Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 30 paź 2008, o 20:59

Patrząc na te mapki dworzec będzie raczej bliżej Kalisza a nie Skalmierzyc bo jedynym logicznym jest umiejscowienie go przed rozwidleniem patrząc od Łodzi.
Druga opcja wymagać bedzie co najmniej dwukrotnego "przecinania" starej linii kolejowej.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 paź 2008, o 21:46

Pawel pisze:Patrząc na te mapki dworzec będzie raczej bliżej Kalisza a nie Skalmierzyc bo jedynym logicznym jest umiejscowienie go przed rozwidleniem patrząc od Łodzi.
Druga opcja wymagać bedzie co najmniej dwukrotnego "przecinania" starej linii kolejowej.
Przedstawie po raz kolejny moj pomysl na dokladny przebieg trasy. Wg niego nie bedzie zadnego przeciecia starej linii, bo bedzie ona biegla razem z nowa pod wiaduktem w Skalmierzycach. Dodatkowo bedzie mozliwosc obslugi obu stacji (w Ostrowie w Kaliszu) dzieki lacznikom. Bedzie tez idealne polaczenie drogowe poniewaz stacja bedzie przy wezle z obwodnica Skalmierzyc. Z Dobrzeca i wielu innych dzielnic Kalisza bedzie mozna na nia szybciej dojechac niz na ew. stacje Kalisz Polnoc.

Jak tylko ruszy ponownie Geoportal to sprobuje naniesc dokladne powiekszenie okolic stacji z mojej propozycji na mape satelitarna.
Licze na konstruktywna dyskusje.

Obrazek

ok, zrobilem na szybko powiekszenia.

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 paź 2008, o 22:20 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.

Lau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 lis 2006, o 04:45
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Lau » 30 paź 2008, o 22:03

W ramach aglomeracji KO powinniśmy współpracować, czyli jeśli zdania są jednomyslne to Kalisz ma racje w pozostałych przypadkach Ostrów. Nie możemy konkurować z Ostrowem zato Ostrów z nami może.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 30 paź 2008, o 22:37

Zgadzam sie na stacjie w Skalmierzycach.
Pod warunkiem, że zostaną włączone do Kalisza.Będzie wilk syty i owca cała.Kalisz będzie miał przystanek na terenie miasta, Ostów bedzie miał bliżej niż gdyby stacja znajdowała się Kalisz Płn.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 paź 2008, o 22:50

Dzieki lacznikom na stacje wKaliszu i Ostrowie PKP mogla by zorganizowac dwa szynobusy, ktore by kursowaly wachadlowo. Byly by one integralna czescia komunikacji KDP w obu miastach (w cenei biletu KDP - oczywiscie mozna by bylo nimi podrozowac wykupujac tylko kurs Kalisz-Ostrow). Czyli widze to tak, ze na obu dworcach sa rozklady jazdy "Szynobusow KDP" i podana godzina ich odjazdu z danej stacji i obok kodzina odjazdu KDP na ktory beda podwozily.

Druga zaleta istnienia lacznikow na stacje w Kaliszu i w Ostrowie bedzie mozliwosc puszczenia pociagow Intercity na trasie Wroclaw - Warszawa przez nasze miasta. Wygladalo by to tak, ze np. we Wroclawiu Intercity wjezdza na linie KDP i jedzie nia az do Antonina, gdzie zjezdza lacznikiem na zwykla linie i zatrzymuje sie na stacji w Ostrowie. Pozniej stara linie jedzie normalnie do Kalisza, a nastepnie lacznikiem wraca na linie KDP i nia kontynuje podroz. Oczywiscie w podobny sposob mogly by jechac wybrane pociagi KDP w relacji Wroclaw - Warszawa, co zreszta bylo sugerowane juz we wczesniejszych koncepcjach PKP.
Musimy sobie tez uswiatomic, ze nie wszystkie pociagi KDP beda sie zatrzymywaly na naszej wspolnej stacji. Nie bedzie to polowa, a mysle, nawet nie 1/4 wszystkich pocuagow. Dlatego tez moj projekt uwzglednia puszczenie bez zatrzymywania pociagow KDP przez stacje w Skalmierzycach wykorzystujac srodkowe tory. W tym czasie moze nastapic mijanka (w tym samym kierunku) z postojem zwyklego pociagu na bocznicach, ktore narysowalem na ostatnim rysunku. Beda tez one wykorzystywane przez szynobusy o ktorych pisalem. Czyli kiedy na stacji w skalmeirzycach bedzie stal KDP, to na obu bocznicach beda staly szynobusy (z Kalisza i Ostrowa), ktore przyjada 5-10 minut wczesniej przywozac pasazerow z obu stacji.
Oczywiscie do tego dochodzi transport samochodowy i liniami autobusowymi.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 30 paź 2008, o 22:57

Stacja powstanie w Kaliszu, a Ostrow juz chce zeby wybudowano u nich tylko nic nie przemawia za tym zeby powstala stacja w Ostrowie , wiadomo jak nie chodzi o wlasne pieniadze to kazdy chce zeby bylo tutaj a nie tam . Kalisz jest wiekszym osrodkim niz Ostrow i na Kalisz przemawia duzo wiecej aspektow niz na Ostrow :wink:
Andrzej

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 31 paź 2008, o 00:06

@Sector nikt Ci nie broni miec własnych wizji nawet dobrze ze je masz.Ja pisałem posta patrząc na zaprezentowane mapy na spotkaniu.

Linie sie będą przecinały bo szybka kolej nie przewiduje skrzyżowań a z Twojej mapy wynikaja co najmniej dwa przed i za Kaliszem.
Trasowanie zostawmy fachowcom.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 31 paź 2008, o 00:18

Pawel pisze:@Sector nikt Ci nie broni miec własnych wizji nawet dobrze ze je masz.Ja pisałem posta patrząc na zaprezentowane mapy na spotkaniu.
Zroc uwage, ze na tej prezentacji sa to tylko bardzo schematycznie narysiwane przebiegi. Chodzi tam tylko o pokazanie, ze rozwidlenie moze byc na polnoc od Kalisza, albo na poludnie. Moje trasowanie uwzglednia drogi, zabudowania, luki...Jest duzo bardziej szczegolowe.
Linie sie będą przecinały bo szybka kolej nie przewiduje skrzyżowań a z Twojej mapy wynikaja co najmniej dwa przed i za Kaliszem. Trasowanie zostawmy fachowcom.
Nie przewiduje skrzyzowan? To popatrz na mapki w Warszawie, Poznaniu, Wroclawiu i Lodzi. Poza tym moj pomysl to tylko jedno skrzyzowanie ze zwyklymi liniami ( a w zasadzie wspolny pzrebieg na odcinku okolo 1km, ktory i tak musial by byc przebudowany na potzreby KDP), ktore zreszta mozna wyeliminowac przez budowe wiaduktu kolejowego i przebudowe tego w Skalmierzycach (poszerzenie). Reszta tosa zjazdy/wiazdy na laczniki, ktore (w przypadku Ostrowa) byly i tak od poczatku planowane.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 31 paź 2008, o 00:30

Wiesz że takie mapki każdy z nas może sobie narysować i nie chcę dosadnie mówić co one są warte.

Ja odniosłem się tylko do oficjalnie zaprezentowanej mapki oczywiście bardzo ogólnej jak wszystko co do tej pory o tej kolei wiadomo.Na szczegóły przyjdzie nam poczekac kilka lat.

Obrazek

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 31 paź 2008, o 13:34

UE nie zgodzi się na przebieg trasy pod Jeziorskiem z jedne przyczyny - obszaru chronionego. Zresztą ekolodzy też na to nie pozwolą. Dlatego jedyną możliwą trasą jest przebieg na północ od Jeziorska, i myślę, że to właśnie ta trasa zostanie zrealizowana.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 31 paź 2008, o 14:54

szymkalisz pisze:UE nie zgodzi się na przebieg trasy pod Jeziorskiem z jedne przyczyny - obszaru chronionego. Zresztą ekolodzy też na to nie pozwolą.
Czyli koniec z szybkimi kolejami, autostradami, drogami ekspresowymi... Tylko balony i sterowce.

Obrazek

ps. a tak na serio, to linia pojdzie ponizej miejscowosci Warta. Nie musi przechdozic przeciez przez zalewowe tereny na poludniu zbiornika. Doskonale znam to miesjce i sam bym nie dopuscil, aby to zniszczyc.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 31 paź 2008, o 15:25

sector-ostrow pisze:
szymkalisz pisze:UE nie zgodzi się na przebieg trasy pod Jeziorskiem z jedne przyczyny - obszaru chronionego. Zresztą ekolodzy też na to nie pozwolą.
Czyli koniec z szybkimi kolejami, autostradami, drogami ekspresowymi... Tylko balony i sterowce.

Obrazek

ps. a tak na serio, to linia pojdzie ponizej miejscowosci Warta. Nie musi przechdozic przeciez przez zalewowe tereny na poludniu zbiornika. Doskonale znam to miesjce i sam bym nie dopuscil, aby to zniszczyc.
http://www.kalisz.pl/zalaczniki/kolejdu ... dkosci.ppt
slajd 8.

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Nieprzeczytany post autor: target » 31 paź 2008, o 15:59

sector, ty i twój prezydent macie przerost ambicji!! kaliskie firmy dokładają się wam do budowy lotniska, samorząd również się w to angażuje a wy chcecie sciągnąć kdp do swojego powiatu. ile tych srok za ogon chcecie złapać??? fajnie byłoby mieć takich podatników, prawda??

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 31 paź 2008, o 17:27

target pisze:sector, ty i twój prezydent macie przerost ambicji!! kaliskie firmy dokładają się wam do budowy lotniska, samorząd również się w to angażuje
Jesli sie chca dokladac (a jeszcze nie dokladaja, bo na razie to nic nie zrobiono) do lotniska to widac, ze maja w tym swoj interes. Tak samo jak ostrowskie firmy i ostrowski samorzad. Bo chyba nie sadzisz, ze kaliski samorzad i firmy robia to z milosci do Ostrowa? Jesli sadzisz inaczej to idz do Urzedu Miasta i przekonaj wladze Kalisza zeby sie z tego wypisaly (zabierajac swoj wklad). Jesli Ci sie to uda to daje Ci 500zl (nie zartuje!). Jak mam wysluchiwac ciagle zalow od ludzi z takim podejsciem jak Ty, to wole aby nie bylo w stowarzyszeniu Kalisza.
a wy chcecie sciągnąć kdp do swojego powiatu. ile tych srok za ogon chcecie złapać??? fajnie byłoby mieć takich podatników, prawda??
Tu nie chodzi o podatki ani o to jaki napis bedzie na stacji, tylko o to, zeby na dworcu KDP byla odpowiednia ilosc pasazerow! Stawiajac stacje za Kaliszem sprawimy, ze z calej ostrowskiej czesci aglomeracji nikt nie bedzie z tej stacji korzystal, bo to bedzie nie ekonomiczne. Jedynie byc moze ktos sie skusi na dojazd jadac do Warszawy. Jesli chodzi o kierunki na Poznan, a zwlaszcza Wroclaw to chyba nie myslisz, ze ktos pojedzie z Ostrowa 30km na stacje KDP w PRZECIWNA STRONE? Np. jesli bym mial jechac na Kalisz Polnoc 30km aby wsiasc do pociagu KDP i jechac do Wroclawia, to w momencie, kiedy KDP bedzie smigal kolo Ostrowa ja juz autem bede za Olesnica. Zreszta do Poznania sytuacja bedzie podobna. Pamietaj, ze kiedy zaczna jezdzic pociagi KDP, to ja z Ostrowa bede mial zarowno do Wroclawia, jak i Poznania droge ekspresowa i dojazd autem np. do Wroclawia zajmie mi grubo ponizej godziny. Te 30km na stacje Kalisz Polnoc przejade w min. 20 minut + czekanie na KDP. Jesli chcesz, aby ta stacja byla tylko dla Kalisza, to juz widze jak bedzie wszystkim wstyd za nasz region kiedy na przyszlych peronach stacji Kalisz Polnoc wiecej roboty bedzie mial gosc z kosiarka do trawy niz konduktor.

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 31 paź 2008, o 18:28

chcąc nie chcąc prawda jest taka że Sector ma rację jeśli chodzi o dojazd do np. Wrocławia. Jak szybka nie byłaby kolej to wolałbym na miejscu przeciętnego Ostrowianina przemęczyć się niecałe 2 h w normalnym PKP niż jechać 20-30 km w stronę przeciwną i wsiadac do KDP które nawet moze i jakimś cudem będzie szybciej na miejscu (tyle że jeszcze nie wiadomo jak wyjdzie to cenowo bo chyba oficjalny cennik KDP nie jest znany)

Nie ukrywam że jako Kaliszanin wolałbym stację KDP w Kaliszu ale patrząc na ogół twierdzę że stacja gdzieś w "połowie" drogi byłaby wyjściem optymalnym dla obu ośrodków. Wiadomo że pojawią się głosy że któreś miasto ma stację dalej a inne bliżej ale Panowie, bądżmy dorośli, tu nie może dojść do sytuacji że będziemy bić się o 5-6 km.

Chciałbym jeszcze tylko dodac jedną rzecz. Wiemy że oba miasta nie przepadają za soba ale to nie jest z kolei powód żeby wieszać psy na koledze z Ostrowa na zasadzie "bo tak". Szanuję to że kolega Sector odwiedza nasze forum pomimo tego że nie jest mieszkańcem Kalisza i o to samo Was proszę.
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 31 paź 2008, o 18:30

Sector twoje teorie są śmieszne. Po pierwsze wątpię w to aby z KDP korzystały masy zwykłych szarych ludzi, bo po prostu ich na to nie będzie stać. Po drugie co to jest w dzisiejszym świecie 30 km ? Jeżeli piszesz, że będziesz miał 2 ekspresówki to na co Ci to KDP, jeśli dużo szybciej możesz dostać się do Poznania i Wrocławia samochodem ? Z mapki którą podał Szymkalisz widać, że jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest puszczenie szybkiej kolei od strony Pn zbiornika Jeziorsko, a co za tym idzie lokalizacja dworca w Chrustach. Pozostaje nam Kaliszanom liczyć na rozsądek specjalistów.
Nie chcę, aby Kalisz tracił wszystko co jest ważne dla jego rozwoju. Strach pomyśleć co będzie dalej. Pierwsza rzecz którą możemy stracić za sprawą aglomeracji to KDP, póżniej kasa pójdzie na rozbudowę ostrowskiego lotniska, następnie na drogi w powiecie ostrowskim. Mowa była nawet o utworzeniu wydziału kaliskiego PWSZ w Ostrowie. Czyżby to był koniec marzeń o AK ?
Komuś coś się pokręciło. Ta aglomeracja nie przyczyni się do rozwoju Kalisza, a jedynie straci on w ten sposób na znaczeniu.

I jeszcze jedno do Ciebie Sectorku. Bądż w końcu szczery! Widziałem już nie raz co wypisujesz na ostrowskim forum o dworcu kaliskim i co sądzisz o naszym mieście. Tylko tutaj zgrywasz miłego i obiektywnego. Przestań ludziom mydlić oczy.

Ps. Widzę, że kasujesz wszystkie niepasujące Ci posty, wprowadzając pewnego rodzaju cenzurę. Brawo!
Ostatnio zmieniony 31 paź 2008, o 18:40 przez rym-ek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 31 paź 2008, o 18:39

rym-ek pisze:Po pierwsze wątpię w to aby z KDP korzystały masy zwykłych szarych ludzi, bo po prostu ich na to nie będzie stać.
Jeśli nie zwykli ludzie to kto w takim razie? Dziane elity? Gdybym do takich nalezał wśadałbym we własny samochód i jechał nim do punktu docelowego zamiast tłuc się najszybszą nawet koleją.
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 865
Rejestracja: 30 gru 2005, o 11:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: rym-ek » 31 paź 2008, o 18:41

Stać Cię, żeby dać za bilet w jedną stronę jakieś 120 zł, bo mnie nie? Z tego typu kolei będą korzystać głównie przedsiębiorcy którym zależy na czasie.

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 31 paź 2008, o 18:52

rym-ek pisze:Stać Cię, żeby dać za bilet w jedną stronę jakieś 120 zł, bo mnie nie? Z tego typu kolei będą korzystać głównie przedsiębiorcy którym zależy na czasie.
nie znam cen KDP więc nie wiem. wiem tylko tyle że jeśli w ceny oscylować będą w okolicach 100 zł to nie wróżę całemu projektowi różowej przyszłości. wiem tylko ze gdybym miał wybór między koleją a własnym samochodem i byłbym "przedsiębiorcą któremu zależy na czasie" to nawet nie wpadłbym na to żeby jechać koleją. jeśli faktycznie tak wyglądać będą ceny to jako głównych użytkowników KDP widziałbym studentów z nadmiarem kasy i bez własnego samochodu, dojeżdżających na studia w większych miastach.
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 31 paź 2008, o 19:00

Kiedyś coś wspominano że KDP miała być najlepszym środkiem do podróżowania dla studentów. Wspominano że cena biletu miałaby się wahać coś koło 60 zł a więc dla tych bez zniżki 120 zł.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ