Strona 40 z 68

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 25 wrz 2019, o 17:35
autor: kaliszanin2
Karygodne, żeby nie powiedzieć skandaliczne, że władze miasta nigdy nie starały się serio o podniesienie kaliskiego odcinka tej drogi (w wariancie 1 lub 2) do kategorii S, co jest zwykłą praktyką w przypadku obwodnic dużych miast. W zależności od wariantu to tylko 7-8 km.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 26 wrz 2019, o 11:32
autor: dybek
sector-ostrow pisze:
24 wrz 2019, o 21:08
Pytanie jakie są to koszty, których miasto wielkości Kalisza nie może przeskoczyć, że trzeba budować tą drogę poza miastem? Co ciekawe obecny prezydent miasta stwierdził, że i tak trzeba będzie pobudować w przyszłości fragment obwodnicy Castorama-Poznańska (jeżeli przejdzie wariant 3 tzw. żółty) i ciekawe czy wtedy nie będzie to gigantyczny problemem dla budżetu miasta...?
Czytałem, że w 2017/2018 w skali kraju średni miesięczny koszt utrzymania drogi krajowej to ok 60 tys złotych. W przypadku S-ki i autostrad to nawet 200-300 tyś złotych. Tylko dotyczyło to GDDKiA.
Koszt dla miasto zapewne jest na podobnym poziomie.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 26 wrz 2019, o 12:06
autor: milo
Średni miesięczny czy roczny?
Dotyczy kilometra?

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 26 wrz 2019, o 12:31
autor: satori
dybek pisze:
26 wrz 2019, o 11:32
Koszt dla miasto zapewne jest na podobnym poziomie.
GDDKiA działa efektywniej bo ma więcej kilometrów do utrzymania przez co lepiej wykorzystuje swój sprzęt i ludzi. S-ki są szersze, gdzie ich sprzętem wystarczą dwa czy 3 przejazdy, sprzętem jakim dysponuje miasto może być potrzebne 4-5 przejazdy... częste nawracanie i dojazdy do zjazdów za granicami miasta itd...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 26 wrz 2019, o 13:16
autor: dybek
milo pisze:
26 wrz 2019, o 12:06
Średni miesięczny czy roczny?
Dotyczy kilometra?
Miesięczny koszt utrzymania 1km.

Satori - GDDKiA czesto zleca kompleksowe utrzymanie dróg zewnętrznym firmom w formule utrzymaj standard.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 28 wrz 2019, o 18:36
autor: Maciek62800
Zostając w temacie ekspresówek:
https://swidnica.naszemiasto.pl/bedzie- ... c1-7353131
I tym samym Kalisz został największym miastem w Polsce, które nie będzie miało bezpośredniego dostępu do drogi ekspresowej lub autostrady...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 28 wrz 2019, o 20:54
autor: milo
Następny jest Nowy Sącz, na razie znacznie mniejszy bo tylko 84 tyś mieszk.
A co do dostępu, to S11 jest zaledwie 14 km od granic miasta...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 28 wrz 2019, o 22:03
autor: jp
milo pisze:
28 wrz 2019, o 20:54
A co do dostępu, to S11 jest zaledwie 14 km od granic miasta...
W prostej linii do granicy Kalisza jest nawet mniej, zaledwie 11 km.
Idąc tokiem rozumowania zwolenników budowy obwodnicy z daleka od miasta, S11 spełnia kryteria obwodnicy Kalisza... :wink:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 28 wrz 2019, o 22:47
autor: milo
W pełni zgadzam się z tym tokiem rozumowania.
11 km od drogi expresowej i 45 km od autostrady to są właściwe odległości, zwłaszcza że miasto dynamicznie się rozwija i musi mieć przestrzeń do zabudowy.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 29 wrz 2019, o 12:12
autor: jp
Odnośnie kosztów utrzymywania przez Kalisz odcinka obwodnicy w granicach miasta w przypadku wyboru wariantu 1.

Kwota potrzebna na wybudowanie odcinka drogi od węzła przy Castoramie do ul. Poznańskiej, który pozostanie dla miasta ciężarem i problemem także po wybudowaniu obwodnicy w wariancie 3, zapewniłaby utrzymanie odcinka obwodnicy w granicach miasta przez dziesiątki lat... To tak w ostateczności, w przypadku niemożności podniesienia kategorii drogi do S.

Wariant 1 wymaga jednak doprecyzowania. W przypadku wyboru pierwszego wariantu, chcąc uczynić go w pełni użytecznym, należałoby domagać się:
1. Rozbudowy węzła przy Castoramie, ale w pełnej wersji, wg pierwotnych założeń GDDKiA, a nie karykaturalnej poprzez rondo na łącznicy. Przypomnę, że wg GDDKiA tereny inwestycyjne miały być połączone z al. WP (czwarty wlot skrzyżowania przy Castoramie) poprzez dodatkowy wiadukt nad obwodnicą, docelowo dwujezdniowy. Istniejąca część węzła typu trąbka miała pozostać w niezmienionym kształcie.
2. Budowy węzła zamiast tylko wiaduktu z planowaną drogą zbiorczą na wysokości dobrzeckiego cmentarza. Mam na myśli drogę równoległą do ul. Dobrzeckiej będącą przedłużeniem niedawno wybudowanego odcinka łączącego Wyszyńskiego z Dobrzecką. Taka droga od lat istnieje w SUiKZP Miasta Kalisza, a więc jest to koncepcja zgodna z planowaną strukturą przestrzenną. Uważam, że pomiędzy węzłem z ul. Poznańską a węzłem „Castorama” powinien powstać dodatkowy węzeł wpinający bezpośrednio do obwodnicy i drogi stanowiącej kręgosłup aglomeracji, największe kaliskie osiedle mieszkaniowe.
3. Przy projektowaniu węzła z ul.Poznańską uwzględnienia możliwość rozbudowy ul. Poznańskiej do dwóch jezdni.

Na razie to tyle. Co do dalszego przebiegu DK25 w kier. północnym, rozwiązania uzależniam od przebiegu obwodnicy DK 12, gdyż nadal nic konkretnego nie wiadomo. Nie wiadomo nawet czy „12” miałaby przechodzić od północy czy południa miasta…

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 29 wrz 2019, o 14:48
autor: Vocatont
Również kiedyś pisałem o stworzeniu dodatkowych węzłów
Dobrzec
Obrazek
Oraz Majków
Obrazek

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 2 paź 2019, o 14:46
autor: nayem
Zbliżają się wybory, co za tym idzie festiwal obietnic trwa w najlepsze :D
Dziś wyciągnąłem z kosza na ulotki reklamówkę Koalicji Obywatelskiej i widzę, że dorysowali sobie co nieco do mapki planów budowy dróg GDDKiA.
Ale, co niestety niepokojące w kontekście wątku w którym piszemy tutaj, obejście Kalisza jest w najbardziej oddalonym wariancie :evil:
Obrazek
hosting obrazow

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 2 paź 2019, o 15:32
autor: sector-ostrow
Bardzo podoba mi się przebieg S12 :)

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 2 paź 2019, o 16:14
autor: Vocatont
sector-ostrow pisze:
2 paź 2019, o 15:32
Bardzo podoba mi się przebieg S12 :)
No w końcu to obietnica wyborcza kandydata z Ostrowa Wielkopolskiego :)
Ale pomijając ten fakt niewątpliwie taki przebieg jest lepszy

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 2 paź 2019, o 18:32
autor: jp
Tak, najlepiej wszystkie drogi puścić przez Ostrów ;-)
Rysowanie kresek po mapie to fajna zabawa, ale planowanie przebiegu dróg to nie jest taka prosta sprawa. Zmieniając przebieg drogi trzeba uwzględnić wiele czynników. Kalisz to spore miasto i drogi krajowe przechodzące przez miasto to także drogi do i z Kalisza, a nie tylko przypadkiem "po drodze" przechodzące przez Kalisz. O tym także należy pamiętać. Trudno odnosić się do jakichkolwiek pomysłów na podstawie jakiejś mało czytelnej mapki.
Dlatego nie zamierzam długo się rozwodzić, zwrócę tylko uwagę na jedną rzecz. Łączenie 12tki z 11tką dużo poniżej miejscowości Sobótka jest dość kontrowersyjne. Taki przebieg "12" nie załatwia obwodnic Kościelnej Wsi, Gołuchowa i Pleszewa w ciągu drogi z Kalisza do Poznania. Nowa "12" staje się w tym momencie zupełnie inną drogą, drogą do Krotoszyna, Leszna...
Nie twierdzę, że pomysł jest do bani, ale wymaga wielu analiz. "Nowa 12tka" powinna mieć taki przebieg, który przede wszystkim pozwoliłby wyeliminować tranzyt z Kalisza, ale także był przydatny dla mieszkańców Kalisza, Ostrowa, Pleszewa...

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 3 paź 2019, o 20:53
autor: jp
sector-ostrow pisze:
2 paź 2019, o 15:32
Bardzo podoba mi się przebieg S12 :)
Pomysł jest ciekawy. Miejmy nadzieję, że rozwojowy…
Sector, co się z Tobą działo? ;)

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 3 paź 2019, o 21:08
autor: sector-ostrow
Popsuła mi się klawiatura :lol:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 3 paź 2019, o 22:04
autor: rym-ek
Takiej odpowiedzi się spodziewałem.

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 3 paź 2019, o 22:41
autor: kaliszanin2
Kaliszowi potrzebna jest zarówno południowa jak i północna obwodnica. Brak którejś pozostawia wiele przykrych kłopotów. Obwodnica północna jest potrzebna do wyprowadzenia z miasta tranzytu Sieradz/Zduńska Wola - Poznań, a południowa tranzytu Ostrów - Łódż. Poza tym przedłużenie północnej obwodnicy do Sobótki powinno zapewnić proste i szybkie połączenie Kalisza z S11, a przeprowadzenie południowej przez węzeł Castorama załatwiłoby sprawę dwujezdniowego połączenia z Ostrowem, dałoby także ponad połowę dwujezdniowej trasy Kalisz-Wrocław (pozostałby do modernizacji odcinek Strugi-Zawada, ok. 55 km, z tego 5 km przyszłej S11).

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

: 9 paź 2019, o 22:39
autor: Vocatont
Co prawda kompletnie nie w temacie ponieważ temat dotyczy S10
Ale w artykule istnieje plan GDDKI, budowy dróg w w Wielkopolsce.
Widać na nim że krajowa 25 jest w oddalonym wariancie od miasta
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 64219.html