Strona 14 z 35

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 17 mar 2018, o 16:19
autor: jasiek20
Przecież na Moniuszki nic nie trzeba będzie upychać. Połowa działek po prawej stronie (patrząc od Warszawskiej) jest przeznaczona na tę trasę. Dlatego tam domy stoją tak daleko od ulicy. No z trzema wyjątkami.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 26 mar 2018, o 18:22
autor: ANewDay
Wiem, że droga ma biec przez Moniuszki (i dobrze), ale w sumie nie prościej byloby zrobić to jak na rysunku poniżej?

https://ibb.co/cXryH7


Wtedy tylko jeden dom przy Warszawskiej musiałby by być zburzony + kolejny przy skrzyżowaniu. Tam po prostu wydaje się więcej miejsca i jakoś prostsza budowa.

Ale wracając do "obecnego" projektu mniej więcej wiadomo jak droga ma przebiegać od Majkowa, dalej Moniuszki ok. Od trasy bursztynowej też wiadomo, pójdzie prosto, bo jest miejsce. A w którym miejscu na ten moment miałaby się łączyć Moniuszki z TB?

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 27 mar 2018, o 14:02
autor: kaliszanin2
ANewDay pisze:
26 mar 2018, o 18:22
A w którym miejscu na ten moment miałaby się łączyć Moniuszki z TB?
Tak, jak narysowałeś, tylko koniec od strony Warszawskiej wchodzi w Moniuszki w miejscu, gdzie Moniuszki graniczy z polem.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 27 mar 2018, o 14:06
autor: jasiek20
Moniuszki wpada w Sikorskiego, dokładnie tak jak ma przebiegać TB. Jaki jest sens, żeby ten odcinek wpadał w Warszawską i potem dopiero w Sikorskiego? To taka sama głupota jak to, że TB przy Dworcu nie łącz się z Podmiejską tylko kończy się na Górnośląskiej,

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 27 mar 2018, o 17:02
autor: Pawel
Ja wiem czy głupota ?Z perspektywy czasu obecne rozwiązanie okazało się być bardziej optymalne.Wg starego rozwiązania miałbyś w jednym miejscu wyjazd z galerii,dworca PKS i potoki samochodów z TB.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 27 mar 2018, o 20:35
autor: <Przemek>
Pawel pisze:
27 mar 2018, o 17:02
Ja wiem czy głupota ?Z perspektywy czasu obecne rozwiązanie okazało się być bardziej optymalne.Wg starego rozwiązania miałbyś w jednym miejscu wyjazd z galerii,dworca PKS i potoki samochodów z TB.
Gdyby TB wpadała w Podmiejską to prawdopodobnie galeria by tam nie powstała, no chyba, że byłaby mniej rozległa a zdecydowanir wyższa, z uwagi na brak wystarczającego miejsca.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 27 mar 2018, o 21:48
autor: ANewDay
hmmm może wtedy galeria byłaby w miejscu obecnego połączenia TB i Górnośląskiej.. kto wie... to akurat już mało ważne, ważne co będzie dalej...

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 27 mar 2018, o 23:09
autor: Pawel
W miejscu obecnego połączenia miałbyś nadal Dworcową.Galeria też by się zmieściła bo planowana TB miała iść terenem pomiędzy dworcami a dokładnie pomiędzy "betonowym" murkiem a ówczesnym płotem PKS.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 28 mar 2018, o 08:43
autor: Cristof
<Przemek> pisze:
27 mar 2018, o 20:35
Pawel pisze:
27 mar 2018, o 17:02
Ja wiem czy głupota ?Z perspektywy czasu obecne rozwiązanie okazało się być bardziej optymalne.Wg starego rozwiązania miałbyś w jednym miejscu wyjazd z galerii,dworca PKS i potoki samochodów z TB.
Gdyby TB wpadała w Podmiejską to prawdopodobnie galeria by tam nie powstała, no chyba, że byłaby mniej rozległa a zdecydowanir wyższa, z uwagi na brak wystarczającego miejsca.
TB powinna być poprowadzona do Podmiejskiej. Obecny wylot w Górnośląską a zwłaszcza skret w lewo jest spieprzony bo wykonany praktycznie pod kątem prostym. Dodatkowo drugi pas do skrętu w lewo jest za krótki. Projektował to jakiś matoł bez wyobraźni i uwzględnienia ruchu ciężkich pojazdów. To jest najwęższe gardło na tym skrzyżowaniu. Cóż że są dwa pasy jak ciągnik siodłowy czy samochód z przyczepą blokuje w chwili skrętu praktycznie drugi. Żeby skręcić musi się naddać a osobówki zatrzymują się by nie zostać przytarte. Przez takie spowolnienia jest mała przepustowość na tym kierunku. W godzinach szczytu korek jest jeszcze przed światłami na Dworcowej. Powinno się przebudować to skrzyżowanie póki jest miejsce .
Co do posadowienia galerii to można było ją nieco przesunąć do Dworcowej na tereny zaniedbanych terenów zielonych. Wycięto tyle drzew brzy budowie że te kilka więcej nie robiło by różnicy. Przy podmiejskiej było by nawet miejsce na sporawe rondo.
Co do potoków samochodów z galerii można wtedy było zaprojektować wyjazdy do Dworcowej.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 28 mar 2018, o 09:22
autor: jasiek20
Cristof- zgadzam się w 100%. Obecne rozwiązanie w ogóle nie jest praktyczne i wiążę się z konsekwencjami o których napisałeś. Dlatego dobrze, że w przypadku TBIII wlot w Sikorskiego będzie z Moniuszki, a nie jakoś sztucznie przesunięty dalej, w Warszawską.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 28 mar 2018, o 17:21
autor: Pawel
Cristof pisze:
28 mar 2018, o 08:43
<Przemek> pisze:
27 mar 2018, o 20:35
Pawel pisze:
27 mar 2018, o 17:02
Ja wiem czy głupota ?Z perspektywy czasu obecne rozwiązanie okazało się być bardziej optymalne.Wg starego rozwiązania miałbyś w jednym miejscu wyjazd z galerii,dworca PKS i potoki samochodów z TB.
Gdyby TB wpadała w Podmiejską to prawdopodobnie galeria by tam nie powstała, no chyba, że byłaby mniej rozległa a zdecydowanir wyższa, z uwagi na brak wystarczającego miejsca.
TB powinna być poprowadzona do Podmiejskiej. Obecny wylot w Górnośląską a zwłaszcza skret w lewo jest spieprzony bo wykonany praktycznie pod kątem prostym. Dodatkowo drugi pas do skrętu w lewo jest za krótki. Projektował to jakiś matoł bez wyobraźni i uwzględnienia ruchu ciężkich pojazdów. To jest najwęższe gardło na tym skrzyżowaniu. Cóż że są dwa pasy jak ciągnik siodłowy czy samochód z przyczepą blokuje w chwili skrętu praktycznie drugi. Żeby skręcić musi się naddać a osobówki zatrzymują się by nie zostać przytarte. Przez takie spowolnienia jest mała przepustowość na tym kierunku. W godzinach szczytu korek jest jeszcze przed światłami na Dworcowej. Powinno się przebudować to skrzyżowanie póki jest miejsce .
Co do posadowienia galerii to można było ją nieco przesunąć do Dworcowej na tereny zaniedbanych terenów zielonych. Wycięto tyle drzew brzy budowie że te kilka więcej nie robiło by różnicy. Przy podmiejskiej było by nawet miejsce na sporawe rondo.
Co do potoków samochodów z galerii można wtedy było zaprojektować wyjazdy do Dworcowej.
Podstawowy fakt jest taki, że galeria powstała na terenie PKS a park nie należał do PKS-u więc nie bardzo było ją można przesunąć.
Dwujezdnówka bezpośrednio przed dworcem PKP to też by było średnie rozwiązanie.Na korki składa się kilka czynników:błędy w projekcie,kierowcy niestosujący się do oznakowań i źle działająca sygnalizacja świetlna.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 4 kwie 2018, o 20:49
autor: Cristof
Czy wystarczy pieniędzy na inwestycje?
...Za to w tym roku rozpocznie się budowa pierwszego odcinka połączenia ul. Łódzkiej z ul. Godebskiego, czyli odcinek od Szlaku Bursztynowego do ul. Żwirki i Wigury. Cała inwestycja zaplanowana jest na lata 2018-2019 – powiedział K. Gałka.

Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=192&id=213557
Trzymamy za słowo.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 5 kwie 2018, o 05:59
autor: satori
Ma ktoś mapkę tego połączenia? Godebskiego Łódzka?

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 5 kwie 2018, o 13:09
autor: kaliszanin2
satori pisze:
5 kwie 2018, o 05:59
Ma ktoś mapkę tego połączenia? Godebskiego Łódzka?
To ulica od Łódzkiej przez Pszenną - Żwirki i Wigury - Moniuszki do Warszawskiej (ten odcinek ma być właśnie budowany), następnie przez Sikorskiego do Skarszewskiej (istnieje jedna jezdnia), dalej nieistniejącą (nie wiadomo, kiedy miałaby powstać) i nienazwaną ulicą do Szerokiej, a stamtąd istniejącą jedną jezdnią Włókniarzy do Ronda Świrskiego. I to właściwie byłby koniec, ale jak się dopisze do tego kawałek Stawiszyńskiej (istniejącej od ho, ho, ho jakiego czasu) od Świrskiego do Godebskiego, to będzie, że zrealizowało się jeszcze bardziej gigantyczną inwestycję. Prawdę mówiąc dałoby się pociągnąć od Ronda Świrskiego jeszcze jeden naprawdę nowy kawałek łącząc ślepy zjazd z ronda z Wyspiańskiego łącząc je przez tę ulicę, jak to od zawsze planowano, z Piłsudskiego, ale w tym celu trzeba by wywłaszczyć kilkudziesięciometrowy pas gruntu i narazić się mieszkańcom sprowadzając przed ich domy, niesłychane po prostu, ruch uliczny. Kiedyś, co prawda, spodziewali się tego z powodu planów, z tą świadomością się osiedlali, ale to już przecież wiek mija, od kiedy zasiedzieli swoją wioseczkę, od kiedy okolica ta nabrała całkiem swojskiego, rustykalnego charakteru. Tam, panie, raczej kurki, krówkę, a nie jakieś komunikacyjne brewerie! I kto by się miał odważyć? Przecież to, panie dzieju, zgroza, to gorzej niż narazić się panu Józkowi na niedoszłej trasie DK-25, może nawet gorzej niż pomyśleć o wyprowadzeniu straganów z Nowego Rynku. Przerażające, jak się pomyśli, że można by o tym pomyśleć!!!

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 15 maja 2018, o 17:16
autor: jasiek20
Prawie połowa roku,a o inwestycji ani widu ani słychu....

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 15 maja 2018, o 19:20
autor: Jacenty
jasiek20 pisze:
15 maja 2018, o 17:16
Prawie połowa roku,a o inwestycji ani widu ani słychu....
Myślę, że przed wyborami władza nie zaryzykuje tej inwestycji, to nie jest czas na to, bo ma ona za dużo przeciwników, wśród tamtejszych mieszkańców! A widać było, że jak trzeba, to potrafią się oni przeciwstawić !! To specyficzna inwestycja, na której mogli by na tym więcej stracić niż zyskać.
Lepiej tego nie ruszać teraz. Taki strzał w kolano przed wyborami

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 16 maja 2018, o 22:23
autor: andrzej
Jaka specyficzna inwestycja , trochę więcej odwagi , każdy co tam mieszka wiedział ze w przyszłości jest tu planowana droga bo takie drogi planuje się kilka lub kilkanaście lat wcześniej bo miasta się rozwijają, obecny prezydent Kalisza zapisze się jako jeden z najgorszych, cechy prezydenta to: nieudacznictwo , zawiść jeśli ktoś ma inne zdanie, brak odwagi, a kreatywności już nie wspomnę .
Daje się pieniądze na budowę komendy policji , na remont dróg lub budowę nowych nie ma paranoja , komendę powinno budować ministerstwo,

Jak dobrze ze wybory są za parę miesięcy, dość nieudacznictwa

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 17 maja 2018, o 11:08
autor: thorinek
andrzej pisze:
16 maja 2018, o 22:23
Jaka specyficzna inwestycja , trochę więcej odwagi , każdy co tam mieszka wiedział ze w przyszłości jest tu planowana droga bo takie drogi planuje się kilka lub kilkanaście lat wcześniej .....
Identyczny przypadek jak przy trasie przedłużenia Castorama - Poznańska. Wiadomo od lat jak będzie szł trasa a nikt nie ma jaj wyburzyć jednego budynku postawionego na planowanej trasie.

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 12 cze 2018, o 09:04
autor: jasiek20
Tyle szumu, tyle zapowiedzi i lipa. Trasa nie będzie realizowana w tym roku.

"Dzień dobry.


Aktualnie trwają prace projektowe. Przewiduję, że zakończą się do końca tego roku.
W przyszłym roku ogłaszalibyśmy przetarg na rozpoczęcie I etapu.


Z poważaniem

Tomasz Ludwiczak
Dyrektor"

Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową

: 12 cze 2018, o 16:08
autor: Pawel
Przecież to było pewne.Gdyby mieli projekt i środki to by o tym trąbili na lewo i prawo.To zapewne tez wina Gałki :D