DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 21 lut 2019, o 17:57

thorinek pisze:
21 lut 2019, o 14:46
60% ankietowanych chciało przebieg bliżej miasta, a tu informacja że mieszkańcy nie chcą przebiegu obwodnicy przez Dobrzec. Jak obwodnica poleci przez Kościelną Wieś to na lata możemy zapomnieć o połączeniu węzła przy Castoramie z Poznańską.
Skąd masz te 60% ?

Wyniki:
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... w,900.html
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4007
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Vocatont » 21 lut 2019, o 22:35

Dla całego miasta byłoby najwygodniej, żeby nowa droga krajowa nr 25, a tym samym obwodnica Kalisza, prowadziła przez tereny poza jego granicami administracyjnymi. Wówczas całość będzie mogła zostać sfinansowana przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad.
Powoli zaczynam żałować mojego wyboru podczas wyborów.
Kolejny prezydent który szuka sponsoringu.
W dup** ma interesy miasta.
Lepiej zrobić coś z dala od miasta bo przecież wtedy zrobią nam to za darmo.
Pozbędziemy się problemu finansowania jak i wszystkiego.

Panie prezydencie.
Proponuję zrobić minimalną korektę przebiegu na zachód w wariancie miejskim.
Przy okazji odłączyć od Kalisza Dobrzec.
No i będzie obwodnica za FREE :lol: :lol: :lol:
Obrazek
mapka z viewtopic.php?t=2060&start=40
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1910
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 21 lut 2019, o 23:31

Tyle już napisałem na ten temat, że powoli przestaje już mi się chcieć ;)

Wariant pozamiejski jest najgorszym nie tylko ze względu na odległość, bo nie o to tutaj głównie chodzi, ale przede wszystkim z powodu niefortunnego przebiegu i połączeń z siecią dróg miejskich. To jest wariant, który praktycznie izoluje Kalisz od obwodnicy.

W przypadku wyboru wariantu pozamiejskiego na wieki oddalają się szanse na rozbudowę do 2x2 obwodnicy NS i jej przedłużenia. Oddalają się więc szanse na stworzenia arterii będącej osią aglomeracji i zespołu miejskiego Kalisza. W konsekwencji główną ulicą aglomeracyjną w obrębie Kalisza na wieki pozostanie ciąg: al. WP, ul. Podmiejska, Stanczukowskiego! Wybór wariantu żółtego wiąże się także ze spadkiem atrakcyjności terenów inwestycyjnych w strefie Dobrzec. Poza tym dojazd do strefy będzie musiał odbywać się tak jak obecnie, czyli przez miasto wyżej wymienionymi ulicami. Tiry zmierzające do Kalisza od strony północnej nie będą przecież zjeżdżać na węzle w Ociążu. Wystarczy rzut oka na mapę i odrobina wyobraźni żeby to zauważyć.
Kolejne władze miasta mają gdzieś dobro i rozwój miasta. Wygląda na to, że priorytetem jest „wygodne rządzenie”, bo w brak wyobraźni nie wierzę…

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Jacenty » 22 lut 2019, o 08:16

jp pisze:
21 lut 2019, o 23:31
Tyle już napisałem na ten temat, że powoli przestaje już mi się chcieć ;)

Wariant pozamiejski jest najgorszym nie tylko ze względu na odległość, bo nie o to tutaj głównie chodzi, ale przede wszystkim z powodu niefortunnego przebiegu i połączeń z siecią dróg miejskich. To jest wariant, który praktycznie izoluje Kalisz od obwodnicy.

W przypadku wyboru wariantu pozamiejskiego na wieki oddalają się szanse na rozbudowę do 2x2 obwodnicy NS i jej przedłużenia. Oddalają się więc szanse na stworzenia arterii będącej osią aglomeracji i zespołu miejskiego Kalisza. W konsekwencji główną ulicą aglomeracyjną w obrębie Kalisza na wieki pozostanie ciąg: al. WP, ul. Podmiejska, Stanczukowskiego! Wybór wariantu żółtego wiąże się także ze spadkiem atrakcyjności terenów inwestycyjnych w strefie Dobrzec. Poza tym dojazd do strefy będzie musiał odbywać się tak jak obecnie, czyli przez miasto wyżej wymienionymi ulicami. Tiry zmierzające do Kalisza od strony północnej nie będą przecież zjeżdżać na węzle w Ociążu. Wystarczy rzut oka na mapę i odrobina wyobraźni żeby to zauważyć.
Kolejne władze miasta mają gdzieś dobro i rozwój miasta. Wygląda na to, że priorytetem jest „wygodne rządzenie”, bo w brak wyobraźni nie wierzę…
100 % racji!!! Tylko tyle że nie uczestniczymy w kosztach.
A swoją drogą jak patrze jak małe miejscowości na jakiś podrzędnych drogach zysykują obwodnice, to jest żałosne że Kalisz jej nie ma ani dostępu do drogi 4 pasmowej

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4007
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Vocatont » 22 lut 2019, o 08:42

Wariant pozamiejski jest najgorszym nie tylko ze względu na odległość, bo nie o to tutaj głównie chodzi, ale przede wszystkim z powodu niefortunnego przebiegu i połączeń z siecią dróg miejskich. To jest wariant, który praktycznie izoluje Kalisz od obwodnicy.
Zgadza się po za nie fortunnym przebieg pragnę również spojrzeć na ilość węzłów w okolicy Kalisza.

http://umap.openstreetmap.fr/en/map/gp2 ... 93/18.0931
W wariancie miejskim wygląda to tak.
Skalmierzyce- Wojska Polskiego/Castorama - Poznańska - DW442 - Kokanin
W wariancie poza miejskim:
Skalmierzyce- Poznańska- Kokanin

Nie wiem czemu w poza miejskim wariancie na DW442 nie uwzględniono węzła.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5152
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 22 lut 2019, o 09:10

A wysyłaliście maile do Kinastowskiego lub pisaliście o tym do niego na Facebooku?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 22 lut 2019, o 09:38

Panowie, zejdźcie na ziemię, na prezentację argumentów był czas (konsultacje społeczne i ankiety które stanowią załącznik do całej dokumentacji). A dlaczego w wariancie żółtym nie będzie węzła w Pawłówku była odpowiedz od projektujących (ba i nawet "protest" włodarzy gminy Blizanów). Więc upraszam o nie bicie piany ponownie (przynajmniej nie w tym wątku bo to tylko spam...).
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1910
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 23 lut 2019, o 14:15

Satori, nie żartuj. Zapewne dobrze wiesz jak wyglądają konsultacje. Tam mało kogo interesują merytoryczne uwagi pod kątem usprawnienia układu drogowego czy rozwoju miasta. Spór toczy się głównie wokół partykularnych interesów pojedynczych mieszkańców przez pola których przechodzić ma trasa. Konsultacje po prostu muszą się odbyć, bo takie są proceduralne wymogi i tyle.

To od władz miasta oczekuję inicjatywy, bo to od nich wiele zależy. Istnieje niebezpieczeństwo, że Generalnej może być ganc egal. Chociaż dziwię się projektantom. Jak można było wpaść na pomysł (wariant 3) poprowadzenia drogi równoległej do obwodnicy Skalmierzyc i to na tak długim odcinku, pozbawiając przy tym Kalisz i Ostrów szansy na połączenie drogą 2x2. Przecież po wybudowaniu obwodnicy w wariancie pozamiejskim, zasadniczy ruch pomiędzy Kaliszem i Ostrowem nadal będzie przebiegał istniejącą obwodnicą Skalmierzyc. Nie dość, że budowanie drugiej, równoległej obwodnicy Skalmierzyc jest marnotrawstwem, to jeszcze projektanci będą mieli na sumieniu życia ginących w wypadkach na niebezpiecznym, bo jednojezdniowym odcinku obwodnicy, który w jak największym stopniu należało wykorzystać we wszystkich wariantach.

thorinek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 12 lip 2016, o 18:20

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: thorinek » 25 lut 2019, o 13:37

satori pisze:
21 lut 2019, o 17:57
thorinek pisze:
21 lut 2019, o 14:46
60% ankietowanych chciało przebieg bliżej miasta, a tu informacja że mieszkańcy nie chcą przebiegu obwodnicy przez Dobrzec. Jak obwodnica poleci przez Kościelną Wieś to na lata możemy zapomnieć o połączeniu węzła przy Castoramie z Poznańską.
Skąd masz te 60% ?

Wyniki:
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... w,900.html
40 % było za wariantem oddalonym od granic miasta i po 30% na każdy z 2 niewiele różniących się od siebie tras w wersji od Castoramy. Gdyby opcja była głosowania tylko na 2 warianty - blisko i daleko od miasta, wyniki byłyby niekorzystne dla planów Sapińskiego.

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: marekchelsea » 14 mar 2019, o 23:09

STEŚ właściwie powinien być już ukończony, bo mija 29 miesięcy. Teraz trzeba czekać na posiedzenie KOPI, gdyż wtedy wybiorą proponowany wariant do DŚU.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4007
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Vocatont » 6 maja 2019, o 20:39

"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5152
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 12 cze 2019, o 14:08

Obwodnica Kalisza wisi na włosku


Portal zyciekalisza.pl
12/06/2019 13:26
Wkrótce zapadnie decyzja o przebiegu przyszłej obwodnicy Kalisza. Spór idzie o to, czy przetnie ona stary Dobrzec, czy też będzie przebiegała poza obwodem Kalisza przez rejon Kościelnej Wsi. Ostatnio pojawił się również pomysł opracowania kolejnego wariantu przebiegu tej drogi. I to byłoby najgorsze, bo przedłużyłoby prace przygotowawcze o następne 2-3 lata

Już w kwietniu br. prezydent Krystian Kinastowski wystąpił w sprawie przyszłej obwodnicy Kalisza do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. W swoim piśmie poinformował, że właśnie odbył w tej sprawie spotkanie z parlamentarzystami z okręgu kalisko-leszczyńskiego. Wzięli w nim udział senator Andrzej Wojtyła oraz posłowie Jan Dziedziczak, Piotr Kaleta, Jerzy Kozłowski, Tomasz Ławniczak i Jan Mosiński. Omówiono uciążliwości, wynikające z przebiegu dróg krajowych nr 12 i 25 ulicami położonymi w bliskim sąsiedztwie centrum Kalisza. – Wiąże się z tym znaczne zatłoczenie tranzytowe arterii i tak już intensywnie obciążonych dużym ruchem źródłowym i komunikacją miejską, negatywny wpływ na środowisko poprzez emisję spalin, zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wysokie koszty podróży, spowodowane długim czasem przejazdu – wyliczył prezydent.

Jak to widzi prezydent
Przyznał też, że poinformował parlamentarzystów, iż poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowuje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) dla przebudowy drogi krajowej nr 25 z Ostrowa Wlkp. przez Kalisz do Konina. Zadanie to obejmuje m.in. budowę południowo-zachodniej obwodnicy Kalisza. W studium uwzględnione zostały trzy warianty jej przebiegu: pierwszy i drugi w granicach administracyjnych miasta i trzeci omijający je po stronie zachodniej. Studium przekazane zostanie do GDDKiA w Warszawie i poddane analizie przez Komisję Oceny Przedsięwzięcia Inwestycyjnego. – Wskazaliśmy – pisze dalej prezydent – potrzebę zmiany przebiegu drogi krajowej nr 12 – prowadzącej obecnie niemal przez centrum Kalisza – proponując przebieg poza granicami administracyjnymi miasta. Zasugerowaliśmy wlot po wschodniej stronie miasta Opatówka, dalej po północnej stronie miasta Kalisza i od węzła w Kokaninie wspólny przebieg z drogą krajową nr 25, przy uwzględnieniu jej nowego przebiegu według wariantu trzeciego, aż do obecnej drogi krajowej nr 12 po zachodniej stronie Kalisza. Podczas dyskusji razem z parlamentarzystami opowiedzieliśmy się jednogłośnie za trzecim wariantem nowego przebiegu drogi krajowej nr 25, czyli poza granicami administracyjnymi Kalisza. Za tą koncepcją opowiadają się także sami mieszkańcy. Wybór innej z pewnością wzbudziłby duży opór społeczny – podkreślił K. Kinastowski, apelując jednocześnie do ministra o wybranie trzeciego wariantu przebiegu kaliskiej obwodnicy.

Opozycję mamy w Ostrowie i Gołuchowie
Przeciwnikiem takiego rozwiązania jest ostrowski poseł PiS Tomasz Ławniczak. – Żadna ekipa rządząca Kaliszem nie przygotowała terenów pod obwodnicę. Nie ma nic, są puste szuflady – mówił już w 2017 r. na sesji Rady Gminy Gołuchów. Gmina ta jest o tyle ważna, że w wariancie trzecim nowa droga przebiegać ma przez jej tereny. Przeciwni temu są rolnicy z Kościelnej Wsi, którzy mają tam swoje pola uprawne. – Dla Ostrowa i Nowych Skalmierzyc to jest obojętne, czy będzie to duża (wariant trzeci) czy mała (warianty pierwszy i drugi) obwodnica. Ale jest wyraźny opór rolników, którzy tutaj nie chcą mieć obwodnicy. Jest już zabezpieczone miejsce i wykupione grunty, więc obwodnica powinna biec starym traktem przez stary Dobrzec. Wariant trzeci to projekt prezydenta Kalisza. Mój osobisty pogląd pokrywa się z wariantem pierwszym, ewentualnie drugim – powiedział podczas tej samej sesji. Opinia T. Ławniczaka jest tu o tyle ważna, że jest on członkiem sejmowej Komisji Infrastruktury i ma realny wpływ na decyzje podejmowane na szczeblu państwowym. GDDKiA w Poznaniu przychyla się ku wariantowi trzeciemu. Wypracowane przez siebie stanowisko przekazać ma teraz do Generalnej Dyrekcji w Warszawie celem podjęcia decyzji ostatecznej. Jak się jednak nieoficjalnie dowiadujemy, ostatnio pojawiła się propozycja opracowania wariantu dodatkowego - 3b. Wydłużyłoby to całą procedurę o lata, na czym ucierpiałby nie tylko Kalisz, ale też cały rejon kalisko-ostrowsko-pleszewski.
Alina Cieślak, rzecznik prasowy poznańskiej GDDKiA uspokaja, że warianty są trzy i żaden dodatkowy nie wchodzi w grę, a o ostatecznej decyzji dowiemy się nieprędko, bo będzie ona zależała m.in. od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska

Robert Kordes
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2329
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 12 cze 2019, o 15:30

jasiek20 pisze:
12 cze 2019, o 14:08
Podczas dyskusji razem z parlamentarzystami opowiedzieliśmy się jednogłośnie za trzecim wariantem nowego przebiegu drogi krajowej nr 25, czyli poza granicami administracyjnymi Kalisza. Za tą koncepcją opowiadają się także sami mieszkańcy.
Łżą. Za wariantami 1 i 2 opowiedziało się w sumie więcej ankietowanych niż za wariantem trzecim. Rzekoma większość za obwodnicą z dala od miasta, pozbawieniem nas dwujezdniowego połączenia z Ostrowem (jednocześnie wyjazdu na Wrocław) i uwaleniem terenów inwestycyjnych to skutek sztucznego rozbicia wariantu przez obrzeża miasta na dwa warianty, które prawidłowo powinny być traktowane jako podwarianty. Nie wiem dlaczego tak się trzymają tego katastrofalnego rozwiązania. Jechał na tym Sapiński i się przejechał.
Opozycję mamy w Ostrowie i Gołuchowie
Przeciwnikiem takiego rozwiązania jest ostrowski poseł PiS Tomasz Ławniczak.(...) Opinia T. Ławniczaka jest tu o tyle ważna, że jest on członkiem sejmowej Komisji Infrastruktury i ma realny wpływ na decyzje podejmowane na szczeblu państwowym. GDDKiA w Poznaniu przychyla się ku wariantowi trzeciemu.
Można by pomyśleć, że tylko ostrowski poseł dba o interesy Kalisza, ale znając realia, to pewnie chodzi mu o odwleczenie sprawy na święty nigdy.

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 613
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: faust » 12 cze 2019, o 18:34

Ktoś kto mówi, że wariant 1 czy 2 jest najlepszy dla Kalisza, nie zna realiów ani tych mikro, ani tych makro.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2329
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 12 cze 2019, o 19:03

Najlepszy wariant dla Kalisza to przebieg według pierwotnych założeń obwodnicy Skalmierzyc z podniesieniem kaliskiego odcinka do klasy S. I o to należało się starać.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1910
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 12 cze 2019, o 20:13

faust pisze:
12 cze 2019, o 18:34
Ktoś kto mówi, że wariant 1 czy 2 jest najlepszy dla Kalisza, nie zna realiów ani tych mikro, ani tych makro.
To przedstaw te realia. Argumenty przemawiające za wariantem 1 i 2 przedstawiałem wielokrotnie. Jeżeli się z nimi nie zgadzasz, to proszę odnieś się do nich i przekonaj mnie, że wariant 3 jest korzystniejszy. Osoby, które opowiadają się za wariantem nr3 nie potrafią uzasadnić dlaczego ten wariant jest lepszy.
P.S
Różnice między wariantami 1 i2 są na tyle niewielkie, że praktycznie wybieraliśmy pomiędzy dwoma wariantami. Jedynka i dwójka nie są idealne, ale trójka jest nie do przyjęcia!

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1910
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 12 cze 2019, o 20:48

kaliszanin2 pisze:
12 cze 2019, o 19:03
Najlepszy wariant dla Kalisza to przebieg według pierwotnych założeń obwodnicy Skalmierzyc z podniesieniem kaliskiego odcinka do klasy S. I o to należało się starać.
Jeżeli inwestorem byłaby Generalna to niekoniecznie klasy S. Jest to możliwe, ponieważ droga została wpisana (jako jedna z czterech "prawie esek") do programu budowy dróg ekspresowych i autostrad. Eski muszą spełniać szereg parametrów, m. in. ograniczona ilość węzłów, promienie łuków. Chociaż w terenach zurbanizowanych stosuje się wyjątki i zwiększa ilość węzłów. Dla nas najkorzystniejszy byłby wariant, który zapewniałby także wykorzystywanie obwodnicy w ruchu lokalnym, aglomeracyjnym, odciążając tym sposobem ulice Kalisza. Wariant 3 służył będzie tylko dalekiemu tranzytowi i nic poza tym. Powodem nie jest odległość od miasta, ale niefortunne usytuowanie węzłów, które wynika z przebiegu...

Zwróć uwagę na odstępy między trzema węzłami kaliskiego odcinka. W przypadku wariantów 1 i 2 są to 3,5 km odcinki, tak jak to stosuje się w granicach lub sąsiedztwie dużych oraz średnich miast lub zespołu miast.
Natomiast w wariancie trzecim, odstępy wynoszą aż 7 i 9 km! To jest marginalizowanie Kalisza i aglomeracji. Tak duże odległości wynikają z kulawego przebiegu wariantu 3. Przypominam, że drogi klasy S (w naszym przypadku ma to być GP, czyli taka prawie "eska") łączy się z drogami klasy G (wyjątkowo Z).

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4007
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Vocatont » 14 cze 2019, o 10:07

Ten nowy blok na Wojciechowskiego chyba budują jako punkt widokowy na obwodnice :)
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5152
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 14 cze 2019, o 10:10

W kolejnym budżecie miasta taki zapis:
„Budowa odcinka DK nr 25 od węzła drogowego w rejonie Al. Wojska
Polskiego do ul. Poznańskiej w Kaliszu (WPF)” o kwotę 1.380.760 zł,

Jest to już kolejna kwota, z kolejnego budżetu na tę inwestycję. Czyli jednak? Czy to kolejne zabezpieczenie środków po prostu?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: satori » 14 cze 2019, o 21:09

jasiek20 pisze:
14 cze 2019, o 10:10
kwotę 1.380.760 zł,
1,3 mln zł to na dokumentację samą może starczyć. Na budowę to ponad 100 baniek bedzie potrzeba. Co roku drożej.
"W Kaliszu tereny zajęte pod użytkowanie rolnicze stanowią połowę powierzchni miasta. (strategia rozwoju str 63)"
Majków 110ha pól "nie mieścimy się,..., potrzebujemy terenów"
Miało być miasto a będzie w 60% rola (wieś)

ODPOWIEDZ