Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
http://www.glos.com/index.php?ida=1811
Projekt szybkiej kolei, z Warszawy do Poznania i Wrocławia nie wyląduje w szufladzie urzędników. Na rozpoczęcie prac przygotowawczych rząd przeznaczył 80 milionów euro do roku 2013. Taką deklarację złożył w Poznaniu minister transportu Jerzy Polaczek.
O pociągach, które w przyszłości pojadą z Warszawy przez Kalisz do Wrocławia z prędkością około 250 kilometrów na godzinę, piszemy od roku. Dzięki akcji „Głosu" w projektach uwzględniono Poznań, bo poprzedni rząd Marka Belki chciał tylko pociągu do Wrocławia. O to, czy budowa „Igreka" ruszy przed 2013 rokiem, zapytaliśmy goszczącego w piątek w Poznaniu, ministra transportu Jerzego Polaczka?
– Tę inwestycję rozpoczynamy od zera, ale kolej dużych prędkości jest dla nas ważna. W latach 2007-2013 przeznaczymy na prace przygotowawcze 80 milionów euro. Gdybyśmy chcieli już ruszyć z budową, to ta inwestycja pochłonęłaby większość unijnych dotacji – mówi Jerzy Polaczek. Na faktyczne rozpoczęcie budowy poczekamy więc co najmniej 8 lat. Przybliżony koszt to 1,5 miliarda euro.
Minister zadeklarował też budowę drogi ekspresowej numer 5, na odcinku od Poznania przez Gniezno, Bydgoszcz do węzła z autostradą A-1. Gorsze wieści są dla drogi numer 11. Tutaj możemy liczyć jedynie na remonty, modernizację i budowę obwodnic (na przykład Ujście, Ostrów) istniejącej drogi. Minister zapowiedział, że od 1 stycznia 2007 roku żadna inwestycja, która nie ma pozwolenia na budowę, nie będzie realizowana z pieniędzy Krajowego Funduszu Drogowego.
Projekt szybkiej kolei, z Warszawy do Poznania i Wrocławia nie wyląduje w szufladzie urzędników. Na rozpoczęcie prac przygotowawczych rząd przeznaczył 80 milionów euro do roku 2013. Taką deklarację złożył w Poznaniu minister transportu Jerzy Polaczek.
O pociągach, które w przyszłości pojadą z Warszawy przez Kalisz do Wrocławia z prędkością około 250 kilometrów na godzinę, piszemy od roku. Dzięki akcji „Głosu" w projektach uwzględniono Poznań, bo poprzedni rząd Marka Belki chciał tylko pociągu do Wrocławia. O to, czy budowa „Igreka" ruszy przed 2013 rokiem, zapytaliśmy goszczącego w piątek w Poznaniu, ministra transportu Jerzego Polaczka?
– Tę inwestycję rozpoczynamy od zera, ale kolej dużych prędkości jest dla nas ważna. W latach 2007-2013 przeznaczymy na prace przygotowawcze 80 milionów euro. Gdybyśmy chcieli już ruszyć z budową, to ta inwestycja pochłonęłaby większość unijnych dotacji – mówi Jerzy Polaczek. Na faktyczne rozpoczęcie budowy poczekamy więc co najmniej 8 lat. Przybliżony koszt to 1,5 miliarda euro.
Minister zadeklarował też budowę drogi ekspresowej numer 5, na odcinku od Poznania przez Gniezno, Bydgoszcz do węzła z autostradą A-1. Gorsze wieści są dla drogi numer 11. Tutaj możemy liczyć jedynie na remonty, modernizację i budowę obwodnic (na przykład Ujście, Ostrów) istniejącej drogi. Minister zapowiedział, że od 1 stycznia 2007 roku żadna inwestycja, która nie ma pozwolenia na budowę, nie będzie realizowana z pieniędzy Krajowego Funduszu Drogowego.
Premier: po Polsce ponad 200 km/h
(PAP, tm/08.11.2006, godz. 14:55)
W Polsce powstanie sieć szybkich kolei między największymi miastami - zapowiedział w środę premier Jarosław Kaczyński podczas konferencji prasowej w Warszawie.
W opinii premiera, przebudowa sieci kolejowej w Polsce to najważniejsze - po inwestycjach drogowych- zadanie realizowane ze środków unijnych. "To są plany na bardzo dużą skalę, ustępującą budownictwu drogowemu, ale obejmującą wiele miliardów euro" - powiedział premier.
"To będą inwestycje zmierzające do tego, żeby stworzyć w Polsce z czasem sieć kolei szybkich. Nie tych, które jeżdżą z szybkością 400 km na godzinę, ale takich, które przekraczają 200 km/h" - wyjaśnił J.Kaczyński.
Szef rządu zapowiedział, że szybkie koleje kursować będą przede wszystkim między największymi ośrodkami miejskimi, "ale będzie też uwzględniona oś wschód-zachód".
Około 120 mld zł zostanie wydane w ciągu najbliższych lat na budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad - poinformował premier.
"Do 2013 roku ma być wybudowane przeszło 3 tys. kilometrów dróg szybkiego ruchu i autostrad. Oprócz tego rocznie ma być naprawiane ok. 2 tys. kilometrów innych dróg" - powiedział premier.
Poinformował, że "program do 2020 roku obejmuje wybudowanie ok. 7 tys. dróg i autostrad. To już będzie sieć łącząca najważniejsze ośrodki w kraju" - dodał szef rządu.
(PAP, tm/08.11.2006, godz. 14:55)
W Polsce powstanie sieć szybkich kolei między największymi miastami - zapowiedział w środę premier Jarosław Kaczyński podczas konferencji prasowej w Warszawie.
W opinii premiera, przebudowa sieci kolejowej w Polsce to najważniejsze - po inwestycjach drogowych- zadanie realizowane ze środków unijnych. "To są plany na bardzo dużą skalę, ustępującą budownictwu drogowemu, ale obejmującą wiele miliardów euro" - powiedział premier.
"To będą inwestycje zmierzające do tego, żeby stworzyć w Polsce z czasem sieć kolei szybkich. Nie tych, które jeżdżą z szybkością 400 km na godzinę, ale takich, które przekraczają 200 km/h" - wyjaśnił J.Kaczyński.
Szef rządu zapowiedział, że szybkie koleje kursować będą przede wszystkim między największymi ośrodkami miejskimi, "ale będzie też uwzględniona oś wschód-zachód".
Około 120 mld zł zostanie wydane w ciągu najbliższych lat na budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad - poinformował premier.
"Do 2013 roku ma być wybudowane przeszło 3 tys. kilometrów dróg szybkiego ruchu i autostrad. Oprócz tego rocznie ma być naprawiane ok. 2 tys. kilometrów innych dróg" - powiedział premier.
Poinformował, że "program do 2020 roku obejmuje wybudowanie ok. 7 tys. dróg i autostrad. To już będzie sieć łącząca najważniejsze ośrodki w kraju" - dodał szef rządu.
jak ja to mówię - pierdolenie o szopenie
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
niesamowite - WW wrócił na "Inwestycje"
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl
http://www.kalisz.9o.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
- Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE
Drogi ekspresowe miałyby łączyć Wrocław z Warszawą (S-8), Poznań z Wrocławiem (S-5) i Koszalin z Katowicami (S-11). Szybka kolej miałaby zaś łączyć Łódż z Wrocławiem przez Poznań. Trzy nowe drogi ekspresowe połączyłyby leżące obok siebie miasta wojewódzkie oraz małe i średnie miejscowości ze stolicami swoich województw, co wpłynęłoby na rozwój gospodarki.
Samorządowcy podpisali wspólne stanowisko w tej sprawie. Chcą, żeby jak najszybciej rozpoczęła się dyskusja na temat rozpoczęcia tych inwestycji i określenia metod ich finansowania. "O tych inwestycjach mówiło się, ale teraz dyskusja ucichła. Obawiamy się, że te pomysły zostaną pozostawione same sobie, że nie będą traktowane jako inwestycje priorytetowe i że lobby innych województw zdominuje swoimi pomysłami nasze potrzeby" - mówił marszałek woj. wielkopolskiego. Dodał, że budowa lotniska między Łodzią i Warszawa ułatwiłaby komunikację lotniczą całej Polski z zagranicą i wpłynęłaby na rozwój turystyki.
czy oni przez całe życie uciekali z lekcji geografii?? Z Wrocławia do Łodzi przez Poznań? Paranoja, ten poznań ciągle musi podstawiać nogę Kaliszowi?
Samorządowcy podpisali wspólne stanowisko w tej sprawie. Chcą, żeby jak najszybciej rozpoczęła się dyskusja na temat rozpoczęcia tych inwestycji i określenia metod ich finansowania. "O tych inwestycjach mówiło się, ale teraz dyskusja ucichła. Obawiamy się, że te pomysły zostaną pozostawione same sobie, że nie będą traktowane jako inwestycje priorytetowe i że lobby innych województw zdominuje swoimi pomysłami nasze potrzeby" - mówił marszałek woj. wielkopolskiego. Dodał, że budowa lotniska między Łodzią i Warszawa ułatwiłaby komunikację lotniczą całej Polski z zagranicą i wpłynęłaby na rozwój turystyki.
czy oni przez całe życie uciekali z lekcji geografii?? Z Wrocławia do Łodzi przez Poznań? Paranoja, ten poznań ciągle musi podstawiać nogę Kaliszowi?
(...)
Bardzo watpliwe zeby wojewodztwo powstalo ostatnio PiS mial zamiar zmniejszyc ilosc powiatow nie mowiac juz o nowych wojewodztwach byc moze Koszalin ale watpie zeby Kalisz cos wskural.
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING
(...)
To zorganzuj przynajmniej z 500 osob ,watpie zeby chociaz tyle sie znalazlo zeby demonstrowac,trzeba bylo walczyc jak zabierali wojewodztwo tak jak zrobili w Opolu
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING
-
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
- Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE
wystarczy zrobić ulotki, napisać o której i gdzie ma byc demonstracja, wyjaśnić powody demonstracji itp, i tyle ;p hehhehe ty byś mógł roznieść 500 ulotek i robota wykonana, ciekawe czy wreszcie Państwo zauważyłoby starania Kalisza o województwo, demonstrując mówilibyśmy, że skoro urzędasy nie umieją wywalczyć województwa to my sami mieszkańcy wywalczymy;) hehehe nie bierz na serio to co powiedziałem, to był tylko impuls;p
Ja już sugerowałem klika razy w dziale ,,pomysły" ze należałoby zrobić jakąś fajną stronę internetową na temat ziemi kaliskiej jej wielowiekowej historii i powstania województwa środkowopolskiego, przedstawić argumenty oraz korzyści dla takiego województwa. Częstochowa choc wielkich tradycji nie ma odnośnie swojego województwa strone taką juz posiada. Sam nie umiem takich stron robić wiec mógłby ktoś zrobić ktoś kto się na tym zna. Po za tym wydaje mi sie że stowarzyszenie na rzecz utworzenia województwa niby dużo robi, ale mało ludzi z Kalisza i okolic o tym wie. Media nie chcą rozgłaszać sprawy bo prawie cała prasa jest wykupiona przez Poznań, zwłaszcza Ziemia Kaliska. W tym miesiącu ma trafić poselski projekt uchwały na stół komisji sejmowej. Zapewnie nie wiele osób w Kaliszu wie i o tej sprawie.
-
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: 4 sty 2006, o 18:38
- Lokalizacja: NAJSTARSZE MIASTO W POLSCE
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?Tab ... leId=34807
oto plan szybkiej kolei do Helsinek..... załamka
oto plan szybkiej kolei do Helsinek..... załamka