II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 22 sty 2009, o 22:31

sector-ostrow pisze:Nie rozumiem o jakim ograniczeniu rozwoju budownictwa przez obwodnice mowicie? ...
Sector, wszystko co piszę jest wyrazem wyłącznie mojej skromnej opinii, a nie jakiejs grupy, więc nie uzywaj zwrotu "wy", bo pomyslę jeszcze, ze jestes byłym towarzyszem :P

Zle mnie zrozumiales. Pisząc o barierze, miałem na mysli obecne osiedle. Jesli powstanie po drugiej stronie, bedzie to juz odrębna jednostka. Jak sam zauwazyłeś, potrzebny jest wiadukt, zeby osiedla mogły powstac i były dostępne. Taki wiadukt bedzie w ciągu ul.Dobrzeckiej. Mankamentem jest tylko ta niszczesna "trabka", uniemozliwiająca zjazd z obwodnicy.
To nie ja kwestionuję proponowany przebieg.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 22 sty 2009, o 22:39

@jp plany budowy obwodnicy Skalmierzyc mają 30 lat a wtedy nikt nie planowal żadnych węzłów.
Dzisiaj planowana obwodnica Kalisza powinna się zaczynać w Szczypiornie i szerokim łukiem omijać miasto przecinając Poznańską nie przed ale za cmentarzem i dalej w kierunku Kokanina.
A tak powstanie obwodnica kilkaset metrów dalej od istniejącej ,niedokończonej obwodnicy zwanej Stanczukowskiego.

Miasto ma zapewnić dojazd do osiedli swoim mieszkańcom a tranzytem niech sie zajmie GDDKiA bo od tego jest.Dlaczego Kaliszanie mają budować obwodnicę z której nigdy albo bardzo rzadko będa korzystać ?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 22 sty 2009, o 22:41

Gumiś pisze:
jp pisze:
Gumiś pisze:Jp ale patrząc dalej w przyszłość jak będziemy myśleli w ten sposób to nigdy nie wybudujemy żadnej obwodnicy.
co konkretnie masz na mysli pisząc "mysleli w ten sposób" ?
Na mysli mam to że jednostki nie mogą decydować o przyszłości miasta i jego inwestycjach.
nadal nie rozumiem

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 22 sty 2009, o 22:51

Drogi krajowe to powinna budować GDDKiA i nieważne czy biegną przez miasto czy nie , ale tak nasi politycy przepisy uchwalili a teraz złotówki nie chcą dać, jak tak dobrze pójdzie to budżet państwa będzie tylko na pensje dla administracji chyba do tego dążą
Andrzej

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 22 sty 2009, o 22:59

Pawel pisze:@jp plany budowy obwodnicy Skalmierzyc mają 30 lat a wtedy nikt nie planowal żadnych węzłów.
Dzisiaj planowana obwodnica Kalisza powinna się zaczynać w Szczypiornie i szerokim łukiem omijać miasto przecinając Poznańską nie przed ale za cmentarzem i dalej w kierunku Kokanina.
A tak powstanie obwodnica kilkaset metrów dalej od istniejącej ,niedokończonej obwodnicy zwanej Stanczukowskiego.
Nie miał bym nic przeciwko takiej obwodnicy. Ustosunkowałem się tylko do odcinka Dobrzec - Poznanska, z którym miasto musi się jakoś uporać, dostając w "prezencie" kawałek obwodnicy Skalmierzyc i schrzaniony wezeł.
Miasto ma zapewnić dojazd do osiedli swoim mieszkańcom a tranzytem niech sie zajmie GDDKiA bo od tego jest.Dlaczego Kaliszanie mają budować obwodnicę z której nigdy albo bardzo rzadko będa korzystać ?
przeciez trąbie o tym od dawna

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 22 sty 2009, o 23:42

jp pisze:
Pawel pisze:Plany budowy tej obwodnicy (odcinek do Poznańskiej) są względnie nowe a zabudowania Dobrzeckiej mają po kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt lat.
Obwodnica winna być odsunięta od miasta a nie przebiegać w jego granicach.Nawet łatwiej byłoby wtedy o fundusze.
Odsunięta od miasta, zgoda, ale na jaką odległość? Gdzie byś wytyczył jej przebieg? Przy Dobrzeckiej nie ma przecież wolnego miejsca na przebicie, nawet odsuwając przecięcie daleko na zachód.

Druga kwestia, to bliskosć osiedla. Obwodnica powstaje w polu i wyznacza tym samym barierę rozwoju Dobrzeca. Odsuwajac obwodnicę, tylko przesuwasz tą barierę, bo i tak wolny teren zostałby z czasem zabudowany. Taki a nie inny przebieg odcinka do ul.Poznanskiej wymusza też lokalizacja węzła. Gdyby wybudowano węzeł dalej na zachód od naroznika al.WP., odcinek do Poznanskiej mozna by poprowadzić dalej od osiedla. Lokalizacja węzla blisko al.WP ma tez zaletę. Aleję WP mozna przedłuzyć na południe przez Sulisławice do drogi nr 450. Kalisz zyskałby wtedy południowo-zachodnią obwodnicę. (ciąg: Poznanska - II etap DK25 - węzeł na Dobrzecu - al.WP - wiadukt w okolicy Zachodniej - Sulisławice i do drogi 450 gdzies za miastem. Przesuwając dobrzecki węzeł w stronę Skalmierzyc, w.w. ciąg komunikacyjny mialby sporą "wyrwę".
Nie wiem czy przy wytyczaniu obwodnicy Skalmierzyc uwzględniano cały obecny i przyszłosciowy uklad drogowy Kalisza, ale moim zdaniem stosując wezeł typu "trąbka" popełniono bląd. Konsekwencją bedzie ograniczona dostępnośc terenów po drugiej stronie obwodnicy.
Jp mam tutaj na mysli konkretnie tą bariere rozwojową.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 23 sty 2009, o 00:24

przestańmy narzekać było by gorzej gdyby nasze władze nic nie robiły , no co Kalisza Poznań nie widzi bo za daleko jest oddalony . Takie były plany że węzeł ma być w tym miejscu a nie innym gdyby znowu mieli zmieniać projekty to na ta obwodnice byśmy jeszcze czekali z kilka lat , na forum jest dużo malkontentów wszystko na nie :roll:
Andrzej

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 23 sty 2009, o 01:27

>Andrzej
Na forum nie ma malkontentów, są tylko miłosnicy Kalisza, którym zalezy na przemyslanym rozwoju miasta.

O zmianie planów nie ma mowy. Wniosek o dofinansowanie został złozony. Zresztą uwzgledniając lokalizację prawie juz gotowego węzła na Dobrzecu, przebieg II etapu uwazam za optymalny.
Teraz pozostaje tylko trzymac kciuki, za uzyskaniem jak największego dofinansowania z EFRR.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 27 sty 2009, o 18:14

ZDM.341-6/I/09
przetarg nieograniczony na: Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego na budowę odcinka drogi krajowej nr 25 w Kaliszu od węzła w rejonie al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej
SIWZ (Plik ZIP 11MB)
Numer ogłoszenia: 9300 - 2009; data zamieszczenia: 26.01.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, faks 062 5049701.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego na budowę odcinka drogi krajowej nr 25 w Kaliszu od węzła w rejonie al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.Określenie przedmiotu zamówienia: Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego na budowę odcinka drogi krajowej nr 25 w Kaliszu od węzła w rejonie al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej. 3.Zakres robót obejmuje w szczególności: 3.1. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego na budowę odcinka drogi wraz z obiektami inżynierskimi i drogami dojazdowymi, stanowiącej kontynuację realizowanej obecnie obwodnicy dla m. Nowe Skalmierzyce w ciągu drogi krajowej nr 25 na podstawie będącej w posiadaniu zamawiającego dokumentacji: Koncepcja budowy ulicy klasy GP stanowiącej ciąg drogi krajowej nr 25 na odcinku od zaprojektowanego węzła drogowego przy al. Wojska Polskiego do połączenia z ul. Poznańską w Kaliszu - Wariant III (rondo na początku trasy + estakada) 3.2. Połączenie projektowanej drogi z węzłem drogowym przy al. Wojska Polskiego należy rozwiązać w dwóch wariantach: - zgodnie z opracowaną koncepcją tj.: wraz z wykonaniem ronda na łącznicy węzła, - wariant bez budowy ronda na łącznicy węzła 3.3. Połączenie projektowanej drogi z ulicą Poznańską należy rozwiązać w dwóch wariantach: - skrzyżowanie typu: duże rondo, - zgodne z opracowaną koncepcją. 3.4. Do projektowania należy przyjąć poniższe parametry techniczne: 3.4.1. droga o przekroju jednojezdniowym z rezerwą terenu pod drugą jezdnię (zaznaczenie przebiegu drugiej jezdni) 3.4.2. długość odcinka ok. 3,3 km 3.4.3. klasa drogi GP 3.4.4. konstrukcja nawierzchni drogi krajowej nr 25 dla ruchu KR5 3.4.5. konstrukcja nawierzchni dróg dojazdowych dla ruchu KR1 3.4.6. obiekty inżynierskie: przepust (km 0+577,20), estakada o dł. 316,0m (przejście nad ulicami Korczak i Dobrzecka oraz rzeką Krępicą) 4.Zamówienia obejmuje w szczególności: 4.1. dane wyjściowe do projektowania, które zostaną spisane w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy, 4.2. aktualny podkład geodezyjny, 4.3. geotechniczne warunki posadowienia obiektu opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami (w oparciu o posiadaną przez Zamawiającego opinię o warunkach gruntowo - wodnych), 4.4. operaty wodno - prawne wraz z uzyskaniem pozwoleń wodno - prawnych 4.5. informacje do planu BIOZ, 4.6. projekt branży drogowej wraz z uwzględnieniem zabezpieczeń przed hałasem 4.7. projekty obiektów inżynierskich, 4.8. projekt odwodnienia, 4.9. projekt oświetlenia, 4.10. projekt usunięcia kolizji z istniejącą instrukcją techniczną, 4.11. projekt stałej organizacji ruchu, 4.12. projekt zieleni wraz z inwentaryzacją zieleni, 4.13. kolorową planszę uzbrojenia podziemnego, 4.14. wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe, 4.15. uzgodnienia z ZUDP 4.16. uzgodnienie z GDDKiA Oddział Poznań, 4.17. uzgodnienie z WBUiA Urzędu Miejskiego w Kaliszu, 4.18. szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, 4.19. przedmiar robót, ślepy kosztorys, 4.20. kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów. 5.Po stronie Wykonawcy leży przygotowanie wniosku wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami zgodnie z art. 11d ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 721 z póżn. zm.) i uzyskanie prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Projekty podziałów nieruchomości niezbędne do wniosku dostarczy Zamawiający. 6.W ramach opracowania Wykonawca winien uwzględnić pełnienie nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji projektu. Zamawiający przewiduje ca 10 pobytów Wykonawcy na budowie. Cena oferty winna zawierać wszystkie koszty związane z opracowaniem dokumentacji oraz koszt 10 pobytów na budowie w ramach pełnienia nadzoru autorskiego. Ponadto podać należy cenę jednostkową za 1 pobyt. 7.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia i ewentualnego zwiększenia ilości pobytów w zależności od potrzeb. 8.Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zabezpiecza Wykonawca. 9.Wykonawca jest zobowiązany do przekazania podkładu geodezyjnego wraz z przedmiotowym opracowaniem. 10.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację projektową zweryfikowaną przez innego projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia. Koszt weryfikacji Wykonawca pokryje we własnym zakresie. 11.Wykonawca zobowiązany jest opracować i przekazać Zamawiającemu przedmiot zamówienia w formie papierowej i elektronicznej (format PDF - inne do uzgodnienia z Zamawiającym). 12.Opracowanie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności: - wymogami ustawy z dn. 07.07.1994r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z póżn. zm.) - ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 721 z póżn. zm.) -Rozporządzeniem Ministra transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 poz. 430), - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznym, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie - Dz. U. Nr 63 Poz. 735 z 2000r. § 40.2, - wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, - z wymogami ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2005r. Nr 113 poz. 954). - z wymogami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. Nr 239 poz. 2019 z póżn. zm.) - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. nr 170 poz. 1393), - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr. 177 poz. 1729). - Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach (9 Załącznik do Dz. U. Nr 220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.) - Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych części I i II - GDDP w Warszawie z 2001r. - obowiązującymi normami, 13.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, 14.Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i przedłożeniem oferty ponosi oferent niezależnie od wyniku postępowania przetargowego..

http://www.zdm.kalisz.pl/2009_010.htm więcej na tej stronie


Będzie estakada, bardzo długa :wink:

(obiekty inżynierskie: przepust (km 0+577,20), estakada o dł. 316,0m (przejście nad ulicami Korczak i Dobrzecka oraz rzeką Krępicą) 4.)
:wink:
Andrzej

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 27 sty 2009, o 18:49

Czyli w poblizu zabudowań ulica "pójdzie" górą.Plany bardzo ambitne.Zobaczymy co z tego wyjdzie.

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 27 sty 2009, o 18:51

Dziwnie jest tam napisane: "Połączenie projektowanej drogi z węzłem drogowym przy al. Wojska Polskiego należy rozwiązać w dwóch wariantach: - zgodnie z opracowaną koncepcją tj.: wraz z wykonaniem ronda na łącznicy węzła, - wariant bez budowy ronda na łącznicy węzła". Pewnie powstanie normalna krzyżówka i oczywiście "droga o przekroju jednojezdniowym z rezerwą terenu pod drugą jezdnię".

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 27 sty 2009, o 19:22

Dorobienie jednego ronda przy wezle na koncu obecie budowanej obwodnicy Skalmierzyc nic nie da. Musialo by byc jeszcze drugie od strony Wojska Polskiego.

ps. Widzicie ten zawijas w I etapie polaczenia tej drogi z Poznanska? Przypomina Wam ten ksztalt "dziwne" zakonczenie innej, juz uzytkowanej drogi w Kaliszu? :D Teraz juz wiemy co oni tam chieli/chca zrobic.

ps2. parenascie budynkow do wyburzenia w przebiciu Dobrzeciej i Korczak ( i to w wersji jednojezdniowej nasypu)..... Bedzie ciezko. Ludzie pewnie jeszcze dlugo nic nie beda wiedzieli o tych planach (chyba, ze ktos z forum pojdzie ich "oswiecic" 8) ) i zorientuja sie jak przyjada koparki.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 27 sty 2009, o 20:11

z tego co wiadomo to już chyba 2 lata powoli miasto miało przystąpić do wykupów gruntów , takie wykupy powinno się robi cicho żeby ludzie nie podbijali ceny do góry

[ Dodano: Wto, 27.01.2009, 20:10 ]
Obrazek

Interesuje mnie to co oni tam planują koło węzła z Wojska Polskiego
Andrzej

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 27 sty 2009, o 21:51

Przy ulicy Korczak w okolicy ulicy Północnej nie ma zabudowań.Podobnie okolice kościoła gdzie ma przechodzić planowana obwodnica.Patrząc na satelitarną mapę kilka budynków a nie kilkanaście jak napisałe @sector stanie na drodze budowy estakady a nie nasypu.

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 27 sty 2009, o 22:21

Właśnie na zdjęciach satelitarnych świetnie widać jak obwodnica odetnie nowo powstające bloki na os. Dobrzec od ewentualnych przyszłych terenów pod tego typu inwestycje.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 27 sty 2009, o 23:25

Pawel pisze:Przy ulicy Korczak w okolicy ulicy Północnej nie ma zabudowań.Podobnie okolice kościoła gdzie ma przechodzić planowana obwodnica.Patrząc na satelitarną mapę kilka budynków a nie kilkanaście jak napisałe @sector stanie na drodze budowy estakady a nie nasypu.
Ale ja to podalem z mapki zawartej w przetargu. Chyba, ze slowo "budynek" zastepujemy slowem "gospodarstwo", to wtedy faktycznie kilka.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 28 sty 2009, o 19:49

Po przejrzeniu tego planu w powiększeniu już mi sie nie podoba obwodnica jest prowadzona miedzy cmentarzem a blokami przy ul. Wojciechowskiego i praktycznie będzie biegła przez osiedle Dobrzec myślę ze ten plan powinni oprawić i odsunąć tą obwodnice za Kościół bo tam dalej też jet miejsce na poprowadzenie tej dwu jezdniowej drogi.
Na planie jest około 8 budynków do wyburzenia , przesuwając za kościół jakieś 100- 200 metrów było by tyle samo budynków do wyburzenia
myślę ze ten plan powinni dobrze przemyśleć :roll:
Andrzej

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 30 sty 2009, o 23:07

LUK pisze:Dziwnie jest tam napisane: "Połączenie projektowanej drogi z węzłem drogowym przy al. Wojska Polskiego należy rozwiązać w dwóch wariantach: - zgodnie z opracowaną koncepcją tj.: wraz z wykonaniem ronda na łącznicy węzła, - wariant bez budowy ronda na łącznicy węzła". Pewnie powstanie normalna krzyżówka i oczywiście "droga o przekroju jednojezdniowym z rezerwą terenu pod drugą jezdnię".
Pamiętasz dyskusję na temat braku dostepu do potencjalnych terenów inwestycyjnych wdłuż obwodnicy? Pierwszym, który zwrócił na to uwagę był chyba Sector. Planowane rondo na łącznicy (trzeba będzie nieco ją przerobic! i dobudować nasyp) jest próbą rozwiązania tego problemu.
Do kompletu potrzebne jest jeszcze jedno rondo od strony al.Wojska Polskiego. Budowa ronda od al.WP wymagałaby jednak znacznej przebudowy węzła. Ciekawe jak ZDM zamierza rozwiązac ten węzeł :wink: Mozna zostawić łacznice i przerobic na rondo planowane skrzyzowanie na łuku al.WP, ale nie wiem czy rondo bedące integralną częscią wezla moze być w tak duzej odległości od wiaduktu.
Byłby to bardzo nietypowy i pokraczny węzeł.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 sty 2009, o 23:14

Tak naprawde wladze Kalisza powinny przerwac budowe wezla za Castorama puki nie wylano jeszcze asfaltu NA wiadukcie i lacznicach (chyba?). Co prawda opoznilo by to otwarcie obwodnicy (glupio to pisac po kolejnym, bardzo tragicznym wypadku w Skalmierzycach pare dni temu) ale zaoszczedzilo by grube miliony na pozniejszych pracach zwiazanych z rozbiurka czesci tego wezla i przebudowywania go. Trwalo by to w sumie dluzej niz budowa od zera wg. nowego projektu. Nie wspomne juz o utrudnieniach w ruchu jakie beda pozniej kiedy odda sie juz obwodnice, a wezel bedzie przerabiany "na zywca".

No i kolejny problem jest z ewentualnym rondem od strony Wojska Polskiego. Droga ta jest 4 pasmowa (2 jezdnie), a rondo bedzie musialo byc jednopasmowe z tego powodu, ze na wiadukcie sa tylko dwa pasy. Zwezenie przed rondem z 4 do 2 pasow bedzie powodowalo duze korki i mysle, ze czeste kolizje. Tak naprawde jedynym 100% rozwiazaniem byla by tu pelna koniczynka taka jaka buduja w Ostrowie DK25/S11.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 30 sty 2009, o 23:46

Władze Kalisza maja przerwac budowę ?Przecież to nie wladze Kalisza budują.Co za bzdury wypisujesz.
Zaprojektowany wezel jest niemal w 80% skończony a ty chcesz "przerobic " go na koniczynkę.Rozumiem ze jesteś gotów zasponsorować przebudowę :D:D

ODPOWIEDZ