Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1886
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: tomash » 14 gru 2005, o 18:01

ja uwieże jak zobacze

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 14 gru 2005, o 18:02

na pohybel ostrowiakom :!: :D

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 14 gru 2005, o 18:02

pejol pisze:Wlasnie nie rozumie tego dlaczego maja byc az 2 przystanki, przeciez to bezsens :roll:
pejol skoro bedzie rozwidlenie to i dwa przystanki przeczytaj co napisałem :P:P:P :lol:

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 14 gru 2005, o 18:04

No a nie moze byc jednego przystanku wlasnie w miejscu rozwidlenia torów?? :roll:

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 14 gru 2005, o 18:05

pejol pisze:No a nie moze byc jednego przystanku wlasnie w miejscu rozwidlenia torów?? :roll:
a to nie do mnie z tym pyt...:P mi tam teraz to tito... wazne ze przystanek bedzie w Kaliszu, a nie jak twierdzili Ostrowiacy na ecentrum... i nie tylko

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 14 gru 2005, o 18:07

a to nie do mnie z tym pyt...
ok juz cie nie mecze :!:

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 14 gru 2005, o 18:08

pejol pisze:
a to nie do mnie z tym pyt...
ok juz cie nie mecze :!:
uffff :wink:

Tom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 27 lis 2005, o 22:27
Lokalizacja: Kalisz (Czaszki) / Łódź (Centrum)

Nieprzeczytany post autor: Tom » 14 gru 2005, o 20:58

Na tej mapce dokładnie widać gdzie będzie stacja :D. (Sorry że tylko link, nie wiem jak się zdjęcia dodaje)

http://www.gazetatransportowa.com.pl/ar ... 8/czas.htm
Kaliski Informator Adresowy
http://www.kaliszfornia.webpark.pl

tomash
Site Admin
Site Admin
Posty: 1886
Rejestracja: 25 lis 2005, o 17:23
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: tomash » 14 gru 2005, o 21:03

Obrazek
juz wstawiam :D

Tom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 27 lis 2005, o 22:27
Lokalizacja: Kalisz (Czaszki) / Łódź (Centrum)

Nieprzeczytany post autor: Tom » 14 gru 2005, o 21:38

Dzieki :D
Kaliski Informator Adresowy
http://www.kaliszfornia.webpark.pl

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 15 gru 2005, o 10:43

Kolejowe projekty inwestycyjne w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013
Wstępne studium wykonalności pierwszej linii dużych prędkości w Polsce Wrocław/Poznań-Łódż-Warszawa
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Nieprzeczytany post autor: target » 15 gru 2005, o 10:59

hehehe będę miał tą kolej praktycznie pod nosem bo mieszkam w niedżwiadach. na szczęście będzie ode mnie jakieś 2 km, taka stref buforowa :D to jest duża szansa na rozwój w stronę konina bo w tej chwili ulica stawiszyńska ciekawie nie wygląda..

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 15 gru 2005, o 14:20

Wreszcie jakies cekawe mapki.Mysle ze po wybudowaniu dworca nalezaloby zmodernizowac stawiszynska, zeby byl w miare kulturalny dojazd do stacji.

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 15 gru 2005, o 15:25

w świetle wstępnej lokalizacji dworca kolejowego ekspansja terytorialna Kalisza na tereny wsi Chrusty i innych miejscowości, o których pisał mlody znajduje swoje uzasadnienie. Ciekawi mnie jednak kwestia planów zagospodarowania przestrzennego, szczególnie dla rejonu Dobrzeca, które nie zakładały chyba ustaleń odnośnie prowadzenia linii kolejowych. Kilka lat wcześniech zaplanowano rozbudowę cmentarza komunalnego w kierunku centrum - właśnie na terenie, który może przeciąć szybka kolej, ale to już chyba najmniejszy problem.

imigas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 204
Rejestracja: 26 lis 2005, o 19:38
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: imigas » 15 gru 2005, o 16:26

:P :P :P To ja będe miał najbliżej. Wtedy będe już mieszkał na Chmielniku, dokładnie pod narysowaną tu stacją!

Świetna mapka ta z Kaliszem, tłumaczy w końcu wszystko!

Jeszcze jedna sprawa: słyszałem, że stacja Kalisz-Zachód ma nie być wcale tak blisko Kalisza, tylko w kierunku Antonina na wysokości Ostrowa :?

Awatar użytkownika
~challenge~
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2005, o 22:48
Lokalizacja: Kalisz - Majków/Widok/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: ~challenge~ » 15 gru 2005, o 17:15

imigas pisze::P :P :P To ja będe miał najbliżej. Wtedy będe już mieszkał na Chmielniku, dokładnie pod narysowaną tu stacją!

Świetna mapka ta z Kaliszem, tłumaczy w końcu wszystko!

Jeszcze jedna sprawa: słyszałem, że stacja Kalisz-Zachód ma nie być wcale tak blisko Kalisza, tylko w kierunku Antonina na wysokości Ostrowa :?
ja mieszkam na Stawiszyńskiej ;)
~...ready to fly...~

veyron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2005, o 15:17

Nieprzeczytany post autor: veyron » 15 gru 2005, o 18:45

wreszcie jakieś bardziej konkretne informacje, a co do mieszkania w sąsiedztwie tej lini kolejowej, to nie wiem czy to tak radosna wiadomość, jak coś śmiga z prędkością 300 km/h to pewnie do najcichszych rzeczy nie należy :wink: chociaż w Kaliszu to i tak pół biedy bo pociąg będzie zwalniał... zresztą bardziej uciążliwe od autostrad to chyba nie będzie więc nie ma co snuć czarnowidztwa 8)

Kolejarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2005, o 12:07
Lokalizacja: Kalisz-Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: Kolejarz » 15 gru 2005, o 19:21

no ja mieszkam na kalincu to bede meic troche daleko :? :? :? ale sie bede poswiecal i bede jezdzil tam

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 15 gru 2005, o 19:38

a ja w Sródmieściu czyli daleko a pewnie już wtedy będe we Wrocku więc jeszcze dalej 8)

veyron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2005, o 15:17

Nieprzeczytany post autor: veyron » 23 gru 2005, o 11:20

Superszybkie pociągi wjadą do centrum Poznania

Superszybka kolej będzie wjeżdżać na dworce w centrach miast. Najłatwiej przemknie się przez Poznań, bo śladem autostrady.

Przystanki superszybkiej kolei, która może powstać w Polsce najwcześniej za 10 lat, powinny być położone w centrach miast - uważają kolejarze. To pozwoli jej konkurować z samolotami, a nawet stworzyć nad nimi przewagę. W przypadku kolei i jej przystanków w centrum odpadnie brak uciążliwego dojazdu na lotnisko i długich odpraw. Którędy jednak poprowadzić linię, by dotrzeć do centrum? - Nad tym muszą się zastanowić m.in. władze Warszawy i Łodzi - mówi Zbigniew Szafrański, wiceprezes Polskich Linii Kolejowych. Zdecydowanie najmniej do zrobienia będą miały Poznań i Wrocław, gdzie można wprowadzić szybką kolej na dworce główne po istniejących już liniach kolejowych. W Poznaniu tradycyjny wjazd kolejowy z Warszawy od strony Swarzędza zostanie najprawdopodobniej zastąpiony wjazdem od południa wzdłuż autostrady A2. - W Poznaniu najmniej ingerujemy w obecną infrastrukturę miasta - przekonuje Szafrański.

Jeden z wariantów proponowanych przez PLK przewiduje rozwidlenie linii z Warszawy na Wrocław i Poznań w okolicach Sieradza. Szafrański przekonuje jednak, by odcinek wspólny był jak najdłuższy i sięgał okolic Kalisza. Przypomnijmy, że ten pomysł wzbudził sprzeciw władz Ostrowa Wlkp., który uważał się za ważniejszy węzeł kolejowy. Prezydenci obu miast zgodzili się jednak, by przystanek zlokalizować między Ostrowem a Kaliszem. Czy jednak jest sens budowania tam przystanku - zaledwie 100 km do Łodzi? Czy pociąg nie będzie się zbyt często zatrzymywał i nie straci waloru superszybkości? Pracownicy PLK mówią, że nie, i podają niemiecki przykład oddalonych od siebie o zaledwie 40 km miast Kassel i Getynga, gdzie zatrzymuje się tamtejsza ICE. Ale ten ostrowsko-kaliski przystanek powstanie tylko wtedy, gdy władze obu miast włączą się do inwestycji. - Powiedzmy jednak sobie szczerze: nie wszystkie pociągi będą się tam zatrzymywać - zaznacza wiceprezes PLK.

Według kolejarzy najważniejsze jest teraz przekonanie polityków, że budowa szybkiej linii jest konieczna. Kolejnym problemem jest znalezienie pieniędzy - ok. 9 mld euro. Nawet bowiem pieniądze z polskiego budżetu i dofinansowanie z Unii Europejskiej nie wystarczą na wybudowanie sieci. Trzeba znależć inwestorów prywatnych, tak jak to było w latach międzywojennych, podczas budowy magistrali węglowej. Linia polskiego "igreka" powstałaby wówczas bardzo szybko, bo inwestorom prywatnym zależałoby na jak najszybszym zwrocie wkładu. - Inwestorzy się znajdą, jeśli tylko udowodnimy, że superszybka kolej będzie opłacalna - zapewnia Szafrański. Udowodnić to można w studium wykonalności. Wniosek o dofinansowanie takiego studium ze środków unijnych przyjęło już Ministerstwo Infrastruktury.

ŹRÓDŁO: Gazeta Wyborcza, Jacek Łuczak 19-12-2005

ODPOWIEDZ