Obwodnice Kalisza - na Poznań nie mamy co liczyć

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
dembny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, o 08:35
Lokalizacja: Kalisz, Dobrzec
Kontakt:

Obwodnice Kalisza - na Poznań nie mamy co liczyć

Post autor: dembny » 16 paź 2007, o 23:11

Na Komisji Rozwoju, na której mówioną m.in. o budowaniu wieżowców w Kaliszu (patrz innyc wątek), omawiany był także temat obwodnic wokół Kalisza.

Tutaj macie mapkę z proponowanymi przebiegami >> http://www.dembny.pl/materialy/obwodnice.jpg (plik nie jest duży, około 3000 kB). Kropki to ronda.

Na Komisji byli goście z Poznania:

Dyrektor z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad (mówił z sensem, na obwodnicę drogi 25 jest duża szansa, na obwodnicę 12 raczej nikła, rusza za to obwodnica Ostrowa, dzięki temu odcinek trasy Kalisz - Ostrów pomiędzy węzełem obwodnicy koło Ostrowa a wylotem obwodnicy Skalmierzyc (wiadukt), który będzie biegł starą beznadziejną trasą, skróci się do zaledwie 8 km) - ale uwaga, jest w perspektywie szansa na drugą nitkę, co więcej, Generalna Dyrekcja ma już na nią zarezerwowany grunt!

Co do odcinka 25 pomiędzy węzłem przy marketach na Wojska Polskiego a ulicą Poznańską - realna szansa na jego zrealizowanie to rok 2012. Problemem mogą być też protesty mieszkańców osiedla Dobro.

Drugim gościem był jakiś Dyrektor od strategi transportu z Urzędu Marszałkowskiego, który podszedł do naszych propozycji budowy obwodnic iście po poznańsku, czyli potraktował nas z góry i:
- skrytykował pomysł,
- stwierdził, że zbudowanie obwodnic Kalisza nic nie wniesie dla regionu,
- stwierdził, że obwodnice nie pomogą w powstaniu aglomeracji kalisko-ostrowskiej,
- stwierdził, że Kalisz nigdy nie będzie znaczącym miastem europejskim, dając tym do zrozumienia, że obwodnice są niepotrzebne,
- zauważył, że dużo ważniejsze jest zbudowanie 3 ramy obwodnicy Poznania.

Czyli wszystko na nie, a inwestycje to tak, ale najlepiej w Poznaniu.

Tymi słowami oczywiście zraził nas sobie od razu, krytykował go radny Plichta - ale delikatnie. Ode mnie usłyszał w imieniu wyborców, że zachowuje się jak "poznański okupant" + parę innych kąśliwych uwag.

I tyle tej relacji - żeby wszyscy forumowicze mieli świadomość, jak traktuje nas Poznań.

Pozdrawiam
Artur Dembny

Jeśli macie jakieś pytania - proszę śmiało pisać na forum.
---------------------------------------------------------------------------------
Artur Dembny, 0-667 528377, https://www.facebook.com/A.Dembny" onclick="window.open(this.href);return false;
---------------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1223
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Post autor: ww » 16 paź 2007, o 23:44

Dodam, że droga Zduny-Skarszew-Kokanin powstała jako przyszła obwodnica Kalisza jeszcze w okresie międzywojennym, w pracowniach projektowych łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego. O ziemniaczanych bufonach nic pisać nie będę ponad to, że podział województwa jest konieczny.
Mam dosyć tego miasta,
Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, King, 1992)

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Re: Obwodnice Kalisza - na Poznań nie mamy co liczyć

Post autor: sector-ostrow » 17 paź 2007, o 11:46

dembny pisze:
Dyrektor z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad (mówił z sensem, na obwodnicę drogi 25 jest duża szansa, na obwodnicę 12 raczej nikła, rusza za to obwodnica Ostrowa, dzięki temu odcinek trasy Kalisz - Ostrów pomiędzy węzełem obwodnicy koło Ostrowa a wylotem obwodnicy Skalmierzyc (wiadukt), który będzie biegł starą beznadziejną trasą, skróci się do zaledwie 8 km) - ale uwaga, jest w perspektywie szansa na drugą nitkę, co więcej, Generalna Dyrekcja ma już na nią zarezerwowany grunt!
Druga nitke na tych 8 km miedzy obwodnicami czy chodzilo o obwodnice Skalmeirzyc? 4 pasy ruchu miedzy Kaliszem i Ostrowem jest podstawowa rzecza, ktora trzeba zrobic myslac o tworzeniu formalnym aglomeracji kalisko-ostrowskiej. Nieststy mysle, ze nie obejdzie sie bez paru wyburzen i wywlaszczen, szczegolnie w Czekanowie. Przydala by sie tez ta droga w standardzie ekspresowki z bezkolizyjnymi wezlami (po drodze musialy by powstac 3 wezly jeszcze). Niestety to sporo kosztuje, bo oprocz dodatkowej nitki na DK(S?)25 trzeba by bylo zrobic i wezly i drogi rownolegle i ekrany...Nie mniej po skonczeniu obwodnicy Skalmierzyc transport samochodowy miedzy naszymi miastami sie diametralnei polepszy. W dodatku przypomne, ze budowa obwodnicy Ostrowa to nie tylko S11 (i z perspektywy Kalisza lepszy i szybszy dojazd do Wroclawia czy Katowic). Od wezla w Ostrowie rownierz poszerzona bedzie DK25 do 4 pasow ruchu (2 jezdnie) w strone centrum gdzie polaczy sie z 4 pasmowymi Alejami Slowackiego, a w druga strone beda 4 pasy az do Czekanowa. Szkoda, ze obwodnica Skalmierzyc nie ma odrazu 2 jezdni :?

d3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2006, o 16:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: d3 » 17 paź 2007, o 11:56

Tak jak powiedział ww "PODZIAŁ WOJEWÓDZTWA" inaczej zawsze będzie zaściankiem!

Awatar użytkownika
ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1223
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Obwodnice Kalisza - na Poznań nie mamy co liczyć

Post autor: ww » 17 paź 2007, o 18:10

sector-ostrow pisze:Szkoda, ze obwodnica Skalmierzyc nie ma odrazu 2 jezdni :?

Podziękuj za to swoim ulubionym poznaniakom...

Fazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:12

Post autor: Fazik » 17 paź 2007, o 19:16

Ostowiakom nawet jak by tłuczkiem wbijał do głwy , kto tak naprawdę działa dla dobra południowej wielkopolski to i tak nie zrozumieją. Będą ciągle przeciwni utworzeniu Województwa Środkowopolskiego ,,bo i po co Kalisz ma zanowu byś województwem, a ostrów nie" ciemnogrodzkie myślenie ale cóż :cry:

marek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 594
Rejestracja: 23 cze 2006, o 15:34
Lokalizacja: KALISZ/WIDOK

Post autor: marek69 » 17 paź 2007, o 19:55

Te mapki z planami obwodnic to tylko pobożne życzenia. Z góry wiadomo, że Poznań nie będzie się przejmował Kaliszem.

Zwłaszcza że w Poznaniu odbędą się mezce na EURO2012

hipermaketowiec ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2007, o 15:12

Post autor: hipermaketowiec ostrow » 17 paź 2007, o 20:30

Zamiast ludz obrazac to moze warto zebrać sie razem i przeciwstawić sie sile władz w Poznaniu. Po '99 roku (zmianie granic administracyjnych wojewodztw) nie udało się wprowadzic nowego woj. To nie jest tak proste "pstryk" i jest a napewno tez ma coś do powiedzenia Poznan. Moze warto stworzyc jakąs organizacje albo coś co pomoze sciągać inwestycje na nasz region..

Fazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:12

Post autor: Fazik » 17 paź 2007, o 21:45

Ja nikogo nie obrażam, niestety jesteś jednym z nielicznych co rozumie sprawę współpracy Kalisza z Ostrowem, być może młodsze pokolenie patrzy już na to inaczej i nie widzi wiecznych związków Ostrowa z Poznaniem, bo tak naprawdę te związki zostały tylko na mapie 1795-1918. Prawda jest tka że Poznań tak samo ma w du.... Ostrów jak i Kalisz. Na to mamy nie tylko ten dowód, ale wiele, wiele innych.

hipermaketowiec ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 27 sie 2007, o 15:12

Post autor: hipermaketowiec ostrow » 17 paź 2007, o 22:08

Sprawy mentalne ludzi naszego regionu raczej odgrywaja mała role. Liczy się cel, najlepiej wspolnie osiagnięty. Ze ostrow ma 72 tys mieszkancow kalisz 110 to tez jest sprawa mało wazna. Bo jak i dla nas i dla was obwodnica napewno przyniesie okreslone korzysci (wz. atrakcyjnosci regionu, lepsza komunikacja) Warto o tym mysleć czyli o przyszłosci. :)

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 17 paź 2007, o 22:32

Jesli sie myle to mnie poprawcie. Kalisz bedac miastem na prawach powiadu niestety musi sam finansowac wszystkie drogi krajowe w obrebie granic administracyjnych miasta, wiec Poznan nie ma tu nic do gadania czy beda powstawac jakies obwodnice czy nie. Wszystko zalezy od wladz Kalisza i rozdysponowania budzetu. Oczywiscie plus pomyslowosc w zdobywaniu dofinansowania z zewnetrznych zrodel.
W Ostrowie sytuacja jest inna, gdyz miasto (mimo, ze prezydenckie) to nie jest miastem na prawach powiatu. Drogi krajowe - ich budowa, remonty i utrzymanie lezy w gestii wladz wojewodzkich (krajowych?).

Inna sprawa to drogi krajowe poza granicami Kalisza i Ostrowa. Tu faktycznie zalezymy w duzej mierze od Poznania i jego lobbowania u wladz krajowych. No ale tu chyba nie mozemy za bardzo narzekac? Trwa budowa obwodnicy Skalmierzyc, za chwile ruszy budowa obwodnicy Ostrowaw ciagu S11. Mamy niedawno wyremontowane (lub koncza sie remonty) DK25 w strone Konina, DK12 w kierunku Lodzi i DK11/DK25 na poludnie od Ostrowa - DK25 az do Kepna. Do tego remonty wylotowek DK11/DK25 w Ostrowie. No i jak sami piszecie sa perspektywy na dobudowanie 2 jezdni miedzy Kaliszem i Ostrowem + pewnie remont generalny tej trasy. To wszystko rzeczy ktore zalatwil Poznan w Warszawie. Nie mowie, ze Poznan jest taki super dla nas - bo nie jest! Srodki finansowe dla naszego regionu sa niskie i wiekszosc idzie na Poznan. Ale jesli chodzi akurat o drogownictwo, to mysle, ze nie mamy duzych powodow do narzekania.

Fazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:12

Post autor: Fazik » 17 paź 2007, o 22:46

Ja jednak uważam ze robione jest mało, zbyt mało by mówić tu o dobrym połączeniu między np. autostradą A2 oraz innymi regionami polski. Tak naprawdę to ciąg drogi 25 od Ostrowa powinien się zaczynać w postaci drugiej nitki przechodząc obok Kalisza i kończąc w koninie. Wtedy by było naprawdę super połączenie między projektowaną S11 i autostradą A2. Takie rozwiązanie na pewno nie odcięło by południowej wielkopolski od szybkiej i sprawnej komunikacji drogowej. Uważam ze ludzi, których wybierzemy 21 pażdziernika powinien zainteresować ten problem, dlatego glosujmy na lprzedstawicieli z naszego regionu a nie podszywających się spadochroniarzy zwłaszcza z Poznania.

zakadam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 2 gru 2005, o 17:34
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: zakadam » 17 paź 2007, o 23:43

Fazik pisze:dlatego glosujmy na lprzedstawicieli z naszego regionu a nie podszywających się spadochroniarzy zwłaszcza z Poznania.
wybory w weekend, a Ty widze nie doinformowany.
glosujemy na partie a nie na danego kandydata, bo i tak wchodza Ci co sa najwyzej na liscie.

noz sie w kieszeni otwiera, jak slysze grupinskiego, ktory mowi ze w kaliszu bedzie przywracal zuzel. won pyro do poznania
pozdrawiam :)
zakadam :)

Awatar użytkownika
ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1223
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Post autor: ww » 18 paź 2007, o 00:01

sector-ostrow pisze:No ale tu chyba nie mozemy za bardzo narzekac?
Ja nie wiem skąd się to bierze, ale nawet jakby ostrowianie dostali złamane ziarnko piasku od Poznania, to i tak powiedzą, że jest super.

Sector, zobacz jak wyglądają drogi w Toruniu, Bydgoszczy, Grudziądzu, Świecku, pojedż w inne województwo niż kujawsko-pomorskie i przyjrzyj się, może spostrzeżesz różnicę. I zrozum, ty i twoi koledzy w Ostrowie, że dla Poznania WW to latyfundium, jakieś "wschodnie powiaty", na rzecz którego można ciągnąć kasę z Warszawy (bo razem z Kaliskiem województwo ma ponad 3 mln mieszkańców) i przeznaczać na Poznań. Gdyby tej kasy, która jest na obwodnicę NS, nie kontrolowała Warszawa i Poznań dostał ją do łapy, to nie zobaczylibyśmy w NS pół nowego krawężnika, bo całą kasę łyknąłby Poznań (bo przecież "Kalisz nigdy nie będzie europejskim miastem", a więc i Ostrów). Pozdry.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1265
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 18 paź 2007, o 07:49

Naprawde nie chce bronic Poznania! Ze kasa wojewodzka dzielona jest niesprawiedliwie nie ulega dyskusji - rozne sloniarnie i zamki gargamela. Jednak jesli chodzi o drogi to sytuacja wyglada inaczej. Wymieniasz Torun, Bydgoszcz, Grudziac, Swiecko... Ja bym dodal jeszcze miasta z naszego wojewodztwa - Konin, Leszno, Rawicz, Pila. Tam sa i beda planowane duzo wieksze naklady na lepsza infrastrukture drogowa, dlaczego? Wystarczy spojrzec na mape drogowa Polski. A2 nie przebiega przez Konin dlatego, ze ich Poznan bardziej kocha od Kalisza czy Ostrowa. Leszno czy maly Rawicz i Koscian nie beda mialy ekspresowej S5 dlatego, ze sa jakimis waznymi osrodkami czy ich wladze swietnie lobbowaly. Zwyczajnie wszystkie wymienione miasta leza na bardzo waznych szlakach komunikacyjnych, ktore lacza najwieksze aglomeracje kraju. My (Kalisz i Ostrow) z jednej strony mozna powiedziec, ze mamy ten plus, ze lezymy w rownej odleglosci miedzy Poznaniem, Lodzia i Wroclawiem. Jednak przygladajac sie dokladnie mozna wyciagnac wnioski, ze tak naprawde zaden duzy ruch tranzytowy w skali Polski a tym bardziej w skali Europy nie pzrechjodzi pzrez nasz region. Z Poznania do Lodzi i Warszawy biegnie A2. Wroclaw - Poznan to przyszla S5. Wroclaw - Lodz - Warszawa to S8. W naszym regionie caly ruch to ruch lokalny! Jedynym wazniejszym szlakiem jest tak naprawde obecna DK11 i dlatego udalo sie wywalczyc budowe obwodnicy Ostrowa, Jarocina i Kepna. Polaczenie ich w calosc to juz dalsza perspektywa, dlaczego? Znow popatrzmy na mape - co laczy DK11? Slask z Poznaniem. Jednak po wybudowaniu calej ekspresowej S5 spora czesc ruchu Poznan - Katowice pojdzie ciagiem S5 - A4.
Starajac sie na to wszystko patrzec w skali kraju to najwazniejsza jest budowa szybkich drog laczacych najwieksze miasta w Polsce. Tych drog brakuje i takie beda mialy zawsze priorytet. My mamy pecha i na takich szlakach nie lezymy, wiec np. budowa S25 Ostrow - Kalisz Konin byla by inwestycja tylko dla zaspokojenia potrzeb lokalnych tych 3 miast i pomniejszych miejscowosci lezacych na tej trasie. Niestety takie sa fakty.

target
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 25 lis 2005, o 20:16

Post autor: target » 18 paź 2007, o 10:41

wie ktoś może co z obwodnicą jarocina, kiedy będą ją budować i czy droga remontowana z kalisza do gołuchowa będzie choć trochę poszerzona?

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1818
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Post autor: Mariusz » 18 paź 2007, o 13:29

target pisze:[...]czy droga remontowana z kalisza do gołuchowa będzie choć trochę poszerzona?
dokładnie - trochę. Z tego co pamiętam chyba po 0.75 m obustronnie.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2787
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Post autor: Pawel » 18 paź 2007, o 23:06

Kolega @sector nie zauwazył chyba ze A2 do Konina i dalej do Strykowa juz istnieje.Gdyby nie potęzna inwestycja - przeprawa przez Warte w Koninie - inwestycji drogowych w południowej wielkopolsce praktycznie nie byloby zadnych.Obwodnicy Ostrowa nie liczę bo dopoki nie wbito pierwszej łopaty trudno nazwac to inwestycją a nawet jak wbito to jeszcze nic nie znaczy.Przykładem jest obwodnica Skalmierzyc..Wiecej medialnego szumu niz efektu.
Dla przypomnienia S5była pierwotnie przewidziana do realizacji po roku 20013.

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4710
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków
Kontakt:

Post autor: Adi » 24 sty 2008, o 01:57

Kalisz nie przetrwa bez obwodnic
Kaliskie obwodnice są zbyt krótkie i przebiegają wewnątrz miasta zamiast poza jego obrębem. To tak, jakby zimą ktoś ubierał się tylko w podkoszulek i krótkie spodenki. Władze miasta od lat nie dają sobie przetłumaczyć, że obwodnica – jak sama nazwa wskazuje – powinna przebiegać po obwodzie. Drogi wytyczone wewnątrz obwodu, wśród zabudowań miasta, nie są obwodnicami, tylko zwykłymi ulicami

To najważniejszy wniosek z dyskusji, która odbyła się w ubiegły czwartek w ratuszu, a dotyczyła projektu Strategii Rozwoju Transportu na lata 2008-2020. Do czego doszli autorzy tego dokumentu, czyli firma OBET? Kalisz jest niekorzystnie położony nie tylko wobec obecnych tras, ale co gorsze – także wobec planowanych. Stan dróg w mieście jest zły, a ulice i parkingi są zatłoczone. Mankamentem jest również zbyt duże obciążenie Trasy Bursztynowej i Trasy Stanczukowskiego, które – wbrew intencjom pomysłodawców – muszą łączyć funkcje obwodnic i zwykłych ulic. Niedostateczne jest wykorzystanie transportu kolejowego i oferta transportu publicznego dalekobieżnego. Nasze szanse to m.in. modernizacja dróg krajowych nr 25, 11 i 12, przebudowa linii kolejowych Łódż-Kalisz- -Wrocław i Ostrów-Poznań, budowa linii kolejowej wielkich prędkości i portu lotniczego. Te inwestycje tylko w niewielkim stopniu zależą od władz miasta. Są jednak i inne, na które to my mamy decydujący wpływ: budowa dalszych ciągów Trasy Bursztynowej i Trasy Stanczukowskiego, dróg w strefie gospodarczej w rejonie ul. Obozowej, zachodniej obwodnicy Kalisza czy ulic na Dobrzecu. – Wszyscy chcielibyśmy być młodzi, piękni i zdrowi. Wszystko to już wiemy. W tym dokumencie nie ma żadnych wniosków, na których władze mogłyby się oprzeć, żadnych wskazówek co do tego, które cele mielibyśmy realizować najpierw. Ta Strategia operuje jedynie ogólnymi hasłami, które wszyscy znamy – podsumował jeden z kaliskich projektantów, przysłuchując się prezentacji Strategii w sali recepcyjnej ratusza. Zarzut zabrzmiał poważnie. Tym bardziej że poparto go jeszcze mocniejszym stwierdzeniem: że do podobnych wniosków, co autorzy, mógłby dojść w miarę inteligentny gimnazjalista. Jak czytamy w miejskim planie wydatków na 2008 r., wykonanie opracowania wraz z programem rozwoju transportu na lata 2008-2013 kosztowało nas prawie 200 tys. zł.
Brak obwodnic i dalsze popełnianie tych samych błędów może nas jednak kosztować dużo więcej. Typowy spośród tych błędów opisywaliśmy na łamach „ŻK”. Jak się okazuje, pomysł budowy wylotu Trasy Bursztynowej w ul. Dworcową i Górnośląską nie tylko my oceniamy jako fatalny. – Jak Rada Miejska mogła pozwolić na ten plan? Ta trasa kiedyś miała przebiegać między dworcami PKP i PKS. Tam dalej jest dużo wolnego miejsca. Kiedyś miała też biec pod torami. A teraz co? Przy Dworcowej zrobi się korek. I już się robi, chociaż trasy jeszcze nie ma. W dodatku obok, na miejscu dworca PKS, ma powstać wielkie centrum handlowe. Tam nie będzie miejsca już na nic. Co się stanie z blokami tuż obok, z całym tym osiedlem, które już jest zapylone, zakopcone i zakorkowane? Jestem zbulwersowany sprawą wykończenia Trasy Bursztynowej! – grzmiał kolejny z kaliszan, którzy włączyli się do dyskusji. (kord)

Więcej w Życiu Kalisza
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4311
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Post autor: andrzej » 8 lis 2009, o 23:58

http://kalisz.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

a co powiecie na to, bo dla mnie to jakieś kuriozum


dzisiaj nawet na TVN we Faktach było

Tak się planuje i buduje w Polsce drogi wychodek stanął na drodze nie wiem czy się śmiać czy płakać :lol: :cry: :roll: :roll: :?: :?:
Andrzej

Zablokowany