Inwestycje przy Stanczukowskiego
ale watek o rondach to chyba istnieje na tym portalu
http://www.inwestycje.kalisz.fastom.pl/ ... .php?t=675
http://www.inwestycje.kalisz.fastom.pl/ ... .php?t=675
Andrzej
Kolejna rozbudowa czeka Galerię Kalisz. Tym razem przy niedawno powstałej Galerii Kalisz 2 pobudowany zostanie wielkopowierzchniowy sklep meblowy sieci Agata. Już wystąpiono o warunki zabudowy. Taki dokument jest potrzebny przed wydaniem pozwolenia na budowę. Tereny już zostały wykupione. Ale to nie jedyne zmiany w tym rejonie. Inwestorzy są zainteresowani poszerzeniem terenu w stronę rzeki. Wykupują ziemie od prywatnych właścicieli, żeby móc w przyszłości stawiać kolejne sklepy.
Źródło:www.rc.fm
Źródło:www.rc.fm
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!
To mamy ekspansje salonów meblowych.:Tomek pisze:Tymi pudłami, pseudo-"galeriami" chcą już do końca zrujnować (i tak już w dużej mierze zniszczony) jeden z najpiękniejszych zakątków Kalisza. Kto jeszcze przed wybudowaniem "galerii" chadzał w tamte rejony ten wie. Wolałbym, aby już poprzestali tylko na tym salonie meblowym.
- Bodzio
- BRW
- M3
Badania dowodzą koniunkturę na tego typu sklepy. Przecież wszyscy doskonale wiemy ile w tym roku zostało wydanych pozwoleń na budowę domów jednorodzinnych+budowa bloków.
Klienteli nie zabraknie.
[ Dodano: Pią, 26.09.2008, 21:32 ]
Trochę odbiegając od tematu:
Ale jest dobra wiadomość - może już ktoś o tym pisał.
Ostrów Wlkp. w końcu będzie miał swoją "Galerie Ostrovia" przy wjężdzie od strony Kalisza.
Zobaczymy w jakiej technologii powstanie - na dzień dzisiejszy przygotowywany jest teren. Dla jadących z Kalisza to obiekt na ostatniej prostej przed Ostrowem po lewej stronie ( srebrne ogrodzenie)
Ponadto niedługo otwarcie Media Markt w Koninie.
Zobaczymy czy zrównoważy się ilość klientów - część na pewno przestanie przyjeżdżać do Kalisza - to dla nas plusy i minusy.
Przypomnijcie sobie jak kiedyś często jeżdziło się do Franowa do M1 P-n
-
- Użytkownik
- Posty: 10974
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Zgadza się Tomek, ostatnio tam byłem w okolicy z rym-kiem.Piękny teren na rekracjię, bieganie , jazda na rowerze, czy zwykły spacer z rodziną.Piękny kawałek przyrody w miarę dziki i na tym polega jego piękno.Przynajmniej ja tak to odczuwam, nie wiem jak Tomek.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
rym-ek to chyba raczej błąd bo w stronę rzeki to już raczej nie mają gdzie jedynie w kierunku ulicy zostało tam jeszcze 7000mkw na sprzedaż.
Ciekawi mnie tylko niezgodność z jakąś wypowiedzią z czasów otwarcia GK2. Mówiono wtedy że meble Agata będą ostatnią jakąkolwiek inwestycją w całym tym zespole pseudo galerii a tu nagle wyskakują że będą kolejne sklepy. A jeszcze jak będą chcieli dobudować coś nowego nie robiąc znów żadnych miejsc parkingowych to życzę sukcesu
Ciekawi mnie tylko niezgodność z jakąś wypowiedzią z czasów otwarcia GK2. Mówiono wtedy że meble Agata będą ostatnią jakąkolwiek inwestycją w całym tym zespole pseudo galerii a tu nagle wyskakują że będą kolejne sklepy. A jeszcze jak będą chcieli dobudować coś nowego nie robiąc znów żadnych miejsc parkingowych to życzę sukcesu
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli już jesteśmy przy Stańczukowskiego to wrzucam rzut inwestycyjny.Wydaje Mi się że jest to na terenie dzisiejszego toru quadów.
http://www.kalisz.pl/files/118950053646 ... skiego.pdf
Co myślicie na ten temat???
http://www.kalisz.pl/files/118950053646 ... skiego.pdf
Co myślicie na ten temat???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Nie uważam aby to był bzdet,w końcu teren ten jakby nie było leży w niezbyt dużej odległości od opisywanego tematu.
[ Dodano: Sro, 08.10.2008, 12:21 ]
Trasa Ślimakowskiego
W ślimaczym tempie, ale jednak coś dzieje się w sprawie budowy dalszego ciągu Trasy Stanczukowskiego – od ul. Godebskiego do Łódzkiej
Jak poinformował prezydent Janusz Pęcherz, Miasto przystąpiło do opracowywania koncepcji przebiegu ul. Stanczukowskiego od Szerokiej do Łódzkiej. Dokument ma być gotowy pod koniec listopada. Uzupełnieniem ma być projekt budowlano-wykonawczy na budowę połączenia ul. Stawiszyńskiej z Szeroką. To efekt trwających już kilka lat skarg i protestów mieszkańców budynków stojących w pobliżu zakładu Kilargo (dawna siedziba Augusto). Chodzi o samochody ciężarowe rozjeżdżające nieprzystosowane do tego typu ruchu uliczki, powodujące hałas i zanieczyszczenia w tej spokojnej dzielnicy. O problemie tym pisaliśmy na łamach „ŻK”. Połączenie Stawiszyńskiej z Szeroką stanowiłoby choć częściowe jego rozwiązanie. Kolejny projekt budowlano-wykonawczy dotyczy budowy ronda u zbiegu Stawiszyńskiej z Godebskiego. – Termin realizacji określono na cztery i pół miesiąca od uzyskania prawomocnej decyzji o lokalizacji drogi. Decyzja taka została wydana przez wojewodę 25 lutego 2008 r., ale 17 marca wniesiono odwołanie do ministra infrastruktury. Minister utrzymał jednak w mocy zaskarżoną decyzję. Na obecnym etapie projekt znajduje się w końcowej fazie opracowania i uzyskiwane są poszczególne uzgodnienia branżowe – informuje dalej prezydent. Wszystko to razem nie oznacza jeszcze, że wkrótce doczekamy się bezpośredniego połączenia obu kaliskich obwodnic wewnętrznych, tj. Trasy Stanczukowskiego z Bursztynową. Ta perspektywa, jak niedawno mówił „ŻK” wiceprezydent Daniel Sztandera (na zdj.), przesunęła się już na następną dekadę. Dobrze jednak, że w ogóle coś się w tej sprawie dzieje i że władze Kalisza nie próbują o niej zapomnieć. (kord)
[ Dodano: Sro, 08.10.2008, 12:21 ]
Trasa Ślimakowskiego
W ślimaczym tempie, ale jednak coś dzieje się w sprawie budowy dalszego ciągu Trasy Stanczukowskiego – od ul. Godebskiego do Łódzkiej
Jak poinformował prezydent Janusz Pęcherz, Miasto przystąpiło do opracowywania koncepcji przebiegu ul. Stanczukowskiego od Szerokiej do Łódzkiej. Dokument ma być gotowy pod koniec listopada. Uzupełnieniem ma być projekt budowlano-wykonawczy na budowę połączenia ul. Stawiszyńskiej z Szeroką. To efekt trwających już kilka lat skarg i protestów mieszkańców budynków stojących w pobliżu zakładu Kilargo (dawna siedziba Augusto). Chodzi o samochody ciężarowe rozjeżdżające nieprzystosowane do tego typu ruchu uliczki, powodujące hałas i zanieczyszczenia w tej spokojnej dzielnicy. O problemie tym pisaliśmy na łamach „ŻK”. Połączenie Stawiszyńskiej z Szeroką stanowiłoby choć częściowe jego rozwiązanie. Kolejny projekt budowlano-wykonawczy dotyczy budowy ronda u zbiegu Stawiszyńskiej z Godebskiego. – Termin realizacji określono na cztery i pół miesiąca od uzyskania prawomocnej decyzji o lokalizacji drogi. Decyzja taka została wydana przez wojewodę 25 lutego 2008 r., ale 17 marca wniesiono odwołanie do ministra infrastruktury. Minister utrzymał jednak w mocy zaskarżoną decyzję. Na obecnym etapie projekt znajduje się w końcowej fazie opracowania i uzyskiwane są poszczególne uzgodnienia branżowe – informuje dalej prezydent. Wszystko to razem nie oznacza jeszcze, że wkrótce doczekamy się bezpośredniego połączenia obu kaliskich obwodnic wewnętrznych, tj. Trasy Stanczukowskiego z Bursztynową. Ta perspektywa, jak niedawno mówił „ŻK” wiceprezydent Daniel Sztandera (na zdj.), przesunęła się już na następną dekadę. Dobrze jednak, że w ogóle coś się w tej sprawie dzieje i że władze Kalisza nie próbują o niej zapomnieć. (kord)
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Nie wiem czy się śmiać czy płakać ale zacytuję artykuł w całości razem z komentarzami.
Rondo "w koło Macieju"
30 marca, 2009 - 15:24 — [email protected]
Płynnie i bezpiecznie - tak przynajmniej w teorii powinien wyglądać ruch na rondzie. Tymczasem na tym zlokalizowanym w pobliżu Galerii Kalisz jest inaczej. Do ronda prowadzą wydzielone pasy ruchu - na samym skrzyżowaniu okrężnym już ich nie ma. I wielu kierowców - szczególnie tych mniej wprawnych po prostu się gubi: albo wahają się przed wjazdem na rondo, albo zajeżdżają drogę innym.
- "Rondo zbudowano zgodnie z przepisami" - zapewnia Krzysztof Gałka, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Kaliszu:
"Na rondach o tej średnicy, zgodnie z zasadami projektowania i oznakowania rond, nie ma potrzeby, a nawet nie jest wskazane wyznaczanie pasów ruchu. Szerokość jezdni pozwala na przejazd jednocześnie dwóch strumieni pojazdów obok siebie".
Pasów ruchu na rondzie nie było i nie będzie. Jak zatem poruszać się po nieszczęsnym skrzyżowaniu okrężnym?
"Są to ogólne zasady jakie obowiązują na wszystkich rondach. W momencie, kiedy wyznaczymy pasy ruchu i na rondzie pojawia się samochód ciężarowy i osobowy - auto ciężarowe nie ma możliwości zmieścić się na wyznaczonym pasie ruchu".
Jedynym sposobem wydaje się być dobre wyszkolenie kierowców. Ale to, jak tłumaczy Natasza Pilarczyk, instruktorka jazdy, wcale nie jest takie proste:
"Linie wyznaczone przed rondem mamy, wiec jednocześnie, konsekwentnie, powinny być również na samym rondzie. To rondo jest za duże, aby traktować je jako rondo jednopasmowe i jednocześnie zbyt małe, aby mogły bezpiecznie przejechać dwa pojazdy obok siebie. Samochody ciężarowe są duże, szerokie - a rondo wąziutkie - jest zatem problem aby bezpiecznie się zmieścić".
Pokonywanie rond dla niewprawnych kierowców jest kłopotem, tym większym - jeśli owe skrzyżowania - choć budowane zgodnie z przepisami - zamiast jazdę ułatwiać, zastawiają na nich pułapki.
[email protected]
* wyślij do znajomego
Komentarze
30 marca, 2009 - 20:00 — mich
Nie wiem jak wam, ale mnie
Nie wiem jak wam, ale mnie wściekłość bierze na wspomnienie tego "ronda". To głupie tłumaczenie że rondo jest w porządku, to już sam nie wiem śmiać się czy płakać. Zamiast przyznać się do błędu, powiedzieć że rondo jest ewidentnie skopane, wymyśla się jakieś idiotyzmy - "Szerokość jezdni pozwala na przejazd jednocześnie dwóch strumieni pojazdów obok siebie" by chwilę póżniej "W momencie, kiedy wyznaczymy pasy ruchu i na rondzie pojawia się samochód ciężarowy i osobowy - auto ciężarowe nie ma możliwości zmieścić się na wyznaczonym pasie ruchu". Po prostu ręce opadają... Swoją drogą poznaniacy mają niezły ubaw jak wjeżdżają do Kalisza. Po samej wielkości ronda widzą że trafili na zadu...ie. Rondo położone w tak newralgicznym punkcie, na "obwodnicy" a tak małe... Zresztą w sąsiednim Ostrowie jest nie lepiej, nowe ronda również są przeznaczone dla maluchów, tylko tam nikt nie udaje że są dwa pasy...
* Odpowiedz
30 marca, 2009 - 19:44 — coatch
Panie Gałka, idż Pan na to
Panie Gałka,
idż Pan na to rondo kiedy – ale na nogach - stań pan i zobacz jak tam auta osobowe jadą równolegle obok siebie dwoma pasami. Jedni na tysiąc i to "klamka w klamkę". Praktycznie NIKT nie używa tego ronda obecnie jako dwupasmowego wiec nie pie..rz człowieku głupot. Pozwoliliście z premedytacją (wiedząc o ruchu ciężarowym w tym miejscu) by rondo zrobić tak małe PO TO żeby za dużych kosztów nie robić Carrefourowi bo to zdaje się ta sieć budowała to "RONDO" w zamian za pozwolenie budowlane na inwestycję? Większe, wygodne rondo NAPRAWDĘ 2 pasmowe byłoby po prosty droższe, a tak dzięki temu że takie małe gównianie nibyrondko też jest zgodne z przepisami (jak dumnie przy każdej okazji zauważą p. Gałka) KTOŚ zaoszczędził pieniądze na działkę dla KOGOŚ
Dla Gałki nie jest ważne jak się ludziom jeżdzi tylko najważniejsze jest, że rondo jest zgodne z przepisami. I to jest wypowiedż urzędnika zatrudnionego za nasze podatki by nam służył? Choler, gdzie jest więc przepis, że takich typów można zatrudniać na dyrektorskich stanowiskach w samorządzie ? W każdym innym kraju już by go nie było na stołku.
* Odpowiedz
30 marca, 2009 - 17:16 — Leon
To jest ronodo w Kaliszu
To jest ronodo w Kaliszu jest tylko jedno przy skrzyzowaniu Al.Wojska Polskiego i Podmiejskiej pozotsałe to małość naszych "Wielkich" a Pozananiowi i tak nie dorównamy.
* Odpowiedz
30 marca, 2009 - 16:36 — wod
Moja propozycja jest
Moja propozycja jest nastepujaca: zwęzić rondo poprzez namalowanie linii ciągłej-okręgu równoległego do środka tak, żeby zrobiło się typowo jednopasmowe. Kto przekroczy linie ciagla-popelni wykroczenie. Można jeszcze je zwezic przebudowujac je, ale z tym jest wiecej pracy itd...
Rondo "w koło Macieju"
30 marca, 2009 - 15:24 — [email protected]
Płynnie i bezpiecznie - tak przynajmniej w teorii powinien wyglądać ruch na rondzie. Tymczasem na tym zlokalizowanym w pobliżu Galerii Kalisz jest inaczej. Do ronda prowadzą wydzielone pasy ruchu - na samym skrzyżowaniu okrężnym już ich nie ma. I wielu kierowców - szczególnie tych mniej wprawnych po prostu się gubi: albo wahają się przed wjazdem na rondo, albo zajeżdżają drogę innym.
- "Rondo zbudowano zgodnie z przepisami" - zapewnia Krzysztof Gałka, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Kaliszu:
"Na rondach o tej średnicy, zgodnie z zasadami projektowania i oznakowania rond, nie ma potrzeby, a nawet nie jest wskazane wyznaczanie pasów ruchu. Szerokość jezdni pozwala na przejazd jednocześnie dwóch strumieni pojazdów obok siebie".
Pasów ruchu na rondzie nie było i nie będzie. Jak zatem poruszać się po nieszczęsnym skrzyżowaniu okrężnym?
"Są to ogólne zasady jakie obowiązują na wszystkich rondach. W momencie, kiedy wyznaczymy pasy ruchu i na rondzie pojawia się samochód ciężarowy i osobowy - auto ciężarowe nie ma możliwości zmieścić się na wyznaczonym pasie ruchu".
Jedynym sposobem wydaje się być dobre wyszkolenie kierowców. Ale to, jak tłumaczy Natasza Pilarczyk, instruktorka jazdy, wcale nie jest takie proste:
"Linie wyznaczone przed rondem mamy, wiec jednocześnie, konsekwentnie, powinny być również na samym rondzie. To rondo jest za duże, aby traktować je jako rondo jednopasmowe i jednocześnie zbyt małe, aby mogły bezpiecznie przejechać dwa pojazdy obok siebie. Samochody ciężarowe są duże, szerokie - a rondo wąziutkie - jest zatem problem aby bezpiecznie się zmieścić".
Pokonywanie rond dla niewprawnych kierowców jest kłopotem, tym większym - jeśli owe skrzyżowania - choć budowane zgodnie z przepisami - zamiast jazdę ułatwiać, zastawiają na nich pułapki.
[email protected]
* wyślij do znajomego
Komentarze
30 marca, 2009 - 20:00 — mich
Nie wiem jak wam, ale mnie
Nie wiem jak wam, ale mnie wściekłość bierze na wspomnienie tego "ronda". To głupie tłumaczenie że rondo jest w porządku, to już sam nie wiem śmiać się czy płakać. Zamiast przyznać się do błędu, powiedzieć że rondo jest ewidentnie skopane, wymyśla się jakieś idiotyzmy - "Szerokość jezdni pozwala na przejazd jednocześnie dwóch strumieni pojazdów obok siebie" by chwilę póżniej "W momencie, kiedy wyznaczymy pasy ruchu i na rondzie pojawia się samochód ciężarowy i osobowy - auto ciężarowe nie ma możliwości zmieścić się na wyznaczonym pasie ruchu". Po prostu ręce opadają... Swoją drogą poznaniacy mają niezły ubaw jak wjeżdżają do Kalisza. Po samej wielkości ronda widzą że trafili na zadu...ie. Rondo położone w tak newralgicznym punkcie, na "obwodnicy" a tak małe... Zresztą w sąsiednim Ostrowie jest nie lepiej, nowe ronda również są przeznaczone dla maluchów, tylko tam nikt nie udaje że są dwa pasy...
* Odpowiedz
30 marca, 2009 - 19:44 — coatch
Panie Gałka, idż Pan na to
Panie Gałka,
idż Pan na to rondo kiedy – ale na nogach - stań pan i zobacz jak tam auta osobowe jadą równolegle obok siebie dwoma pasami. Jedni na tysiąc i to "klamka w klamkę". Praktycznie NIKT nie używa tego ronda obecnie jako dwupasmowego wiec nie pie..rz człowieku głupot. Pozwoliliście z premedytacją (wiedząc o ruchu ciężarowym w tym miejscu) by rondo zrobić tak małe PO TO żeby za dużych kosztów nie robić Carrefourowi bo to zdaje się ta sieć budowała to "RONDO" w zamian za pozwolenie budowlane na inwestycję? Większe, wygodne rondo NAPRAWDĘ 2 pasmowe byłoby po prosty droższe, a tak dzięki temu że takie małe gównianie nibyrondko też jest zgodne z przepisami (jak dumnie przy każdej okazji zauważą p. Gałka) KTOŚ zaoszczędził pieniądze na działkę dla KOGOŚ
Dla Gałki nie jest ważne jak się ludziom jeżdzi tylko najważniejsze jest, że rondo jest zgodne z przepisami. I to jest wypowiedż urzędnika zatrudnionego za nasze podatki by nam służył? Choler, gdzie jest więc przepis, że takich typów można zatrudniać na dyrektorskich stanowiskach w samorządzie ? W każdym innym kraju już by go nie było na stołku.
* Odpowiedz
30 marca, 2009 - 17:16 — Leon
To jest ronodo w Kaliszu
To jest ronodo w Kaliszu jest tylko jedno przy skrzyzowaniu Al.Wojska Polskiego i Podmiejskiej pozotsałe to małość naszych "Wielkich" a Pozananiowi i tak nie dorównamy.
* Odpowiedz
30 marca, 2009 - 16:36 — wod
Moja propozycja jest
Moja propozycja jest nastepujaca: zwęzić rondo poprzez namalowanie linii ciągłej-okręgu równoległego do środka tak, żeby zrobiło się typowo jednopasmowe. Kto przekroczy linie ciagla-popelni wykroczenie. Można jeszcze je zwezic przebudowujac je, ale z tym jest wiecej pracy itd...
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Z tym rondem jest tylko jeden problem - dochodza do niego niepotrzebnie po dwa pasy ruchu w tym samym kierunku. Jeden do jazdy w prawo, a drugi do jazdy w lewo i na wprost. Rozwiazanie jest proste i na pewno bedzie skuteczne: pasy do skretu w prawo z kierunkow od Konina na Poznan, z Ostrowa do centrum i od Poznania na Ostrow wyodrebnic jako oddzielne jezdnie OMIJAJACE rondo i wlaczajace sie pozniej do drogi wlasciwej. Wtedy na rondo z kazdego kierunku bedzie wjazd tylko z jenego pasa ruchu i obecny problem bedzie definitywnie rozwiazany.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje