Inwestycje przy Stanczukowskiego

To co już wybudowano.
LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 30 mar 2009, o 21:23

... no ale tak nie jest sector-ostrow.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 mar 2009, o 21:25

Wiec nalezy je tak przerobic w ramach "reklamacji". Jak se zbierze ze 100 podpisow i zrobi awanture w UM to na 100% tak je przerobia. To nie sa wielkie koszta - pareset tysiecy. Pestka w budzecie miasta takiego jak Kalisz, a i Carrefour pewnie by musial sie dorzucic.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 30 mar 2009, o 21:46

To nie chodzi o przerabianie,trzeba było zrobić raz a dobrze z głową i nie byłoby jaj.Zresztą kilka stron wcześniej wałkowaliśmy tą kwestie.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 30 mar 2009, o 22:10

Jeśli tak by było to prawdopodobnie pojawiłyby się z powrotem korki, jakie miały miejsce gdy na skrzyżowaniu były światła!

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 mar 2009, o 22:28

pejol - nie bylo by zadnych korkow. Na pewnoe nie wiecej jak obecnie. teraz jest duzo lepiej niz bylo jak byly swiatla.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 30 mar 2009, o 22:36

sector-ostrow pisze:Z tym rondem jest tylko jeden problem - dochodza do niego niepotrzebnie po dwa pasy ruchu w tym samym kierunku. Jeden do jazdy w prawo, a drugi do jazdy w lewo i na wprost. Rozwiazanie jest proste i na pewno bedzie skuteczne: pasy do skretu w prawo z kierunkow od Konina na Poznan, z Ostrowa do centrum i od Poznania na Ostrow wyodrebnic jako oddzielne jezdnie OMIJAJACE rondo i wlaczajace sie pozniej do drogi wlasciwej. Wtedy na rondo z kazdego kierunku bedzie wjazd tylko z jenego pasa ruchu i obecny problem bedzie definitywnie rozwiazany.
To nie jest takie proste.
Dochodzą po dwa pasy, ponieważ na Stanczukowskiego docelowo przewidziano dwie jezdnie. Podobnie ma być na TB.
A po wydzieleniu prawoskrętów, tak jak proponujesz, byłoby za wąsko dla cięzarowych, ale mogę się mylić.

Rondo jak na dwupasmowe jest po prostu za małe.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 31 mar 2009, o 00:30

W wg mnie to z tym rondem robi się niepotrzebne bicie piany.Przejeżdżam tamtędy kilka razy w tygodniu i nie mam problemów.
Rondo jest takie jak każdy widzi.Dwa pojazdy osobowe mieszczą się bez problemu.Jak wjeżdża TIR to czekamy jak przejedzie a nie pchamy sie na siłę bo są dwa pasy dojazdowe.
Wystarczy myśleć,zajmowac odpowiedni pas przy wjeżdzie na rondo i sygnalizować zjazd.Tylko tyle i aż tyle.Dotyczy to równiez ronda Westerplatte.
Jakiekolwiek przeróbki to zbędne wydawanie pieniedzy.

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 31 mar 2009, o 00:37

Zgadzam się Pawle kierowcy powinni nauczyć się kultury na drodze i wszystko będzie ok. Ja też jak widzę TIR-a wpuszczam go żeby przejechał drugą zmorą są kierowcy którzy nie znają przepisów i skaczą po rondzie z pasa na pas wielokrotnie wymuszając pierwszeństwo.

Tak jak pisano wyżej skopano i trzeba się przemęczyć może za kilka lat nastąpi rozbudowa obwodnicy i wtedy także pomyślą o rondzie.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 31 mar 2009, o 00:37

Ale jest duża różnica pomiędzy tym rondem a rondem Westerplatte.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 31 mar 2009, o 00:45

Tylko, ze Westerplatte to pewnie budowali w polu, jak jeszcze nie bylo zadnych blokow dookola, a nawet i drogi (?)

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 31 mar 2009, o 00:48

@Gumis róznica jest tylko w wielkosci.Przepisy obowiazują te same.

@Sector jak budowano rondo były bloki po obu stronach Podmiejskiej.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 31 mar 2009, o 00:51

Pawel pisze:@Gumis róznica jest tylko w wielkosci.Przepisy obowiazują te same.
I właśnie wielkość ma tutaj znaczenie,przepisy są te same.
Lepiej jest się poruszać po rondzie wielkości Westerplatte niż po tym,chyba przyznasz racje??
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 31 mar 2009, o 00:52

Czy lepiej trudno powiedzieć.Napewno ma wieksza przepustowość.
W obu przypadkach trzeba uważać na "niedzielnych" kierowców jeżdżących inaczej;)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 31 mar 2009, o 00:58

Pawel pisze:Czy lepiej trudno powiedzieć.Napewno ma wieksza przepustowość.
W obu przypadkach trzeba uważać na "niedzielnych" kierowców jeżdżących inaczej;)
No cóż prawde piszesz ale dla mnie poruszanie się po rondzie przy Carefurze nie sprawia zbytniej przyjemności ze względu na zbyt wąski pas ruchu,tam poprostu nie ma pola manewru w awaryjnej sytuacji czego nie można napisać o Westerplatte.

Adi pisze:Zgadzam się Pawle kierowcy powinni nauczyć się kultury na drodze i wszystko będzie ok. Ja też jak widzę TIR-a wpuszczam go żeby przejechał drugą zmorą są kierowcy którzy nie znają przepisów i skaczą po rondzie z pasa na pas wielokrotnie wymuszając pierwszeństwo.
No i Adi dodaj jeszcze do tego brak używania kierunkowskazów to juz kompletnie dekoncentruje.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 31 mar 2009, o 23:11

Rondo "w koło Macieju"
1 kwietnia, 2009 - 15:24 — [email protected]

Płynnie i bezpiecznie - tak przynajmniej w teorii powinien wyglądać ruch na rondzie. Tymczasem na tym zlokalizowanym w pobliżu Galerii Kalisz jest inaczej. Do ronda prowadzą wydzielone pasy ruchu - na samym skrzyżowaniu okrężnym już ich nie ma. I wielu kierowców - szczególnie tych mniej wprawnych po prostu się gubi: albo wahają się przed wjazdem na rondo, albo zajeżdżają drogę innym.

- "Rondo zbudowano zgodnie z przepisami" - zapewnia Krzysztof Gałka, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Kaliszu:
"Na rondach o tej średnicy, zgodnie z zasadami projektowania i oznakowania rond, nie ma potrzeby, a nawet nie jest wskazane wyznaczanie pasów ruchu. Szerokość jezdni pozwala na przejazd jednocześnie dwóch strumieni pojazdów obok siebie".

Pasów ruchu na rondzie nie było i nie będzie. Jak zatem poruszać się po nieszczęsnym skrzyżowaniu okrężnym?
"Są to ogólne zasady jakie obowiązują na wszystkich rondach. W momencie, kiedy wyznaczymy pasy ruchu i na rondzie pojawia się samochód ciężarowy i osobowy - auto ciężarowe nie ma możliwości zmieścić się na wyznaczonym pasie ruchu".

Jedynym sposobem wydaje się być dobre wyszkolenie kierowców. Ale to, jak tłumaczy Natasza Pilarczyk, instruktorka jazdy, wcale nie jest takie proste:
"Linie wyznaczone przed rondem mamy, wiec jednocześnie, konsekwentnie, powinny być również na samym rondzie. To rondo jest za duże, aby traktować je jako rondo jednopasmowe i jednocześnie zbyt małe, aby mogły bezpiecznie przejechać dwa pojazdy obok siebie. Samochody ciężarowe są duże, szerokie - a rondo wąziutkie - jest zatem problem aby bezpiecznie się zmieścić".

Pokonywanie rond dla niewprawnych kierowców jest kłopotem, tym większym - jeśli owe skrzyżowania - choć budowane zgodnie z przepisami - zamiast jazdę ułatwiać, zastawiają na nich pułapki.

[email protected]
ten fragment mnie najbardziej zainteresował
- "Rondo zbudowano zgodnie z przepisami" - zapewnia Krzysztof Gałka, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Kaliszu:
"Na rondach o tej średnicy, zgodnie z zasadami projektowania i oznakowania rond, nie ma potrzeby, a nawet nie jest wskazane wyznaczanie pasów ruchu. Szerokość jezdni pozwala na przejazd jednocześnie dwóch strumieni pojazdów obok siebie".
ja się na budowie dróg nie znam ale nie potrafię zrozumieć dlaczego wyznaczenie pasów "nawet nie jest wskazane"? "zbędne" moge pojąć, ale "nie wskazane" wykracza poza moje pojecie logiki drogowej

no i fragment o pojazdach jadących obok siebie. Pan Gałka zdaje się sam chyba albo nie jest kierowcą albo jeżdzi tylko jeepem po lesie skoro uważa że spokojnie przejeżdżają tam dwa pojazdy obok siebie. Dwa małe hatchbacki, owszem. Dwa średnie sedany, również. Ale tak naprawdę wystarczy duża terenówka lub limuzyna aby przejazd dwóch aut był, nie tyle niemożliwy, co na styk, w odległości około 1 m pomiędzy samochodami, co w warunkach drogowych nie jest dużą odległością.
Piszecie o niedoświadczonych kierowcach na rondzie...a domyślamy się chyba że jazda "lusterko w lusterko" takiemu kierowcy prędzej przyniesie jeszcze więcej stresu i zwiększy prawdopodobieństwo wykonania niepoprawnego manewru. A na ew. błąd i jego skorygowanie nie ma za wiele miejsca

Tak samo poruszony temat TIR'ów...zgadza się, mogę zatrzymać się i go przepuścić (tak zazwyczaj zreszta robię), ale nie po to buduje się chyba rondo aby jego konstrukcja w stosunkowo częstych przypadkach uniemożliwiała płynny przepływ ruchu.
Idąc tym tropem niebawem wszystkie drogi będą budowane tak aby ledwo co się na nich mieściło, bo przecież w razie czego ktoś kogoś przepuści, a nie o to chyba chodzi
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 31 mar 2009, o 23:59

Prawda jest taka ze ludzie nie patrzą na znaki tylko jeżdża po swojemu.Zajmując przed rondem odpowiedni pas i sygnalizując zjazd z ronda sami czynimy takie skrzyzowanie bezkolizyjnym.
Rondo Westerplatte jest duze i co chwila są na nim stłuczki przez pseudokierowców objeżdżajacych 3/4 ronda lub wjeżdzających na chama z podporządkowanych dojazdów.
A rondo na Poznanskiej uczy pokory i myślenia za kierownicą.
Jedyne co bym zmienil to wjzad do galerii bo jest zbyt blisko ronda.
Skoro nie ma wyznaczonych pasów można jechac środkiem pasa jak ktos inaczej nie potrafi.
A przepuszczając TIRA niekogo nie zbawi 10 czy 15 sekund.

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 1 kwie 2009, o 00:05

proponuję zatem, idąc twoim tokiem myslenia, ustawić kolczatki na każdej ulicy co 200-300 m. to też nauczy pokory...

..ale chyba ronda są po to żeby usprawniac ruch a nie uczyć jak jeżdzić...czy się mylę?
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 1 kwie 2009, o 00:20

Czyzbys był jednym z tych o których pisalem ?
Za kierownica nalezy myśleć.To zasada nr 1.Obojetnie czy rondo ma dwa, jeden czy trzy pasy.
Wg Ciebie rondo nie usprawnilo ruchu ?No to chyba mówimy o dwóch róznych miejscach.Bo ja od chwili przebudowy poza wspomnainym 1 listopada nie stałem na tym skrzyżowaniu dłużej niz 2 czy 3 minuty.No moze 5 jak musiałem przepuścic ze dwa TIR-y;)

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 1 kwie 2009, o 00:31

jeśli dla ciebie 2-3 minuty to sprawny przepływ ruchu to faktycznie mamy rózne pojęcia "sprawnego przepływu"
zreszta piszesz że "musiałeś" przepuścić TIR'y więc zamknąłeś sam dyskusję

za kierownicą należy mysleć, i myślę, tak więc uczenie mnie, tak jak pisałeś, pokory przy użyciu ronda mnie obraża
to jak kupienie w sklepie noża który jest tępy bo z nożami nie ma żartów

to nie jest rondko z zapadłej komuny do którego musimy się przyzwyczajać bo zbudowano je jak po mieście jeżdziły 3 samochody na krzyż, tylko stosunkowo nowy element miejskiej sieci drogowej którego powstanie powinno być poprzedzone odpowiednią analizą zarówno natężenia ruchu jak i jego ew. przepustowości i geometrii
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 1 kwie 2009, o 00:42

Napisałem nie dłuzej niz 2-3 minuty.Zazwyczaj jest to kikadziesią sekund.Teraz llepiej ?

Przepusciłem TIR-y jak przepuszczam wszystkie samochody będące na rondzie.Do tego zobowiązuje znak ustąp pierwszeństwa przejazdu.

Nie zapominaj ze w tym miejscu projektowano skrzyzowanie które przez wiele lat spełniało swoja funkcję.Gdyby od poczatku projektowano w tym miejscu ruch okręzny byc może wszystko wygladaloby inaczej.

Ja sam osobiście byłem bardzo sceptycznie nastawiony co do ronda w tym miejscu.Jednak po kilku miesiącach mam porównanie jak wygladal przepływ samochodów wcześniej i jak wygląda to dzisiaj.I podstawowe zadanie zostało spełnione.czy mozna to było zrobic lepiej ?Nie wiem.pewnie kwestia pieniędzy bo poprostu na inne rozwiązania brakuje miejsca a "ziemia" kosztuje.

ODPOWIEDZ