PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 sty 2019, o 20:40

Na portalu Ministerstwa Infrastruktury opublikowany został program Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej, czyli Kolej Plus. Znalazło się w nim 20 projektów, ale lista jest otwarta.
Obrazek
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89152.html

Kolejny program kolejowy który oczywiście całkowicie pomija Kalisz.
Szkoda widzę że jest plan stworzenia linii kolejowej Konin - Turek niegdyś Turek był kojarzony z Kaliska Koleją Dojazdową niestety stare czasy.

Może warto by prezydent powalczył o linie Kalisz - Pleszew chociaż :) (W dodatku że jest to również idea CPK)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 12 sty 2019, o 23:11

Biorąc pod uwagę,że rząd w Polsce stawia na rozwój kolei, w Kaliszu powinien powstać zespół,grupa osób,która zajęła by się planowaniem modernizacji kolei i nie czekać,że nasz problem rozwiąże Ostrów czy Poznań.Zespół taki powinien mieć przede wszystkim na uwadze wygodę mieszkańców Łodzi,Poznania i Wrocławia a Kalisz na tym skorzysta a nie prywatny interes jednostek.
Oczekiwane połączenie Kalisza z Pleszewem,powinno rozpoczynać się od Opatówka, po wschodniej granicy z odgałęzieniem na Ostrów do Czekanowa wzdłuż planowanej obwodnicy 25.
Upieranie się by linia kolejowa odchodziła na Pleszew mniej więcej od obecnej stacji,nie ma żadnego uzasadnienia,bo pociągi po serpentynach i tak będą pędziły żółwim tempem,no chyba tylko po to by Ostrowianom zrobić na złość.
Przy zaniechaniu ruchu pociągów po obecnych torach,miasto otrzyma tereny inwestycyjne,albo zostawić ten carski zabytek i puścić parowóz ku uciesze dzieciarni od Skalmierzyc do Opatówka,wywołując nowy problem kopcenia.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 13 sty 2019, o 12:10

Stanis pisze:
12 sty 2019, o 23:11
Biorąc pod uwagę,że rząd w Polsce stawia na rozwój kolei, w Kaliszu powinien powstać zespół,grupa osób,która zajęła by się planowaniem modernizacji kolei i nie czekać,że nasz problem rozwiąże Ostrów czy Poznań.Zespół taki powinien mieć przede wszystkim na uwadze wygodę mieszkańców Łodzi,Poznania i Wrocławia a Kalisz na tym skorzysta a nie prywatny interes jednostek.
Oczekiwane połączenie Kalisza z Pleszewem,powinno rozpoczynać się od Opatówka, po wschodniej granicy z odgałęzieniem na Ostrów do Czekanowa wzdłuż planowanej obwodnicy 25.
Upieranie się by linia kolejowa odchodziła na Pleszew mniej więcej od obecnej stacji,nie ma żadnego uzasadnienia,bo pociągi po serpentynach i tak będą pędziły żółwim tempem,no chyba tylko po to by Ostrowianom zrobić na złość.
Przy zaniechaniu ruchu pociągów po obecnych torach,miasto otrzyma tereny inwestycyjne,albo zostawić ten carski zabytek i puścić parowóz ku uciesze dzieciarni od Skalmierzyc do Opatówka,wywołując nowy problem kopcenia.
Niegdyś takie plany były
viewtopic.php?f=13&t=2912

Niestety w mojej ocenie aktualnie miasto bardzo rozbudowało się na północ oraz miejscowości pod Kaliszem na północy również przez co wiele domków musiałoby zostać wyburzonych.
Co do aktualnej linii z planów węzła kolejowego można wyczytać że stacja Kalisz Winiary miała być stacją towarom więc zapewne kaliskie serpentyny stałby się wtedy obwodnicą towarową.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 15 sty 2019, o 21:49

W planach budowy obwodnicy domki nie przeszkadzają,większym problemem dla kolei będzie droga 25 i 12,dlatego w planowaniu tych dróg należy uwzględnić planowane połączenia kolejowe.
Na tej obwodnicy przez Winiary,doczepić silniejszą lokomotywę,to wagony razem z towarem z torów powyskakują.
Przyszłą stację kolejową proponuję na terenach gminy Żelazków,Jakubwoski szybciej to popchnie.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 21 sty 2019, o 22:58

Niedawno wspomnąłem o newsie z planami na linie kolejowa Konin - Turek
To dziś dodatkowo natknąłem się na taki artykuł z maja 2018r,
Czy powstanie linia kolejowa Konin – Turek – Uniejów – Łódź?
Były starosta w swoim wystąpieniu podkreślił, iż nie ma rozwoju bez komunikacji, bez rozwiniętej sieci transportowej. Zwrócił uwagę, iż jeszcze kilkanaście lat temu położenia Turku nie można było zaliczyć do jego atutów. Jak powiedział: nie było rzeki, autostrady, ani kolei. Dzięki budowie w ostatnich latach sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu sytuacja nieco poprawiła się. Obecnie Turek do węzłów na autostradzie A2 ma 18 km (Koło) lub 25 km (Konin); do autostrady A1 to odległość ok. 85 km, a do drogi szybkiego ruchu S8 ok. 60 km (Sieradz).

Głównym jednak przekazem w wystąpieniu Dariusza Młynarczyka była konieczność rozbudowy sieci kolejowej w subregionie Wielkopolski wschodniej. Uczynienie z Konina węzła kolejowego, który jako jedyny ośrodek subregionalny w Wielkopolsce takowym nie jest. Jedną z pierwszych linii kolejowych jakie należałoby wybudować radny powiatowy zaproponował linię z Konina przez Turek i Uniejów aż do Łodzi. W jego propozycji znalazły się także linie Konin – Kalisz, a w późniejszym okresie Konin – Inowrocław oraz Konin – Gniezno. Zrealizowanie takiej wizji pozwoliłoby subregionowi Wielkopolski wschodniej dorównać do reszty województwa, które ma dobrze rozwiniętą sieć kolejową.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Więcej na:
https://turek24.com.pl/linia-kolejowa-k ... ejow-lodz/

No i to jest piękne mniejsze miasto jakim jest Konin krzyczy głośno o niesamowite inwestycje.
O takie linie jak Gniezno - Konin - Turek - Uniejów - Łódź czy Kalisz - Konin - Inowrocław.

Tym czasem w wielkiej Metropolii Kaliskiej krzyczy ktoś o linie Częstochowa - Kalisz - Pleszew?
Czy ktoś przyłączył się do poparcia w sprawie linii Kalisz - Konin - Inowrocław?
Zupełnie nic skoro oni coraz głośniej umieją mówić o linii Konin - Turek to czemu my nie umiemy chociaż o odcinku Kalisz - Pleszew?

Za czasów prezydencji pana Pęcherza śmialiśmy się że Kalisz to Wielun BIS ,2 kadencje po nim jesteśmy pod Wieluniem bo nawet w Wieluniu są plany na linie kolejowe.
Ehh...
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 22 sty 2019, o 17:25

Uczynienie z Konina węzła kolejowego, który jako jedyny ośrodek subregionalny w Wielkopolsce takowym nie jest coś nie bardzo ze znajomością sieci kolejowej w Wielkopolsce.

Linia Konin-Gniezno kompletny bezsens. Jak zmodernizują odcinek Zduńska Wola -Ostrów to nie sądzę aby zdecydowano się na budowę odcinka do Pleszewa. Pociągi z Kalisza do Poznania mogą jak obecnie omijać Ostrów istniejącym łącznikiem.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 sty 2019, o 00:15

Linia Konin-Gniezno kompletny bezsens.
Patrzącą na to jak ją oznaczyli na mapie to chyba, jako ostatni etap Konińskiego węzła nie bez powodu :P
Chodź linia do Gniezna ma i tak większy sens niż dawne plany, bo ówcześnie Konin chciano połączyć z węzłem Mongolino.
Czyli z linią kolejową 239 a dokładniej z miejscowością Orchowo bo tam się aktualnie linia kończy zresztą widać tą linie na mapie z prezentacji.

Warto jednak wspomnieć że ówcześnie linia kolejowa Konin - Gniezno. Tak jakby istniała był to dwie kolejki wąskotorowe.
Pierw Prusacy zrobili swoją kolejkę o prześwicie 600mm Gniezno – Anastazewo
Następnie Carska Rosja stworzyła kolejkę o przeświecicie 750mm Konin Wąsk. - Anastazewo
W ten sposób stacja Anastazewo stała się stacją graniczną.
Obrazek

Jak zmodernizują odcinek Zduńska Wola -Ostrów to nie sądzę aby zdecydowano się na budowę odcinka do Pleszewa. Pociągi z Kalisza do Poznania mogą jak obecnie omijać Ostrów istniejącym łącznikiem.
Ja osobiście liczyłbym bardzo na ten odcinek, jest to zarazem jedyna linia kolejowa którą dziś jest wspominana w jakichkolwiek wielkich projektach krajowych.
Mam tu namyśli chociażby CPK.
Obrazek
Oczywiście największy sens ta linia miałaby gdyby istniała od samej Częstochowy ale jak na Kaliskie realia to nawet odcinek do Pleszewa cieszy.
Również cieszę się za planowany jest remont 14 do Ostrowa Wlkp. jednak prędkość jaka ma być po remoncie jasno pokazuje że aktualnie ta linia dla PLKi niczym ważnym nie jest.

Ponadto nie rozumiem tego Kaliskiego ewenementu, z łącznikiem w Ostrowie owszem tak wiem istnieje na północy Ostrowa ,łącznik kolejowy dzięki któremu pociągi nie muszą jechać do stacji Ostrowa.
Jednak czego by nie mówić ten łącznik jest w OSTROWIE.
Czyli jedziemy ok. 25km w niewłaściwym kierunku jeżeli chcemy dotrzeć do Poznania.
Czy jak jedziecie samochodem z Kalisza w stronę Poznania to też zahaczacie o Ostrowską obwodnicę?
A może Ostrowiccy cisnąc na Poznań zahaczają o naszą ?

Dla przykładu po aktualnym remoncie trasy Zduńska Wola - Łódź po tym 42km odcinku pociągi mają pokonywać ten odcinek o 15 min krócej, czy to dużo czy nie, nie mi to oceniać.
Wiem jednak że trasa Kalisz - Ostrów jest o wiele krótsza, zarazem jest w stosunkowo dobrym stanie względem całej 14 związku z czym o skróceniu trasy o 15 min na tym odcinku można sobie pomarzyć myślę że dobrze będzie jeżeli będzie to jakieś 5-6min.

Przy aktualnych czasach przejazdów na Ostrów tracimy około 17min pociągiem pospiesznym zakładając że nie staje w NWS.
W wypadku pociągu osobowego średni czas przejazdu to ok. 23min.

Nie wiem jak dla was ale dla mnie stworzenie tego 20km odcinka skróciłoby naprawdę o wiele czas przejazdu.
Pamiętajmy też że większość pociągów i tak zjeżdża na Ostrow a jak tam zjeżdża to na samej stacji zlatuje jej 10 minut ( W relacji na Poznań). czyli mamy już 33 minut dłuższej trasy!

Po wybudowaniu takiej trasy co by się zmieniło?
1. Pociągi do stolicy województwa skróciłby swój czas przejazdu średnio o ponad 30 minut.

2. Szansa na jakieś nowe relacje dalekobieżne z/przez Poznań

3. Rozbicie węzła Ostrowskiego.
Ostrów jak i mieszkańcy regionu chcąc utrzymać dobre skomunikowanie Ostrowa z Łodzią i Poznaniem wydłużają swoje relacje pociągów (Mam tu namyśli pociągi kończące/zaczynające bieg w Ostrowie Wlkp.)
W wypadku skomunikowania z pociągami do Łodzi jadącymi przez Kalisz.
Ostrów wydłuża swoje pociągi w relacji Wrocław- Ostrów oraz Leszno - Ostrów do Kalisza.

4. Więcej pociągów do Wrocławia za sprawą rozbicia węzła Ostrowskiego.

5. Nowe połączenia z Lesznem oraz miastami lezącymi na linii między innymi Krotoszynem, Kobylinem itd. za sprawą rozbicia węzła Ostrowskiego.

6. Przebieg linii
Co prawda nie wiadomo jakby taka linia miała przebiegać czy projekt nie nawiązywałby do stworzenia linii od Opatówka przez północ Kalisza.
Jednak zakładając że linia odbiegała by od aktualnej linii a nie stworzonej gdzieś przed Kaliszem.
To ciekawą alternatywą byłoby nawiązanie do dawnych linii Żelaznych na zachód od Kalisza.
Mam tu namyśli linię Ociąż- Kucharki którą rozebrano w 1989r.
Oraz jej przysłowiowy bieg czyli kolejkę wąskotorową do cukrowni w Zbiersku od Kucharek w tym wypadku obiektem zainteresowania byłby odcinek Kucharki - Gołuchów.

O to mapka z dawnymi liniami
Obrazek

Ja bym ten przebieg widział tak Kalisz - Biskupice lub Trkusów- Kotowiecko - Kucharki - dalej mniej więc po szlaku wąskotorówki czyli Czerminek - i tutaj łuk w stronę Pleszewa ze stacją w Gołchowie - Kajew - Chorzew - Pleszew Miasto - Pleszew.

7. Ważne lokalizacje
-Niewątpliwie najważniejszą miejscowością na tej trasie były Kalisz.

- Jednak dla mnie największym hitem byłby Pleszew a mianowicie wykorzystanie stacji Pleszew Miasto bo jak widać na mapie aktualna stacja kolejowa Pleszew jest daleko od miasta właściwe to formalnie, nie leży nawet w granicach Pleszewa a bardziej w centrum miejscowości Kowalew.

-Najciekawszą miejscowa która otrzymałaby dostęp do kolei jest bez wątpienia Gołuchów.

- Z perspektywy Kaliskiej według mnie również fajnie że zyskalibyśmy połączenie z powiatem Ostrowskim z takimi miejscowościami jak Trkusów oraz Kotowiecko bo niestety po za trasą Kalisz - Ostrów ciężko raczej mieszkańcom pow. Ostrowskiego skomunikować się komunikacją zbiorczą do Kalisza.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 23 sty 2019, o 17:34

Cyt. Czyli jedziemy ok. 25km w niewłaściwym kierunku jeżeli chcemy dotrzeć do Poznania.
Czy jak jedziecie samochodem z Kalisza w stronę Poznania to też zahaczacie o Ostrowską obwodnicę?"

Obecnie nie ale gdy powstanie odcinek dwujezdniowy do Ostrowa i S11 do Poznania to jak najbardziej wybiorę drogę przez Ostrów.
Podobnie będzie z koleją. Nakłady na budowę odcinka dla kilku minut zysku mogą być nieopłacalne. Gdzie miałby rozpoczynać się odcinek w kierunku Pleszewa tez nie wiadomo.Czy np. w okolicach Opatówka żeby minąć Kalisz od północnej strony czy za Skamierzycami.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 sty 2019, o 21:54

Obecnie nie ale gdy powstanie odcinek dwujezdniowy do Ostrowa i S11 do Poznania to jak najbardziej wybiorę drogę przez Ostrów.
Cóż trzeba jednak pamiętać że magistrala kolejowa Katowice - Poznań nie będzie linią szybkiego ruchu.
Związku z czym porównanie troszkę nie adekwatne :P
Jeżeli S11 powstanie to proponowałbym ci raczej wjazd na nią gdzieś w Sobótce a nie koniecznie w Ostrowie.
Gdzie miałby rozpoczynać się odcinek w kierunku Pleszewa tez nie wiadomo.Czy np. w okolicach Opatówka żeby minąć Kalisz od północnej strony czy za Skamierzycami.
Oczywiście można tylko spekulować gdzie by był początek.
Wariant w okolicach Skalmierzyc byłby niewątpliwie tańszy.
Z kolei wariant z Opatówka byłby niewątpliwie droższy ale zarazem trzeba pamiętać że wtedy też kolej omijałby słynne serpentyny Kaliskie, związku z czym niewątpliwie czas podróży między Opatówkiem a Kaliszem uległby gigantycznej poprawie. (Potęgując czas przejazdu do Pleszewa jeszcze bardziej)
Zarazem bez Kaliskich serpentyn może znów byłby możliwość walki o KDP.
Nakłady na budowę odcinka dla kilku minut zysku mogą być nieopłacalne.
Remont 42km odcinka kolejowej 14, od Zduńskiej Woli do Łodzi dzięki któremu czas przejazdu skróci się o 15 min to koszt ok. 345 mln zł

A więc 345mln zł za 15minut.

Tym czasem według prezentacji budowa 110km odcinka Konin - Turek to koszt ok. 1 mld.

Załóżmy że odcinek do Pleszewa liczyłby sobie 25km, czyli byłby 4x krótszy. (Pomińmy już te 10km ze 110)
Czyli wychodziłby że koszt budowy 25km linii kolejowej to ok. 250mln.
Pomińmy już nawet to że byłby to nowa linia, związku z czym miałaby lepsze parametry niż aktualna (Przed remontem)
To tak jak w wcześniejszym poście wspomniałem pociąg z/do Ostrowa dociera w ciągu 20 minut.
Niestety jadąc do Poznania większość pociągów mimo wszystko zjeżdża na tą cholerną stacje co daje nam kolejne 10 minut postoju na stacji a więc na Ostrów tracimy średnio 30 minut.

Związku z czym sądzę że ten argument:
Nakłady na budowę odcinka dla kilku minut zysku mogą być nieopłacalne.
Się nie wybroni
345mln zł za 15minut
250mln zł za 30 minut

Pominę tu już szereg innych + z powodu budowy nowej linii kolejowej chociażby budowy bocznic do zakładów które istniałby w pobliżu linii. (Jeżeli oczywiście takie istnieją i by miały takie wizje)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 23 sty 2019, o 23:05

Vocatont pisze:
23 sty 2019, o 21:54
Cóż trzeba jednak pamiętać że magistrala kolejowa Katowice - Poznań nie będzie linią szybkiego ruchu.
Związku z czym porównanie troszkę nie adekwatne :P
Adekwatne bo w Kowalewie wjedziesz na ta samą magistralę, więc rodzaj linii nie ma znaczenia.
Vocatont pisze:
23 sty 2019, o 21:54
Jeżeli S11 powstanie to proponowałbym ci raczej wjazd na nią gdzieś w Sobótce a nie koniecznie w Ostrowie.
A po co mam się tłuc jednopasmową krajówką do Sobótki jak mogę od Kalisza śmigać dwujezdniówką ?Dzięki za takie rady :D
Vocatont pisze:
23 sty 2019, o 21:54
Remont 42km odcinka kolejowej 14, od Zduńskiej Woli do Łodzi dzięki któremu czas przejazdu skróci się o 15 min to koszt ok. 345 mln zł

A więc 345mln zł za 15minut.

Tym czasem według prezentacji budowa 110km odcinka Konin - Turek to koszt ok. 1 mld.
Co to ma do rzeczy ?Remont jest planowany bez względu na to czy powstanie odcinek do Pleszewa czy nie.
Vocatont pisze:
23 sty 2019, o 21:54
Załóżmy że odcinek do Pleszewa liczyłby sobie 25km, czyli byłby 4x krótszy. (Pomińmy już te 10km ze 110)
Czyli wychodziłby że koszt budowy 25km linii kolejowej to ok. 250mln.
To nie jest taka prosta matematyka.Równie dobrze odcinek 25 km może kosztować tyle samo co w innym miejscu 100km. Takie liczenie jest nic nie warte.
Vocatont pisze:
23 sty 2019, o 21:54
Pomińmy już nawet to że byłby to nowa linia, związku z czym miałaby lepsze parametry niż aktualna (Przed remontem)
To tak jak w wcześniejszym poście wspomniałem pociąg z/do Ostrowa dociera w ciągu 20 minut.
Niestety jadąc do Poznania większość pociągów mimo wszystko zjeżdża na tą cholerną stacje co daje nam kolejne 10 minut postoju na stacji a więc na Ostrów tracimy średnio 30 minut.
Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem wyraźnie o korzystaniu z łącznika dla wybranych połączeń. Takie rozwiązanie w zupełności wystarczy. Niecałe półtora godziny do Poznania to nawet dzisiaj jest bardzo dobrym rezultatem.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 24 sty 2019, o 09:08

Adekwatne bo w Kowalewie wjedziesz na ta samą magistralę, więc rodzaj linii nie ma znaczenia.
Nie do końca wiem czy dobrze się zrozumieliśmy.
Podając argument przejazdu samochodem przez obwodnice Ostrowa. (Miałem na myśli przejazd drogami w aktualnym stanie)
Ty wyskoczyłeś z S11 ja tym czasem napisałem że w wypadku kolei, takiej alternatywy niema.
Jeżeli istniała by linia do Pleszewa to niema w planach KDP Ostrów - Pleszew.
A po co mam się tłuc jednopasmową krajówką do Sobótki jak mogę od Kalisza śmigać dwujezdniówką ?Dzięki za takie rady :D
Odniosłem się tutaj do aktualnego stanu dróg a nie wizji na S25.
Co to ma do rzeczy ?Remont jest planowany bez względu na to czy powstanie odcinek do Pleszewa czy nie.
Pisząc tam ten post raczej starałem się ci pokazać że remont ok. 80km odcinak, przyniesie takie same + w skróceniu czasu przejazdu co budowa tego konkretnego 20km odcinka.
To nie jest taka prosta matematyka.Równie dobrze odcinek 25 km może kosztować tyle samo co w innym miejscu 100km. Takie liczenie jest nic nie warte.
Z tym się jak najbardziej zgodzę, jednak to takie najprostsze uśrednienie, na dodatek fakt że jest to stosunkowy prosty region.
Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem wyraźnie o korzystaniu z łącznika dla wybranych połączeń.
Czytam ze zrozumieniem, mniej na uwadze jednak to że tym łącznikiem praktycznie nic nie jeździ.
Jeżdżą nim aktualnie tylko pociągi o nazwie Andrut,Calisia (Pytanie jak się sprawdzą bo jest to debiut z łącznikiem od wielu lat)
No i jest jeszcze jeden poc. pos. Wawel który jest tu pewnie przetrasowany tylko na czas remontu.
Związku z czym są 3 składy.
Cała reszta wjeżdża na Ostrowską stację przez co jadąc za Pleszew tracimy 30 minut.
Prawdopodobnie gdyby łącznik Kalisz - Pleszew istniał nie byłoby już pociągów relacji Poznań- Łodź p. Ostrów.
I do tego właśnie nawiązuje.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 7 mar 2019, o 09:59

"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8993
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 13 mar 2019, o 11:25

36 pociągów w ciągu doby zamiast dotychczasowych 33 to główna korzyść Kalisza z wprowadzenia nowego rozkładu jazdy PKP, który obowiązuje od niedzieli

Dokładniej mówiąc, 36 zamiast 31, bo w okresie zimowym przez Kalisz nie kursowały „Karkonosze” do Jeleniej Góry przez Wrocław w jedną stronę i do Białegostoku przez Łódź i Warszawę - w drugą. Tak więc wiosenny przyrost jest zauważalny, a przypadek „Karkonoszy” zasługuje na podkreślenie tym bardziej, że wraz z przywróceniem tego pociągu Kalisz odzyskuje jedyne dwa składy, które do naszego miasta przyjeżdżają i odjeżdżają w godzinach nocnych. Ba, u nas nawet się mijają (do Jeleniej Góry o g. 2.22, a do Białegostoku o g. 2.25). Warto też dodać, że w okresie okołowielkanocnym i w czasie długiego weekendu majowego kurs „Karkonoszy” w kierunku Jeleniej Góry będzie przedłużony do Szklarskiej Poręby.

Wycieczka po Polsce w drodze do Kołobrzegu
W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał do 8 czerwca br., mamy 15 połączeń z Łodzią, 10 z Wrocławiem, 8 z Poznaniem, 6 z Warszawą, 2 z Jelenią Górą i po 1 ze wspomnianym już Białymstokiem, a także z Kołobrzegiem, Gdańskiem, Słupskiem, Koszalinem, Krakowem i Gnieznem. Obok „Karkonoszy” przez Kalisz kursują też inne nowoczesne pociągi dalekobieżne: „Dąbrowska”, „Asnyk”, „Nałkowska”, „Orzeszkowa”, „Wawel” i „Pobrzeże”. O „Wawelu” należy powiedzieć, że zapewnia kaliszanom jedyne bezpośrednie połączenie kolejowe z Krakowem, ale też - że nie jeździ już tak jak kiedyś do Szczecina, a tylko do Poznania. Bezpośredniego połączenia ze stolicą Pomorza Zachodniego wyraźnie nam brakuje, ale można mieć nadzieję, że wraz z nastaniem letniego sezonu urlopowego ten stan rzeczy ulegnie zmianie. Dziś do Szczecina koleją dotrzeć można, korzystając z mało uciążliwej przesiadki w Poznaniu. Zagadką wciąż pozostaje natomiast „Pobrzeże” kursujące przez Ostrów i Kalisz do Kołobrzegu, ale trasą tak okrężną, że prawie egzotyczną - przez Łódź, Warszawę i Gdańsk. Wątpliwe, by ktoś z Kalisza wybrał się tym pociągiem do Kołobrzegu, wsiadając do niego o g. 8.02, by wysiąść dopiero o g. 19.15. Do Kołobrzegu z Kalisza można dojechać w czasie znacznie krótszym niż 11 godzin i można to zrobić także pociągiem - tyle, że z przesiadką w Poznaniu. Nic nie stałoby na przeszkodzie, by z Kalisza i Ostrowa - przynajmniej w sezonie letnim - kursował bezpośredni pociąg do Kołobrzegu najkrótszą trasą, czyli przez Poznań. Nic też nie przeszkodziłoby odtworzeniu istniejącej niegdyś relacji sezonowej z Sieradza przez Kalisz, Ostrów i Krotoszyn przez Bydgoszcz do Gdyni. Z Sieradza do Krotoszyna lokomotywa ciągnęła tylko trzy wagony, które w Krotoszynie podczepiane były do pociągu jadącego z Wrocławia. I tylko na tym, a także na stosunkowo krótkiej trasie, polegała tajemnica sukcesu. Bo latem był to pociąg bardzo popularny. Jednak ostatnie oznaki życia dał on w latach 90., a potem popadł w niepamięć.

„Calisia”, „Andrut” i długo, długo nic
W ub. tygodniu w ŻK pisaliśmy o zmianach w rozkładzie jazdy pociągów spółki Koleje Wielkopolskie. Od razu zaznaczyliśmy, że do Kalisza docierają tylko dwa z nich, „Calisia” i „Andrut”. Nie wspomnieliśmy przy tym - a było to warte podkreślenia - że pociągi te na trasie z Kalisza do Poznania i w kierunku przeciwnym omijają Ostrów Wlkp., co znacznie skraca ich czas przejazdu. W nowym rozkładzie jazdy pierwszy pociąg z Kalisza do Poznania odjeżdża o g. 4.53, ale jedzie przez Ostrów i w Poznaniu jest dopiero o g. 7.06., a więc po ponad dwóch godzinach. Z kolei odjeżdżająca później niż on, bo o g. 5.10, „Calisia” wyprzedza go na trasie i jest w stolicy Wielkopolski o g. 6.39, a więc po niespełna półtorej godzinie. To dobrze, ale jaki jest sens tego, że w godzinach wczesnoporannych z Kalisza do Poznania odjeżdżają dwa pociągi w odstępie 17 minut, a potem jest cztery i pół godziny przerwy, przy czym w ciągu całej doby z Kalisza do Poznania dociera w sumie osiem pociągów? To nieproporcjonalne, nieracjonalne i nieekonomiczne. W tej sytuacji ktoś powinien zastanowić się nad likwidacją kursu z Kalisza o g. 4.53. (choć wiedzie on również do Ostrowa, a kurs konkurencyjny nie).

Czyja jest miedza, Poznania czy Wrocławia?
Takich wątpliwości jest więcej. Pasażerowie z Poznania do Kalisza mogą odjechać jeszcze o g. 21.40 dzięki „Andrutowi”. Ale pasażerowie z Wrocławia do Kalisza muszą mocno się śpieszyć, żeby zdążyć na „Asnyka”, który z Wrocławia odjeżdża o g. 17.44 (w innych dniach o g. 18.02). Jeśli nie zdążą, następne są dopiero „Karkonosze”, które ze stolicy Dolnego Śląska odjeżdżają o g. 00.19, a więc po ponad sześciu i pół godzinie. A przecież do niedawna „Karkonoszy” na tej trasie nie było, a więc kaliszanin chcący wrócić do domu musiał czekać we Wrocławiu do rana. Ten problem dotyczył i dotyczy wielu kaliskich studentów, ale przecież nie tylko studentów. Rozwiązywanie takich problemów należy do kompetencji marszałków województw, w tym przypadku wielkopolskiego i dolnośląskiego. Wynika to z zakresu ich obowiązków. Ale co marszałka dolnośląskiego może obchodzić Ostrów czy Kalisz, skoro oba te miasta położone są w Wielkopolsce? To jest obowiązek marszałka wielkopolskiego.
Na wszelki wypadek warto jeszcze dodać, że ostatni pociąg z Ostrowa do Kalisza - nie licząc „Karkonoszy” - odjeżdża o g. 23.48. To uwaga na użytek pasażerów, którym grozi utknięcie w nocy na dworcu w Ostrowie w drodze powrotnej do Kalisza. Pomimo że oba miasta tworzą Aglomerację będącą podmiotem prawa i że dzieli je tylko nieco ponad 20 km, do tej pory nie zadbały o nocną komunikację publiczną, która uwolniłaby ostrowian przed koniecznością nocowania w Kaliszu, a kaliszan przed koniecznością spędzenia nocy w Ostrowie.
http://zyciekalisza.pl/?str=229&id=2186 ... oWXWugLJ_o
g13k

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 25 mar 2019, o 09:31

CPK to nie tylko nowe lotnisko. Ma powstać 1600 km linii kolejowych [MAPA]

Obrazek

https://businessinsider.com.pl/firmy/za ... pk/pnw3d8b

Było już o tym ale mapka jest realistyczna.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 31 mar 2019, o 10:38

Na co dzień śmiga na innych trasach ale dla Kalisza to nowość.
Obrazek
Chodź raz go już spotkałem u nas na wsi :)
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 21 maja 2019, o 21:34

No i coraz głośniej
Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... WxK72iUeFM
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 3 lip 2019, o 20:36

PKP Intercity chce montować mnóstwo biletomatów. Nowe lokalizacje
Gdzie staną nowe urządzenia?
Dla części 2 w 14 lokalizacjach: Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Kalisz, Lubliniec, Pszczyna, Rybnik, Rzepin, Sosnowiec Gł., Świebodzin, Tychy, Wałbrzych Miasto, Zabrze.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... XM3EGLFERI
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8993
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 3 lip 2019, o 20:46

To kasy pewnie teraz w ogóle nie będą czynne :P
g13k

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 3 lip 2019, o 21:07

Pamiętam jakie się przed laty larum rozkręciło na wieść, że w Kaliszu chcą zamknąć na stałe kasy biletowe i zastąpić je biletomatami :D W ogóle kasy u nas jeszcze działają? :)

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3258
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: PKP Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Cristof » 4 lip 2019, o 05:59

<Przemek> pisze:
3 lip 2019, o 21:07
W ogóle kasy u nas jeszcze działają? :)
Kalisz daleko od Europy? Wiele na to wskazuje. Na kaliskim dworcu kolejowym nie można kupić biletów międzynarodowych. Na świeżo wyremontowanym dworcu jest kasa - ale sprzedaje tylko bilety krajowe. W dodatku można je kupić tylko do godziny... 19-tej. Najbliższe dworce, których kasy sprzedają bilety międzynarodowe, są w Poznaniu i Koninie. Pozostaje jeszcze oczywiście zakup biletu przez internet. Pod warunkiem, że witryna PKP działa poprawnie...
http://m.rc.fm/news/kalisz-daleko-od-torow.html#

ODPOWIEDZ