dofinansowanie?
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Postuluję wpisanie do RZ zarówno wszystkich mostów na Drodze Żelaznej Warszawsko-Kaliskiej ( oddanej do eksploatacji w 1902 r) jak i na łączniku cesarsko-carskim Kalisz - Nowe Skalmierzyce - Ostrów Wlkp z 1905/06 roku . Poszerzenie przepraw pod torami o wysikości 2.8 m nic nie da. Trzeba zastosować droże rozwiazania w postaci wiaduktów nad torami. Takiego rozwiązania zaniechano ze względu na oszczędności na wylocie TB i teraz to będzie się mściiło.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
Tez uwazam, ze poszerzanie, pogłebianie wiaduktu na Zachodniej nie jest rozwiązaniem. Przysporzyłoby tylko nowych kłopotów w postaci wzmozonego ruchu na skrzyzowaniu Zachodniej z Wrocławską i w konsekwencji sparalizowania tego skrzyzowania.
Nalezy wybudować nowy wiadukt, a raczej tunel pod torami na wysokosci al.WP.
Ta przeprawa przez tory, oraz przedłuzenie Podmiejskiej, są jedyną szansą na ozywienie terenów po południowej stronie linii kolejowej.
A są tam znakomite tereny inwestycyjne. Miasto teraz powinno skupowac tam ziemię, bo jest tania, własnie ze względu na kiepską dostepnośc komunikacyjną, a nastepnie wybudować wspomniane połączenia.
Nalezy wybudować nowy wiadukt, a raczej tunel pod torami na wysokosci al.WP.
Ta przeprawa przez tory, oraz przedłuzenie Podmiejskiej, są jedyną szansą na ozywienie terenów po południowej stronie linii kolejowej.
A są tam znakomite tereny inwestycyjne. Miasto teraz powinno skupowac tam ziemię, bo jest tania, własnie ze względu na kiepską dostepnośc komunikacyjną, a nastepnie wybudować wspomniane połączenia.
Pawel, Kazde przebicie przez tory, czy to w postaci budowy nowego tunelu/wiaduktu, czy też poszerzania istniejącego, będzie przedsiewzieciem kosztownym. Dlatego jesli juz budować, to w miejscu najbardziej odpowiednim.
Przebicie na przedłuzeniu al.WP byłoby idealne. Dalej trasę mozna poprowadzić na południe do drogi wojewódzkiej nr 450. Oprócz ozywienia strefy przemysłowej i potencjalnych terenów inwestycyjnych na Piwonicach, byłaby to zarazem południowo-zachodnia obwodnica Kalisza. Droga nr 450 z Grabowa uzyskałaby połączenie z obwodnicą w ciagu DK 25 poprzez al.WP i budowany węzeł na Dobrzecu.
A co do dwóch tunelów obok siebie, to nie widzę problemu. Po wybudowaniu wiaduktu dla samochodów na przedłuzeniu al.W.P. , ten na Zachodniej mogłby słuzyć pieszym i rowerzystom.
Przebicie na przedłuzeniu al.WP byłoby idealne. Dalej trasę mozna poprowadzić na południe do drogi wojewódzkiej nr 450. Oprócz ozywienia strefy przemysłowej i potencjalnych terenów inwestycyjnych na Piwonicach, byłaby to zarazem południowo-zachodnia obwodnica Kalisza. Droga nr 450 z Grabowa uzyskałaby połączenie z obwodnicą w ciagu DK 25 poprzez al.WP i budowany węzeł na Dobrzecu.
A co do dwóch tunelów obok siebie, to nie widzę problemu. Po wybudowaniu wiaduktu dla samochodów na przedłuzeniu al.W.P. , ten na Zachodniej mogłby słuzyć pieszym i rowerzystom.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
http://www.zdm.kalisz.pl/2009_130.htm
powraca temat obniżenia niwelety jezdni pod wiaduktem.
powraca temat obniżenia niwelety jezdni pod wiaduktem.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Taką,, obniżoną'' niweletę ZDM już ma - pod wiadukcikiem, pod Trasą Bursztynową a nad ścieżką rowerową , która prowadzi na Stare Miasto i Zawodzie. Po każdym najmniejszym deszczu stoi tam woda po kostki.Dwa lata minęły, a ZDM z tym fantem nie może sobie poradzić.
W sprawie przeprawy przez tory z ul.Wrocławskiej na tereny południowe nie można działać pochopnie i pośpiesznie, bo przedwyborcza koniunktura tego wymaga. SK w dalszym ciągu chce zbijać przedwyborczy kapitał i wymusza na ZDM takie, a nie inne działania. Obniżenie niwelety o 1 m - moim skromnym zdaniem laika - nic nie da. Trzeba pamiętać, że tam będzie jeżdził wysoki i cięzki sprzęt budowlany i w następnej kolejności wysokie TIR-y i ,,pociągi drogowe''.
W sprawie przeprawy przez tory z ul.Wrocławskiej na tereny południowe nie można działać pochopnie i pośpiesznie, bo przedwyborcza koniunktura tego wymaga. SK w dalszym ciągu chce zbijać przedwyborczy kapitał i wymusza na ZDM takie, a nie inne działania. Obniżenie niwelety o 1 m - moim skromnym zdaniem laika - nic nie da. Trzeba pamiętać, że tam będzie jeżdził wysoki i cięzki sprzęt budowlany i w następnej kolejności wysokie TIR-y i ,,pociągi drogowe''.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
-
- Użytkownik
- Posty: 3663
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Połączenie Obozowej ..
Gumiś trafiłeś w sedno.Wydaje mi się ,że często łatwiej o kasę niż o ten drugi czynnik.
JP - WRÓĆ !!!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
A sfery rządowe z Ratusza i dyrekcja ZDM twierdzą,że jest inaczej i właśnie zaczynają :milo pisze:Jezeli chce się uaktywnić tereny na wschód od Wrocławskiej - przemyslowo ( Nosków ) i mieszkaniowo ( sulisławice ) to obnizenie jest prowizorką i nie tylko dlatego , ze i tak przejazd bedzie za niski ale z uwagi na przepustowość tej drogi.
http://www.zdm.kalisz.pl/2009_130.htmZDM.83/Z/09
zaproszenie do o złożenia oferty cenowej na: wykonanie opinii i analizy technicznej możliwości obniżenia niwelety jezdni pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Zachodniej w Kaliszu
Zaproszenie (plik PDF)
22.09.2009 -- zaproszenie do o złożenia oferty cenowej
Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu, zaprasza do złożenia oferty cenowej na wykonanie opinii i analizy technicznej możliwości obniżenia niwelety jezdni pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Zachodniej w Kaliszu.
1. Określenie przedmiotu zamówienia:
Analiza i ocena możliwości zwiększenia skrajni pionowej pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Zachodniej.
2. Termin wykonania : do 30.10.2009r.
3. Termin związania ofertą określa się na 20 dni.
4. Kryterium oceny ofert: cena 100%.
5. Pisemną ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie z podaną nazwą i adresem Wykonawcy, opatrzonej napisem: „ Analiza i opinia techniczna zwiększenia skrajni pionowej pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Zachodniej”.
6. Oferty należy składać do dnia 25.09.2009r. do godz. 9:00 w siedzibie Zamawiającego ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz - SEKRETARIAT.
7. Oferta winna zawierać:
- formularz oferty na załączonym druku
- aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- posiadane uprawnienia i aktualne zaświadczenie o przynależności do branżowego samorządu zawodowego kierownika robót
8. Z oferentem który złoży najkorzystniejszą cenowo ofertę zostanie podpisana umowa na pełnienie przedmiotowego nadzoru. W załączeniu „ Projekt umowy”.
--------------------------------------------------------------------------------
Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z:
Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
Tunel broni się nadal
Tunel kolejowy w ciągu ul. Zachodniej oparł się wysiłkom Miasta i wciąż stanowi wąskie gardło uniemożliwiające wielu pojazdom przejazd od strony ul. Wrocławskiej i al. Wojska Polskiego do rejonu ul. Obozowej. Czy w końcu ulegnie?
Władze Kalisza mają nadzieję, że tak i cierpliwie wpisują do kolejnych budżetów jego przebudowę. Otwarcie tego przejazdu dla samochodów ciężarowych, w tym tirów, dałoby wygodne połączenie „Kalisza za torami” z całą resztą miasta i umożliwiłoby aktywizację całego rejonu ul. Obozowej. Jednak w projekcie przyszłorocznego budżetu zaplanowano na ten cel jedynie 80 tys. zł. Pozwoli to na opracowanie projektu oraz uzyskanie uzgodnień i pozwoleń na przebudowę zawalidrogi. Wciąż jednak nie wiadomo, na czym ta przebudowa miałaby polegać. Drogowcy już dawno doszli do wniosku, że pogłębienie przejazdu pod tunelem byłoby bardzo kłopotliwe, jeśli nie wręcz niemożliwe z przyczyn technicznych. Alternatywą jest przebudowa całego obiektu, znacznie kosztowniejsza niż realizacja pierwszego rozwiązania, a do tego wymagająca zgody i współpracy ze strony PKP PLK, które są właścicielem wiaduktu. Ale nie koniec na tym: Zarząd Dróg Miejskich obawia się, że przebudowa może wymagać zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków. Tunel ma wszelkie cechy uprawniające do wpisania go do rejestru zabytków. Wystarczy, że tak jak cała linia kolejowa, ma już ponad sto lat. Jak przyznaje dyrektor ZDM Krzysztof Gałka, brak zgody ze strony konserwatora będzie równoznaczny z fiaskiem planów przebudowy. (kord)
Tunel kolejowy w ciągu ul. Zachodniej oparł się wysiłkom Miasta i wciąż stanowi wąskie gardło uniemożliwiające wielu pojazdom przejazd od strony ul. Wrocławskiej i al. Wojska Polskiego do rejonu ul. Obozowej. Czy w końcu ulegnie?
Władze Kalisza mają nadzieję, że tak i cierpliwie wpisują do kolejnych budżetów jego przebudowę. Otwarcie tego przejazdu dla samochodów ciężarowych, w tym tirów, dałoby wygodne połączenie „Kalisza za torami” z całą resztą miasta i umożliwiłoby aktywizację całego rejonu ul. Obozowej. Jednak w projekcie przyszłorocznego budżetu zaplanowano na ten cel jedynie 80 tys. zł. Pozwoli to na opracowanie projektu oraz uzyskanie uzgodnień i pozwoleń na przebudowę zawalidrogi. Wciąż jednak nie wiadomo, na czym ta przebudowa miałaby polegać. Drogowcy już dawno doszli do wniosku, że pogłębienie przejazdu pod tunelem byłoby bardzo kłopotliwe, jeśli nie wręcz niemożliwe z przyczyn technicznych. Alternatywą jest przebudowa całego obiektu, znacznie kosztowniejsza niż realizacja pierwszego rozwiązania, a do tego wymagająca zgody i współpracy ze strony PKP PLK, które są właścicielem wiaduktu. Ale nie koniec na tym: Zarząd Dróg Miejskich obawia się, że przebudowa może wymagać zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków. Tunel ma wszelkie cechy uprawniające do wpisania go do rejestru zabytków. Wystarczy, że tak jak cała linia kolejowa, ma już ponad sto lat. Jak przyznaje dyrektor ZDM Krzysztof Gałka, brak zgody ze strony konserwatora będzie równoznaczny z fiaskiem planów przebudowy. (kord)
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Litości! żadnej prowizorki. Przebudowa wiaduktu byłaby błędem.
Po pierwsze, szkoda zabytkowego wiaduktu.
Po drugie i najważniejsze! Przedłużenie al.WP MUSI iść w prostej linii. To nie może być uliczka meandrująca między skrzyżowaniami, tylko główna droga łącząca węzeł na Dobrzecu z południem Kalisza.
Szanowny "Ratuszu"! Błagam pomyśl przyszłościowo i pamiętaj, że prowizorki są najtrwalsze. Jak to spie.....cie, to Kalisz na wiele lat pozbawiony zostanie szansy na dogodne połączenie terenów południowych z Drogami Krajowymi i centrum.
Po pierwsze, szkoda zabytkowego wiaduktu.
Po drugie i najważniejsze! Przedłużenie al.WP MUSI iść w prostej linii. To nie może być uliczka meandrująca między skrzyżowaniami, tylko główna droga łącząca węzeł na Dobrzecu z południem Kalisza.
Szanowny "Ratuszu"! Błagam pomyśl przyszłościowo i pamiętaj, że prowizorki są najtrwalsze. Jak to spie.....cie, to Kalisz na wiele lat pozbawiony zostanie szansy na dogodne połączenie terenów południowych z Drogami Krajowymi i centrum.