DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
dawidborowiak.pl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 1 gru 2011, o 11:56
Lokalizacja: Widok

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: dawidborowiak.pl » 14 lis 2019, o 21:26

Dzięki Panie i Panowie. Im więcej u góry usłyszą tym lepiej. My może i spokojniej zaczynamy, ale też nieco inny pomysł od miesięcy się w naszej głowie klarował. We wtorek robimy konferencje i po tym w bardziej znaczący niż petycja sposób, będzie można się przyłączyć. Mamy ze długofalowy i dopóki nie wbija pierwszej łopaty, to nie zamierzamy odpuścić tematu. :)

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 14 lis 2019, o 21:47

Który wariant preferujesz/cie w tej petycji?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3657
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 15 lis 2019, o 21:03

Wydaje się, że oszczędność wynikająca z wykorzystania istniejącej już obwodnicy Skalmierzyc (jedna nitka na sporym odcinku i wykupione już grunty pod drugi pas) zamiast budowy wariantu 3 powinna wystarczyć na ukształtowanie kaliskiego (miejskiego) odcinka DK25 jako drogi klasy S, czyli w wariancie 1 lub 2 w Kaliszu mogłaby to być S25.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 18 lis 2019, o 19:27

Dużo o tym rozmawialiśmy, niektórzy mieli wątpliwości, ale racje są po stronie kaliszan i mają prawo walczyć o swoje. Ostateczna decyzja zapadła.

🚧🚧🚧 Robimy blokadę drogi w Kaliszu 🚧🚧🚧

Liczymy na Wasz udział. Idziemy do celu : #ObwodnicadlaKalisza 💪💪💪

Robimy blokadę drogi DK 25 na „wylotówce” z Kalisza. Chcemy ją zrobić jeszcze w listopadzie, w dzień wolny od szkoły i dla wielu z Was wolny od pracy, by mieszkańcom nie powodować dodatkowych uciążliwości.

Blokujemy głównie tranzyt i nie robimy tego na złość komuś. Chcemy pokazać, co się dzieje w mieście, które nie ma obwodnicy gdy na takiej drodze wyjazdowej doszłoby np. do wypadku, który zablokuje ruch: paraliż i chaos ‼‼‼

Jeśli w takim korku u nas stanie ważny polityk albo ktoś z jego bliskich, zrozumieją pilne potrzeby kaliszan. O szczegółach poinformujemy wkrótce. Do dzieła! 🤜🤛
Kalisz. reAkcja/Facebook

A tutaj stanowisko miasta, sprostowywanie informacji i oczywiście 3 wariant - żaden inny...
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... zny-,22438
g13k

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 20 lis 2019, o 18:48

Myślałem że będzie to raczej przy Castoramie😉
To już pewne. Blokujemy DK25 na końcówce ul. Stawiszyńskiej w sobotę 30.11 od 11.00 do 13.00. Chcecie dołączyć? Zgłaszajcie się mailowo na: [email protected] 🤜🤛 Bądźmy tam razem, pokażmy jedność i determinację 💪💪💪
Obwodnica dla Kalisza/Facebook
g13k

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: nayem » 20 lis 2019, o 20:59

Moim zdaniem blokada na wysokości castoramy/wiaduktu byłaby bardziej bolesna (niestety dla kierowców), ale przez to bardziej medialna. Może prezio usłyszałby o nas w czołówce o 19:00 na TVP.

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 876
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Jacenty » 20 lis 2019, o 22:52

nayem pisze:
20 lis 2019, o 20:59
Moim zdaniem blokada na wysokości castoramy/wiaduktu byłaby bardziej bolesna (niestety dla kierowców), ale przez to bardziej medialna. Może prezio usłyszałby o nas w czołówce o 19:00 na TVP.
Blokada pomysł stary ale sprawdzony w wielu miejscach . No i da potrzebny miastu rozgłos..
Blokada na wiadukcie przy Castoramie = objazd tirów przez Skalmierzyce i mieli by tylko ubaw wszyscy.
Myślę, że przy remoncie Wojska Polskiego najlepsza była by blokada np na Stańczukowskiego, lub Piłsudzkiego. No albo Stawiszyńska

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 20 lis 2019, o 23:45

nayem pisze:
20 lis 2019, o 20:59
Moim zdaniem blokada na wysokości castoramy/wiaduktu byłaby bardziej bolesna (niestety dla kierowców), ale przez to bardziej medialna. Może prezio usłyszałby o nas w czołówce o 19:00 na TVP.
Zobaczymy jaka będzie skuteczność tej blokady. Ale dopiero równoczesna blokada wylotów na Poznań, Łódź, Konin i Ostrów wywołałaby wstrząsający efekt.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Agresor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 5 mar 2019, o 11:51

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Agresor » 21 lis 2019, o 12:35

Wtrącę swoje trzy grosze.
Obwodnica tak, ale w granicach miasta!
Dla czego, otóż dlatego, że przy takiej inwestycji będą budowane hale magazynowe, stacje paliw i będą wpływy z podatków. Lepiej, żeby takie podatki trafiały do kasy Kalisza, niżeli do jakichś innych miast, powiatów etc.
Lokalny patriotyzm. 😉
Co to jest nic?
Pół litra na dwóch! :D

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 21 lis 2019, o 12:40

Swiete słowa, właśnie o to chodzi ale jeśli kaliskie media przenosiny firmy teknia pod Pleszew przedstawiali jako sukces.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 21 lis 2019, o 13:13

Właśnie minus tego ruchu jest taki że uparli się na ten 3 wariant. Jak zresztą władza w ratuszu... do nich to chyba nie przemawia .
Mam nadzieję że ktoś mądrzejszy na górze wykorzysta istniejące już drogi o czym tu niejednokrotnie forumowicze wspominali i argumentowali
g13k

Marcin Spętany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2019, o 16:40

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Marcin Spętany » 21 lis 2019, o 19:12

gawronik13kalisz pisze:
21 lis 2019, o 13:13
Właśnie minus tego ruchu jest taki że uparli się na ten 3 wariant. Jak zresztą władza w ratuszu... do nich to chyba nie przemawia .
Mam nadzieję że ktoś mądrzejszy na górze wykorzysta istniejące już drogi o czym tu niejednokrotnie forumowicze wspominali i argumentowali
Jestem współorganizatorem akcji #ObwodnicadlaKalisza i współtwórcą Kalisz.reAkcja. Więc się wypowiem :) Po pierwsze dziękuję Wam za zainteresowanie tematem. Śledzę to forum od dawna i widzę, że jest tu wiele osób z wiedzą o inwestycjach i Kalisza, którą polecałbym szczerze niektórym urzędnikom :)

Gawronik13kalisz- Też się długo nad tym zastanawiałem, ten 1 wariant od Castoramy do Poznańskiej wydaje się łatwiejszy i tańszy. To racja. Ale moim zdaniem to była dobra opcja na 10 lat wstecz, wtedy zresztą powstał ten plan. Dziś może też by się sprawdził. Ale nie patrzmy na mapę Kalisza i plan obwodnicy z dzisiejszej perspektywy. Spójrzmy na Kalisz za 20, 30 lat. Puszczenie obwodnicy przez pola dobrzeckie odetnie nam drogę ekspansji na sąsiednie gminy.

Wariant 3 daje nam w wieloletniej perspektywie miejsce na inwestycje biznesowe i mieszkaniowe, daje przestrzeń dla rozwoju miasta. Oby tylko władze Kalisza mądrze to wykorzystały. W moim wyobrażeniu, ale i specjalistów w tym zakresie, za 30 lat Kalisz może sięgać swoją infrastrukturą, biznesem aż do samej obwodnicy pod Ociążem. To jest możliwe.

A jeśli chodzi o blokadę drogi, to jak ktoś już wspomniał gdybyśmy zrobili ją na AWP na "wylotówce" to policja puści ruch przez Skalmierzyce, a my będziemy stać sami dla siebie :) Blokujemy końcówkę Stawiszyńskiej, bo jest to wąskie gardło, nie ma tam łatwych objazdów, a dodatkowo blokujemy drogę na linii S8 - A2. I to ważne, bo media ogólnopolskie będą o tym mówić.

Jeszcze raz dziękuję za aktywność w sprawie obwodnicy i do zobaczenia na blokadzie :)

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9016
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 21 lis 2019, o 20:08

Witamy! Dzięki za obecność i wypowiedź.
Co do miejsca to racja, rzeczywiście tam byłoby gdzie obejść blokadę 😃 a myślenie o Castoramie pewnie stąd że dotyczyć ma to wjazdu od tamtego rejonu i zawsze pokazuje się tamte tereny gdy mowa o obwodnicy stąd taki zakodowany punkt w głowie.

Co do wariantu także wątek który tu był poruszany- co z drogą Ociąż-Kalisz. W tym wypadku raczej już nikt jej nie rozbuduje i będziemy dojeżdżać do węzła obecną nitką
g13k

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 21 lis 2019, o 20:52

Marcin Spętany pisze:
21 lis 2019, o 19:12
Też się długo nad tym zastanawiałem, ten 1 wariant od Castoramy do Poznańskiej wydaje się łatwiejszy i tańszy. To racja. Ale moim zdaniem to była dobra opcja na 10 lat wstecz, wtedy zresztą powstał ten plan. Dziś może też by się sprawdził. Ale nie patrzmy na mapę Kalisza i plan obwodnicy z dzisiejszej perspektywy. Spójrzmy na Kalisz za 20, 30 lat. Puszczenie obwodnicy przez pola dobrzeckie odetnie nam drogę ekspansji na sąsiednie gminy.

Wariant 3 daje nam w wieloletniej perspektywie miejsce na inwestycje biznesowe i mieszkaniowe, daje przestrzeń dla rozwoju miasta. Oby tylko władze Kalisza mądrze to wykorzystały. W moim wyobrażeniu, ale i specjalistów w tym zakresie, za 30 lat Kalisz może sięgać swoją infrastrukturą, biznesem aż do samej obwodnicy pod Ociążem. To jest możliwe.
Obwodnica wcale nie musi wyznaczać bariery rozwoju miasta. Wręcz przeciwnie, drogi zapewniają dostępność do terenów przez które przebiegają, generują rozwój tych terenów. Warunkiem jest właściwe zaprojektowanie. Nie tylko przebieg ma znaczenie, ale także powiązania z całym układem drogowym miasta. We Wrocławiu np. S8 tnie miasto na pół i nikt rozsądny nie próbował odsuwać drogi byle dalej od miasta w celu zapewnienia "przestrzeni dla rozwoju". Ta rzekoma "przestrzeń dla rozwoju miasta" to nic innego jak zaproszenie do inwestowania w sąsiednich gminach. Sprzyjanie niekorzystnemu trendowi suburbanizacji.

Zadaniem dróg szybkiego ruchu jest przede wszystkim łączenie dużych miast, ale nie mniej ważne jest przejmowanie ruchu z miast, których stanowią obwodnice. Wybierając wariant 3 musimy mieć świadomość, że droga ta nigdy nie zostanie wykorzystana w takim stopniu jak mogłaby gdyby powstała w wariancie 1/2.
O negatywnych skutkach wyboru wariantu 3 sporu już tutaj na forum pisałem i nie chciałbym się powtarzać.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: K-man » 21 lis 2019, o 21:03

Sam nieraz myślę, jaki wpływ na decyzję o nie zainwestowaniu w Kaliszu przez Panattoni miało forsowanie przez miasto wariantu nr 3 tej drogi.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 21 lis 2019, o 21:57

Dokładnie. Pamiętajmy, że obwodnica w tym wariancie (3) nie usprawnia komunikacji pomiędzy Kaliszem a Ostrowem.Druga nitka obwodnicy Skalmierzyc i dalej do Ociąża w takim przypadku nigdy nie powstanie.Nie mówiąc już o połączeniu do Poznańskiej.
I jeszcze pytanie do @Marcina Spętanego.Co z przebiegiem drogi nr 12 ?Bo przez Kalisz przebiegają dwie krajówki.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 21 lis 2019, o 22:17

Wieki juz nie postowalem ale jak widze taka glupote to musze napisac

wariant 3 jest ZLY dla miasta, argumenty juz wielokrotnie podnosilismy, ale widac "sie wie lepiej, to trzeba forsowac swoje"

jaka wieloletnia perspektywa? jaka przestrzen dla rozwoju miasta? droga w osobnym POWIECIE nie daje NIC miastu. naprawde to juz pusty argument, my potrzebujemy obwodnicy teraz a nie za 30 lat. Za 30 lat mozna wariant 3 jako nowa obwodnice budowac, ale teraz ta droga to omijac co najwyzej kalisz bedzie i wszystko co z tym zwiazane. Co najwyzej Ociaz sie rozwinie a nie Kalisz ... dodam rowniez to inny powiat (ostrowski lub pleszewski) wiec naprawde nie rozumiem na sile forsowania wariantu 3 przy tak pustych argumentach...

Chyba ze sie dba bardziej o interesach obcych powiatow i gmin niz samego Kalisza...

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 22 lis 2019, o 07:16

No jasne ze jest zły, no jasne ze to będzie impuls dla rozwoju powiatów ostrowskich i pleszewskich , ale to w Kaliszu typowe że bardziej się dba o powiat ostrowskim niż sam Kalisz, patrz szybką kolej i bohaterska walkę o przesunięcie tej inwestycji pod ostrów teraz walka trwa o obwodnicę czyli hasło Pana Pęcherza wszystko dla ostrowa ciągle jest w mocy.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7143
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 22 lis 2019, o 07:34

Panie Marcinie, tempo rozwoju Kalisza nie jest tak dynamiczne aby nawet nasze wnuki dożyły czasów tego boomu gospodarczo-inwestycyjnego aby forsować wariant 3.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: nayem » 22 lis 2019, o 15:13

Wszyscy marudzący na warianty - chce wam się pisać na forum, to bardzo was proszę - miejcie też chęci ruszenia czterech liter z kanapy/krzesła/czegokolwiek i idźcie na blokadę żeby ruszyć w ogóle medialnie temat. Poza tym przypominam że to miasto podjęło decyzję o wariancie nr 3.

ODPOWIEDZ