Troszkę mi się nudziło i poniosła mnie inwencja artystyczna oczywiście jest to tylko jeden z głupich pomysłów jak mogłaby zmienić się okolica przy budowie CPK w wersji której CPK miałoby przebiegać przez Trasę Bursztynową.
Cóż to już nie pierwszy bohomaz który wrzuciłem co prawda troszkę śmieszne bo kiedyś wyrysowałem estakadę kolejową wzdłuż Trasy Bursztynowej zanim jeszcze wgl. taki przebieg linii kolejowej jak i CPK nie było w planach.
Dziś jednak plan był inny a mianowicie obniżenie aktualnej linii kolejowej kosztem Trasy Bursztynowej.
Ukształtowanie terenu w Kaliszu jest dojść bujne co każdy wie.
Linia kolejowa aktualnie idzie mniej więcej równo w okolicy przejazdu na ul. Sąsiedzkiej
Dopiero za nim powstaje wysoki nasyp następnie wiadukt kolejowy nad Zachodnią.
Spowodowane jest to tym że teren na obozowej od wysokości ul. Powstańców Wielkopolskich do ul. Dworcowej jest wyższy względem tego między Sąsiedzka a Zachodnią (Więc tam mamy wysoki nasyp by między Wrocławską a Obozową linia szła na równi.
Pierwszy pomysł obniżenia jest taki że linii nie podwyższamy czyli między Sąsiedzką a Zachodnią linia szłaby na równej wysokości z glebą (Oczywiście tutaj w ramach CPK należało by zbudować kompletnie nowy wiadukt nad Zachodnią, tym razem jednak to samochody jeździłby górą warto tutaj dodać że w ramach budowy tzw. Południowej obwodnicy w przyszłości planowane jest Przebicie Wojska Polskiego prosto do zachodniej w ramach CPK mogłoby być to zrealizowane.
Dalej jak wiemy teren jest wyższy więc linia, po prostu szła by w wykopie oraz opadała by jeszcze niżej tak by osiągał równie w okolicach Ronda Rzymskiego.
Linia w okolicach budynku pocztowego zostałaby zakryta czyli perony byłby zlokalizowane podziemiom i ten tunel ciągnąłby się od okolic budynku pocztowego aż za dzisiejsze rondo Rzymskie.
Jak na zdjęciu widać tutaj po prostu CPK linia 4 torowa, powstała by na dzisiejszej Trasie Bursztynowej.
W ramach tego CPK musiałoby wybudować nowy odpowiednik TB,
Zamysł taki że tak jak widać rozbudowano by dzisiejszy nasyp kolejowy do drogi 2x2 i zbudowano drogę po Nasypie kolejowy do ul.Budowlanych dalej od Częstochowskiej nad Prosną do ul. Łódzkiej w okolicach rzeki Swędrni.
Swoją drogą ciekawa opcja taka droga przyspieszona od skrz. z Dworcową do dzisiejszego przejazdu na Świętokrzyskiej.
Budując CPK wzdłuż TB na pewno zniknąłby jakieś budynki dzięki takiemu rozwiązaniu już nie.
dalej już czysto artystycznie nie wiedziałem co zrobić z resztą odcinka TB oraz nasypu kolejowego od Dworcowej (Pomijając to że nasyp miałby zniknąć) postawiłem tam zrobić po prostu mały park.
Z początku park miał dochodzić do zabudowy na ul. Dworcowej.
Jednak powstał kolejne ale co zrobić terenem przy dworcowym jeżeli linia szłaby w tunelu pod co na zewnątrz?
Pierwsze co mi przyszło na myśl to oczywiście by dworzec również na powierzchni dalej pełnił funkcję dworca i tutaj powstał pomysł przeniesienia po prostu dworca autobusowego, czyli gdzie dziejesz perony kolejowy byłby dworcowe. (Oczywiście zakryć magazyny jakimiś ekranami tak by nie straszyły)
Kolejna kwestia to że w ramach tego że, kolej idzie dołem jest w końcu prosta możliwość połączenia Podmiejskiej z Piwonicką (Taki był zamysł ale nie ukończyłem grafiki) że tak powiem nad tunelem czyli od poczty do placu autobusowego byłby parking.
A sam plac dzielniejszy przed dworcem w końcu miałby zmienić się w piękny plac a nie parking (Ale tego również nie zrobiłem)
No i potem tak naprawdę doszło do mnie to że w sumie skoro byłby droga Podmiejska-Piwonicka to Dworcowa jest nie potrzebna a zabudowa tam szpetna (Więc jedynie rozbudowałem połączenie Dworcowej z Podmiejską a do Dworca zrobiłem park jedyne co zostawiłem to Wierze Wodną z jakimś zamysły Baru dworcowego/mini muzeum kolejnictwa w Kaliszu.
Oczywiście przypominam to tylko moje bazgroły nie żadne plany.
Wrzucam w sumie to tylko dla tego bo nigdy aż takiego wielkiego projektu nie robiłem a ciekawie wygląda zmiana okolicy przez ten park oraz drogę.
Zdjęcie w większych rozmiarach:
https://i.imgur.com/kn3byKi.png