DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4671
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 4 maja 2021, o 12:16

Szkoda, że zostanie zostawiony na później odcinek od węzła z S11 do Ociąża, to raptem 6 km.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2573
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Cristof » 7 maja 2021, o 18:08

Oświadczenie prezydneta Kalisza w sprawie obwodnicy
...Wsłuchując się w głos kaliszan, jako Prezydent Miasta Kalisza już dawno wskazałem preferowany przez nas wariant zakładający przebieg obwodnicy poza granicami miasta. Mam świadomość, że jest to także wariant najszybszy w realizacji. A Kalisz i jego mieszkańcy nie mogą już sobie pozwolić na jeszcze bardziej wydłużające się oczekiwanie na obwodnicę. ...
Krystian Kinastowski
Prezydent Miasta Kalisza
https://zyciekalisza.pl/artykul/oswiadc ... ta/1170258

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2573
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Cristof » 22 cze 2021, o 19:43

Większość działaczy PiS, w tym pani minister za kaliskim wariantem obwodnicy
Zdecydowana większość działaczy różnego szczebla Prawa i Sprawiedliwości z naszego regionu jest za budową obwodnicy Kalisza w wariancie „Z”. Tak wynika z uchwały, którą politycy podjęli na ostatnim zjeździe okręgu kalisko – leszczyńskiego. Za wariantem korzystnym dla Kalisza, ale bojkotowanym przez część mieszkańców Nowych Skalmierzyc jest też minister rodziny Marlena Maląg.
..."- Stanowisko podjęte na zjeździe okręgowym jest dość mocnym argumentem, bo jest to głos najważniejszych przedstawicieli Prawa i Sprawiedliwości, łącznie z parlamentarzystami z regionu. Liczymy, że ta rekomendacja zamknie dyskusje nad przebiegiem obwodnicy Kalisza – mówi nam Błażej Wojtyła, sekretarz PiS okręgu kalisko – leszczyńskiego". ...
https://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci ... ,7706.html

No to wiemy jaki wariant powstanie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2127
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 22 cze 2021, o 22:36

Coś okropnego, polityka i populizm. Politycy opowiadają się za wariantem mniej korzystnym dla Kalisza i wmawiają wszystkim nieświadomym, że jest korzystniejszy. Widocznie tak musi być, że Kalisz zawsze przegrywa. Przegrywa nawet kiedy wygrywa... Szybką kolej pewnie też przegramy. Pewnie wyje... stacje gdzieś poza miasto i też będą twierdzić, że tak jest korzystniej, ja prdl.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5968
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 23 cze 2021, o 08:43

jp pisze:
22 cze 2021, o 22:36
Coś okropnego, polityka i populizm. Politycy opowiadają się za wariantem mniej korzystnym dla Kalisza i wmawiają wszystkim nieświadomym, że jest korzystniejszy. Widocznie tak musi być, że Kalisz zawsze przegrywa. Przegrywa nawet kiedy wygrywa... Szybką kolej pewnie też przegramy. Pewnie wyje... stacje gdzieś poza miasto i też będą twierdzić, że tak jest korzystniej, ja prdl.
Dokładnie tak jest....
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4671
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 23 cze 2021, o 11:34

"Wariant „S” proponowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc nie tylko przybliża obwodnicę do Kalisza, ale spowoduje też budowę kolejnego węzła drogowego w Gniazdowie, w bliskim sąsiedztwie nowo wybudowanych tam bloków. Jak informują nas mieszkańcy tej części Nowych Skalmierzyc nikt ich o tym nie informował i nie zgadzają się, by mieć tuż pod oknami ruchliwy węzeł drogowy. Są oni za wariantem kaliskim."

No to będą mieli ruchliwą drogę, bez możliwości wjazdu na nią.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

e_pepe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 23 cze 2021, o 13:05
GG: 0

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: e_pepe » 23 cze 2021, o 13:14

Jak już będziemy mieli obwodnice tak daleko od Kalisza to nie dałoby rady załatwić przy okazji tego by powstała przynajmniej druga jezdnia na odcinku Castorama - Ociąż by zapewnić dojazd do obwodnicy? Bo w sumie nie słyszałem, żeby ktokolwiek z naszych rządzących ten temat podnosił (tj. prezydent, radni czy posłowie).

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2836
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 23 cze 2021, o 13:17

Kaliskie debeściaki wymyśliły drogę Ostrów-Konin z pominięciem Kalisza. Doprawdy geniusze inaczej. Ten niewydarzony koncept zrodził się w wyobraźni Sapińskiego, którego "olśniło", że dzięki wdzięczności mieszkańców Dobrzeca ponowny wybór będzie miał właściwie w kieszeni. Głupoty Sapińskiego głupotami, ale dlaczego ten durny pomysł kupili też inni, to nie do pojęcia. Dziwi zwłaszcza poparcie szkodliwego rozwiązania przez Platformę. Czasem można popierać pomysły przeciwników, ale pod warunkiem, żeby nie były idiotyczne.
e_pepe pisze:
23 cze 2021, o 13:14
Jak (...) tak daleko od Kalisza to nie dałoby rady załatwić przy okazji tego by powstała przynajmniej druga jezdnia na odcinku Castorama - Ociąż by zapewnić dojazd do obwodnicy?
To nie będzie żadna obwodnica, tylko jw.: droga Ostrów-Konin z pominięciem Kalisza. Będziemy z jej fragmentów korzystać - na północ, w kierunku Konina, będzie do niej ok. 10 km jednojezdniową drogą, a na zachód, do Ostrowa, trochę dalej, ok 12 km, też jednojezdniową szosą z pokracznym, poplątanym wjazdem na "obwodnicę", dodatkowo wydłużającym trasę Kalisz-Ostrów. Z nikomu (poza może mieszkańcami Kościelnej Wsi) niepotrzebnego węzła na Poznańskiej (czy raczej Kaliskiej, bo to już Kościelna Wieś) prawie nikt przecież nie będzie korzystał.
To są "osiągnięcia" kaliskiej, pożal się Boże, klasy politycznej.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2127
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 23 cze 2021, o 15:01

Podsumowując, burmistrz NS zaproponował kompromisowy wariant, który mógłby sprostać oczekiwaniom wszystkich stron. Wariant sensowny pod wieloma względami, korzystny zarówno dla Kalisza jak i gminy NS, ale niestety nie spodobał się politykom, gdyż godzi w ich partykularne interesy. Musieliby przyznać się do błędu i uznać rację drugiej strony a taka opcja dla przeciętnego polityka jest przecież nie do przyjęcia. Dobro Kalisza i regionu w ogóle się nie liczy. Tylko polityka. Brak słów, po prostu brak słów

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5968
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 23 cze 2021, o 15:24

Jedyne sensowne wytłumaczenie dla forsowania tego wariantu drogi jest takie, że chcą przyłączyć Kościelną Wieś w granice Kalisza (co jest zasadne i już dawno powinno być zrobione). Innych racjonalnych przesłanek za tym wariantem nie ma.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 23 cze 2021, o 17:03

Jak już będziemy mieli obwodnice tak daleko od Kalisza
Weźcie się wody napijcie bo już tak pierdzielicie że nie da się czytać...
I coś na pamięć bo warianty 1 i 2 dawno ODPADŁY dzięki kaliszanom których głosy (albo brak głosów) to sprawiły. Tylko co poniektórzy tutaj łudzą się że może 1 czy moze 2 warian jeszcze wróci...
Wariant 3Z czy 3S różni się kosmetycznie i tylko one są rozważane. Najgorsze jest przedłużanie procesu przez NS.
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"

Mapka: DK25 Wariant 5 ZOPI oraz inne

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2937
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Pawel » 23 cze 2021, o 21:13

Zgadza się. Opcje w "granicach" dawno przepadły z wielu względów. Dzisiaj należy wybrać wariant którego nie oprotestują mieszkańcy czy niezadowolona gmina. Tyle, że do tego potrzebny jest dialog a nie lans w mediach.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2836
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 23 cze 2021, o 23:49

satori pisze:
23 cze 2021, o 17:03
warianty 1 i 2 dawno ODPADŁY dzięki kaliszanom których głosy (albo brak głosów) to sprawiły.
Mijasz się z prawdą. To nie głosy kaliszan to sprawiły, ale manipulacja waaadzuni, chwyt polegający na sztucznym podzieleniu wariantu miejskiego na dwa warianty, które w uczciwym plebiscycie - wariant miejski czy pozamiejski - powinny być ewentualnie rozważane jako podwarianty w razie zwycięstwa wariantu miejskiego. Te dwa sztuczne warianty uzyskały łącznie DUŻO więcej głosów niż wariant pozamiejski, ale każdy z osobna mniej. Zdecydowała naiwna prywata p. Sapińskiego, który spodziewał się wdzięczności mieszkańców Dobrzeca i łatwego ponownego wyboru. On przegrał i Kalisz przegrał.
Pawel pisze:
23 cze 2021, o 21:13
Opcje w "granicach" dawno przepadły z wielu względów. Dzisiaj należy wybrać wariant którego nie oprotestują mieszkańcy czy niezadowolona gmina. Tyle, że do tego potrzebny jest dialog a nie lans w mediach.
W mediach to lansował się szkodliwym wariantem pozamiejskim p. Sapiński, fałszywie przedstawiając go jako sukces miasta. Czynił to, powtórzę, ze zwykłej prywaty, licząc, że się politycznie opłaci. Niestety w sprawie wyboru wariantu odniósł sukces, a chociaż politycznie to sukces pozagrobowy, to z wielką stratą dla Kalisza.

dembny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 27 lut 2007, o 08:35
Lokalizacja: Kalisz, Dobrzec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: dembny » 24 cze 2021, o 00:29

Wszystkim podoba się obwodnica Ostrowa w ciągu S11, prawda? No to porównajmy odległości.
- odległość w linii prostej od ostrowskiego rynku do węzła za Przygodzicami - 10,5 km
- odległość w linii prostej od ostrowskiego rynku do węzła przed Czekanowem - 3,3 km
- odległość w linii prostej od ostrowskiego rynku do węzła w Michałkowie - 6,0 km
Ostrowianie z obwodnicy nie korzystają, bo i po co mieliby to robić.

A teraz potencjalne węzły obwodnicy Kalisza w ciągu S25:
- odległość w linii prostej od kaliskiego rynku do węzła w Ociążu - 11,5 km
- odległość w linii prostej od kaliskiego rynku do węzła na Poznańskiej - 4,5 km
- odległość w linii prostej od kaliskiego rynku do węzła w Kokaninie - 6,5 km

To są prawie takie same odległości, minimalnie większe. W czym problem? TIRy do Rabena sobie poradzą, a do Zetora i fabryki lotniczej nie ma takiego ruchu, żeby to był problem.

Walczyć to trzeba, ale nie o wprowadzenie S25 do miasta, tylko o dorobienie teraz obwodnicy S12 z Opatówka do Kokanina.
---------------------------------------------------------------------------------
Artur Dembny
---------------------------------------------------------------------------------

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2127
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 24 cze 2021, o 08:02

Co ma odległość obwodnicy od rynków do proponowanej modyfikacji? W Ostrowie odległość w prostej linii wynosi tylko nieco ponad 3 km więc jest bardzo blisko rynku, ale to nie odległości obwodnic od jakichś miejsc w mieście są kluczowe, tylko powiązania z infrastruktura drogową. Burmistrz NS zaproponował sensowna modyfikacje wariantu pozamiejskiego, która jest korzystna dla wszystkich, zarówno dla Kalisza jak i NS. Szczególnie dla Kalisza jest korzystna, bo daje nam dodatkowy węzeł. Przy okazji przypomnę, że Ostrów zabiegał o dodatkowy węzeł w ul. Wylotowej, którego w pierwotnym wariancie nie było. Ile korzyści dało to miastu chyba nie muszę tłumaczyć? A Kalisz nie chce dodatkowego węzła, nie chce korzyści płynących z rozwoju infrastruktury drogowej wokół miasta. O negatywnych konsekwencjach mógłbym długo pisac. Odległość między węzłem w Kościelnej Wsi a węzłem w Skalmierzycach wynosi aż 10 km. Modyfikacja wariantu w dużym stopniu naprawia ten błąd. O zaletach rozwiązania proponowanego przez burmistrza NS też moglbym długo pisać, ale w polityce merytoryczne argumenty się nie liczą.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: wollny » 24 cze 2021, o 08:19

dembny pisze:
24 cze 2021, o 00:29
Ostrowianie z obwodnicy nie korzystają, bo i po co mieliby to robić.
Ja mam wrażenie, że kaliszanie chcieliby obwodnicę, ale najlepiej taką, którą można dojechać do rynku. Poza tym wiele lat ludzi mamiono tym, że obwodnica cudownie uzdrowi sytuację komunikacyjną w Kaliszu i że to mityczne TIRy sprawiają, że jest taki duży ruch. Nikt nie bierze pod uwagę, że liczba samochodów w Kaliszu jest gigantyczna, a w przypadku liczby samochodów na mieszkańca porównywalna z Warszawą.
dembny pisze:
24 cze 2021, o 00:29
To są prawie takie same odległości, minimalnie większe. W czym problem? TIRy do Rabena sobie poradzą, a do Zetora i fabryki lotniczej nie ma takiego ruchu, żeby to był problem.
No właśnie o to chodzi. Jak kierowca ma do przejechania 18h jazdy to na serio będzie się przejmować, że musi 5 minut dojechać do obwodnicy? Jak właściwie będzie zorganizowany ruch to nawet jak będzie 5 km do obwodnicy to wyrugujemy ruch tranzytowy z miasta.
jp pisze:
24 cze 2021, o 08:02
Ile korzyści dało to miastu chyba nie muszę tłumaczyć?
Ja chętnie posłucham - mądrego to zawsze dobrze posłuchać :wink:
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2127
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 24 cze 2021, o 08:42

Jeszcze raz powtórzę, nie chodzi o żadne odległości obwodnicy od rynku, miasta etc. Warianty miejskie od dawna nie są juz brane pod uwagę. Chodzi jedynie o modyfikacje wariantu trzeciego, czyli pozamiejskiego. Działania polityków zmierzające do utrącenia, zdyskredytowania tego pomysłu uważam za szkodliwe dla Kalisza i regionu. Tylko tyle i aż tyle.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2127
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 24 cze 2021, o 09:09

wollny pisze:
24 cze 2021, o 08:19
jp pisze:
24 cze 2021, o 08:02
Ile korzyści dało to miastu chyba nie muszę tłumaczyć?
Ja chętnie posłucham - mądrego to zawsze dobrze posłuchać :wink:
Bardzo często korzystam z tego węzła załatwiając różne sprawy w Ostrowie. Gdyby nie ten dodatkowy węzeł, wyjeżdżając z centrum Ostrowa w kierunku Ostrzeszowa, Wrocławia musiałbym korzystać ze starego odcinka DK 11 przebiegającego przez miasto, gdyż nie opłacało by mi się wracać do węzła z DK 25 tylko po to żeby skorzystać z obwodnicy. Każde miasto ma inny układ, specyficzną geometrię i nie zawsze rozwiązania zastosowane w jednym mieście, np odległość obwodnicy od centrum sprawdzi się w innym, ale dodatkowy węzeł w Boczkowie z pewnością byłby korzystny dla Kalisza.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2836
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 24 cze 2021, o 09:24

jp pisze:
24 cze 2021, o 08:42
Warianty miejskie od dawna nie są juz brane pod uwagę. Chodzi jedynie o modyfikacje wariantu trzeciego, czyli pozamiejskiego. Działania polityków zmierzające do utrącenia, zdyskredytowania tego pomysłu uważam za szkodliwe dla Kalisza i regionu.
Nie dość, że nie są zdolni do tego korzystnego dla miasta drobnego ustępstwa (ego tak wielkie, że chyba by się rozchorowali), to jeszcze zwolennicy wariantu pozamiejskiego próbują zmieniać historię propagując fałszywą tezę, że jego wybór to decyzja kaliszan, a nie wynik manipulacji.
Jeśli chodzi o korzyści z drobnego ustępstwa, to już jedna powinna przesądzać: na połowie odcinka Castorama-Ociąż od razu mamy dwie jezdnie, a przez Ociąż przejeżdżamy na wprost, bez żadnych udziwnień.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Stanis » 24 cze 2021, o 13:10

Nie róbcie tragedii z powodu odsunięcia obwodnicy poza miasto. Zadaniem obwodnicy jest wyprowadzenie tranzytu z miasta, natomiast zadaniem władz Kalisza jest dopilnowanie by mieszkańcy mieli dogodny wjazd na węźle w Kokaninie i w kierunku Ostrowa, trzeci jako łącznik z 12 w zupełności wystarczą. Dawanie za przykład obwodnicy Ostrowa nie jest zbyt trafne, bo 25 powinna się łączyć z 11 na węźle między Wtórkiem a Wysockiem . Węzeł na wylocie na Kalisz jest nie potrzebny, wystarczył by wiadukt.
Mamy pretensje, że nas omijają główne drogi, a dlaczego ma być inaczej jak sami degradujemy drogę krajową 25 do drogi wojewódzkiej bo nie mówimy połączeniu Bydgoszczy z Wrocławiem tylko połączeniu Konina z Ostrowem. To po co ta droga ma być S. Ważniejsze znaczenie strategiczne dla transportu krajowego ma 12 jak 25 o czym w Kaliszu jakoś się zapomina. Droga ta będąc drogą ekspresową była by alternatywą dla A2.
Tragedie to mamy wymyślając na różne sposoby jak odsunąć w nieskończoność budowę obwodnicy Kalisza.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

ODPOWIEDZ