Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Rowerzysta kontra kierowca: nowe przepisy i śluzy rowerowe
http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Row ... omosc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Row ... omosc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Szkoda że od razu nie pomyślano o ścieżkach przy przebudowie Częstochowskiej. Po jednej stronie kosztem miejsc parkingowych można było zrobić ścieżkę . Dziś pozostaje wytyczyć ją na jezdni. Zrobiłem parę fotek w tym temacie.Kudlaty pisze:a ja mam gotowe rozwiazania jak powinny byc przebudowywane drogi dla pieszych rowerzystow i samochodow. http://www.protectedintersection.com/" onclick="window.open(this.href);return false; jesli ktos chce zawalczyc o sciezki rowerowe na FB powstala kaliska inicjatywa Rowerem do Nowoczesnosci i pod ta sama nazwa mozna zglaszac pomysly na sciezki rowerowe. Jesli chodzi o ulice czestochowska ktora zostala wyremontowana. to nic straconego jesli chodzi o sciezki rowerowe. To mozna pomalowac na czerwono sluzy rowerowe od ronda trasy bursztynowej do teatru. to nie jest duzy koszt. Wiem ze tam sa namalowane pasy ktore sa wylaczone z ruchu ale nie pamietam czy na calym odcinku czy na fragmencie tego odcinka. WIem ze to nic straconego i mozna by tam je namalowac a rowerzysci mieli by z trasy bursztynowej do teatru sciezke rowerowa a pozniej przez park sobie przejechac pod ratusz. Wiaze sie to oczywiscie ze i kierowcy wieksza uwage skupia no i predkosc zmaleje, Ale to dla bezpieczenstwa wszystkich rowerzystow zmotoryzowanych jak i pieszych.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Żartujesz sobie??
Potem byś narzekał że samochody stoją na ścieżce rowerowej...
Tam niema miejsc parkingowych...
Potem byś narzekał że samochody stoją na ścieżce rowerowej...
Tam niema miejsc parkingowych...
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Domyślam się, że nic nie stoi na przeszkodzie aby kontrapas namalować na jezdni.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Miejmy nadzieję że do tego dojdzie, chociaż z zapałem władz do ścieżek rowerowych to nie można być tego pewnym.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
ja myślałem, że będzie tam ścieżka po tej stronie co jest teatr i się bardzo zdziwiłem jak zobaczyłem końcowy efekt, chodnik jest na tyle szeroki, że mógłby być podzielony.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Porównanie cen nawerchni kostkowej i asfaltowej na podstawie budowie drogi na al. Hallera w Gdańsku (z listu Marcina Hyły, wszelkie dane za roboczym kosztorysem udostępnionym dzięki uprzejmości inz. Michala Niwinskiego z Transporojektu Gdanskiego sp. z o.o.)
Droga asfaltowa dla rowerów
1. koryto o glebokosci 10 cm wykonywane spycharka oraz walcem - 1,44 zl/m2
2. podbudowa 10 cm z kruszywa lamanego wzmocnionego cementem, zageszczanego mechanicznie (po zageszczeniu grubosc 8 cm) - 10,49 zl/m2
3. 3 cm masy mineralno-asfaltowej z przywozem rozścieleniem mechanicznym i walcowaniem - 19,99 zl/m2
Łącznie nawierzchnia drogi rowerowej z asfaltu: 31,92 zl/m2
Chodnik z kostki
1. koryto pod nawierzchnię z podsypką pomińmy (choc w przypadku ukladania nowego chodnika trzeba je zrobic a wiec dochodzi koszt jw. - 1,44 zl/m2
2. kostka 6 cm (na nawierzchnie drogowe powinna byc kostka 8 cm - drozsza ok. 30%) ukladana na 5 cm podsypce cementowo-piaskowej - 54,95 zl/m2
Łącznie nawierzchnia chodnika kostkowego: 56,39 zł/m2
Dla porownania chodnik z plyt betonowych 50x50 cm grubosci 7 cm ukladany na 5 cm podsypce piaskowej - 31,32 zl/m2
Liczac skrajnie oszczednie i stosujac kostke 6 cm, nawierzchnia kostkowa wychodzi blisko dwukrotnie drożej niz asfalt
na podbudowie z bardzo dobrej jakosci kruszywa, który z kolei wychodzi w podobnej cenie co zwykły chodnik z plyt betonowych kladziony na 5 cm piachu.
Marcin Hyła: Nawet na pierwszy rzut oka tak wlaśnie powinno być: asfalt to prosta mieszanina objętościowa rozkladana maszynowo, a kostka to wyrób jednostkowy w technologii obwarowanej licznymi parametrami i na dodatek ukladany recznie.
Opracowanie: Marcin Skrzypek, na podstawie dyskusji na liści [rowery2] sieci Miasta dla Rowerów wywołanej na potrzeby konsultacji standardów rowerowych dla Lublina
http://www.wykop.pl/ramka/845497/kostka ... e-kosztow/" onclick="window.open(this.href);return false;
Szkoda tylko, że drogowcy w ogóle nie uwzględniają naszych próśb i z uporem maniaka wciąż wykładają nowe ścieżki zwykłą kostką betonową. Tymczasem zdecydowanie bardziej komfortowe są dla nas jednolite dywaniki z różnych mas asfaltowych. Niestety, bydgoscy rowerzyści nie mają szans na zmianę podejścia drogowców. Trasy dla nich są i wciąż będą układane z popularnego polbruku.
Masa jest niepraktyczna
- Przede wszystkim wynika to ze zwykłej oszczędności. Pod chodnikami jest przecież wiele instalacji, które od czasu do czasu trzeba naprawiać. A wtedy koszt zdjęcia kilkuset kostek i ułożenia ich od nowa, jest o wiele mniejszy niż łatanie dziur w asfalcie - tłumaczy Magdalena Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Dodaje też, że jeszcze kilkanaście lat temu na rowerowych trasach w mieście wylewano specjalną mieszankę asfaltu. Ale taka nawierzchnia zbyt szybko ulegała zniszczeniu.
http://rowerowytorun.com.pl/art/431/asf ... oszcz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I jak tu pogodzić wszystkie strony.
Droga asfaltowa dla rowerów
1. koryto o glebokosci 10 cm wykonywane spycharka oraz walcem - 1,44 zl/m2
2. podbudowa 10 cm z kruszywa lamanego wzmocnionego cementem, zageszczanego mechanicznie (po zageszczeniu grubosc 8 cm) - 10,49 zl/m2
3. 3 cm masy mineralno-asfaltowej z przywozem rozścieleniem mechanicznym i walcowaniem - 19,99 zl/m2
Łącznie nawierzchnia drogi rowerowej z asfaltu: 31,92 zl/m2
Chodnik z kostki
1. koryto pod nawierzchnię z podsypką pomińmy (choc w przypadku ukladania nowego chodnika trzeba je zrobic a wiec dochodzi koszt jw. - 1,44 zl/m2
2. kostka 6 cm (na nawierzchnie drogowe powinna byc kostka 8 cm - drozsza ok. 30%) ukladana na 5 cm podsypce cementowo-piaskowej - 54,95 zl/m2
Łącznie nawierzchnia chodnika kostkowego: 56,39 zł/m2
Dla porownania chodnik z plyt betonowych 50x50 cm grubosci 7 cm ukladany na 5 cm podsypce piaskowej - 31,32 zl/m2
Liczac skrajnie oszczednie i stosujac kostke 6 cm, nawierzchnia kostkowa wychodzi blisko dwukrotnie drożej niz asfalt
na podbudowie z bardzo dobrej jakosci kruszywa, który z kolei wychodzi w podobnej cenie co zwykły chodnik z plyt betonowych kladziony na 5 cm piachu.
Marcin Hyła: Nawet na pierwszy rzut oka tak wlaśnie powinno być: asfalt to prosta mieszanina objętościowa rozkladana maszynowo, a kostka to wyrób jednostkowy w technologii obwarowanej licznymi parametrami i na dodatek ukladany recznie.
Opracowanie: Marcin Skrzypek, na podstawie dyskusji na liści [rowery2] sieci Miasta dla Rowerów wywołanej na potrzeby konsultacji standardów rowerowych dla Lublina
http://www.wykop.pl/ramka/845497/kostka ... e-kosztow/" onclick="window.open(this.href);return false;
Szkoda tylko, że drogowcy w ogóle nie uwzględniają naszych próśb i z uporem maniaka wciąż wykładają nowe ścieżki zwykłą kostką betonową. Tymczasem zdecydowanie bardziej komfortowe są dla nas jednolite dywaniki z różnych mas asfaltowych. Niestety, bydgoscy rowerzyści nie mają szans na zmianę podejścia drogowców. Trasy dla nich są i wciąż będą układane z popularnego polbruku.
Masa jest niepraktyczna
- Przede wszystkim wynika to ze zwykłej oszczędności. Pod chodnikami jest przecież wiele instalacji, które od czasu do czasu trzeba naprawiać. A wtedy koszt zdjęcia kilkuset kostek i ułożenia ich od nowa, jest o wiele mniejszy niż łatanie dziur w asfalcie - tłumaczy Magdalena Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Dodaje też, że jeszcze kilkanaście lat temu na rowerowych trasach w mieście wylewano specjalną mieszankę asfaltu. Ale taka nawierzchnia zbyt szybko ulegała zniszczeniu.
http://rowerowytorun.com.pl/art/431/asf ... oszcz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I jak tu pogodzić wszystkie strony.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Niemniej jednak wielbicieli kostek, również na tym forum nie brakuje, no bo to przecież asfalt trzeba zrywać, etc., etc. Już kilkukrotnie pisałem tu o relacjach cenowych obu surowców, generalnie wiele osób zwraca co raz częściej uwagę na ten problem kostkowych ścieżek, ale jak widać odzewu ze strony władz (nie tylko u nas) zbyt żywiołowego nie ma. No i mamy ten nasz narodowy cud zwany pozbrukiem, który pewnie jeszcze przez lata stanowić będzie główny budulec nie tylko ścieżek ale i chodników, a być może niedługo i całych arterii i autostrad
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Kosztów nie liczy się w/g cen położenia danej nawierzchni , lecz według cen położenia i eksploatacji w dłuższym okresie ( 10-20 lat ). Czy asfalt wyjdzie wtedy taniej - ja nie wiem ale liczenie w/g kosztów położenia jak w w/w artykule jest cokolwiek naiwne.
Po drugie - i to już kwestia estetyki , ale położenie wszędzie asfaltu ,a niektórzy widzieliby go także na chodnikach ( może i na płycie Rynku mnie razi brzydotą... Wole na chodnikach kostkę i zgadzam się z cristofem, że na mało ruchliwych drogach osiedlowych kostka jest ok.
Po trzecie - kostka jest w jakimś zakresie przepuszczalna dla wody , asfalt w 100% nie.
p.s. żeby było jasne wolę ścieżkę rowerową asfaltową od kostkowej.
Po drugie - i to już kwestia estetyki , ale położenie wszędzie asfaltu ,a niektórzy widzieliby go także na chodnikach ( może i na płycie Rynku mnie razi brzydotą... Wole na chodnikach kostkę i zgadzam się z cristofem, że na mało ruchliwych drogach osiedlowych kostka jest ok.
Po trzecie - kostka jest w jakimś zakresie przepuszczalna dla wody , asfalt w 100% nie.
p.s. żeby było jasne wolę ścieżkę rowerową asfaltową od kostkowej.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Cristof dzieki za kosztorys, teraz przynajmniej mam porownanie jak to wyglada. Uwazam ze asfalt jest wskazay na chodniki bo se lepsze i tansze i tu mamy klasyczny przyklad ze tansze nie znaczy gorsze. Avatarku zapraszam na stare hanki sawickiej tu jest asfalt na chodnikach ghdzie polozyli go za komuny i sie trzyma teraz po 20 latach przydalo by sie go wymienic rowniez na asfalt by sluzyl 20 lat kolejne. UWazam ze drogi chodniki i sciezki rowerowe powinny byc asfaltowe a wokol glownego rynku okej niech beda z kostki bo jednak ladnie wygladaja. Asfalt mozna polozyc pod katem 2.5 stopnia wtedy woda bedzie splywac na jedna strone po opadach (tak sa budowane niemieckie autostrady). jesli chca dlubac kable to nic prostszego wyciac kawalek asfaltu i pozniej go zalatac. rownie dobrze mozna pozniej go frezarka przejechac i polozyc na nowo to jest kwestia jednego dnia jesli chodzi o chodniki.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Warszawski ratusz planuje zwężenie do jednego pasa dwóch bardzo ruchliwych ulic w centrum miasta - Marszałkowskiej oraz Alei Jerozolimskich. Ma do tego dojść na centralnych odcinkach w perspektywie kilku lat.
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz wyjaśniał w RDC, że ograniczenie liczby samochodów w centrum miasta, to rozwiązanie, które pozwoli uniknąć komunikacyjnego paraliżu centrum stolicy. Jak mówił, gdyby nie wprowadzano ograniczeń, do tej części miasta nie dałoby się wjechać. Według wiceprezydenta, gdyby zrobiono dodatkowe pasy ruchu na głównych ulicach, i tak szybko by się one zapełniły.
Jacek Wojciechowicz wyjaśniał, że planowane zwężenia najważniejszych ulic w mieście wpisane są w politykę ratusza, która faworyzuje pieszych i rowerzystów. Chodzi o to, by ruch samochodów był jak najbardziej wyeliminowany na rzecz pieszych i rowerzystów. Temu służyć ma między innymi metro.
W ramach miejskiej polityki w centrum miasta ograniczona będzie też liczba miejsc parkingowych.
http://biznes.onet.pl/warszawa-ul-marsz ... news-detal" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy i u Nas rowerzyści doczekają się podobnych priorytetów.
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz wyjaśniał w RDC, że ograniczenie liczby samochodów w centrum miasta, to rozwiązanie, które pozwoli uniknąć komunikacyjnego paraliżu centrum stolicy. Jak mówił, gdyby nie wprowadzano ograniczeń, do tej części miasta nie dałoby się wjechać. Według wiceprezydenta, gdyby zrobiono dodatkowe pasy ruchu na głównych ulicach, i tak szybko by się one zapełniły.
Jacek Wojciechowicz wyjaśniał, że planowane zwężenia najważniejszych ulic w mieście wpisane są w politykę ratusza, która faworyzuje pieszych i rowerzystów. Chodzi o to, by ruch samochodów był jak najbardziej wyeliminowany na rzecz pieszych i rowerzystów. Temu służyć ma między innymi metro.
W ramach miejskiej polityki w centrum miasta ograniczona będzie też liczba miejsc parkingowych.
http://biznes.onet.pl/warszawa-ul-marsz ... news-detal" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy i u Nas rowerzyści doczekają się podobnych priorytetów.
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
jest jakiś pomysł ale musieli by wprowadzić radykalne strefy samochodowe które dopuszczały by wjazd konkretnym/nadanym samochodów (w Chinach - strefa samochodów z rejestracjami parzystymi w jeden dzień w drugi z nieparzystymi), natomiast samo zwężenie wydaję mi się osobiście bardzo ostrą polityką ale przecież niech spróbują w stolicy jesli wypali to czemu nie u nas. Jednak zawsze dla nas było by jedno ale... nie ma metra, wiec tylko ścieżki rowerowe zostają i chodniki dla pieszychCristof pisze:Warszawski ratusz planuje zwężenie do jednego pasa dwóch bardzo ruchliwych ulic w centrum miasta - Marszałkowskiej oraz Alei Jerozolimskich. Ma do tego dojść na centralnych odcinkach w perspektywie kilku lat.
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz wyjaśniał w RDC, że ograniczenie liczby samochodów w centrum miasta, to rozwiązanie, które pozwoli uniknąć komunikacyjnego paraliżu centrum stolicy. Jak mówił, gdyby nie wprowadzano ograniczeń, do tej części miasta nie dałoby się wjechać. Według wiceprezydenta, gdyby zrobiono dodatkowe pasy ruchu na głównych ulicach, i tak szybko by się one zapełniły.
Jacek Wojciechowicz wyjaśniał, że planowane zwężenia najważniejszych ulic w mieście wpisane są w politykę ratusza, która faworyzuje pieszych i rowerzystów. Chodzi o to, by ruch samochodów był jak najbardziej wyeliminowany na rzecz pieszych i rowerzystów. Temu służyć ma między innymi metro.
W ramach miejskiej polityki w centrum miasta ograniczona będzie też liczba miejsc parkingowych.
http://biznes.onet.pl/warszawa-ul-marsz ... news-detal" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy i u Nas rowerzyści doczekają się podobnych priorytetów.
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Zaczęto kłaść asfalt na ścieżce rowerowej na Wale Jagielońskim. Nie widać śladu prac na ostatnim fragmencie przy posesji przy Stawiszyńskiej. Często parkują tam samochody, miedzy którymi trzeba się przeciskać.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
2 foto pod jakim mostem ?
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Super! w końcu ten brakujący odcinek będzie pozbawiony wstrząsów podczas przejazdu! oby tak dalej!
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Most Warszawski, do niedawna wylęgarnia miejscowych cwaniaczków sączących alkoholowe trunki.Caspress pisze:2 foto pod jakim mostem ?
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Most dalej należy do dzieciaków z tanimi dopalaczami
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Zakończono kłaść asfalt na ścieżce rowerowej na Wale Jagielońskim. Jestem ciekaw jak będzie zakończona ścieżka przy Warszawskiej. Bo na razie jest nieciekawie i czy będzie wyznaczony i oznakowany przejazd dla rowerów przez ulicę.
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
MIASTO. Jesteś cyklistą? - Wypełnij ankietę by pomóc w tworzeniu sieci ścieżek rowerowych
Ta ankieta ma pokazać w liczbach skalę ruchu rowerowego we Kaliszu. Do jej wypełnienia zachęca stowarzyszenie "Rowerem do Nowoczesności". Organizacja zaprasza do swojego namiotu, podczas targów aktywności i wolontariatu, które odbędą się w najbliższy weekend w parku miejskim.
http://wkaliszu.pl/8030350/MIASTO_Jeste ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta ankieta ma pokazać w liczbach skalę ruchu rowerowego we Kaliszu. Do jej wypełnienia zachęca stowarzyszenie "Rowerem do Nowoczesności". Organizacja zaprasza do swojego namiotu, podczas targów aktywności i wolontariatu, które odbędą się w najbliższy weekend w parku miejskim.
http://wkaliszu.pl/8030350/MIASTO_Jeste ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sieć ścieżek rowerowych w Kaliszu
Dziś zamiast rozkopywać ścieżkę/chodnik na Podmiejskiej...
Odmalowywali poziome znaki (Rowery)...
Z tym że ślepi nie pomalowali jednego może jak będą brać pachołki to zobaczą...
Jak coś znaczek poziomy nieodmalowany za przystankiem Podmiejska Rondo
Odmalowywali poziome znaki (Rowery)...
Z tym że ślepi nie pomalowali jednego może jak będą brać pachołki to zobaczą...
Jak coś znaczek poziomy nieodmalowany za przystankiem Podmiejska Rondo