II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
^^ A co do miasta wojewódzkiego:
Dziś w Teleskopie o 7:45 coś tam było o Gratowozie, i gość, który się wypowiadał powiedział coś takiego:
"(...)Wysłaliśmy zaproszenia do uczestniczenia w tej akcji do wszystkich wielkich miast, czyli wszystkich miast wojewódzkich(...)"
Czyli się Poznań boi o jego pozycję. Kolejne wielkie miasto w promieniu 150km od Poznania to przesada
Dziś w Teleskopie o 7:45 coś tam było o Gratowozie, i gość, który się wypowiadał powiedział coś takiego:
"(...)Wysłaliśmy zaproszenia do uczestniczenia w tej akcji do wszystkich wielkich miast, czyli wszystkich miast wojewódzkich(...)"
Czyli się Poznań boi o jego pozycję. Kolejne wielkie miasto w promieniu 150km od Poznania to przesada
Jestem ciekawy tego projektu drugiego odcinka tej obwodnicy i rozwiązania skrzyżowań i mieć tylko nadzieje ze zdecydują sie na dwie nitki ale to tylko nadzieja
[ Dodano: Sro, 21.01.2009, 13:28 ]
Plan dla obwodnicy
Władze Kalisza chcą przystąpić do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów wokół obwodnicy Dobrzeca, czyli nowego przebiegu drogi krajowej nr 25
Krajowa dwudziestka piątka to droga z Pomorza przez Kalisz i Ostrów Wlkp. do Oleśnicy i Wrocławia. Dziś w obrębie naszego miasta przebiega ona m.in. przez al. Wojska Polskiego, przyczyniając się do naszych kłopotów komunikacyjnych. Nową okolicznością w tej sprawie jest budowa obwodnicy Nowych Skalmierzyc. W związku z tą inwestycją wyznaczono nowy korytarz drogowy dla dwudziestki piątki w obrębie Kalisza. Ma ona przebiegać od granicy miasta z gminą Nowe Skalmierzyce do węzła w rejonie al. Wojska Polskiego. Jednak od tego miejsca droga odbije na północ i po obrzeżach Dobrzeca pobiegnie do ul. Poznańskiej, z którą połączy się w miejscu, gdzie dziś wpada do niej ul. Północna. – Znaczna część tego odcinka drogi krajowej, tj. od granic miasta do ul. Dobrzeckiej, została już uwzględniona w obowiązujących na terenie Kalisza miejscowych planach zagospodarowania. Tym samym na tych terenach droga ta stanowi prawo miejscowe. Konieczne zatem jest, aby droga ta uzyskała status prawa miejscowego również i na pozostałym odcinku, tj. od ul. Dobrzeckiej do ul. Poznańskiej – wyjaśniają pomysłodawcy uchwały w tej sprawie. Uchwalenie planu dla omawianych terenów pozwolić ma na rozwiązywanie problemów własnościowych wokół przyszłej drogi zanim rozpoczną się tam inwestycje. Decyzję w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu podjąć ma Rada Miejska. (kord)
Źródło ŻK
[ Dodano: Sro, 21.01.2009, 13:28 ]
Plan dla obwodnicy
Władze Kalisza chcą przystąpić do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów wokół obwodnicy Dobrzeca, czyli nowego przebiegu drogi krajowej nr 25
Krajowa dwudziestka piątka to droga z Pomorza przez Kalisz i Ostrów Wlkp. do Oleśnicy i Wrocławia. Dziś w obrębie naszego miasta przebiega ona m.in. przez al. Wojska Polskiego, przyczyniając się do naszych kłopotów komunikacyjnych. Nową okolicznością w tej sprawie jest budowa obwodnicy Nowych Skalmierzyc. W związku z tą inwestycją wyznaczono nowy korytarz drogowy dla dwudziestki piątki w obrębie Kalisza. Ma ona przebiegać od granicy miasta z gminą Nowe Skalmierzyce do węzła w rejonie al. Wojska Polskiego. Jednak od tego miejsca droga odbije na północ i po obrzeżach Dobrzeca pobiegnie do ul. Poznańskiej, z którą połączy się w miejscu, gdzie dziś wpada do niej ul. Północna. – Znaczna część tego odcinka drogi krajowej, tj. od granic miasta do ul. Dobrzeckiej, została już uwzględniona w obowiązujących na terenie Kalisza miejscowych planach zagospodarowania. Tym samym na tych terenach droga ta stanowi prawo miejscowe. Konieczne zatem jest, aby droga ta uzyskała status prawa miejscowego również i na pozostałym odcinku, tj. od ul. Dobrzeckiej do ul. Poznańskiej – wyjaśniają pomysłodawcy uchwały w tej sprawie. Uchwalenie planu dla omawianych terenów pozwolić ma na rozwiązywanie problemów własnościowych wokół przyszłej drogi zanim rozpoczną się tam inwestycje. Decyzję w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu podjąć ma Rada Miejska. (kord)
Źródło ŻK
Andrzej
Podobnie jak w przypadku obwodnicy Skalmierzyc, pozostawione będzie miejsce pod drugą nitke. Koszt drogi jednojezdniowej to ponad 100 mln. zł. Poniewaz inwestycja będzie musiała byc finansowana czesciowo z budzetu miasta, chyba nie ma sensu marnowac miejskiej kasy na dwie jezdnie?. IMHO w miescie czekają wazniejsze, lub co najmniej równie wazne inwestycje drogowe.rym-ek pisze:Andrzej pisałem już kiedyś do ZDM-u w sprawie tej drogi od Al.Woj.Polskiego do Poznańskiej i dostałem odpowiedz, że będzie miała po jednym pasie + pobocze. Tylko sprzeciw mieszkańców jest w stanie coś zmienić.
Nalezy dązyc do tego, aby drugą nitkę, oraz dalszą cześc obwodnicy finansowala GDDKiA. W tym celu nalezy lobbować za przekształceniem DK 25 w "ekspresówkę" lub czekac na zmianę chorych przepisów, które nakazują powiatom grodzkim finansować budowę dróg krajowych na terenie miasta(powiatu grodzkiego)
Tak naprawdę to problem dotyczy głownie Kalisza. Przez inne, podobnej wielkości miasta przebiegaja drogi zakwalifikowane do ekspresowych...
podobnie jak w przypadku podmiejskiej, stańczukowskiego??jp pisze:Podobnie jak w przypadku obwodnicy Skalmierzyc, pozostawione będzie miejsce pod drugą nitke.rym-ek pisze:Andrzej pisałem już kiedyś do ZDM-u w sprawie tej drogi od Al.Woj.Polskiego do Poznańskiej i dostałem odpowiedz, że będzie miała po jednym pasie + pobocze. Tylko sprzeciw mieszkańców jest w stanie coś zmienić.
Projektu nie widziałem, ale wiem, ze będzie to droga w klasie GP (prawie jak ekspresowa, prawie robi tutaj wielką róznicę, GDDKiA nie moze jej finansować)phrenic pisze:a w którym dokładnie miejscu droga ma przecinać dobrzecką??
Kategoria drogi wymusza pewne rozwiązania, jak np. rodzaj skrzyzowań. Stąd tez nie bedzie skrzyzowań z ulicami Dobrzecką i Korczak. Przypuszczam, ze powstanie estakada nad w.w. ulicami. Miejsce przecięcia wypadnie niedaleko kosciółka, chyba trzeba bedzie wyburzyć jakies wille!
[ Dodano: Sro, 21.01.2009, 17:27 ]
he,he dobry przyklad.phrenic pisze:podobnie jak w przypadku podmiejskiej, stańczukowskiego??jp pisze:Podobnie jak w przypadku obwodnicy Skalmierzyc, pozostawione będzie miejsce pod drugą nitke.rym-ek pisze:Andrzej pisałem już kiedyś do ZDM-u w sprawie tej drogi od Al.Woj.Polskiego do Poznańskiej i dostałem odpowiedz, że będzie miała po jednym pasie + pobocze. Tylko sprzeciw mieszkańców jest w stanie coś zmienić.
Dlatego najlepiej byłoby, gdyby miasto mogło skoncentrowac się na dokonczeniu wewnętrznych obwodnic, a zewnętrzne pozostawiło GDDKiA.
Kategoria GP chyba nie wyklucza skrzyzowań.W tej kategorii zbudowana jest nowa obwodnica Konina na której jest skrzyzowanie z sygnalizacją świetlną.
Oddzielna kwestia to przebieg drogi.Wg mnie zbyt blisko osiedla Dobrzec (przecięcie Dobrzeckiej ma być w okolicy cmentarza). Co to ma byc za obwodnica ktora pobiegnie kilkadziesiąt metrów od bloków mieszkalnych oraz pomiedzy domami jednorodzinnymi na Dobrzeckiej czy Korczak ?
Oddzielna kwestia to przebieg drogi.Wg mnie zbyt blisko osiedla Dobrzec (przecięcie Dobrzeckiej ma być w okolicy cmentarza). Co to ma byc za obwodnica ktora pobiegnie kilkadziesiąt metrów od bloków mieszkalnych oraz pomiedzy domami jednorodzinnymi na Dobrzeckiej czy Korczak ?
Tak, wiem, stosuje się wyjątki. Jesli jednak ma to byc obwodnica z prawdziwego zdarzenia, a w przyszłosci (miejmy nadzieję) fragment drogi ekspresowej S 25, to nie powinno być sygnalizacji, rond itp., tylko bezkolizyjne wezły i to w odstępach kilku km. Inaczej droga stałaby się typową miejską ulicą, a nie o to przeciez chodzi.Pawel pisze:Kategoria GP chyba nie wyklucza skrzyzowań.W tej kategorii zbudowana jest nowa obwodnica Konina na której jest skrzyzowanie z sygnalizacją świetlną.
Nie wiem dokładnie w jakiej odległosci od bloków będzie przebiegac, mam nadzieję, ze idioci tego nie projektowali i odpowiednio daleko. Gdyby nawet wytyczyc przebieg dalej na zachód, osiedle i tak w niedługim czasie pewnie zblizyło by się do drogi na akceptowalną dla mieszkanców odległośc. W ten sposób drogę mozna przesuwac w nieskonczonośc, czyli do OstrowaOddzielna kwestia to przebieg drogi.Wg mnie zbyt blisko osiedla Dobrzec (przecięcie Dobrzeckiej ma być w okolicy cmentarza). Co to ma byc za obwodnica ktora pobiegnie kilkadziesiąt metrów od bloków mieszkalnych oraz pomiedzy domami jednorodzinnymi na Dobrzeckiej czy Korczak ?
Jesli chodzi o Dobrzecką (sw.Michała), to chyba nie ma odcinka, który byłby niezabudowany.
Na dobrzeckiej w dawnym Dobrzecu nie obędzie się bez wyburzeń , jadąc tam niedawno szukałem miejsca na wlot tej obwodnicy i nie ma nic "pustego". Ale to efekt braku dalekosięznych planów. W artykule jest też mowa o obwodnicy północnej. Oby też się nie okazało , ze na jej miejscu są już zabudowania...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Zabudowania nie przeszkadzając osoba budująca sie doskonale wiedziała ze ten pas w przyszłości będzie służyć pod budowę obwodnicy , czyli podejmowała sama ryzyko wystarczyło iść do ratusza i zobaczyć w plany, , zresztą na te działki nie powinny być wydawane zgody na budowę, ale to druga kwestia
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Odsunięta od miasta, zgoda, ale na jaką odległość? Gdzie byś wytyczył jej przebieg? Przy Dobrzeckiej nie ma przecież wolnego miejsca na przebicie, nawet odsuwając przecięcie daleko na zachód.Pawel pisze:Plany budowy tej obwodnicy (odcinek do Poznańskiej) są względnie nowe a zabudowania Dobrzeckiej mają po kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt lat.
Obwodnica winna być odsunięta od miasta a nie przebiegać w jego granicach.Nawet łatwiej byłoby wtedy o fundusze.
Druga kwestia, to bliskosć osiedla. Obwodnica powstaje w polu i wyznacza tym samym barierę rozwoju Dobrzeca. Odsuwajac obwodnicę, tylko przesuwasz tą barierę, bo i tak wolny teren zostałby z czasem zabudowany. Taki a nie inny przebieg odcinka do ul.Poznanskiej wymusza też lokalizacja węzła. Gdyby wybudowano węzeł dalej na zachód od naroznika al.WP., odcinek do Poznanskiej mozna by poprowadzić dalej od osiedla. Lokalizacja węzla blisko al.WP ma tez zaletę. Aleję WP mozna przedłuzyć na południe przez Sulisławice do drogi nr 450. Kalisz zyskałby wtedy południowo-zachodnią obwodnicę. (ciąg: Poznanska - II etap DK25 - węzeł na Dobrzecu - al.WP - wiadukt w okolicy Zachodniej - Sulisławice i do drogi 450 gdzies za miastem. Przesuwając dobrzecki węzeł w stronę Skalmierzyc, w.w. ciąg komunikacyjny mialby sporą "wyrwę".
Nie wiem czy przy wytyczaniu obwodnicy Skalmierzyc uwzględniano cały obecny i przyszłosciowy uklad drogowy Kalisza, ale moim zdaniem stosując wezeł typu "trąbka" popełniono bląd. Konsekwencją bedzie ograniczona dostępnośc terenów po drugiej stronie obwodnicy.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2009, o 21:33 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.
co konkretnie masz na mysli pisząc "mysleli w ten sposób" ?Gumiś pisze:Jp ale patrząc dalej w przyszłość jak będziemy myśleli w ten sposób to nigdy nie wybudujemy żadnej obwodnicy.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2009, o 21:41 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Nie rozumiem o jakim ograniczeniu rozwoju budownictwa przez obwodnice mowicie? Po wybudowaniu obwodnicy tam gdzie ma teraz isc, pas dzielacy od osiedla zasadza sie krzewamii i robi pas terenow zielonych. Rownoczesnie stawiajac siatke autostradowa po obu stronach i ew. ekrany akustyczne, jesli faktycznie beda miejsca, gdzie bedze blisko domow. Jesli zabraknie juz miejsc pod budowe blokow to buduje sie wiadukt drogowy NAD obwodnica (bez wezla) i kontynuje osiedle po drugiej stronie robiac identyczny pas zieleni buforowej. Wybiegajac jeszcze duzo duzo dalej w przyszlosc to kiedy osiedle bedzie sie jeszcze bardziej rozrastalo to buduje sie jeszcze bardziej zewnetrzna obwodnice, a obecna staje sie kolejna rama komunikacyjna Obwodnice nie ograniczaja rozbudowy miasta, a wrecz go stymuluja!
Na mysli mam to że jednostki nie mogą decydować o przyszłości miasta i jego inwestycjach.jp pisze:co konkretnie masz na mysli pisząc "mysleli w ten sposób" ?Gumiś pisze:Jp ale patrząc dalej w przyszłość jak będziemy myśleli w ten sposób to nigdy nie wybudujemy żadnej obwodnicy.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Ale Dobrzec to tez nie rejon Kościoła , skręcając w prawo jadąc kolo remizy i póżniej skręcając w lewo dojeżdżamy do ul. Bursztynowej, tam powstają nowe domki i ja się dziwie ze uzyskali pozwolenie przecież plan przygotowywany jest zawsze 20 lat do przodu i chyba te dwa domki będą wyburzone , chyba ze się mylę , któregoś dnia wybiorę się tam rekonesans
Andrzej