DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 21 kwie 2021, o 19:32

Jan Mosiński: Ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy obwodnicy Kalisza jest planowane w II kw. 2022 r. Rozpoczęcie budowy obwodnicy w systemie Projektuj i buduj przewidziano na 2024 r.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 21 kwie 2021, o 19:44

Który wariant ostatecznie wybrano?

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 21 kwie 2021, o 21:17

jp pisze:
21 kwie 2021, o 19:44
Który wariant ostatecznie wybrano?
Nie było (chyba) jeszcze KOPI dla DK25.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: nayem » 27 kwie 2021, o 12:19

Uważajcie bo ogłoszą w przyszłym roku przetarg, na pewno :)
Jeżeli PiS dotrwa do końca kadencji, to będą opóźniać przetargi na 2023 przed wyborami. Po przetargu i tak będą protesty rolników z NS.
Tak czy siak obwodnica nie spełni swojej roli, bo w najpopularniejszych wariantach mija miasto tak daleko, że równie dobrze mogłoby jej nie być. Jak się trochę jeździ po Polsce i widać obwodnice miasteczek 10-20 tysięcy, to można tylko załamać ręce nad nieudolnością włodarzy Kalisza :lol:

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 27 kwie 2021, o 16:16

Nie przesadzaj. Pobliska obwodnica Ostrowa w ciągu 11 czy Inowrocławia w ciągu 25 przebiega z dala od miast i spełnia swoją rolę. To nie odległość od granicy Kalisza jest problemem tylko brak ciągłości z krajową 12. Na dodatek nic się nie robi by to zmienić. Już teraz powinien być poruszony temat drugiego etapu połączenia nowej obwodnicy z 12.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 27 kwie 2021, o 16:47

Pawel zgadzam się z Tobą, że to nie odległość jest największym problemem, ale dlaczego przytoczyłeś przykłady Ostrowa i Inowrocławia? Przecież obwodnica Ostrowa przebiega blisko centrum miasta, zaledwie 3 km od Rynku!

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 27 kwie 2021, o 16:50

jp pisze:
27 kwie 2021, o 16:47
Pawel zgadzam się z Tobą, że to nie odległość jest największym problemem, ale dlaczego przytoczyłeś przykłady Ostrowa i Inowrocławia? Przecież obwodnica Ostrowa przebiega blisko centrum miasta, zaledwie 3 km od Rynku!
I miejscami przechodzi przez granice administracyjne Ostrowa.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Gajusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 22 paź 2020, o 18:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Gajusz » 27 kwie 2021, o 18:24

jp pisze:
27 kwie 2021, o 16:47
obwodnica Ostrowa przebiega blisko centrum miasta, zaledwie 3 km od Rynku!
A gdyby obwodnica Kalisza przebiegała zgodnie z pierwotnym planem, czyli od Inwestorskiej dalej obok kościoła, nad Krępicą itd. to na całkiem sporym odcinku odległość tej drogi od naszego pięknego ratusza wynosiłaby pomiędzy 2,75 km a 3,25 km.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 27 kwie 2021, o 19:05

We Wrocławiu odległość A8 od rynku jest wprawdzie większa, ale tam z kolei autostrada tnie miasto prawie na pół. Nie ma reguły, w każdym mieście o przebiegu decydują tamtejsze specyficzne uwarunkowania, powiązania z siecią dróg miejskich, krajowych, wojewódzkich i wiele innych czynników. Odległość od miasta/centrum jest tylko jednym z wielu kryteriów wyboru.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 27 kwie 2021, o 20:18

Tu nie chodzi o odleglosc od ratusza kalinki czy budki na ryneczku, chodzi o to czy obwodnica usprawni samo poruszanie sie mieszkancow a nie tylko osob go omijajacych a z dalekiego wariantu ZADEN mieszkaniec nie bedzie korzystal

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 27 kwie 2021, o 20:39

jp pisze:
27 kwie 2021, o 16:47
Pawel zgadzam się z Tobą, że to nie odległość jest największym problemem, ale dlaczego przytoczyłeś przykłady Ostrowa i Inowrocławia? Przecież obwodnica Ostrowa przebiega blisko centrum miasta, zaledwie 3 km od Rynku!
Zgadza się. W dosłownie jednym miejscu są 3 km. W innych obwodnica oddala się od centrum. U nas w linii prostej będzie niecałe 5 km więc różnica żadna. Węzeł przed Cmentarzem Komunalnym czy kilkaset metrów za niewiele zmienia. Ta obwodnica ma wyrzucić tranzyt z miasta a nie służyć mieszkańcom Majkowa by się 5 minut szybciej dostać do Castoramy ;) A do pełnego wyrzucenia tranzytu brakuje połączenia z 12.

Natomiast do pierwotnego trasowania obwodnicy nie ma co wracać, bo temat dawno został zamknięty.
O tym należało myśleć 20 lat temu albo i wcześniej. Wyznaczyć korytarz,wykupić grunty, nie zezwalać na budowę w korytarzu,współdziałać z N.Skalmierzycami gdy oni walczyli o obwodnicę itd.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 kwie 2021, o 00:11

Pawel pisze:
27 kwie 2021, o 20:39
Zgadza się. W dosłownie jednym miejscu są 3 km. W innych obwodnica oddala się od centrum. U nas w linii prostej będzie niecałe 5 km więc różnica żadna. Węzeł przed Cmentarzem Komunalnym czy kilkaset metrów za niewiele zmienia.
Oczywiście, to czy odległość wezła z Poznanską będzie 3 czy 5 km od centrum ma niewielkie znaczenie, ale już brak bezpośredniego połączenia obwodnicy z węzłem przy Castoramie kolosalne. Własnie na tym polega istotna róznica pomiędzy wariantami miejskim a pozamiejskim, a nie na odległości od centrum. To czy węzeł będzie przed, czy za Cm.Komunalnym faktycznie niewiele zmiena. Przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc do Poznanskiej jest potrzebne tak czy siak. Bez tego połączenia sytuacja na cięgu ulic al.WP-Podmiejska-Stanczukowskiego niewiele się zmieni. Obwodnica zewnetrzna w niewielkim stopniu odciąży te ulice. Myślałem, ze ten temat mamy już za sobą ;-)
No i zgadzam się z Tobą, że brakuje aktywnosci i inwencji w odniesieniu do 12-tki. A przecież 12 -tka jest równie ważna i chyba nawet bardziej uciązliwa niż 25-tka. Czy poza stwierdzeniami, że 25 powinna łączyć się z hipotetyczną 12 gdzieś w okolicach Kokanina zrobino coś wiecej? Wątpię

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 28 kwie 2021, o 16:29

Patrząc realnie, skoro nie zdecydowano się na wariant od Castoramy do Poznańskiej (tez nad tym ubolewam) to tym bardziej nie wierzę, że takie połączenie kiedykolwiek powstanie. Dzisiaj chyba nawet już nikt o tym nie mówi.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 28 kwie 2021, o 17:04

jp pisze:
28 kwie 2021, o 00:11
No i zgadzam się z Tobą, że brakuje aktywnosci i inwencji w odniesieniu do 12-tki. A przecież 12 -tka jest równie ważna i chyba nawet bardziej uciązliwa niż 25-tka. Czy poza stwierdzeniami, że 25 powinna łączyć się z hipotetyczną 12 gdzieś w okolicach Kokanina zrobino coś wiecej? Wątpię
Niepojęte, że nie stawia się kwestii 12-stki w kontekście niezbędności połączenia Kalisza drogą dwupasmową z S11. A przecież przygotowania do budowy obwodnicy to najlepsza okoliczność, żeby to wreszcie z GDDKiA wynegocjować.

Skoro na Poznańskiej (czy Kaliskiej, to już Kościelna Wieś) będzie węzeł DK25, to aż się prosi, żeby ten węzeł, pierwsze 1,5-2 km obwodnicy w kierunku Ociąża i dalej zaledwie 10 km nowej drogi do Sobótki wykorzystać jako początek nowego korytarza DK12 w kierunku Pleszewa. Jeżeli DK12 pobiegnie przez Sobótkę, to co najmniej na 35 km odcinku od Sobótki do Jarocina automatycznie zmieni się w S12. To w nowym, dużo korzystniejszym kontekście postawi kwestię S12 Kalisz-Sieradz.

Dlaczego więc poseł Mosiński, twórca niedoszłej do skutku inicjatywy przedłużenia S12 nie postuluje takiego przebiegu DK12 dla stworzenia w sprawie S12 faktów dokonanych? To jest tym bardziej dziwne, że przecież nikt nam w dającym się przewidzieć czasie nie wybuduje obwodnic Kościelnej Wsi i Gołuchowa, niezbędnych dla przekształcenia drogi do Pleszewa w dwupasmówkę, nie mówiąc o konieczności przebudowy ponad 25 km drogi zamiast budowy 10 km skrótu.

To przecież nie są wygórowane oczekiwania. Brak połączenia dwupasmówką największego po Poznaniu miasta z ośrodkiem wojewódzkim na tle inwestycji dokonywanych dla podobnych miast oznacza wyjątkowo złe traktowanie, żeby nie powiedzieć rozmyślną dywersję. Żadne inne byłe miasto wojewódzkie nie zostało potraktowane w sprawie połączeń komunikacyjnych tak podle! Dlatego droga do Sobótki nie powinna być jedynym postulatem w tym zakresie. Podobnie należy się domagać dwupasmowego połączenia od Castoramy do węzła obwodnicy, co wraz z realizacją DK25 i S11 przekształciłoby całą drogę do Ostrowa i większość drogi do Wrocławia w dwupasmówkę. Pozostałby tylko 32 km odcinek Antonin-Zawada, o którego modernizację zabiegałoby się wspólnie z Ostrowem (wreszcie miałby jakiś wspólny interes z Kaliszem).

Poraża marazm kaliskich decydentów różnej maści, działających zarówno lokalnie jak i na szczeblu wojewódzkim lub krajowym, którzy nawet tak skromnych, ograniczonych postulatów zachowania w odniesieniu do Kalisza elementarnej sprawiedliwości nie wysuwają. A przecież mają bardzo poważne argumenty!

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 kwie 2021, o 18:00

Kaliszanin2, Dla mnie też to jest niepojęte. Dla mnie, dla Ciebie i garstki osób, które się tym interesują. Reszta nie tyle ma to w dupie, co nie rozumie, nie zdaje sobie sprawy, bądz myśli, że obwodnica o którą zabiegają decydenci w zupełności wystarczy. Niektórym wydaje się nawet, że będzie to antidotum na wszystko :wink:
PS Ładnie to wyłuszczyłeś. Nic dodać, nic ująć.

Gajusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 22 paź 2020, o 18:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Gajusz » 28 kwie 2021, o 18:18

jp pisze:
28 kwie 2021, o 00:11
Przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc do Poznanskiej jest potrzebne tak czy siak.
No właśnie. Tak jak piszesz, na Podmiejskiej, Stanczukowskiego, AWP nic się bez tego nie zmieni. Tyle że wydaje mi się, że w obliczu powstania obwodnicy jest to bardzo odległa perspektywa, jak napisał Pawel. Też nie wiem jak tu z dofinansowaniami do takiej inwestycji. Byłaby to nieco inna droga niż tzw. przedłużenie Szlaku Bursztynowego, którego dwie części już dofinansowanie dostały. Chociaż w sumie... Po powstaniu obwodnicy poza miastem to ona przejmie miano krajówki, więc przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc to jednak byłaby bardzo podobna sprawa do przedłużenia SB. A w sumie jeszcze bardziej podobna do budowy pierwszego odcinka SB z przełomu wieków. Potrzebny most, a tak to generalnie przez pola i tylko parę zabudowań do usunięcia. Wtedy się dało, to teraz też się da.

Super wpis kaliszanina w temacie.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 28 kwie 2021, o 18:46

jp pisze:
28 kwie 2021, o 18:00
Dla mnie też to jest niepojęte. Dla mnie, dla Ciebie i garstki osób, które się tym interesują. Reszta nie tyle ma to w dupie, co nie rozumie, nie zdaje sobie sprawy, bądz myśli, że obwodnica o którą zabiegają decydenci w zupełności wystarczy. Niektórym wydaje się nawet, że będzie to antidotum na wszystko
A wystarczyłoby zaledwie 14 km (słownie: czternaście kilometrów!) nowych dróg oprócz dotychczas planowanych, żeby radykalnie poprawić sytuację komunikacyjną naszego miasta. W dodatku droga węzeł Poznańska - Sobótka idealnie wpisuje się w inicjatywę S12, a nie jest przez inicjatorów proponowana. To naprawdę jest absolutnie niezrozumiałe.

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: satori » 28 kwie 2021, o 21:16

kaliszanin2 możesz narysować swoje pomysły? obraz wart 1000 słów...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 29 kwie 2021, o 08:45

satori pisze:
28 kwie 2021, o 21:16
kaliszanin2 możesz narysować swoje pomysły? obraz wart 1000 słów...
Nie mam wielkiej wprawy w rysunkach ale zamieszczam szkic (zielonym kolorem zaznaczyłem odcinki dla nas szczególnie ważne, ostateczny przebieg może być trochę inny, ale na pewno zbliżony):
drogipl.jpg
drogipl.jpg (256.05 KiB) Przejrzano 2768 razy
Myślę, że widać, ile zmieniają te dwa malutkie fioletowe odcinki (ten od Castoramy to tylko druga jezdnia). Ograniczyłem te postulaty do tego, co mogłaby zbudować GDDKiA. Na mapach GDDKiA sporządzanych w związku z planowaniem obwodnicy widać jak można by je powiązać z jej budową. Kwestia dojazdu do tych dróg z innych kierunków to już odrębna sprawa, miejska, wymagająca innego finansowania.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 4 maja 2021, o 10:46

https://www.youtube.com/watch?v=IDI3TjTPnHY
XXXVIII Sesja Rady Miasta Kalisza w dniu 29 kwietnia 2021
Punkt VI. Przyjęcie informacji o stopniu realizacji inwestycji pod nazwą "obwodnica".

Z informacji przedstawionych przez K. Gałkę wynika, że obecnie brane są pod uwagę już tylko 2 warianty, w tym ten wnioskowany przez burmistrza NS. Na ostateczny wybór preferowanego wariantu będziemy musieli czekać aż do drugiej połowy 2022 roku. Dopiero wtedy zostanie wytypowany, oczywiście podczas posiedzenia KOPI. Realizacja inwestycji w trybie "zaprojektuj i wybuduj" przewidziana jest na lata 2024-27.
Warto jeszcze zaznaczyć, że GDDKiA podzieliła 25-tkę Ostrów-Konin na 3 odcinki, wyodrębniając obwodnicę Kalisza, która ma liczyć 19 km i tu ciekawostka jest to odcinek Biskupice Ołoboczne-Kokanin, a nie Skalmierzyce-Kokanin, jak mogło się wydawać.

ODPOWIEDZ