Budowa rond drogowych w Kaliszu
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Jeśli idzie o mnie to nie mam samochodu, mieście przemieszczam się na piechotę, albo na rowerze.Czy nam się to podoba, czy nie drogi wpływały, wpływają, i będą wpływać na rozwój miast.A czy aquapark, lub lodowiska wpływają na rozwój miast wątpie.Jednym z powodów dla których niemiecki inwestor wycofał się z budowy w Kalisza aquaparku, były kiepskie drogi, które utrudniają, albo wręcz uniemożliwiają dojazd odpowiedniej liczbie ludzi, która zapewniła by dochód z tej inwestycji.Więcej chyba nie trzeba mówić, przecież kto jak kto, ale nasi zachodni sąsiedzi znają się na interesach.
To jest niestety system naczyń połączonych i bez jednego elementu reszta się rozsypujeGumiś pisze:Napiszę tak;Ja korzystałbym z komunikacji gdyby była pewną alternatywą do prywatnego transportu,ale nie jest.Nie dosyć że jest jaka jest czyli kiepska to do tego jest droga.Co do deptaków masz racje,brak jest tego w Kaliszu.A jeżeli chodzi Ci o to że wszędzie są poparkowane samochody to już inna sprawa w innym temacie
Kiepsko zorganizowana komunikacja nie może być argumentem służącym do nadmiernej rozbudowy sieci drogowej, bo to nic nie da. Niestety wiele samorządów jeszcze tego nie rozumie, ale na szczęście w ZDM coś świta (przynajmniej w kwestii stosowanych rozwiązań).
Ostatnio zmieniony 17 paź 2008, o 22:48 przez gawron, łącznie zmieniany 1 raz.
wollnywollny pisze:Wiadomo, że infrastruktura musi być dobrze rozwinięta, ale wydaję mi się, że w Kaliszu nie jest z tym najgorzej. Niektórzy po prostu przesadzają i tylko drogi chcą budować. Ja, w przeciwieństwie chyba do niektórych na tym forum, korzystam też z komunikacji miejskiej i lubię się czasem przejść na spacer( ), ale czasami nie ma gdzie, bo wszystko jest ustawione pod samochody, w taki sposób się rozwijało w miastach w latach 60-tych zeszłego wieku, a nie teraz. Wg mnie powinno się rozwinąć komunikację miejską, utworzyć sieć deptaków w centrum i spowodować, żeby ludzie wysiedli w końcu z samochodów. Dlatego też kiedy codziennie wchodząc na forum widzę narzekania, że za mało dróg się buduje itp to nie chcę mi się momentami już czytać.Gumiś pisze:Ale żeby był dobry klimat musi być dobrze rozwiązana infrastruktura drogowa,bez tego niezbyt wielu ludzi będzie korzystało z tych dobrodziejstw.Wollny piszesz że nie jest to sposób na rozwój miasta a jaki według Ciebie jest dobry przepis na ten rozwój???Bez dobrych dróg???
Dziwisz się, ze w temacie "Budowa rond drogowych" itp. ludzie piszą o drogach? To o czym mają(mamy) pisać
Twierdzisz, ze w Kaliszu nie jest najgorzej z infrastrukturą drogową. Kwestia odniesienia, na pewno znalazło by się miasta, gdzie infrastruktura drogowa nie jest lepsza, ale bardzo łatwo wskazać też miasta, które odjechały nam pod tym względem i to bardzo.
W Kaliszu wiele jest jeszcze do zrobienia (wybudowania, poprawienia, poszerzenia i zwężenia ) Tematów drogowych w najbliższych latach na pewno nie braknie.
Co do deptaków i komunikacji miejskiej przyznaje Ci racje, tez nad tym ubolewam.
Z jak najlepszymi drogami, ale dostosowanymi do warunków i potrzeb oraz projektowanymi z uwzględnieniem sensownych perspektyw.Gumiś pisze:Ale żeby był dobry klimat musi być dobrze rozwiązana infrastruktura drogowa,bez tego niezbyt wielu ludzi będzie korzystało z tych dobrodziejstw.Wollny piszesz że nie jest to sposób na rozwój miasta a jaki według Ciebie jest dobry przepis na ten rozwój???Bez dobrych dróg???
[ Dodano: Pią, 17.10.2008, 22:46 ]
Mogę prosić o przykłady miast, które zostały w tyle i tych, które nam uciekły? Postaramy się rozważyć wszystkie za i przeciw.jp pisze: Twierdzisz, ze w Kaliszu nie jest najgorzej z infrastrukturą drogową. Kwestia odniesienia, na pewno znalazło by się miasta, gdzie infrastruktura drogowa nie jest lepsza, ale bardzo łatwo wskazać też miasta, które odjechały nam pod tym względem i to bardzo.
[ Dodano: Pią, 17.10.2008, 22:46 ]
jp pisze: Twierdzisz, ze w Kaliszu nie jest najgorzej z infrastrukturą drogową. Kwestia odniesienia, na pewno znalazło by się miasta, gdzie infrastruktura drogowa nie jest lepsza, ale bardzo łatwo wskazać też miasta, które odjechały nam pod tym względem i to bardzo.
Chcesz żebyśmy na kaliskim forum analizowali infrastrukturę drogową innych miast, jaki to ma sens?Mogę prosić o przykłady miast, które zostały w tyle i tych, które nam uciekły? Postaramy się rozważyć wszystkie za i przeciw.
Podam prosty przykład;przyszły aquapark jaka w tym rejonie istnieje infrastruktura drogowa???Zadna.Jeden stary rozsypujący się most i na tym koniec.Jak zachęcić ludzi do korzystania z tego przyszłego dobrodziejstwa gdy nie ma nawet jak dojechać???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Ponieważ dyskusja na zasadzie "coś nam uciekło, ale właściwie nie wiemy co i czy na pewno jest to ucieczka" jest bezcelowa. Jeżeli chcesz do czegoś przyrównywać kaliskie rozwiązania, to warto się zastanowić co można uznać za wzór godny naśladowania.jp pisze:
Chcesz żebyśmy na kaliskim forum analizowali infrastrukturę drogową innych miast, jaki to ma sens?
[ Dodano: Pią, 17.10.2008, 23:23 ]
Przecież przy okazji budowy basenu most zostanie przebudowany.Gumiś pisze:Podam prosty przykład;przyszły aquapark jaka w tym rejonie istnieje infrastruktura drogowa???Zadna.Jeden stary rozsypujący się most i na tym koniec.Jak zachęcić ludzi do korzystania z tego przyszłego dobrodziejstwa gdy nie ma nawet jak dojechać???
Zgadza się, po wybudowaniu obwodnicy, odcinek Podmiejskiej od ronda do Dobrzeckiej straci znaczenie drogi tranzytowej. Nadal jednak nalezeć będzie do głównych ulic miasta ( drugi pierscień śródmiejski i najwazniejsza obok Poznanskiej arteria prostopadła do Al WP, Górnoślaskiej/Wrocławskiej i TB)KLON pisze:wydaje mi sie ze tu nie chodzi tylko o podloze pamietajmy ze za pare lat 2 3 bedzie prawdopodobnie oddany odcinek obwodnicy od wojska polskiego do poznanskiej wiec ilosc aut na podmiejskiej spadnie w szczegolnosci tirow ja slyszalem ze bardziej oplaca sie zrobic 4 pasy poznanskiej od carrefoura do przyszlego wjazdu na obwodnice niz robic podmiejska ktora straci w 60% swoje znaczenie drogi glownej tranzytowej
Dlatego wyprostowanie ulicy oraz pozostawienie miejsca na drugą nitkę uwazam za bardzo pożądane.
Wyprostowanie ulicy sprawiło by takze ulgę mieszkancom pobliskich budynków. Moze to oni powinni interweniować u Prezydenta, aby zmienił decyzję o odstąpieniu od wyprostowania i odsuniecia ulicy od budynków?
A my forumowicze powinnismy ich w tym wspierać. Nie wiem czy w Ratuszy traktują nasze forum poważnie, ale myslę, ze warto wyrazać opinie, chocby w myśl zasady: kropla drąży skałę.
Mieszkańcy Winiar mają wyjeżdżać do Bydgoszczy ul. Podmiejską? oOMirekDB pisze:Nawet po wybudowaniu obwodnicy NS i przedłużeniu jej do Poznańskiej ulica Podmiejska będzie jedyną drogą wyjazdu z miasta w kierunku Poznania, Bydgoszczy i Wrześni, nie należy też zapominać, że przecież sporo samochodów dojeżdża do GK no i do szpitala.
Chodzi mi bardziej o ilość tematów dotyczących inwestycji drogowych w porównaniu do innych. Piszesz, że nam niektóre miasta odjechały, ale w całej Polsce jest tak, że w godzinach szczytu nie da się przejechać. A wyjedż w Kaliszu w sobotę o 18 to na palcach jednej ręki będziesz mógł policzyć samochody na ulicach. Tak jest wszędzie, więc cały sęk w tym, żeby mieszkańcy miasta zrozumieli, że łatwiej korzystać z komunikacji miejskiej, aniżeli ze swojego samochodu.jp pisze:Dziwisz się, ze w temacie "Budowa rond drogowych" itp. ludzie piszą o drogach? To o czym mają(mamy) pisać
Nikt nie zabrania pisania i zakładania wątków na inne tematy.wollny pisze:Chodzi mi bardziej o ilość tematów dotyczących inwestycji drogowych w porównaniu do innych. Piszesz, że nam niektóre miasta odjechały, ale w całej Polsce jest tak, że w godzinach szczytu nie da się przejechać. A wyjedż w Kaliszu w sobotę o 18 to na palcach jednej ręki będziesz mógł policzyć samochody na ulicach. Tak jest wszędzie, więc cały sęk w tym, żeby mieszkańcy miasta zrozumieli, że łatwiej korzystać z komunikacji miejskiej, aniżeli ze swojego samochodu.jp pisze:Dziwisz się, ze w temacie "Budowa rond drogowych" itp. ludzie piszą o drogach? To o czym mają(mamy) pisać
Nie wymienię miast, które nam odjechały o co prosił Gawron, bo to temat rzeka i IMO szkoda na to miejsca na naszym kaliskim forum. Napisałem to w kontekscie Twojego stwierdzenia, ze w Kaliszu nie jest najgorzej z infrastrukturą drogową. Moze faktycznie nie jesteśmy najgorsi, ale dobrze nie jest, skoro miasto do tej pory nie doczekało się nawet kawałka obwodnicy z prawdziwego zdarzenia. Fragmenty tras, które wybudowano, oczywiscie bardzo potrzebne, są ulicami miejskimi, fragmentami pierscienia sródmiejskiego, a role obwodnic tranzytowych pełnią z braku takowych.
Chciałbym jeszcze podkreślić słowo fragmentami, co sugeruje, ze bardzo dużo zostało jeszcze do zrobienia takze w temacie pierscienia sródmiejskiego.
Ciekawie się zapowiada z tym rondami w Kaliszu.
Jadąc z Poznania np. na osiedle Winiary pokonasz w przyszłości około 5 rond co najmniej. Zakładając, że na każdym trafisz co najmniej 2 nauki jazdy ( a to przecież norma) czas przejazdu będzie dobry.
jeszcze jedno - tylko żeby drogowcy nie zmieniali oznakowania poziomego jak ma to miejsce na rondzie przy ul.Poznańskiej (dzisiaj znowu zmiana strzałek)
[ Dodano: Nie, 19.10.2008, 20:20 ]
To w tym miejscu zobaczymy wkrótce nowe rondo.
Jadąc z Poznania np. na osiedle Winiary pokonasz w przyszłości około 5 rond co najmniej. Zakładając, że na każdym trafisz co najmniej 2 nauki jazdy ( a to przecież norma) czas przejazdu będzie dobry.
jeszcze jedno - tylko żeby drogowcy nie zmieniali oznakowania poziomego jak ma to miejsce na rondzie przy ul.Poznańskiej (dzisiaj znowu zmiana strzałek)
[ Dodano: Nie, 19.10.2008, 20:20 ]
To w tym miejscu zobaczymy wkrótce nowe rondo.
Otóż to że stojąc na przyszłym rondzie masz ograniczoną widoczność na pojazdy nadjeżdżające z Podmiejskiej z kieruku ronda Westerplatte na występujący tam zakręt.Także zakręt ten będzie sporym utrudnieniem.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Nie bardzo rozumiem.Będąc na rondzie masz pierwszeństwo przejazdu.Przed rondami występuje znak "Ustąp pierwszeństwa" więc samochody nadjeżdżające od ronda Westerplatte czy to będą nadjeżdżały po prostejc zy po łuku jak obecnie nie ma najmniejszego znaczenia.
Może nawet lepiej gdy jest łuk bo przynajmniej nikt z dużą prędkością nie wjedzie na przyszłe rondo co zdarza sie na rondzie Westerplatte.
Może nawet lepiej gdy jest łuk bo przynajmniej nikt z dużą prędkością nie wjedzie na przyszłe rondo co zdarza sie na rondzie Westerplatte.
Okej napiszę tak bo brak Wam wyobrażni;stojąc na Dobrzeckiej i wybierając kierunek jazdy do Carefura lub zawracając na rondzie w stronę AWP lub jadąc na wprost przez rondo w kierunku Dobrzeca musicie ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym od strony AWP,prawda??Co do łuku nie chodzi o prędkość,tutaj chodzi o to aby widoczność była lepsza,samochody wyłaniające się zza zakrętu będą sprawiały że większość będzie koncentrować uwagę na tym aby zdążyć przejechać niż na bezpiecznej jeżdzie.Także przyszłe rondo przy obecnym układzie będzie trochę niefortunnie zlokalizowane i tutaj apel do ZDM-u aby przemyślał swoją decyzje,w ten sposób nie uprawia się uspokajania ruchu,w ten sposób można jedynie zwiększyć ilość wypadków.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........