Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym

Czyli to, co jest budowane aktualnie w Kaliszu.
marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 9 lip 2019, o 14:33

Znając zapał z poprzednich lat to władzy będzie na rękę, bo teraz jest na kogo winę przerzucić... Chociaż do grudnia daleko, ale dopóki nie ma DŚU to o terminach ciężko rozmawiać.

Kondzior1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 19:59

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: Kondzior1984 » 11 lip 2019, o 09:03

Przecież sami kaliszanie chcieli być po Poznaniem, naprawdę ktoś jest tak naiwny że myślał że będziemy traktowani jak inne miasta? Skoro w województwie Kaliskim ostrów był traktowany lepiej niż Kalisz to nie znaczy że inni są tak naiwni.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 12 sie 2019, o 09:01

"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: K-man » 12 sie 2019, o 09:48

A czy to nie wygodna wymówka. Przez tyle lat tego nie zrobiono, a podatek obniżono dopiero teraz.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 12 sie 2019, o 10:18

K-man pisze:
12 sie 2019, o 09:48
A czy to nie wygodna wymówka. Przez tyle lat tego nie zrobiono, a podatek obniżono dopiero teraz.
Oczywiście, że tak.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 12 sie 2019, o 14:19

Wymówka może i poręczna, ale dziura w kasie jak najbardziej prawdziwa, nie tylko niedołęgi dostaną po głowie. Skoro rząd uszczupla PIT, to powinien to zrekompensować wyższym udziałem samorządu w tym podatku, a nie bawić się: patrzcie jaki dobry wujek jestem, nie to co te kiepskie samorządy, które tak sobie z niczym nie radzą, że najlepiej oddać je pod rozkazy centralnego tatusia. No zupełnie jak ta muszka, co to jak się jej oberwie skrzydełko, to gorzej lata, jak drugie, to już tylko chodzi, a po amputacji wszystkich nóżek ani nie lata, ani nie chodzi. Jeśli chodzi o PiS, to jego faktyczny (nie deklarowany) pogląd na samorząd terytorialny jest arcyszkodliwy - prą do ubezwłasnowolnienia go, upupienia i podporządkowania centralnemu tatusiowi, w całkowitej sprzeczności z rzekomym przywiązaniem do zasady pomocniczości, za to w zgodzie z głośno wypowiedzianą kiedyś opinią prezesa: "samorząd to źródło korupcji".

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 6 wrz 2019, o 08:48

marekchelsea pisze:
9 lip 2019, o 14:13

Kolejny termin załatwienia sprawy to 3.09.2019.
Nowy termin: 3.10.2019

http://bip.poznan.rdos.gov.pl/files/obw ... .PC.28.pdf

nayem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 21 cze 2018, o 11:13

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: nayem » 6 wrz 2019, o 22:05

kaliszanin2 pisze:
12 sie 2019, o 14:19
Wymówka może i poręczna, ale dziura w kasie jak najbardziej prawdziwa, nie tylko niedołęgi dostaną po głowie. Skoro rząd uszczupla PIT, to powinien to zrekompensować wyższym udziałem samorządu w tym podatku, a nie bawić się: patrzcie jaki dobry wujek jestem, nie to co te kiepskie samorządy, które tak sobie z niczym nie radzą, że najlepiej oddać je pod rozkazy centralnego tatusia. No zupełnie jak ta muszka, co to jak się jej oberwie skrzydełko, to gorzej lata, jak drugie, to już tylko chodzi, a po amputacji wszystkich nóżek ani nie lata, ani nie chodzi. Jeśli chodzi o PiS, to jego faktyczny (nie deklarowany) pogląd na samorząd terytorialny jest arcyszkodliwy - prą do ubezwłasnowolnienia go, upupienia i podporządkowania centralnemu tatusiowi, w całkowitej sprzeczności z rzekomym przywiązaniem do zasady pomocniczości, za to w zgodzie z głośno wypowiedzianą kiedyś opinią prezesa: "samorząd to źródło korupcji".
Uprawiasz trochę demagogię.
Rząd, obniżając PIT, nie zabiera samorządom pieniędzy, a jedynie zmniejsza wzrost wpływów z tego podatku na przestrzeni ostatnich lat.
Samorządom i tak wzrosły dochody w ostatnich latach z PITu, z uszczelnienia podatków, większego zatrudnienia itp, a co za tym idzie...wzrostu wpływów z PIT.
Za to wszystkim pracującym zostanie w portfelu trochę więcej pieniędzy, to źle?

Co do opinii o samorządach będących siedliskami korupcji, ja się w pełni akurat z tym zgadzam. Nie mam pojęcia z czego to wynika, z zaszłości historycznych, mentalności Polaków po PRLu, złej konstrukcji samorządów czy mechanizmów kontroli nad nimi, czy czegoś innego - ale w przynajmniej 90% miast w Polsce, samorząd to bagno kolesi. Miejskie spółki traktowane jak folwarki dla znajomych, większość posad z nadania lojalnego kacyka i zmiana po wygranej konkurenta w wyborach.
Co oczywiście nie świadczy o tym, że centralizacja jest dobra, bo nie jest.
Tak jak napisałem, nie wiem z czego to wynika.

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: marekchelsea » 3 paź 2019, o 10:16

Mamy nareszcie decyzję środowiskową :)
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z dnia 25 września 2019 r., znak WOO-II.420.101.2018.PC.30,
w sprawie podania do publicznej wiadomości informacji o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa połączenia ul. Szerokiej z ul. Łódzką - odcinek od ul. Łódzkiej do ul. Żwirki i Wigury w Kaliszu"
http://bip.poznan.rdos.gov.pl/files/obw ... .PC.30.pdf

Decyzja została wydana 24.09.2019.

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: Piob » 5 paź 2019, o 12:03

No to już teraz nie mają wymówek w postaci braku decyzji środowiskowych lub jak w przypadku DW450 decyzji wojewody do realizacji inwestycji.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3622
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 5 paź 2019, o 13:07

Ostateczną wymówką jest brak kasy. Ryzyko tylko takie, że elektorat może uznać ten brak za skutek nieudolności waaadzuni i dać kopa w następnych wyborach.

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: Piob » 6 paź 2019, o 17:56

To, że kasy braknie to jest pewne. Miasto nie udźwignie jednocześnie finansowania DW450 i Trasy Bursztynowej. A już od tego miesiąca wpływy z podatku PIT mniejsze dzięki hojnemu Jarkowi z PiSu.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 17 paź 2019, o 12:23

Tę inwestycję można spokojnie przenieść do tych niezrealizowanych.

" zgodnie z wnioskiem nr WFK.031.1.105.2019 p.o. Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg
i Komunikacji w Kaliszu w przedsięwzięciu pn. Połączenie dróg krajowych na odcinku od ul.
Godebskiego do ul. Łódzkiej zmniejsza się łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań o
kwotę 12.400.000 zł, limit 2020 o kwotę 10.400.000 zł i limit 2021 o kwotę 2.000.000 zł.
Powyższej zmiany dokonuje się w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na
realizację przedsięwzięcia pn. Rozbudowa ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 450 na odcinku
od „Rogatki” do granic miasta – rozbudowa ul. Nowy Świat, ul. Częstochowskiej i ul.
Rzymskiej wraz z przebudową wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Częstochowskiej."
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: milo » 17 paź 2019, o 12:50

jasiek20 pisze:
17 paź 2019, o 12:23
Tę inwestycję można spokojnie przenieść do tych niezrealizowanych.
Do niezrealizowanych lądują tematy po 20 latach, ten ma zaledwie lat 14 :lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 15 gru 2019, o 09:15

Przedłużenie Trasy Bursztynowej to inwestycja wyczekiwana od lat. Czy w końcu uda się ją fizycznie rozpocząć? Pierwszy etap robót, od ul. Łódzkiej do ul. Żwirki i Wigury planowany jest na nadchodzący rok. Koszt nowego odcinka Trasy to około 27 milionów zł.
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... IGA1Ja8Ul0

Widzę że odcinek ma być 2 jezdniowy w takim razie kiedy przewiduje się rozbudowę odcinka od Łodzkiej do Częstochowskiej ten odcinek codziennie w godzinach szczytu stoi w korku.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

dybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 527
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 11:23
Lokalizacja: Czaszki/Kaliniec

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: dybek » 15 gru 2019, o 11:30

Od Łódzkiej do Warszawskiej projektowany odcinek jest 2-jezdniowy ze względu na tranzyt.
Na reszcie Trasy Bursztynowej tranzyt jest ograniczony.

Być może jak nie będzie świateł i będzie rondo to w godzinach szczytu korki będą mniejsze.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 15 gru 2019, o 11:36

Jak te 2 jezdnie chcą zrobić na ul. Moniuszki?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: Piob » 15 gru 2019, o 11:46

Vocatont pisze:
15 gru 2019, o 09:15
Przedłużenie Trasy Bursztynowej to inwestycja wyczekiwana od lat. Czy w końcu uda się ją fizycznie rozpocząć? Pierwszy etap robót, od ul. Łódzkiej do ul. Żwirki i Wigury planowany jest na nadchodzący rok. Koszt nowego odcinka Trasy to około 27 milionów zł.
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... IGA1Ja8Ul0

Widzę że odcinek ma być 2 jezdniowy w takim razie kiedy przewiduje się rozbudowę odcinka od Łodzkiej do Częstochowskiej ten odcinek codziennie w godzinach szczytu stoi w korku.
Wąskim gardłem są światła na skrzyżowaniu z ul. Łódzką i od budowy ronda w tym miejscu powinni zacząć inwestycję.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: jp » 15 gru 2019, o 17:44

Vocatont pisze:
15 gru 2019, o 11:36
Jak te 2 jezdnie chcą zrobić na ul. Moniuszki?
W podobny sposób jak na odcinku od Kresowej do Polnej. Korytarz ma podobną szerokość. Teren prawdopodobnie należy do miasta. Na przeszkodzie stoją 2 domy, wybudowane jeszcze przed wojną. Do wyznaczenia korytarza przyjęto północno wschodnią linię zabudowy ul. Moniuszki. Pozwolenia na budowę domów po drugiej stronie ulicy wydawano już z uwzględnieniem korytarza drogowego, który stanowi niedokończony śródmiejski ring. Główne trasy obwodowe śródmieścia zdefiniowano i zatwierdzono w latach 30 XX wieku. Przebieg ten obowiązuje do dziś, ponieważ zgodnie z racjonalną zasadą kontynuacji był uwzględniany w każdym następnym planie.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8993
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 17 gru 2019, o 11:40

– W ramach tego zadania, w kolejnych etapach chcielibyśmy pobudować rondo na Warszawskiej i Sikorskiego, rozbudować Sikorskiego na całym odcinku do Stawiszyńskiej do dwóch jezdni oraz połączyć Al. gen. Sikorskiego z ulicą Szeroką a w trzecim etapie planowane jest połączenie z Moniuszki.
https://zyciekalisza.pl/artykul/od-lodz ... 885232.amp

Czy my tego doczekamy? 😂
g13k

ODPOWIEDZ