Strona 11 z 28

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 18 lip 2018, o 19:03
autor: Jacenty
tomash pisze:
18 lip 2018, o 17:14
tutaj mamy więcej informacji:
https://bip.kalisz.pl/ogloszenia/int/12072018-2.pdf
w skrócie koszt będzie wynosić 70-80 mln zł (chyba związane jest to z infrastrukturą podziemną)
rozpocznie się najwcześniej na jesień 2019 roku i potrwa do połowy 2021 roku.
Tomasz ja czytam rozpoczęcie realizacji rzeczowej "powinno nastąpić w IV kwartale 2019 r. " czytaj, powinno nastąpić do końca przyszłego roku. Czyli w terminologii kaliskiej oznacza to najwcześniej 2020 rok :shock:
Więc raczej przyszły rok też na straty spisany, jeśli chodzi o te inwestycje :idea:
A Pan Gałka zapowiadał, że roboty ruszą wiosną 2019 roku !

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 lip 2018, o 18:57
autor: Jacenty
http://www.zyciekalisza.pl/?str=202&id=216083
Jakoś mocno wątpie w rozpoczęcie robót na jesień 2019 , to już która przekładka...

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 19 wrz 2018, o 14:22
autor: jasiek20
Przebudowa ulic z przeszkodami

Planowana przebudowa ciągu ulic Nowy Świat-Częstochowska-Rzymska (droga wojewódzka nr 450) będzie nas kosztowała więcej niż zakładaliśmy. Prawdopodobnie potrwa też dłużej

Jest to inwestycja, dla której od początku zakładano dofinansowanie unijnymi pieniędzmi z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Jak jednak niedawno zauważył radny Radosław Kołaciński, nastąpiło znaczne opóźnienie – w stosunku do pierwotnego terminu - złożenia przez Kalisz wniosku o dofinansowanie. Znacznie wzrosły też przewidywane koszty całej inwestycji – do wysokości 70-80 mln zł. Miasto ma przy tym możliwość wnioskowania o dofinansowane w kwocie maksymalnej 6 mln 650 tys. euro. Przy obecnym kursie euro stanowi to zaledwie ok. 36% kosztów inwestycji. – Powstaje pytanie, czy ta inwestycja w ramach obecnej formuły jest możliwa i zasadna do realizacji przez Miasto, skoro wkład własny to ok. 51 mln 400 tys. zł? – pyta radny. Zdaniem wiceprezydenta Tomasza Rogozińskiego (fot.) nie występuje zagrożenie zawarcia umowy o dofinansowanie.


życie kalisza

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 30 wrz 2018, o 14:19
autor: Jacenty
jasiek20 pisze:
19 wrz 2018, o 14:22
Przebudowa ulic z przeszkodami

Planowana przebudowa ciągu ulic Nowy Świat-Częstochowska-Rzymska (droga wojewódzka nr 450) będzie nas kosztowała więcej niż zakładaliśmy. Prawdopodobnie potrwa też dłużej

Jest to inwestycja, dla której od początku zakładano dofinansowanie unijnymi pieniędzmi z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Jak jednak niedawno zauważył radny Radosław Kołaciński, nastąpiło znaczne opóźnienie – w stosunku do pierwotnego terminu - złożenia przez Kalisz wniosku o dofinansowanie. Znacznie wzrosły też przewidywane koszty całej inwestycji – do wysokości 70-80 mln zł. Miasto ma przy tym możliwość wnioskowania o dofinansowane w kwocie maksymalnej 6 mln 650 tys. euro. Przy obecnym kursie euro stanowi to zaledwie ok. 36% kosztów inwestycji. – Powstaje pytanie, czy ta inwestycja w ramach obecnej formuły jest możliwa i zasadna do realizacji przez Miasto, skoro wkład własny to ok. 51 mln 400 tys. zł? – pyta radny. Zdaniem wiceprezydenta Tomasza Rogozińskiego (fot.) nie występuje zagrożenie zawarcia umowy o dofinansowanie.


życie kalisza
Mam przeczucie że wykombinują coś by tego w przyszłym roku nie robić. W tym roku z tego co pamiętam nie zdążyli z dokumentacją środowiskową. Pytanie co teraz? A to w końcu odcinek z największym obciążeniem ruchu w mieście!
Gdzieś było, że ostatnia szansa na złożenie wniosku o dofinansowanie unijne, mija w połowie 2019. Czyli teraz albo nigdy. Sam jestem ciekaw co z tego wyniknie
:shock:

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 30 wrz 2018, o 19:51
autor: Pawel
Nic.Inwestycja nie zostanie zrealizowana jak wiele innych w tym mieście.Lepiej przeznaczyć te pieniądze na domknięcie Trasy Bursztynowej.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 30 wrz 2018, o 22:13
autor: milo
Na domknięcie TB też nie ma funduszy.
Jedynie wyrzucono pieniądze w błoto czy raczej w papierologię...

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 1 paź 2018, o 17:31
autor: jp
Na domknięcie TB nie ma funduszy, na remonty i przebudowę dróg też nie ma, jest za to na bezpłatną komunikację miejską, 20 do 30 mln rocznie! bo tyle mniej więcej potrzeba, żeby KLA funkcjonowało tak, jak dotychczas...

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 1 paź 2018, o 17:55
autor: Pawel
Hmm gdzieś czytałem, że obecnie do KLA dopłacamy 14 mln. a żeby komunikacja była darmowa należałoby zwiększyć dotację do 18 mln.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 1 paź 2018, o 18:44
autor: milo
Ale jak komunikacja miejska będzie bezpłatna to nie trzeba będzie wydawać na remonty i budowę nowych dróg ;-)
Wydaje mi się, że dodatkowe 4 mln to będzie za mało. Niestety żaden z kandydatów nie przedstawił poza hasłami wyliczeń dotyczących tej "darmowości".

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 2 paź 2018, o 10:29
autor: thorinek
milo pisze:
1 paź 2018, o 18:44
Ale jak komunikacja miejska będzie bezpłatna to nie trzeba będzie wydawać na remonty i budowę nowych dróg ;-)
Wydaje mi się, że dodatkowe 4 mln to będzie za mało. Niestety żaden z kandydatów nie przedstawił poza hasłami wyliczeń dotyczących tej "darmowości".
Darmowa komunikacja to jeden z najgorszych pomysłów tej kampanii (jeszcze gorszym jest postulat p. Maja w sprawie prac domowych - ani ma to sens, ani nie ma na to żadnego wpływu - aż szkoda bo mógł On być powiewem świeżości wśród kandydatów, a kompromituje się niewiedzą i debilnym populizmem).
Potencjalne konsekwencje darmowej komunikacji:
1. zamieni autobusy w noclegownie,
2. doprowadzi do całkowitego zapchania autobusów (jak ktoś twierdzi inaczej to proponuję znieść opłaty za parkowanie w centrum a potem poszukać tam wolnego miejsca parkingowego)
4. nie będzie można racjonalnie planować zapotrzebowania na transport (stracimy informacje o rzeczywistym obciążeniu linii - obecnie na podstawie skasowanych biletów),
3. zwiększy koszty komunikacji - KLA nie będzie miało najmniejszego powodu by racjonalizować koszty skoro za całość przewozów będzie płaciło Miasto, KLA będzie dążyć do zwiększenia pustych, a przez to tańszych dla nich przejazdów.

Znacznie lepszym rozwiązaniem jest dotowanie okresowych biletów (np. koszt miesięcznego 25 zł / miesiąc dla uczących się i 50 zł / miesiąc dla pracujących ). Pomoże to tym co muszą lub chcą korzystać regularnie z KLA (dojazd do szkoły, pracy), a dla incydentalnych korzystających cena jednorazowego biletu nie ma większego znaczenia.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 2 paź 2018, o 17:39
autor: jp
Pawel pisze:
1 paź 2018, o 17:55
Hmm gdzieś czytałem, że obecnie do KLA dopłacamy 14 mln. a żeby komunikacja była darmowa należałoby zwiększyć dotację do 18 mln.
To by oznaczało, że wpływy z biletów stanowią zaledwie 20 % kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Nie wierzę, po prostu nie wierzę. A faktycznie dotacja jest jeszcze większa, ponieważ w tych 14 mln nie ma kosztów zakupu nowych autobusów!

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 2 paź 2018, o 21:42
autor: Jacenty
Pytanie czy faktycznie mają te przebudowie w planach na przyszły rok, czy znów coś wyskoczy.
W tym roku niby też była zapisana w budżecie i nic. Tak samo było w 2017 roku.
Jak można nie wykorzystać takiej dotacji i rozłożyć inwestycje np na 3 lata???

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 7 gru 2018, o 11:13
autor: jasiek20
W budżecie miasta na 2019 r. zapisano na to zadanie 2 mln zł.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 7 gru 2018, o 17:10
autor: Pawel
Skończy się jak remont Dobrzeckiej czy Św.Michała.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 9 sty 2019, o 10:52
autor: dybek
https://www.calisia.pl/articles/kiedy-r ... azy-wyzsze

Koszt to ok 90 mln zł, miasto ma zaplanowane ok 40 mln zł.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 9 sty 2019, o 18:41
autor: Jacenty
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... ,1270.html
To chyba najbardziej przesuwany remont w mieście. O ile byłby to 2020r, to jeszcze OK, ale patrząc na jego koszt myślę, że i to nie jest pewne...
Jeszcze takie durne wytłumaczenie, wzrosły koszty budowy o 50% ponad? Ale jak przepadnie dofinansowanie nie ruszą tego jeszcze długo!

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 sty 2019, o 10:25
autor: jasiek20
90 mln?
Przypomnę, że koszt budowy odcinka drogi Castorama- Poznańska z dwoma obiektami mostowymi miał wynosić 100-110 mln.
Tu mówimy tylko o remoncie istniejących już ulic.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 10 sty 2019, o 12:40
autor: Cristof
jasiek20 pisze:
10 sty 2019, o 10:25
90 mln?
Przypomnę, że koszt budowy odcinka drogi Castorama- Poznańska z dwoma obiektami mostowymi miał wynosić 100-110 mln.
Tu mówimy tylko o remoncie istniejących już ulic.
Odcinek obwodnicy miał tyle kosztować kilka lat temu. A czy były to koszty rzeczywiste? Dziś pewnie kosztowało by dwa razy drożej, patrząc na koszty inwestycji drogowych w Polsce. Po drugie nieraz remont okazuje się droższy od wybudowania czegoś od nowa. Trzeba usuwać kolizje z różnymi instalacjami nie zawsze naniesionymi poprawnie na planach i zapewnić do tego ciągłość ruchu.
Inwestycja potrzebna ale czy w takiej rozbudowanej i kosztownej formie. Ul. Nowy Świat jest w miarę dobrym stanie, jej modernizacja niewiele poprawi warunki ruchu. Podobnie na skrzyżowaniu z Legionów nie tworzą się jakieś gigantyczne korki, owszem rondo by się przydało ale tyle lat się mówi i nic nie robi. Najpilniej przebudowy wymaga odcinek od Budowlanych do Elektrycznej. Zrobienie lewoskrętów i rondo na budowlanych to powinien być priorytet. Na tym odcinku panuje największy ruch i tworzą się korki. Po co przebudowywać nie tak dawno powstałe rondo turbinowe . Chyba po to by zrobić prywaciarzowi dogodny dojazd do giełdy. Przebudowa wiaduktu jest potrzebna ale czy nie lepiej najpierw rozwiązać problem przejazdu przez tory na Księżnej Jolanty. Tu powstają korki, że wszystko się blokuje aż po WSK.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 13 lut 2019, o 12:38
autor: Cristof
Cristof pisze:
10 sty 2019, o 12:40
jasiek20 pisze:
10 sty 2019, o 10:25
90 mln?
Przypomnę, że koszt budowy odcinka drogi Castorama- Poznańska z dwoma obiektami mostowymi miał wynosić 100-110 mln.
Tu mówimy tylko o remoncie istniejących już ulic.
Odcinek obwodnicy miał tyle kosztować kilka lat temu. A czy były to koszty rzeczywiste? Dziś pewnie kosztowało by dwa razy drożej, patrząc na koszty inwestycji drogowych w Polsce. Po drugie nieraz remont okazuje się droższy od wybudowania czegoś od nowa. Trzeba usuwać kolizje z różnymi instalacjami nie zawsze naniesionymi poprawnie na planach i zapewnić do tego ciągłość ruchu.
Inwestycja potrzebna ale czy w takiej rozbudowanej i kosztownej formie. Ul. Nowy Świat jest w miarę dobrym stanie, jej modernizacja niewiele poprawi warunki ruchu. Podobnie na skrzyżowaniu z Legionów nie tworzą się jakieś gigantyczne korki, owszem rondo by się przydało ale tyle lat się mówi i nic nie robi. Najpilniej przebudowy wymaga odcinek od Budowlanych do Elektrycznej. Zrobienie lewoskrętów i rondo na budowlanych to powinien być priorytet. Na tym odcinku panuje największy ruch i tworzą się korki. Po co przebudowywać nie tak dawno powstałe rondo turbinowe . Chyba po to by zrobić prywaciarzowi dogodny dojazd do giełdy. Przebudowa wiaduktu jest potrzebna ale czy nie lepiej najpierw rozwiązać problem przejazdu przez tory na Księżnej Jolanty. Tu powstają korki, że wszystko się blokuje aż po WSK.
Częstochowska wyjdzie taniej
Przebudowa ciągu ulic Nowy Świat - Częstochowska - Rzymska miała być w tym roku sztandarowym zadaniem drogowym w Kaliszu. Jednak jak się okazuje, zakres tej inwestycji będzie mniejszy, a termin jej realizacji został wydłużony. Zmieniają się też zasady finansowania.
– Zadanie na pewno będzie kontynuowane. Jest gotowy projekt, czekamy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRiD) od wojewody, osobna procedura w tej sprawie trwa w Ministerstwie Infrastruktury – zapewnia Krzysztof Gałka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Jak dodaje, pewne jest to, że na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 450 (jej fragmentem jest wspomniany ciąg ulic) Kalisz otrzyma 27,5 mln zł z kasy Województwa. Pozostałą część będzie musiał pokryć sam. I właśnie w tym tkwi główny problem. – Ceny poszły mocno w górę i nowe szacunki sięgnęły 100 mln za całość. Gdy planowaliśmy tę inwestycję, nie mieliśmy wiedzy, że tak będzie. Teraz więc potrzebne jest zmniejszenie zakresu zadania i skrócenie odcinka do przebudowy – przyznaje K. Gałka.
http://www.zyciekalisza.pl/?str=186&id=218562

Jak widać moje przewidywania się sprawdziły i inwestycja zostanie okrojona. Oby w ramach oszczędności i braku środków na wykup gruntów nie zwężono do jednej jezdni ulicy Częstochowskiej pod WSK. Jak któryś z geniuszy naszego drogownictwa wcześniej planował. Megalomania w stosunku do tej inwestycji pana Gałki nie wypaliła. Bo chyba za koncepcje i zakres projektu on i jego ludzie z zarządu dróg odpowiadają. Za bardzo uwierzył propagandzie że inflacja w Polsce jest niska.

Re: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450

: 13 lut 2019, o 17:43
autor: Pawel
Wyleci przebudowa wiaduktu i koszty znacznie spadną.