Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4860
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jasiek20 » 7 paź 2017, o 16:51

Anto pisze:
7 paź 2017, o 16:26
milo pisze:
7 paź 2017, o 15:35
Otwarcie tej drogi, poza rozbudowanym wiaduktem, musi nastąpić do początku października 2018 r
Wymóg finansowania jak rozumiem?
Wymóg taki żeby nie być nazwany " leniwym nieudacznikiem". Wtedy są wybory.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4860
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jasiek20 » 10 paź 2017, o 10:49

Dzisiaj na Komisji Rewitalizacji Rady Miejskiej Kalisza, w porządku obrad jest taki punkt: " Propozycja nowego projektu układu drogowego na ul. Nowy Świat, na całym jej przebiegu".
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jp » 10 paź 2017, o 13:36

jasiek20 pisze:
10 paź 2017, o 10:49
Dzisiaj na Komisji Rewitalizacji Rady Miejskiej Kalisza, w porządku obrad jest taki punkt: " Propozycja nowego projektu układu drogowego na ul. Nowy Świat, na całym jej przebiegu".
Chodzi zapewne o protest dotyczący nierealizowania przyjętych standardów rowerowych. Chodzi m.in. o to, że ruch rowerowy poprowadzono ciągiem pieszo-rowerowym utworzonym w miejscu chodników (np. po stronie PWSZ) Powodem takiego rozwiązania jest faworyzowanie na tej ulicy ruchu samochodowego poprzez zachowanie ilości pasów ruchu. Czteropasowy Nowy Świat faktycznie wydaje się przeskalowany i czyni ten odcinek mniej przyjaznym dla pieszych i rowerzystów. Wydaje mi się, że ruch nawet w godzinach szczytu nie jest tam na tyle duży, aby wymagał zachowania czterech pasów. To są jednak tylko moje spostrzeżenia i nie zostały poparte żadnymi badaniami. Być może się mylę i zmniejszenie przepustowości spowoduje korki, nie wiem.

A teraz taka ogólna konkluzja, niekoniecznie dotycząca Nowego Światu. Rower nie zastąpi samochodu. Potrzebna jest sprawna komunikacja zbiorowa. Sieć ścieżek rowerowych może być tylko uzupełnieniem. Transport zbiorowy jest traktowany jak usługa socjalna dla emerytów, a powinien być konkurencyjną ofertą dla posiadaczy samochodów. Autobus stojący w korku nie zachęca do korzystania z usług KLA. Potrzebne są usprawnienia typu: buspasy, sygnalizacje dające pierwszeństwo na skrzyżowaniach itp. Zmniejszanie przepustowości dróg bez zapewnienia sprawnego transportu zbiorowego, który byłby faktyczną konkurencją dla indywidualnego, nie zmniejszy ilości osobówek na ulicach Kalisza.

barnaba42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 10 paź 2017, o 15:08

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: barnaba42 » 10 paź 2017, o 15:15

czasami sobie przeczysz np. na NŚ za mały ruch ale chcesz buspas, na buspasy i spec. sygnalizację to Kalisz trochę za malutki, nie zwężajmy szerokich ulic ale poszerzajmy wąskie, w centrum są za duże odległości między przystankami np. bankowa i dopiero Kilińskiego - tu po drodze powinny być dwa przystanki może na żądanie itd.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jp » 10 paź 2017, o 15:44

Barnaba42, czytaj proszę ze zrozumieniem. O buspasach pisałem w szerszym kontekście. Kalisz faktycznie trochę mały, ale może warto myśleć nad rozwiązaniami, które będą sprzyjały rozwojowi ? :)
viewtopic.php?f=36&t=2908

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3471
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: <Przemek> » 11 paź 2017, o 18:20

Swoja droga, skad sie wzielo to, ze Nowy Swiat jest ulica 4-pasmowa, podczas gdy rzeczywiscie ewentualne pozbawienie jezdni dwoch pasow nie wplyneloby prawdopodobnie na jej przepustowosc? Nie wiem czy to wynika z tego, ze u nas (ogolnie w Polsce) jak sie projektuje drogi to czesto robi sie to w nieprzemyslany sposob, czy moze moze mialo to jakis glebszy sens? Ja go nie widze, bo tak naprawde wiekszosc ciagu drogi wojewodzkiej pezebiega po drodze 2-pasmowej (nie liczac kawalka Czestochowskiej). Inny podobny przyklad to Majkowska czyli kaliska autostrada prosto w pole :)

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2787
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Pawel » 11 paź 2017, o 19:22

Było miejsce to wybudowano cztery pasy ;) Harcerska jest 4 pasmowa to jej kontynuacja w kierunku Częstochowskiej również taka pozostała z wąskim gardłem pomiędzy Rogatką a Legionów.Obecnie jak wiemy problem "wąskiego gardła" został rozwiązany chociaż pierwotnie z tego co pamiętam druga nitka NŚ miała iść za obecnym hotelem Calisia.

Nie wiem czy zwężanie jej do dwóch pasów to dobry pomysł.

barnaba42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 10 paź 2017, o 15:08

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: barnaba42 » 11 paź 2017, o 20:02

zwężanie to uwstecznianie, szczęście że ktoś panu G. wybił z głowy zwężenie wrocławskiej i łódzkiej i prawdopodobnie (będzie wiadomo po remoncie) także częstochowskiej! byli tacy co narzekali, że pezydent P. robi z Kalisza Wieluń a widzę, że takie działania mają zwolenników!

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3471
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: <Przemek> » 11 paź 2017, o 20:46

Pawel pisze:
11 paź 2017, o 19:22
Było miejsce to wybudowano cztery pasy ;) Harcerska jest 4 pasmowa to jej kontynuacja w kierunku Częstochowskiej również taka pozostała z wąskim gardłem pomiędzy Rogatką a Legionów.Obecnie jak wiemy problem "wąskiego gardła" został rozwiązany chociaż pierwotnie z tego co pamiętam druga nitka NŚ miała iść za obecnym hotelem Calisia.

Nie wiem czy zwężanie jej do dwóch pasów to dobry pomysł.
Zapomnialem o tym, ze przeciez Harcerska tez jest 4-pasmowa :) A z tym puszczeniem drogi za hotelem Calisia to nie slyszalem. Bylo by to z pewnoscia ciekawe rozwiazanie :)

Tak w ogole to podoba mi sie to stwierdzenie, ze skoro bylo miejsce na 4 pasy to tak wybudowali, zwlaszcza w kontekscie tego jak w ostatnich latach u nas drogi powstawaly. Na Stanczukowskiego zmiescilyby sie i trzy pasy w jedna strone, a jednak z nieznanych blizeh powodow zadowolono sie tylko po jednym pasie w obu kierunkach. Ze starym odcinkiem Bursztynowki bylo to samo :) Ale to takie tylko luzne przemyslenia :)

Co do samej idei zwezania drog to rowniez nie jestem jej zwolennikiem, tylko ze kazdy przypadek trzeba rozpatrywac osobno. W przypadku NŚ mam ambiwalentny stosunek, mozna przypuszczac, ze zwezenie nie spowodowaloby wiekszych problemow, choc slusznie prawi jp, ze wczesniej nalezaloby dokladnie zbadac jaki bylby rzeczywisty wplyw takiego posuniecia.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1867
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jp » 12 paź 2017, o 10:38

<Przemek> pisze:
11 paź 2017, o 18:20
Inny podobny przyklad to Majkowska czyli kaliska autostrada prosto w pole :)
O nie, nie! Majkowska jest bardzo ważną drogą, a jej ważność :) może tylko wzrastać. Sprzyjać temu będzie rozwój Tyńca, Chmielnika, terenów pomiędzy Stanczukowskiego a Kościelną Wsią. Majkowska jest przecież drogą główną i częścią śródmiejskiej ramy komunikacyjnej. Były kiedyś plany puszczenia śródmiejskiej ramy i tym sposobem spięcia TB z TS poprzez ul. Wyspiańskiego (stąd tak szeroki korytarz miedzy domkami). Połączenie poprzez Wyspiańskiego nadal jest możliwe, ale nawet wtedy Majkowska pozostanie drogą główną. Tak przynajmniej wynika ze Studium.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4860
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jasiek20 » 12 paź 2017, o 10:45

Majkowska jest perspektywiczną ulicą w kwestii stworzenia kaliskiego Nowego Miasta, na Piskorzewiu. Takich atrakcyjnych terenów położonych rzut beretem od centrum nie mamy. Po cichu liczę na budowę kompleksu Wistilu i zajęcie się terenami po runotexie. Może być pięknie. Może...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2149
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: kaliszanin2 » 12 paź 2017, o 16:16

Zwężenie Majkowskiej spowodowałoby gigantyczne korki i wielkie zamieszanie na skrzyżowaniach z AWP i Piłsudskiego. Tamtędy idzie spory ruch, w tym, niestety, także TIR-ów.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3471
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: <Przemek> » 12 paź 2017, o 23:09

Widzę Panowie, że tą Majkowską podniosłem wam nieźle ciśnienie :) Ale spokojnie, z tą autostradą to pisałem raczej żartobliwie. Życzyłbym sobie aby w przyszłości ta droga rzeczywiście stanowiła "drogę do rozwoju" Nowego Miasta, o którym pisał jasiek. Raczej po prostu zawsze mnie śmieszyło, że droga dojazdowa do "obwonicy" jest 4-pasmowa podczaa gdy sama "obwodnica" jest tylko 2-pasmowa :) No ale koniec już off-topickowania :)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3724
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Vocatont » 13 paź 2017, o 08:37

Gdyby rozbudować skrzyżowanie Nowy Świat z Rzemieślniczą to naprawdę mamy kawał fajnej trasy w standardzie 2x2.
Fakt faktem dziś panuje nieco mniejszy ruch na ul. Nowy Świat od skrz. z Leginów /Ułańska do ronda Ptolemeusza.

Wynika to prawdopodobnie z bardzo dobrze rozbudowanej sieci dróg w tej okolicy.
W Końcu na zachód Kalisza możemy pojechać TB
Na prawobrzeżną część Kalisza również TB
Do centrum Kalisz Częstochowską.
Sam ruch tranzytowy za sprawą DW450 również jest kierowany przez TB swoją drogą dziwie się że przez tyle lat nikt nie zmienił przebiegu DW450 chociaż by przez TB do Łódzkiej kto wie może dziś byśmy tutaj rozmawiali o dobudowie 2 jezdnie :)

Co prawda teraz pewnie bredzę głupoty ale przecież niegdyś wielka Warszawa liczyła się z Kaliszem jak wiemy z kart historii planowano przez nasze miasto wiele autostrad a nawet węzeł kolejowy od zawsze mówiło się tutaj o połączeniu Poznań-Pleszew-Kalisz-Wieluń-Częstochowa.
Być może miasto chciało pokazać że jest gotów na kolejną ważną drogę :wink:

Dziś ten odcinek służy raczej głownie mieszkańcom mieszkający w okół DW450 mam tu na myśli Poznańską,Rogatkę, Nowy Świat
Oczywiście zakładając że chcą się aktualnie przemieścić w konkretną lokalizację Kalisza.

Nie należy negować tej drogi osobiście się cieszę że był takie władze w Kaliszu które myślały tak perspektywicznie że po tylu latach nadal powstaje stwierdzenie że droga posiada zbyt wiele pasów jak na jej ruch :lol:

Weźmy sobie aktualną władze?
Aktualna obwodnica miejsce pod 2 jezdnie jest jednak brak jej w perspektywach nie wspomnę już przebiciu Piłsudskiego do Stawiszyńskiej.
Planowana obwodnica miasta od lat, negowana.
Zamiast tego władza lobbuje oddaloną w chu* daleko drogę od miasta bez perspektywy rozbudowy siatki dróg w mieście.

Na pocieszenie wraz z rozwojem miasta takich osiedlu jak Korczak czy rozbudowy osiedli wzdłuż ul. Częstochowskiej istnieje szansa na zwiększenie ruchu na wspomnianym już odcinku.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeżeli chodzi o Majkowską to jest to bardzo ważna droga jak wiemy przepustowość naszej obwodnicy jest co najmniej zerowa związku z czym ruch ten jest rozkładany na obw. i wp .

Można powiedzieć że Majkowska to ul. przez którą przechodzi DK12 co prawda na mapach DK12 idzie Piłsudskiego jednak jadąc 12 wjeżdżamy na naszą obwodnice na skrzyżowaniu z Majkowską znaki pokazują nam że chcąc jechać DK12 na Łódź bądź wojewódzkimi do Koła czy Grabowa ewentualnie do centrum Kalisza należy własnie skręcić w Majkowską. Nie mine się z prawdą jeżeli powiem że właściwie z obecnie przeprowadzonym tranzytem to Majkowska jest ważniejsza od Piłsudskiego. (na odcinku od Majkowskiej w górę)

Majkowska raczej nie korkuje się z powodów małej ilości w dodatku niezbyt ważnych skrzyżowań jednak prawdopodobnie jest to zasługa właśnie dodatkowej ilości pasów. Majkowska co najwyżej miewa często duże korki na skrzyżowaniu z awp tam czasem korek jest od okolic ul Długosza

Dodatkowym - Majkowskiej jest kiepskie skrzyżowanie z obwodnicą, czyli stosunkowo wysoka dopuszczalna prędkość na Piłsudskiego jest to bodajże 70 dodając duży ruch powoduje to że wiele osób zamiast czekać woli udać się na rondo Żołnierzy Niezłomnych przez Złotą no i w ten sposób ruch rośnie tam a tu jest mały.

Co do autostrady w pole mówiąc szczerze osobiście dziś też mnie to dziwi pytanie co było pierwsze Majkowska w takim standardzie
czy dawne Polo/Portos rozbudowane od Złotej po Wał Bernardyński?

Bo nie chce mi się wierzyć że docelowo ktoś zaprojektował tak drogę?
Gdyby tego zakładu nie było co za tym idzie istniała by możliwość rozbudowania tej drogi dalej prosto byłby to idealny łącznik drogowy centrum z następną siatką obwodnic Kalisza.
Bo na pewno Majkowska jest o wiele bardziej przepustowa niż Poznańska.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4860
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: jasiek20 » 20 paź 2017, o 13:18

Inwestycja jeszcze nie ruszyła, a już wiadomo, że będą opóźnienia i przeciągnie się aż do 2020 roku

"zgodnie z wnioskiem nr WFK.031.1.103.2017 p.o. Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg
i Komunikacji w Kaliszu w przedsięwzięciu pn. Rozbudowa ulic w ciągu drogi wojewódzkiej
nr 450 na odcinku od „Rogatki” do granicy miasta – rozbudowa ul. Nowy Świat, ul.
Częstochowskiej i ul. Rzymskiej wraz z przebudową wiaduktu kolejowego w ciągu ul.
Częstochowskiej wydłuża się okres realizacji do 2020 r., koryguje się łączne nakłady
finansowe do kwoty 6.500.000,00 zł, zwiększa się limit w 2018 r. o kwotę 1.000.000,00 zł,
limit w 2019 r. o kwotę 2.000.000,00 zł, limit w 2020 r. o kwotę 2.500.000,00 zł oraz
urealnia się limit zobowiązań do kwoty 5.692.960,00 zł"
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 188
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Piob » 20 paź 2017, o 16:14

Wystarczy, że zaczęli robić ul. Polną a już cała Częstochowska stoi w korku. Jak zaczną robić samą Częstochowską to czeka nas całkowity paraliż komunikacyjny tej części miasta ...

Awatar użytkownika
damianfarba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1139
Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
Lokalizacja: Majków

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: damianfarba » 24 paź 2017, o 15:59

jasiek20 pisze:
20 paź 2017, o 13:18
Inwestycja jeszcze nie ruszyła, a już wiadomo, że będą opóźnienia i przeciągnie się aż do 2020 roku
poczekamy - inwestycja się nie ruszy to prezydent z ratusza się ruszy na stałe
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?

to czas kupić zegarek i kalendarz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3724
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Vocatont » 6 lis 2017, o 13:35

Rowerzyści chcą zwężenia Nowego Światu i budowy ścieżek
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... -,801.html
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 745
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Jacenty » 6 sty 2018, o 12:23

http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ro ... id,tm.html
Może to lepiej że jednak zaczną w 2019r. niż rozkopane pół miasta przez 3 lata, a to byłoby możliwe.
Dobrze że starają się o dofinansowanie

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 745
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

Post autor: Jacenty » 9 lut 2018, o 23:45

Jednak troche szkoda że nie udało się doprowadzić do dokończenia rozbudowy DK 450 w tym roku. Drogowo w tym roku w mieście to jest mega stagnacja :-( BYLE W PRZYSZŁYM ROKU NOWA WŁADZA NIE PORZUCIŁA TEGO POMYSŁU!
Jest kolejny przetarg, jednak jego daty pokazują że w tym roku start przebudowy nie ma szans.
http://bip.mzdik.kalisz.pl/zamowienia-p ... ta-kalisza

ODPOWIEDZ