Re: Wybory Samorządowe 2018
: 25 wrz 2018, o 14:25
A może idźmy, by pokazać że nam zależy i skreślmy kartę. Można dopisać coś od siebie albo wypiszemy wszyscy jednego kandydata- np. Trębacz Kaliski
Który dokładnie?gawronik13kalisz pisze: ↑26 wrz 2018, o 13:45Dobrze rozumiem, że Kaleta chce realizować projekt, który odrzucili teraz radni??? :O
Drużyna Grega już na wstępie została uszczuplona nieslawnym odejściem Edwarda Prusa.
Kaleta jest przede wszystkim, zresztą jak cały kaliski pis, słaby merytorycznie.jasiek20 pisze: ↑26 wrz 2018, o 09:14Jeśli miałbym ocenić poszczególnych kandydatów to tak:
Kaleta - Pan, który został namaszczony na kandydata przez górę. Podejrzewam, że sam z siebie by nie kandydował. W Kaliszu raczej postać nieznana więc mniemam, że problemów miasta również nie zna. Wrzucili chłopa z powiatu i kazali kandydować. Czy miasto potrzebuje kogoś kto ma pracować jako prezydent czy Kalisz potrzebuje kogoś kto ma być prezydentem-managerem, czującym to miasto i komu zależy na tym mieście i jego rozwoju?
I kogo tu wybrać, Panowie?
Dobre pytanie. Świetnie podsumowałeś kandydatów, zgadzam się w 95%. Poziom debaty w radiu dramatycznie niski. Nikt nie przedstawił szerszej, ale dobrze zaplanowanej wizji rozwoju miasta. Generalnie kandydaci idą w rozdawnictwo naszej kasy z podatków, bez myślenia o przyszłości.
1. Rewitalizacja Głównego Rynku oraz całego Śródmieścia, stworzenie parku kulturalnego;
Rewitalizacja Rynku Głównego musi odbywać się na kilku płaszczyznach. Pierwszą z nich to zwiększenie ruchu pieszego, który zdeterminowany jest atrakcyjnością pod względem możliwości spędzania wolnego czasu oraz potrzebą tam przebywania. Jednym z narzędzi, które posiada Miasto jest mechanizm podatkowy i dotacje celowe. Tym samym ulgę
w podatku od nieruchomości oraz dotacje otrzymają ci właściciele nieruchomości, którzy poniosą nakłady na odnowienie budynków, w tym fasad jak i obejmą ulgą w czynszu podmioty, które generować będą ruch pieszy a więc instytucje, małe usługi, kawiarnie. Drugą kwestią jest organizowanie w śródmieściu takich wydarzeń/uroczystości, które przyciągać będą również szerokie rzesze mieszkańców. Odrębną kwestią jest kompleksowa rewitalizacja śródmieścia pod względem funkcjonalnym i społecznym. Należy pobudzić w tym miejscu inicjatywę mieszkańców i zacząć integrować te społeczności. W tym zakresie koordynatorem powinno być Miasto.
2. Zagospodarowanie Nowego Rynku;
Nowy Rynek generuje znaczny ruch pieszy z uwagi na prowadzony tam handel oraz galerię Tęcza. Chcę zmienić warunki prowadzonej tam działalność handlowej poprzez zmianę wizerunku obiektów, w których się odbywa. Wszystko jednak może nastąpić po konsultacjach z zainteresowanymi, prowadzącymi tam handel. To od nich musi wyjść akceptacja
i współudział w procesie zmian wizerunkowych w tym miejscu. Pod względem funkcjonalnym nic się tam w każdym razie nie zmieni.
3. Plac targowy na 3 Maja;
W przypadku placu targowego, w mojej ocenie, koniecznym jest poprawienie warunków dla handlujących oraz poprawienie wizerunku tego miejsca. Jak w poprzedniej odpowiedzi, wszystko po konsultacjach z bezpośrednio zainteresowanymi. Jestem sceptyczny w kwestii udziału miasta w tego typu inwestycji z pieniędzy miasta. W ramach partnerstwa publiczno – prywatnego, gdzie miasto rozpisze na gruncie miejskim przetarg na budowę takiego obiektu w ramach koncesji budowlanej, to jest dobra opcja. Ryzyko braku zwrotu z takiej inwestycji w Kaliszu jest znaczne w mojej ocenie.
4. Wyłączanie ulic z ruchu kołowego w centrum, tworzenie deptaków;
Im większy ruch pieszy, tym mniejszy ruch kołowy - obecnie śródmieście ma ruch pieszy znikomy. Więc póki co obecna sytuacja w tym zakresie jest adekwatna do sytuacji. Jeśli ruch pieszy będzie się zwiększał, będziemy myśleć nad reorganizacja ruchu kołowego.
5. Budowa nowych ulic, dróg rowerowych, chodników i rond, poszerzanie i remonty dróg istniejących (konkretnie gdzie, które ulice); obwodnica – przebieg i lobbowanie;
Zaczynając od końca, z pewnością obwodnica nie powinna przebiegać przez środek miasta. Mam dobre relacje ze wszystkimi parlamentarzystami a im również zależy na dobru Kalisza. W tym zakresie po wyborach należy usiąść przy stole w szerokim gronie i utworzyć wspólny front w celu ujęcia w planach dróg krajowych i budżecie nakładów na budowę obwodnicy poza granicami miasta. W zakresie remontów i modernizacji dróg w granicach administracyjnych miasta, nie oszukujmy się, Prezydent prace te musi uzgadniać z Radnymi. Radni mają swoje partykularne interesy, aby w ramach swojego okręgu jak najwięcej przyciągnąć inwestycji. Szczegółowy plan inwestycyjny powstanie po ukonstytuowaniu się Rady Miasta. Jedyne, co mogę zrobić, jako Prezydent to zaproponować zwiększenie nakładów na te inwestycje. Co do ścieżek rowerowych to należy przyjrzeć się lepiej ich rozmieszczeniu i dopracować ich przebieg pod względem funkcjonalności i ciągłości
w obrębie miasta tak, aby ruch rowerowy stawał się coraz większą alternatywą w stosunku do ruchu kołowego.
6. Tworzenie planów zagospodarowania przestrzennego;
Tworzenie planów zagospodarowania przestrzennego jest zadaniem priorytetowym dla miasta. Rozbudowa miasta na wydawanych tzw. WZ-kach, czyli Warunkach Zabudowy grozi brakiem spójności urbanistycznej oraz może być źródłem nadużyć. Jest też gwarancją dla inwestorów, że ich inwestycje na danym terenie mogą się rozwijać w przyszłości.
7. Wykupy gruntów pod tereny inwestycyjne;
Oczywiście tak, ale w sposób racjonalny. Nie jest to szybki obrót zainwestowanymi przez miasto pieniędzmi. Ostrów daje przykład, że na nabywcę na kupione przez miasto grunty inwestycyjne czeka się latami. Bardziej efektywne są uchwalone plany zagospodarowania przestrzennego przewidujące działalność przemysłową na gruntach prywatnych.
8. KLA - tabor, linie, nowe rozwiązania technologiczne, przystanki;
KLA powinno stanowić alternatywę dla indywidualnego ruchu kołowego wewnątrz miasta. Musi być to jednak atrakcyjna oferta. Darmowe przewozy dla mieszkańców Kalisza oraz tych Gmin, które będą partycypować w kosztach przewozów będą alternatywą atrakcyjną alternatywą. Ważne jest jednak ciągłe licznie pasażerów w kategoriach miejsce zamieszkania, wieku i celu podróży. Warunki techniczne na to pozwalają. Pozwoli to na dostosowanie tras
i godzin wzmożonego ruchu do potrzeb mieszkańców. Tabor oczywiście musi być sukcesywnie odnawiany na mniej emisyjny, jako element walki ze smogiem.
9. Kamienice - remonty, dostosowanie do potrzeb XXI wieku, wyburzanie ruin i pustostanów, prostowanie kwestii prawnych przy kilku właścicielach;
Jest to skomplikowane zadanie. Tam gdzie własność budynku należy do miasta sprawa jest prostsza. W ramach szerokiej realizacji i Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Lokalowym Gminy, chcę aby przewidziane były w Wieloletniej Prognozie Finansowej środki na modernizacje i rewitalizacje kamienic. Chcę, aby powstał plan działań, który będzie realizowany z pełną konsekwencją. W kwestii prywatnych zasobów sprawa jest trudniejsza. Pozostają jedynie elementy zachęty w postaci dotacji i ulg w podatkach.
10. Porządek z reklamami i szyldami;
Myślę, że tę kwestię reguluje tzw. Ustawa krajobrazowa i mechanizmy poboru opłat za jej ekspozycje. Zależy mi na reklamach świetlnych i oświetlonych witrynach sklepowych, które doświetlają miasto w nocy. Te reklamy powinny być preferowane. Pozostałe reklamy wymagają dozoru przez Konserwatora Zabytków.
11. Drzewa, zieleń miejska; Parki, tereny zielone, rekreacyjne;
Parki miejskie to nie jest jedyny ważny element małej architektury miasta. Wymagają one doinwestowania pod względem infrastruktury ścieżek, ławek, toalet i koszy na śmieci jak
i dbałości o pielęgnacje i utrzymanie. Jednak to nie wszystko. Chcemy tworzyć małe mikro parki w całym mieście, które staną się miejscem wypoczynki i spacerów mieszkańców na obszarach zabudowy mieszkalnej. Ilość obsadzeni drzewami powinna również się zwiększyć. W mieście istnieje potrzeba zwiększenia bioróżnorodności. Konieczne jest zwiększenie aktywności mieszkańców w tym zakresie, którzy najlepiej wiedzą gdzie pojedyncze nasadzenia mogą być przez nich pożądane.
12. Inwestycje osiedlowe;
Inwestycje osiedlowe to głównie drogi osiedlowe, parkingi, elementy małej architektury
w tym zieleń miejska i place zabaw. Potrzeby są znaczne. Na obszarze Spółdzielni Mieszkaniowej i TBS administracja tych osiedli wymaga wsparcia miasta pod względem współfinansowania. Na pozostałych obszarach potrzebne jest zwiększenie aktywności rad osiedli, które same powinny określać kolejność realizacji inwestycji w tym zakresie.
13. Wykonanie Systemu Informacji Miejskiej;
System informacji miejskiej powinien obejmować jeden numer telefoniczny. Takie miejskie 112. Mieszkaniec wie wtedy gdzie zadzwonić, jeśli jest problem z padłym zwierzakiem na ulicy, awarią techniczną czy interwencją służb miejskich. Sytem powinien również obejmować aplikację na urządzenia mobilne, której funkcjonalność obejmować będzie powiadamianie sms i zawierać komunikaty oraz inne potrzebne informacje.
14. Rzeka, jej brzegi, stworzenie bulwarów;
Rzeka Prosta jest naturalną osią symetrii miasta i jej brzegi powinny stać się atrakcją rekreacyjną dla mieszkańców. Stowarzyszenie Tu i Teraz ma swój strategiczny plan na wdrożenie rewitalizacji tego miejsca. Na pewno po wygranych wyborach nastąpią działania mające na celu oczyszczenie rzeki i budowę infrastruktury dla rekreacji mieszkańców.
15. Poszerzenie granic Miasta;
Poszerzenie granic Miasta możliwe będzie tylko przy pełnej akceptacji Gmin ościennych. Są to naturalne obszary funkcjonalne Kalisza. Bez zgody tych Gmin istnieje ryzyko rozpadu aglomeracji kalisko – ostrowskiej, która jest naturalną przeciwwagą dla Poznania pod względem dystrybucji środków. Nie można autorytarnie decydować o zmianach granic tylko, dlatego żeby koalicyjnie mieć możliwość zwiększenia ilości wice prezydentów. Jestem jak najbardziej za rozszerzeniem granic miasta, ale na zasadach ewolucji a nie rewolucji.
16. Rozbudowa ciepła miejskiego;
Niestety system dystrybucji ciepła miejskiego został w minionych latach sprzedany prywatnemu inwestorowi. Miastu nic innego nie pozostaje jak pilnować uchwalanych taryf oraz współuczestniczyć w indywidualnych działaniach termomodernizacyjnych, poprzez dotowanie mikro inwestycji. Sporo obiecujemy sobie po rządowym planie termomodernizacji i systemu dotacji, które mogą być zwiększone przez pomoc miasta. Środki te oczywiście mogą zostać przeznaczone na likwidacje indywidualnych kotłowni i przyłączenie się do tzw. ciepła systemowego z cieplika.
17. Promocja Miasta;
Promocja miasta jest bardzo ważna z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze buduje poczucie tożsamości z miastem, a po drugie promuje Kalisz jako doskonałe miejsce do życia
i prowadzenia swoich interesów biznesowych. Nakłady muszą zostać zwiększone w tym zakresie i jest to jeden z elementów inwestycji w przyszłość miasta. Chcemy przy stworzyć tzw. kaliską markę, którą oznaczane będą towary i usługi, które są szczególnie pozycjonowane w świadomości odbiorców, jako towary o szczególnej wartości pod względem jakości funkcjonalności i rozpoznawalności.
18. Swoje oryginalne, innowacyjne pomysły
Uczestnicząc w wyborach na Prezydenta Miasta reprezentuję Stowarzyszenie Tu i Teraz, które wypracowało swój Manifest, który jest deklaracją programową. Zachęcam do zapoznania się z nim na naszym Funpage i stronie internetowej.
Zdecydowanie należy, zaznaczając że chodzi nie o zarzuty korupcyjne, tylko o zarzut przekazywania informacji na podstawie artykułu 231 pkt. 1 KK (Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3).
Szczerze, tak jak przy samorządowo - parlamentarnych, znów przyjdzie głosować przeciw, a nie za.