Strona 1 z 1

Wolna konkurencja a prywatyzacja KLA...

: 24 mar 2009, o 19:11
autor: sobieray-3
Swojego czasu Miasto zaczęło robić przymiarki do prywatyzacji swojej spółki podległej o nazwie KLA , z kapitałem i sposobem myślenia brytyjskim. Najpierw Miasto i KLA przegonili konkurencję z dużymi autokarami. Cały czas spółka ,,doiła'' Miasto na dopłatach za bilety ulgowe. KLA zrobiły raban i wprowadzono oprócz podwyżek cen - ,,karty stałego ulgowego pasażera'' i ,,bilety zerowe''. Po drodze skasowano ulgowe bilety łączone, część osób niepełnosprawnych(osoby niedowidzące) pozbawiono stosownych ulg i niby wszystko jest OK.
KLA i tak piszczy, że 25% pasazerów robi je ,,w konia''. Bilety w naszym grodzie należą do najdroższych w kraju, autobusy jak jeżdziły po dziwnych trasach, tak jeżdżą. A PRYWATYZACJI NIE WIDAć. KLA zrobiły się na tyle bezczelne, że nie potrafią odpowiedzieć jak wychodzą na tych zerowych biletach. Ostatnio czarują nas jakimś nowym taborem, ale odium złodzieja z pasażerów nie zdejmują i konkurencję trzymają na odległość bezpieczną.
Ale pan Prezydent, cała władza kaliska od prywatyzacji nie uciekną, bo wcześniej czy póżniej muszą ją przeprowadzuć!
Jak sądzicie , czy Władza z tym procesem musi czekać do końca swojej chyba jednak ostatniej kadencj? Bo nie ma nic gorszego, jak przykleić się do stołka. Widać to doskonale choćby w Sopocie.

: 25 mar 2009, o 16:44
autor: dawcioo
Z tym nowym Tabor to zgoda mają 66 autobusów i wszystkie niskopodłogowe---Mieli kupic Solarisa,,ale na zajezdni niema

: 16 kwie 2009, o 12:48
autor: K-man
Ciekawy pomysł,ale czy realny.Mam na mysli Kalisz
http://internacjonalista.pl/ekologia/ra ... patny.html

: 16 kwie 2009, o 13:51
autor: LOOK
Problem KLA jest kolejnym na którym poległ Pęcherz i Samorządny Kalisz. Mimo obietnic nie zrobiono nic , nie korzystam z usług KLA ale opinie użytkowników wyrażnie wskazują, że siatka połączeń tworzona była w pijanym widzie . Niektóre linie sprawiają wrażenie jakby tworzone były na akord , by jak najwięcej kilometrów przejechać . Powoduje to , że czasami zjechać trzeba pół miasta niepotrzebnie . Właściwa optymalizacja, siatki połączeń, skrócenie poszczególnych linii, synchronizacja kursów i wykorzystanie 2 lub 3 baz przesiadkowych spowodowało by zmniejszenie ilości używanego taboru i obniżenie kosztów, ale chyba nie o to w tym chodzi. Udział miasta w nadzorze tej spółki jest iluzoryczny , zresztą jakiego podejścia menedżerskiego można oczekiwać od nauczyciela .

: 16 kwie 2009, o 14:02
autor: K-man
Szczerze to cały rozwój tego miasta jest ILUZORYCZNY :(

: 19 kwie 2009, o 17:09
autor: milo
Moim zdaniem prywatyzacja monopolisty jest bezsensowna. Czy publiczny czy prywatny monopolista to będzie działał tak samo.
( nie wiem czy obecnie jest tak żle bo nie korzystam z kla ).
Prędzej odcięcie od dotacji by coś dało , bo wtedy trzeba by racjonalniej gospodarować.
A tak w ogóle - ceny biletów podniesiono bo paliwa poszły w górę , potem spadły ich ceny ale nikt nie wspomina o obniżce..

: 19 kwie 2009, o 17:21
autor: LUK
Korzystałem z usług KLA kilka lat i tak tragicznie nie było. Nie wiem jak jest obecnie, bo poruszam się samochodem. Chyba tak wiele się nie zmieniło.

: 20 kwie 2009, o 21:05
autor: ~Kefas
Ja razu uprzedzam, że piszę z mojego punktu widzenia. A on jest taki, że jak się poruszam owymi liniami autobusowymi(a robię to dosyć często) to nigdy na nie nie narzekałem. No może kiedyś jak jeżdziły te gruchoty. Teraz mają porządne auta. Trochę mogli by szyby umyć, bo to jest największa wada tych aut. Ostatnio zauwazylem zwiekszenie sie liczby kontrolerow. Wiec bileciki trzeba miec.

: 22 kwie 2009, o 22:14
autor: gawron
K-man pisze:Ciekawy pomysł,ale czy realny.Mam na mysli Kalisz
http://internacjonalista.pl/ekologia/ra ... patny.html
Świetny artykuł! Z pewnymi, nielicznymi elementami się nie zgadzam, ale generalnie polecam lekturę wszystkim, którzy tak bardzo boją się zwężenia Wrocławskiej. Wbrew pozorom jedno jest ściśle związane z drugim.

[ Dodano: Sro, 22.04.2009, 22:17 ]
~Kefas pisze: No może kiedyś jak jeżdziły te gruchoty. Teraz mają porządne auta. Trochę mogli by szyby umyć, bo to jest największa wada tych aut. Ostatnio zauwazylem zwiekszenie sie liczby kontrolerow. Wiec bileciki trzeba miec.
Niestety tych szyb nie da się umyć, bowiem ich trwałe zabrudzenie jest efektem rozszczelnienia. Jedynym sposobem na usunięcie tego nieprzyjemnego widoku jest wymiana lub pozostawienie tylko jednej z szyb.

Kalisz jest chyba pierwszym miastem w Polsce, któremu udało się wyeliminować z ruchu wszystkie pojazdy wysokopodłogowe.

[ Dodano: Sro, 22.04.2009, 22:22 ]
milo pisze:Moim zdaniem prywatyzacja monopolisty jest bezsensowna. Czy publiczny czy prywatny monopolista to będzie działał tak samo.
( nie wiem czy obecnie jest tak żle bo nie korzystam z kla ).
Prędzej odcięcie od dotacji by coś dało , bo wtedy trzeba by racjonalniej gospodarować.
A tak w ogóle - ceny biletów podniesiono bo paliwa poszły w górę , potem spadły ich ceny ale nikt nie wspomina o obniżce..
Prywatyzacja jest jak najbardziej wskazana, ale najpierw należy stworzyć publicznego organizatora, który będzie czuwał nad odpowiednim kształtem komunikacji.

W obecnym kształcie relacji UM-KLA, obcięcie dotacji doprowadzi do likwidacji kursów i mniejszych inwestycji w tabor :/

Re: Wolna konkurencja a prywatyzacja KLA...

: 3 mar 2013, o 12:17
autor: gawronik13kalisz
Konkurencja KLA rośnie. POLTURIST ma linię podmiejską i autobusy miejskie. Kiedyś zdaje się że ktoś o tym wspominał. Tu fotki ich "busików"
http://phototrans.pl/1014,1820,62.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Wolna konkurencja a prywatyzacja KLA...

: 29 lis 2013, o 17:42
autor: faust
KLA sprzedać, a przystanki udostępnić wszystkim zainteresowanym za niewielką opłatą.

Re: Wolna konkurencja a prywatyzacja KLA...

: 23 kwie 2014, o 19:58
autor: Mrc86

Kod: Zaznacz cały

KLA sprzedać, a przystanki udostępnić wszystkim zainteresowanym za niewielką opłatą.
Ha ale sie usmiałem :) I pomyslec ze tacy ludzie jak faust moga głosować ...