Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Tomek » 19 gru 2010, o 22:37

W tym przypadku budowa wiaduktu i drogi odbyła by się kosztem przecięcia dwóch terenów pod inwestycje. Co gdyby wiadukt przeciągnąć nieco na północ tam gdzie tereny się kończą?
© Tomek

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 20 gru 2010, o 15:36

Tomek pisze:W tym przypadku budowa wiaduktu i drogi odbyła by się kosztem przecięcia dwóch terenów pod inwestycje. Co gdyby wiadukt przeciągnąć nieco na północ tam gdzie tereny się kończą?
Lokalizację wiaduktu zaznaczyłem orientacyjnie, ale przeciąganie na północ nie jest korzystne z punktu widzenia geometrii układu kom. Pogarsza i tak już niezbyt korzystny układ węzła (rondo daleko od wiaduktów) oraz geometrię gł. ciągu kom. od centrum. Nieco dalej na północ (na wys. cmentarza) planowany jest wiadukt w ciągu drogi zbiorczej. Chodzi też o to, żeby główny strumień pojazdów na osi centrum- zachód biegł przez al WP, a nie alternatywną drogą zbiorczą przechodzącą przez os. Dobrzec.

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Tomek » 20 gru 2010, o 20:13

Wobec tego najlepszą lokalizacją jest jak najbliższe "przysunięcie" wiaduktu do obecnego węzła. Przynajmniej aby uniknąć rozbijania terenów inwestycyjnych na mniejsze działki.
© Tomek

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 22 gru 2010, o 01:36

Plan tam jest już od dawna uchwalony i przewiduje tylko miejsce pod rozwiązanie zaproponowane przez ZDM.
Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.

Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy :-)
Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 23 gru 2010, o 01:03

milo pisze:Plan tam jest już od dawna uchwalony i przewiduje tylko miejsce pod rozwiązanie zaproponowane przez ZDM.
Plan został uchwalony w 2005r i nie przewiduje nawet ronda na łącznicy.
Dlatego m.in. założyłem ten temat. Chciałem sprowokować dyskusję i wykazać, że potrzebna jest zmiana - w trosce o przyszłość miasta.
Rondo na łącznicy od biedy można zaakceptować, ale tylko jako rozwiązanie dorazne
milo pisze:Budowa koniczynki lub wiaduktu wymagałoby zmiany planu co wiązałoby się z długą procedurą i protestami zainteresowanych.
No i musiałaby by być chęć ze strony miasta.
Wychodzę z założenia, że nie ma takiej przeszkody, której nie warto by pokonać żeby było lepiej ! :wink:
milo pisze:Wiadukt rozczłonkowałby oba tereny inwestycyjne na połowy , z tego punktu widzenia koniczynka byłaby nawet lepsza.
Rozczłonkowanie terenu uważam za najmniejszy problem. Koniczynka byłaby lepsza, ale ze względu na bliskość skrzyżowania alWP raczej odpada.
milo pisze:Tak poza tym ja akurat jestem zwolennikiem innego przebiegu obwodnicy :-)
Inny przebieg obwodnicy w ciągi DK 25 nie wiele zmienia w temacie węzła. Drogę od Castoramy do Poznanskiej tak czy siak trzeba dokończyć
milo pisze:Btw - czy jp robiłes kalkulację kosztów obwodnicy od węzła z WP do granic miasta , uwzględniającej 2 mosty i obiekty inżynieryjne oraz wykupy pod standard drogi S ?
Z grubsza wygląda to tak: Odcinek do Poznańskiej, z przebudową węzła i 400 metrową estakadą, wyceniono na ok.100 mln zł. Odcinek od Poznańskiej do granic miasta jest krótszy, ale teren jest trudniejszy i trzeba zbudować 2 mosty i co najmniej jeden węzeł. Mając dobrze przygotowany projekt można uzyskać nawet do 80 % dofinansowania. Odcinek od granicy Miasta do okolic Kokanina, wraz z największym węzłem (skrzyżowanie 12 z 25) powinna już dokończyć GDDKiA.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 23 gru 2010, o 18:55

Teoretycznie tak, ale u nas bardzo się lubi przerzucać obowiązkiem finansowania. Skutecznym sposobem byłoby postawienie GDDKiA przed faktem dokonanym, tzn. my za 10 lat budujemy drogę do granicy, dalej budujecie wy, chyba, że szosa ma kończyć się w polu...

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: tomash » 11 lip 2013, o 22:03

http://zdm.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/2013-036" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy

Awatar użytkownika
fernir
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, o 13:49
Lokalizacja: Piwna..

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: fernir » 12 lip 2013, o 17:31

Droga tymczasowa...Ciężko się "patelniom" wyrobić skręcając...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 16 sie 2013, o 13:35

Jednokierunkowy przejazd znacznie ułatwia dojazd do strefy.

Obrazek
Obrazek

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Halfen

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 16 gru 2020, o 22:59

Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Halfen

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 gru 2020, o 00:43

kaliszanin2 pisze:
16 gru 2020, o 22:59
Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.
Nie wiem czy warto łączyć przyszłą GP z każdą przecznicą. Jeżeli przedłużać, to co najmniej do najbliższego planowanego węzła /skrzyżowania. Drogą, która na pewno zasługuje na połączenie jest planowana zbiorcza na wysokości cmentarza, będąca przedłużeniem tej, która obecnie urywa się przy pętli autobusowej. Pomiędzy węzłem a ww drogą, dokładnie w połowie odcinka, studialną GP przecina jeszcze jedna droga zbiorcza. Skrzyżowanie to byłoby w odległości 600 m od węzła.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Halfen

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 17 gru 2020, o 09:18

kaliszanin2 pisze:
16 gru 2020, o 22:59
Prosiłoby się o przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc chociaż o ten odcinek wzdłuż Halfena i Panattoni.
Minimum do Dobrzeckiej.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Halfen

Nieprzeczytany post autor: jp » 17 gru 2020, o 23:35

Minimum do Poznańskiej. Zakończenie na Dobrzeckiej skutkowałoby obciążeniem Dobrzeckiej ruchem tranzytowym. Poza tym mam wątpliwości czy hipotetyczną GP w ogóle należy łączyć z Dobrzecką, nawet jeśli GP byłaby tylko obwodnicą wewnętrzną. Bez względu na przyszły przebieg krajowej 25tki (zakładam, że wybrany zostanie wariant pozamiejski) Kalisz oprócz sródmiejskiej ramy, która dawno już została zdefiniowana, potrzebuje także drugiej obwodnicy wewnętrznej (drugiej ramy) i właśnie odcinek od Poznańskiej do węzła z al. WP idealnie się do tej roli nadaje. Kontynuacją tej drugiej ramy byłby planowany odcinek od al.WP poprzez Zachodnią, Metalowców, Piwonicką, Księżnej Jolanty i Rondo Starożytne do ul. Łódzkiej.

Zastanawiam się do którego wątku najlepiej byłoby przenieść dyskusję. A może warto założyć nowy np. "Druga rama komunikacyjna" ?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: jp » 18 gru 2020, o 01:06

10 lat już minęło od założenia wątku. Krajowa 25tka zapewne przebiegać będzie poza granicami miasta, ale temat przedłużenia obwodnicy Skalmierzyc nadal jest aktualny, nabiera tylko nieco innego wymiaru. Studialna GP nadal stanowi istotny element drogowej układanki. Odcinek do Poznańskiej wraz z planowanym połączeniem Wrocławskiej z Księżnej Jolanty i dalej do Łodzkiej powinien w przyszłości pełnić funkcję drugiej ramy.

W taki sposób np. można przedłużyć obwodnicę i zachować dostęp do strefy wykorzystując istniejący węzeł. Obrazek
Załączniki
131766077_688993778446859_1297104879561573641_o.jpg
131766077_688993778446859_1297104879561573641_o.jpg (144.1 KiB) Przejrzano 3453 razy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 18 gru 2020, o 09:33

Cóż coraz ciężej dostać się do starych materiałów więc odkopałem coś takiego
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: jp » 18 gru 2020, o 11:12

To co odkopałeś było omawiane na pierwszej stronie wątku 10 lat temu... :)
Rondo na łącznicy nie zapewnia pełnego połączenia obwodnicy NS z terenami inwestycyjnymi. Nie ma zjazdu z obwodnicy od strony Skalmierzyc i wjazdu na obwodnicę w kier. ul. Poznańskiej. Rozwiązanie z rondem na łącznicy było podyktowane m.in tym, że przedłużenie obwodnicy miało mieć status drogi krajowej. Teraz, kiedy wiele wskazuje na to, że 25tka będzie przebiegała poza miastem, drogę GP od Castoramy do Poznańskiej można zaprojektować trochę inaczej dopuszczając także skrzyżowania np. rondo.

To co ja zaproponowałem jest rozwiązaniem nie wymagającym zajmowania dodatkowego terenu i wykorzystującym dotychczasowy węzeł, a więc stosunkowo niedrogim, ale czekam też na ciekawsze pomysły :)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 19 gru 2020, o 13:01

jp pisze:
18 gru 2020, o 11:12
To co odkopałeś było omawiane na pierwszej stronie wątku 10 lat temu... :)
Rondo na łącznicy nie zapewnia pełnego połączenia obwodnicy NS z terenami inwestycyjnymi. Nie ma zjazdu z obwodnicy od strony Skalmierzyc i wjazdu na obwodnicę w kier. ul. Poznańskiej. Rozwiązanie z rondem na łącznicy było podyktowane m.in tym, że przedłużenie obwodnicy miało mieć status drogi krajowej. Teraz, kiedy wiele wskazuje na to, że 25tka będzie przebiegała poza miastem, drogę GP od Castoramy do Poznańskiej można zaprojektować trochę inaczej dopuszczając także skrzyżowania np. rondo.

To co ja zaproponowałem jest rozwiązaniem nie wymagającym zajmowania dodatkowego terenu i wykorzystującym dotychczasowy węzeł, a więc stosunkowo niedrogim, ale czekam też na ciekawsze pomysły :)
Zgadza się omawiane to było 10 lat temu, wrzuciłem to tylko by było coś w tym wątku coś co faktycznie planowano.
Co do tego braku dojazdu do terenów inwestycyjnych od strony Skalmierzyc to jest oczywiście to fakt.

Nie wiem jak planowano ta kwestię rozwiązać? Zawracanie na planowanym rondzie na AWP?
Czy może jazda w lewo na planowanym rondzie/drodze i potem wiaduktem nad obwodnicą wzdłuż tej strugi/ścieku.

Tak czy siak koncepcja ta jest już również nie aktualna bo Dr.Marcus sobie walnął w miejscu planowanej drogi elektrownie z paneli słonecznych.

Ogólnie kto wymyślił sobie węzeł trąbkowy gdzie planowane jest przebicie drogi prosto za to powinien ktoś odpowiadać!

JP co do twojej koncepcji moje zdanie jest takie, oczywiście takie rozwiązanie umożliwia zjazd w każdym kierunku i jest najtańsze!
Nie znajdziemy tańszego spełniającego te wszystkie kwestie.

Bo nawet głupia koncepcja sprzed 10lat z budową ronda (pomijając już fakt braku zjazdu na tereny inwestycyjne od Skalmierzyc)
Trzeba zrobić jakiś nasyp rondo ponadto od ronda drogę (Ta aktualna droga którą wjeżdżamy że tak powiem już za węzłem to swego rodzaju droga serwisowa a dziś jest to główna droga do terenów inwestycyjnych)

Trzeba sobie jednak zadać istotne pytanie jak ta droga miałaby wyglądać w przyszłości oraz na ile realna jest bo prędzej już uwierzę w rozbudowę Podmiejskiej niż tej drogi jeżeli nie powstanie jako DK25.

Moim zdaniem nie wolno na pewno dopuścić do tego by droga miała skrzyżowanie na skrzyżowaniu, bo mam wrażenie że główne drogi w Kaliszu to jakieś rozbudowane drogi osiedlowe a nie drogi główne.


Co do węzła tak jak powiedziałem twoja opcja jest najbardziej eko, natomiast jeżeli mamy już węzeł, no powiedzmy w 75% oraz to co najdroższe czyli wiadukt, to powinniśmy przynajmniej już temu przebiegowi drogi prosto na tym węźle zapewnić bezkolizyjny przejazd takie jest moje zdanie.

O to wersja EKO z bezkolizyjny przejazdem prosto, czyli wzniesienie z umożliwieniem lewo skrętu w kierunku terenów inwestycyjnych.
Obrazek

A o to droższa wersja (Czerwona) ,na niebiesko przebieg ciągu pieszo/rowerowego oczywiście z kładką.
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: jp » 20 gru 2020, o 14:33

Nadal nie masz wjazdu na obwodnicę ze strefy inwestycyjnej w kier. Poznanskiej.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 20 gru 2020, o 19:08

jp pisze:
20 gru 2020, o 14:33
Nadal nie masz wjazdu na obwodnicę ze strefy inwestycyjnej w kier. Poznanskiej.
Teraz mnie zaskoczyłeś :)
Nie było tematu tak jak mówiłem kto dopuścił do budowy trąbki gdzie planuje się drogę prosot?
Powiesić za jaja na tym wiadukcie.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Przebudowa węzła drogi nr 25 (obok Castoramy)

Nieprzeczytany post autor: jp » 20 gru 2020, o 20:44

Widzę, że nie odrobiłeś lekcji (pierwsza strona wątku) :wink:
GDDKiA zaplanowała wszystko prawidłowo i z rozmachem. Trąbka miała być tylko częścią większego projektu. Skrzyżowanie z al.WP miało być przebudowane na rondo, z którego czwarty wlot miał dodatkowym wiaduktem (docelowo 2 jezdniowym) przecinać obwodnicę i to właśnie ten drugi wiadukt miał łączyć z miastem tereny inwestycyjne po drugiej stronie obwodnicy.
Od powstania koncepcji minęło sporo lat. W międzyczasie uchwalono mpzp, w którym nie uwzględniono miejsca na ten drugi wiadukt. Teraz powtaje tam Halfen i hale Panattoni. Trzeba więc znalezć inne rozwiązanie, bo nie wyobrażam sobie zakończenia obwodnicy NS w tym miejscu. Byłoby to fatalne, antyrozwojowe, po prostu głupie zakonczenie.
Koncepcja którą zaproponowałem wydaje mi się wystarczająca i zarazem umiarkowanie prorozwojowa ale liczę, że ktoś przedstawi inne pomysły.

ODPOWIEDZ