K-man pisze: ↑25 mar 2019, o 13:24
Miałem to wrzucić. Dokładnie jakby nie patrzeć aglomeracja kaliska to ponad 350 tyś. Nie wiem, czy Sieradz tworzy jakąś aglomerację.
Niestety ból utraty "Y" podzielam z wami.
Jednak ten temat jest znany nam od lat.
Właściwie od zaborów.
Tak dobrze słyszcie!
istnieje nawet mapa Pruska z 1988r gdzie naniesiono planowaną linie kolejowa wtedy w planach była też i nasza linia, co ciekawe nasza powstała a tamta nie. choć to tamta miała być właśnie linią graniczną a nasza kończyła się początkowo w Kaliszu.
Tak naprawdę zmiana polityki według mnie nastała za czasów 2 RP.
Wtedy rzeczywiście nasz region się liczył i nie był pomijany.
Jednak czasy okupacji to znów powrót do idei przez Sieradz.
No i komuna a właściwie jej początek to podjęcie decyzji czy Kalisz ma się liczyć czy też nie.
Zresztą kiedyś nawet wrzuciłem mapkę/plan PRLowski kiedy to planowano sieć autostrad i była tam właśnie opcja A2/A4 w obecnej formie oraz właśnie przez Kalisz.
Jaką decyzje podjęto, to chyba widać.
Według mnie ta decyzja miała wpływ na całkowity rozwój miasta oraz regionu.
O czym wspominałem w temacie autostrad.
Niestety nasze miasto rozwijało się na tyle wolno że miasta jeszcze raz mniejsze od nas dziś są jeszcze raz większe od nas.
Niestety 3 RP w sumie kontynuuje dalej plan komunistów czy też Niemieckiej uni.
Jedyne co mieliśmy zyskać rzeczywiście w 3 RP to KDP jednak jak już wiemy tego nie będzie.
Dziwi mnie wasze zdziwienie szczerze bardziej mnie boli S8.
Taki Płock umiał sobie wywalczyć zmianę trasy a u nas nie da się.
Właściwie to powiedziałbym w sytuacji w której znalazł się Kalisz to i tak jest gigantyczny prezent dla naszego zapominanego miasta.
Bo temat linii z Sieradza do Wrocławia wracał jak bumerang z tym że wtedy odnoszono się tylko do niego.
Tak że wtedy byśmy byli w kompletnej dup**
A tak teraz chociaż mówi się o linii do Zielonej Góry oraz Poznania.
W wypadku Poznania oczywiście podkreślam że w końcu będziemy węzłem z odnogą do Pleszewa.
Co do Sieradza niema co pajacować i robić z nich jakieś metropolii czy aglomeracji.
Prawda jest taka że plan zakłada w miarę najkrótsza trasę z Warszawy/Łodzi do Wrocławia.
A że Sieradz jest sporawym ośrodkiem i mieści się w miarę blisko linii prostej między Łodzią a Wrocławiem tak też o Sieradz zahaczono.
Naszym problem nie jest Sieradz tylko to że nikt nie liczy z naszym miastem czy tam aglomeracją czy tam nawet regionem.
I to jest problem.
Niegdyś umiano myśleć tu o A2 i A4 dziś zostaliśmy całkowicie skreśleni.
A Sieradz ma po prostu szczęście w postaci położenia geograficznego.
Położenie geograficzne Kalisza jest jak położenie Polski, czyli kiedy jest silnym miastem/krajem nasze położenie jest świetne, kiedy zaś jesteśmy słabym miastem/krajem jesteśmy dyma**.
Niema tu żadnej filozofii.
Trzeba to sobie po prostu w oczy powiedzieć.
Według mnie powinniście się cieszyć że plany komunistów nie wyszły.
Bo oni nie jedno miasto chcieli przysłowiowo udupić.
3 RP chociaż przypomniała sobie o Łodzi.
Bo nie wiem czy jesteście świadom ale komuniście budowali magistralę Wrocław - Warszawa.
Nie przebiegał ona ani przez Kalisza ani przez Sieradz ani nawet nie przez Łódź.
Polecam troszkę poczytać o linii kolejowej nr 24 Piotrków Trybunalski – Zarzecze
Na Wikipedii znajdziecie nawet wzmiankę
https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_24
Linia została otwarta 31 grudnia 1977 r. jako element magistralnej trasy Warszawa–Bełchatów–Wrocław, jednak z powodu braku środków planowanej trasy nie doprowadzono do Wrocławia W latach 1987–2000 na linii prowadzono przewozy pasażerskie. Pierwotnie linia miała kończyć się na stacji Chorzew Siemkowice, gdzie łączyłaby się z linią nr 131, jednakże fragment Zarzecze – Chorzew Siemkowice nie został nigdy wybudowany.
Co ciekawe na szczęście plany te zostały porzucone i dziś liczy się chociaż ta Łódź.
Ale jak wiemy w ostatnich latach Łódź, rozwija bardzo kolej w swoim województwie.
Dzięki czemu myśli się o reaktywacji tych planów dziś na szczęście myśli się oczywiście o wybudowaniu tej linii w kontekście regionalnym.
Tutaj chociażby koncepcje z 2016r.
http://www.ikolej.pl/fileadmin/26.08.4_ ... czewie.pdf