Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 27 wrz 2008, o 21:18

Ja jestem z tobą,brak tego przystanku będzie oznaczać pewnego rodzaju upośledzenie naszego miasta.Co ma Ostrów takiego czego brakuje Kaliszowi???Nie mówmy tutaj o całej infrastrukturze kolejowej bo to inny temat.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 27 wrz 2008, o 21:25

Kalisz ma o połowę więcej mieszkańców i większy potencjał. Infrastruktura kolejowa nie ma tu znaczenia, bo wszystko będzie robione od podstaw. W Łodzi zdecydowali, że przystanek ma być w Kaliszu i tego się trzymajmy, tylko prezydent też musi tego chcieć.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 27 wrz 2008, o 23:40

To jest polityk, a jak wiadomo politycy najbardziej się liczą z opinią publiczną.Jeśli kaliszanie, mam tu na myśli jak największą grupę ludzi, zaczną jasno i głośno naciskać prezydenta, aby walczył o przystanek chyba nie będzie miał wyjścia.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 27 wrz 2008, o 23:47

Kolejny artykuł tym razem na www.kalisz.pl w którym mowa głównie o Ostrowie WLKP. LINK Porażka. Zdjęcie oddaje charakter prezydenta Ostrowa. Podstępem chce nam wydrzeć KDP.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 27 wrz 2008, o 23:52

PKP - Kalisz i Ostrów walczą o stację „Igreka”
dziś
Kalisz i Ostrów walczą o to, żeby polskie TGV zatrzymywało się na terenie ich aglomeracji. Tymczasem projekty zakładają, że szybka kolej pojedzie nie tylko z Warszawy do Wrocławia i Poznania, ale w przyszłości do Berlina i Pragi.

Rząd chce budować w Polsce kolej dużych prędkości, czyli pociągi jadące z prędkością nawet 300 kilometrów na godzinę. Na razie nie jest jeszcze znany dokładny przebieg trasy. Poznamy go w pierwszej połowie 2011 roku, kiedy PKP PLK opracuje studium wykonalności. Przetarg na jego przygotowanie zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Jego zwycięzca będzie miał 27 miesięcy na przygotowanie projektu. Lokalizacja „Igreka” musi uwzględniać chronione obszary sieci Natura 2000. Dlatego dziś nie wiadomo, czy linia z Warszawy przez Łódż do Poznania i Wrocławia będzie się rozgałęziać w okolicach Sieradza, czy aglomeracji kaliskoostrowskiej.

Lobbing samorządów z południowej Wielkopolski już się rozpoczął. Prezydenci obu miast robią wszystko, aby jeden z przystanków szybkiej kolei znalazł się w naszym województwie. – Szybkie połączenie naszych miast z innymi dużymi aglomeracjami to dla nas ogromna korzyść. Ale zabiegamy także o wykorzystanie potencjału ostrowskiego węzła kolejowego – mówi Radosław Torzyński, prezydent Ostrowa. Na zlecenie obu miast przygotowane zostało opracowanie w Centrum Naukowo Technicznym Kolejnictwa, które zawiera kilka wariantów przebiegu trasy kolei. Nie ma większych technicznych przeszkód, żeby Kalisz i Ostrów mogły skorzystać z polskiego TGV. – Zlecając przygotowanie tego dokumentu chcieliśmy się przekonać, czy pod względem technicznym jest możliwe poprowadzenia linii między Ostrowem i Kaliszem – mówi Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza. – Szybka kolej będzie szansą rozwoju całej aglomeracji. Jeżeli nie mamy autostrady, powinniśmy mieć kolej dużych prędkości.

Głos Wielkopolski

Ciekawe co z tego wyjdzie :?:
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 28 wrz 2008, o 10:52

Jeszcze w 2001 roku Kalisz miał stosunkowo dobrą sieć połączeń kolejowych z ważniejszymi
ośrodkami w Polsce: z Warszawą (7 połączeń), z Łodzią (13), z Poznaniem (5), z Wrocławiem
(6). Przez Kalisz przebiega linia kolejowa nr 14 Kalisz-Tuplice o znaczeniu międzynarodowym.
Miasto posiadało bezpośrednie połączenie z Dreznem oraz z Pragą. W ostatnich latach
połączenia te w znacznym stopniu zostały ograniczone. Jednak obecnie sytuacja się
nieznacznie poprawiła i można wskazać między innymi połączenia: z Warszawą ( 4 połączenia),
z Poznaniem ( 5 połączeń), z Łodzią ( 10 połączeń), z Wrocławiem (4 połączenia).
Ogromna szansą dla rozwoju miasta może być rozważana w NPR na lata 2007-2013 budowa
przez Kalisz szybkiej kolei ze stacją węzłową w Kaliszu lub bliskim sąsiedztwie Kalisza. Budowa
szybkiej kolei zrekompensowałaby w pewnym stopniu niedogodność komunikacyjna wynikającą
z faktu znacznego oddalenia Kalisza od sieci autostrad budowanych i planowanych do budowy
_________________
Gumiś

[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 10:54 ]
Znalazłem to ale daty są trochę inne,nie wiem kiedy ten artykuł byl pisany.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 28 wrz 2008, o 11:06

Gumiś podaj żródło :)
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 28 wrz 2008, o 11:28

Link jest na forum o inwestycji na Braci Niemojowskich.Jak otworzysz link,pierwszy dokument PDF punkt 2.2.4.4.Miłej lektury.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 28 wrz 2008, o 18:24

Przeanalizowałem wariant rozgałęzienia z przystankiem na północy Kalisza i oto co mi wyszło:

1) Bliskość centrum Kalisza. Dworzec znajdował by się zaledwie ok. 2,5 - 3 km w prostej linii od ratusza, czyli samego serca miasta. W podobnej odległosci od ratusza znajduje się obecna stacja.
2) Prawdopodobienstwo szybszego rozwoju Kalisza w kier. stacji. Ma to kolosalne znaczenie dla najwiekszego skarbu Kalisza, jakim jest piekne wielkomiejskie Sródmiescie. Rozwój miasta w kier. stacji KDP zmniejszyłby niekorzystne, asymetryczne połozenie sródmiescia. Wzrosłaby rola sródmiescia jako centrum kulturalno-handlowego, a co się z tym wiaze szansa na rewitalizację i inwestycje.
3) Wariant ten przewiduje budowę łącznicy z węzłem ostrowskim. Dzięki temu rozwiązaniu częśc pociągów zatrzymywała by się równiez w Ostrowie. Tym samym dostęp do KDP w naszym regionie byłby mozliwy poprzez stacje zarówno w Kaliszu jak i Ostrowie. Wydaje mi się, ze jest to korzystniejsze rozwiązanie niz stacja pomiedzy miastami, o co zabiegaja prezydenci Kalisza i Ostrowa.
4) w tym wariancie promien łuków jest podobno najkorzystniejszy. Jest to mocny argument za tym, aby KDP nie omijała naszego regionu ze względu na koniecznośc zwalniania pociągów.
5) Usytuowanie dworca blisko planowanych obwodnic DK 12/25 umozliwiałoby dobrą komunikację z regionem.
6) Aby umożliwić połączenie Ostrowa z Poznaniem KDP, wystarczy wybudować łącznicę podobną do tej planowanej w Antoninie i Ociązu/Skalmierzycach. Uzyskalibysmy wtedy szybkie połączenie Wrocławia z Poznaniem poprzez Ostrów z wykorzystaniem linii duzych prędkości.

Moim skromnym zdaniem taki własnie wariant powinni popierać prezydenci Kalisza i Ostrowa.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2008, o 19:24 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 28 wrz 2008, o 19:21

^^ I dzięki takiemu wariantowi nareszcie Kalisz znaczyłby coś na mapie kolejowej kraju. Ja już sobie szkicuję, jak miałby wyglądać kaliski dworzec, i doszedłem do wniosku, że fajnie by było, gdyba wybudować tam 1 peron dla KKD i poc. OSO i POS. Przy okazji odbudować linię KKD do Russowa.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 28 wrz 2008, o 20:29

Teraz pozostaje nam albo czekać co ustalą prezydenci Kalisza i Ostrowa,albo rozpocząć zbieranie podpisów pod petycją za tym aby dworzec był w Kaliszu,wszystko zależy od nich.A tak na marginesie co się dzieje ze Sectorkiem????
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 28 wrz 2008, o 21:35

Nie wiem co z Sectorkiem. Ostatnio na Skyscrapercity pisał 2 dni temu o Szybkiej Kolei i bez żadnego komentarza! Nie dostał też żadnego briga, ani bana!!

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 28 wrz 2008, o 21:38

Brakuje Mi jego komentarzy.

[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 22:56 ]
Kalisz Północ
Linie przechodzące przez stację
Linia Warszawa Centralna–Wrocław Główny
Linia Kalisz Północ–Poznań Główny

Kalisz Północ, planowana stacja kolejowa w Kaliszu, na projektowanej linii "Y" kolei wysokich prędkości, usytuowana w dzielnicy Majków lub Chmielnik.

W zachodniej głowicy stacji węzłowej znajdowałoby się rozgałęzienie do stacji Wrocław Główny i Poznań Główny[1]. Rozpoczęcie budowy dworca możliwe jest w 2014[2].

[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 22:58 ]
Linia "Y" – planowana linia szybkiej kolei łącząca Warszawę, Łódż, Kalisz, Wrocław oraz Poznań; linia ma współpracować z Centralną Magistralą Kolejową, co umożliwi połączenia do Katowic i Krakowa.

Istnieją dwa[1] warianty przebiegu lini:

* wariant 1: z rozgałęzieniem i dworcem w Kaliszu (Kalisz Północ)
* wariant 2: z rozgałęzieniem w okolicach Zduńskiej Woli

Przeprowadzone studia wykazały celowość budowy linii szybkiej kolei zamiast modernizacji dotychczas istniejących.brak żródła Układ geometryczny nowej lini projektowany jest na prędkość 350 km/h. Czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia wynosiłby 2 h, do Poznania 1,5 h.

Rozpoczęcie budowy linii możliwe jest w 2014 i może kosztować 10 mld euro[2], zakończenie budowy planowane jest na 2020[3].
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 28 wrz 2008, o 23:01

szymkalisz pisze:Nie wiem co z Sectorkiem. Ostatnio na Skyscrapercity pisał 2 dni temu o Szybkiej Kolei i bez żadnego komentarza! Nie dostał też żadnego briga, ani bana!!
Dzieki, ze sie martwicie, ale u mnie wszystko ok :D
Nic nie pisze, bo w temacie KDP napisalem juz wszystko co sadze i nie chce mi sie powtarzac 8)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 28 wrz 2008, o 23:45

Sector nie bądż taki naburmuszony,mimo wszystko fajnie się z tobą pisze. 8) :wink: :wink:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Nieprzeczytany post autor: target » 30 wrz 2008, o 19:41

dzisiaj w pociągu z Łodzi do Kalisza rozdawali ulotki na temat igreka. narysowana mapka była nam dobrze znana i przedstawiała stację w Kaliszu. ogólnie chodziło o poinformowanie pasażerów o możliwości wzięcia udziału w konsultacjach społecznych.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 30 wrz 2008, o 19:52

Kto rozdawał te ulotki???A z drugiej strony to zaczyna się coś dziać,jeżeli można wziąść udział w konsultacjach społecznych.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Nieprzeczytany post autor: target » 30 wrz 2008, o 20:56

pracownik pkp przed odjazdem pociągu zostawiał na wszystkich półkach plik ulotek. termin wyrażenia opinii minął 15 września..

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 1 paź 2008, o 00:43

Target teraz tak patrze na daty i co widze???Dzisiaj tzn;30.09 były rozdawane ulotki a termin wyrażania opini minął 2 tygodnie temu :?: :?: :?:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Nieprzeczytany post autor: target » 1 paź 2008, o 12:43

^^^zgadza się ale np w wawie debata odbędzie się dopiero 2 pażdziernika, czyli już po terminie na wyrażenie opinii

ODPOWIEDZ