: 14 wrz 2010, o 15:19
http://www.zdm.kalisz.pl/2010_090.htm
Ktoś wymyślił ścieżkę rowerową i chodnik w miejscu, które powinno pozostać rezerwą pod drugą nitkę ul.Podmiejskiej! Podmiejska powinna zostać wyprostowana i tym samym odsunięta od budynków. Budowanie chodnika ze scieżką rowerową w tym miejscu jest marnowaniem publicznych pieniędzy!
Albo ktoś jest nieświadomy, albo celowo blokuje rozwój miasta!
Jeśli komuś się wydaje, że wybudowanie obwodnicy w ciągu DK 25 rozwiąże sprawe i nie trzeba będzie w przyszłości dobudowywać drugiej jezdni Podmiejskiej, to się grubo myli. Tranzyt stanowi tylko niewielką część ruchu na Podmiejskiej. Stosunek pojazdów z rejestracją PK do pozostałych, wynosi mniej więcej 5:1. Już dzisiaj ul.Podmiejska jest główną arterią, a co w razie rozwoju miasta? Przecież tereny na zach. od Trasy Stanczukowskiego, której Podmiejska jest fragmentem, są przeznaczone pod budownictwo wielorodzinne. Z kolei tereny w bezp. sąsiedztwie trasy (po obu stronach) są lub mają być zabudowywane obiektami usługowo- handlowymi.
W osi północ-południe, nie ma alternatywy dla ul.Podmiejskiej. Jesli nie poszerzymy Stanczukowskiego i nie przedłużymy Podmiejskiej przez tory na południe miasta, układ drogowy zawsze będzie niewydolny. A tranzyt międzydzielnicowy z północy na południe cały czas będzie przebiegał przez Poznańską, Rogatkę, Nowy Świat, Częstochowską/Polną.
Ktoś wymyślił ścieżkę rowerową i chodnik w miejscu, które powinno pozostać rezerwą pod drugą nitkę ul.Podmiejskiej! Podmiejska powinna zostać wyprostowana i tym samym odsunięta od budynków. Budowanie chodnika ze scieżką rowerową w tym miejscu jest marnowaniem publicznych pieniędzy!
Albo ktoś jest nieświadomy, albo celowo blokuje rozwój miasta!
Jeśli komuś się wydaje, że wybudowanie obwodnicy w ciągu DK 25 rozwiąże sprawe i nie trzeba będzie w przyszłości dobudowywać drugiej jezdni Podmiejskiej, to się grubo myli. Tranzyt stanowi tylko niewielką część ruchu na Podmiejskiej. Stosunek pojazdów z rejestracją PK do pozostałych, wynosi mniej więcej 5:1. Już dzisiaj ul.Podmiejska jest główną arterią, a co w razie rozwoju miasta? Przecież tereny na zach. od Trasy Stanczukowskiego, której Podmiejska jest fragmentem, są przeznaczone pod budownictwo wielorodzinne. Z kolei tereny w bezp. sąsiedztwie trasy (po obu stronach) są lub mają być zabudowywane obiektami usługowo- handlowymi.
W osi północ-południe, nie ma alternatywy dla ul.Podmiejskiej. Jesli nie poszerzymy Stanczukowskiego i nie przedłużymy Podmiejskiej przez tory na południe miasta, układ drogowy zawsze będzie niewydolny. A tranzyt międzydzielnicowy z północy na południe cały czas będzie przebiegał przez Poznańską, Rogatkę, Nowy Świat, Częstochowską/Polną.