Strefa Gosp. Rypinek-teren inwest. dostępny drogą powietrzną
: 17 mar 2011, o 16:27
Tytuł brzmi śmiesznie, ale wcale nie jest mi do śmiechu. Wręcz przeciwnie. Oferowane przez Miasto tereny (prawie 50 ha), podzielono na 11 części (rysunek nr 2), w ten sposób , że główną ulicą w strefie i łącznikem Strefy z ulicznym krwiobiegiem miasta, miała być ul. Księżnej Jolanty. Ul. Księżnej Jolanty, poprzez ul.Piwonicką, miała połączyć ul. Częstochowską z tzw.Trasą Południową (przedłużenie ul. Podmiejskiej). Pomysł znakomity i zawarty w Studium Uwarunkowań i Kier. Zagosp. Przestrz. (rysunek nr 3-kolor zielony ).
Tak miało być, ale niestety nie będzie. Budowę "łącznika" utrudni, a na pewno oddali na wiele lat, by nie powiedzieć uniemożliwi, tegoroczna przebudowa skrzyżowania ul. Księżnej Jolanty z ul.Częstochowską. Powstanie tam bardzo ładne rondo turbinowe, które na pewno usprawni ruch. Problem w tym, że nie jest to rozwiązanie perspektywiczne, gdyż nie uwzględnia dobudowy w przyszłości czwartego wlotu dla ul. Księżnej Jolanty. Tym sposobem oddala nam się szansa na dogodne skomunikowanie Strefy Gospodarczej Rypinek z miastem i drogami krajowymi.
Pozostaje chyba tylko wspomniana w tytule droga powietrzna. Nie wiem, być może Miasto planuje w Strefie budowę lądowiska dla helikopterów , skoro na swojej stronie oferuje te tereny inwestorom ? http://www.kalisz.pl/AK/tnsgryp.pdf
Może pan Gałka znajdzie jakieś rozwiązanie?, bo cholernie szkoda tych terenów. Szkoda też planowanego połączenia Księżnej Jolanty z Piwonicką /Podmiejską. Ulica połączyłaby tereny inw. po obu stronach torów (np. planowane osiedla Huby), odciążyła ul. Częstochowską i Polną, usprawniła ruch w tym rejonie. Ulica ta jest miastu najzwyczajniej potrzebna.
Przypuszczam, że skrzyżowanie Częstochowskiej z Księznej Jolanty celowo zaprojektowano bez czwartego wlotu, zakładając iż budowa ul.Księżnej Jolanty jest tak odległą perspektywą, że do tego czasu lepiej będzie służyło 3-wlotowe rondo turbinowe. Tylko, że takie myślenie oznacza odłożenie inwestycji na wiele lat, a w najczarniejszym scenariuszu definitywną rezygnację z inwestycji.
Daleki jestem od krytykowania p.Gałki i ZDM-u, ponieważ zdaję sobie sprawę z trudów projektowania i realizacji inwestycji w terenie miejskim (brak miejsca, prywatne grunty itp itd, czy wreszcie brak kasy)
Chciałem tylko zasygnalizować problem, że istnieje potrzeba budowy ul.Księznej Jolanty, lub drogi alternatywnej i nie należy tego pomysłu porzucać.
[img][img]http://img402.imageshack.us/img402/9757 ... 311.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img][img]http://img848.imageshack.us/img848/992/ajawiem1.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img][img]http://img713.imageshack.us/img713/4981/ramakom1.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]
Tak miało być, ale niestety nie będzie. Budowę "łącznika" utrudni, a na pewno oddali na wiele lat, by nie powiedzieć uniemożliwi, tegoroczna przebudowa skrzyżowania ul. Księżnej Jolanty z ul.Częstochowską. Powstanie tam bardzo ładne rondo turbinowe, które na pewno usprawni ruch. Problem w tym, że nie jest to rozwiązanie perspektywiczne, gdyż nie uwzględnia dobudowy w przyszłości czwartego wlotu dla ul. Księżnej Jolanty. Tym sposobem oddala nam się szansa na dogodne skomunikowanie Strefy Gospodarczej Rypinek z miastem i drogami krajowymi.
Pozostaje chyba tylko wspomniana w tytule droga powietrzna. Nie wiem, być może Miasto planuje w Strefie budowę lądowiska dla helikopterów , skoro na swojej stronie oferuje te tereny inwestorom ? http://www.kalisz.pl/AK/tnsgryp.pdf
Może pan Gałka znajdzie jakieś rozwiązanie?, bo cholernie szkoda tych terenów. Szkoda też planowanego połączenia Księżnej Jolanty z Piwonicką /Podmiejską. Ulica połączyłaby tereny inw. po obu stronach torów (np. planowane osiedla Huby), odciążyła ul. Częstochowską i Polną, usprawniła ruch w tym rejonie. Ulica ta jest miastu najzwyczajniej potrzebna.
Przypuszczam, że skrzyżowanie Częstochowskiej z Księznej Jolanty celowo zaprojektowano bez czwartego wlotu, zakładając iż budowa ul.Księżnej Jolanty jest tak odległą perspektywą, że do tego czasu lepiej będzie służyło 3-wlotowe rondo turbinowe. Tylko, że takie myślenie oznacza odłożenie inwestycji na wiele lat, a w najczarniejszym scenariuszu definitywną rezygnację z inwestycji.
Daleki jestem od krytykowania p.Gałki i ZDM-u, ponieważ zdaję sobie sprawę z trudów projektowania i realizacji inwestycji w terenie miejskim (brak miejsca, prywatne grunty itp itd, czy wreszcie brak kasy)
Chciałem tylko zasygnalizować problem, że istnieje potrzeba budowy ul.Księznej Jolanty, lub drogi alternatywnej i nie należy tego pomysłu porzucać.
[img][img]http://img402.imageshack.us/img402/9757 ... 311.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img][img]http://img848.imageshack.us/img848/992/ajawiem1.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img][img]http://img713.imageshack.us/img713/4981/ramakom1.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]