Strona 3 z 7

: 7 kwie 2010, o 19:35
autor: Pawel
Na dodatek niewiele większy Płock ma niemal 2x większy tabor.

: 7 kwie 2010, o 23:54
autor: KalishaQ
kaczorkalisz pisze:Szymkalisz 6 jezdzi jednak duzo osob dojezdza do szkoly WSK, do pracy WSK i P&W
Z P&W raczej za dużo osób nie korzysta z 6.

: 8 kwie 2010, o 08:27
autor: sector-ostrow
MZK w Ostrowie Wielkopolskim nie dostaje finansowania z budżetu miasta!!! Jest samowystarczalne. Ich działalność to nie tylko transport miejski. Posiada obecnie 80 autobusów. Wszystkie inwestycje (min. zakup taboru) jest finansowana z własnego budżetu i zdobytych środków zewnętrznych.

: 8 kwie 2010, o 09:54
autor: K-man
A w Kaliszu z budzetu idzie co roku jakieś 7 mln zł. Jak to możliwe, że w Ostrowie miasto nie dopłaca. Kalisz niezle by zaoszczędził.

: 8 kwie 2010, o 12:50
autor: wollny
Tak się głośno krzyczy o aglomeracji itp a o zadaniach faktycznych, jak np. wspólny transport miejski nic się nie mówi. Póki nie zacznie się działać wspólnie (ale faktycznie a nie propagandowo) to ta aglomeracja będzie mrzonką.

: 9 kwie 2010, o 17:38
autor: K-man
Sector, albo kłamiesz, albo ŻK kłamie. Gdyz w artykyle jest napisane, że MZK w Ostrowie dostaje dofinansowanie w wysokości 4,5 mln zł. Kalisz w tym roku wyda 10 mln zł. Szok.

: 26 kwie 2010, o 21:46
autor: Gagarin
No nareszcie na weekendy mamy Many.

: 26 kwie 2010, o 21:57
autor: Artur
Rozwiązanie z KLA jest proste:
1. Sprywatyzować KLA.
2. Wprowadzić możliwość wejścia na rynek innych przewożników (np. mikrobusy).

: 27 kwie 2010, o 13:01
autor: Artur
Kołomyi z byłym prezesem KLA ciąg dalszy, poniżej dzisiejszy tekst z portalu RC.

Prezes z wypowiedzeniem
27 kwietnia, 2010 - 09:36 — [email protected]

Wracamy do tematu -->> prezesowskich perypetii <<-- w Kaliskich Liniach Autobusowych. Przypomnijmy - poprzedni prezes spółki - Marek Matuszewski stracił stanowisko w pażdzierniku ubiegłego roku. Nie odebrał jednak wypowiedzenia, bo zachorował. W tak zwanym międzyczasie skończył 61 lat - i tym samym, znalazł się w okresie ochronnym. Teretycznie pracodawca nie może zwolnić takiego pracownika aż do nabycia przez niego uprawnień emerytalnych, nie może mu także obniżyć pensji, nawet jeśli przeniesie go na niższe stanowisko.
Jak sytuacja w KLA wygląda dziś?

"Z informacji jakich udzielił mi przewodniczący Rady Nadzorczej Kaliskich Linii Autobusowych, pan Marek Matuszewski po zakończeniu okresu zwolnienia lekarskiego stawił się w pracy. Dostał wypowiedzenie ze względu na utratę kwalifikacji do pełnienia funkcji dyrektora generalnego KLA. My tu nie mamy nic więcej do zrobienia - pan Matuszewski albo zgodzi się z tym wypowiedzeniem, albo nie - to już jest jego decyzja."- powiedział Radiu Centrum wiceprezydent Daniel Sztandera.

Marek Matuszewski nie chciał wypowiadać się na ten temat, podkreślając, że dziś jest już osobą prywatną.

: 27 kwie 2010, o 14:51
autor: sobieray-3
KLA spółką wewnętrzną... dlaczego Sztanderę dopuszcza się ...
KLA spółką wewnętrzną

26 kwietnia, 2010 - 15:13 — [email protected]
Kaliskie Linie Autobusowe już niebawem będą spółką wewnętrzną miasta. Trwają rozmowy związane z odkupieniem 18,5 % udziałów KLA od angielskich właścicieli. Z propozycją sprzedaży wystapiła strona angielska. "My przedstawiliśmy im dwie propozycje. Na razie mogę powiedzieć tyle, że propozycja jest korzystna dla Kalisza" - powiedział Radiu Centrum Daniel Sztandera, wiceprezydent Kalisza.

"Spowodowałoby to, że Kaliskie Linie Autobusowe staną się podmiotem wewnętrznym, co nam ułatwi przeprowadzanie różnych procedur między spółką a miastem. Takie posunięcie niewątpliwie ułatwi przekazywanie nowych autobusów. Teraz póki co KLA, są podmiotem zewnętrznym, wtedy musimy ogłaszać przetarg i do niego mogą przytąpić wszyscy, ale gdy KLA będzie już w 100 % podmiotem wewnętrznym miasto nowe autobusy może przekazać w formie dzierżawy w trybie bezprzetargowym."

Anglicy ofertę mają wybrać jeszcze w tym tygodniu.

[email protected]

Komentarze
27 kwietnia, 2010 - 07:49 — lex
Pan Sztandera reprezentuje
Pan Sztandera reprezentuje spółkę KLA? Czy też inny podmiot? Z tego co wiem, KLA jest spółka prawa handlowego. Nie rozumiem aktywności w przedmiotowej sprawie wiceprezydenta miasta.
.

: 1 lip 2010, o 17:18
autor: Gumiś
Czary i cuda wokół KLA

Wokół Kaliskich Linii Autobusowych nadal dzieją się prawdziwe czary i cuda. Najpierw uspokajano nas, że pomimo zawirowań personalnych w zarządzie spółka finansowo stoi nieżle i wyszła z zapaści. Mówił to publicznie Andrzej Rogowski przewodniczący rady nadzorczej, podczas jesiennego spotkania z samorządem. Dzisiaj dowiadujemy się, że były prezes KLA pozostawił deficyt w wysokości 600 tys złotych.

To nie koniec niespodzianek. Decyzją władz Miasto przejmie od spółki przystanki i wiaty. Następnie za pieniądze z budżetu wszystkie będą wyremontowane. Potem będą odkupione udziały od Anglików za... 600 tys złotych. I wreszcie we wrześniu KLA otrzyma 5 nowych autobusów za prawie 5 mln zł. W takiej spółce to żyć nie umierać. Anglicy byliby chyba niespełna rozumu, gdyby zgodzili się odejść za marne 6 „stówek”.
W tym wszystkim najgorsze jest... dobre samopoczucie włodarzy miasta. Prezydent Janusz Pęcherz tonem dobrego gospodarza poinformował o rozbudowie sieci komunikacyjnej na jednym z kaliskich osiedli. Jakby ten ruch organizacyjny był czymś na miarę operacji Overlord.

Więcej czytaj w tygodniku 7 Dni Kalisza nr 26 wydanie z dnia 30 czerwca 2010 r..

: 1 lip 2010, o 17:29
autor: ochotnik
Haha, właśnie oglądam fakty kaliskie i mówią o przejęciu przystanków przez KLA i mieli odłączony mikrofon przez część kręcenia reportażów bo nic nie było słychać, dopiero póżniej go podłączyli.
Mówili o ujednoliceniu przystanków na głównych ulicach, montażów ekranów LED. Zmiany są podyktowane dyrektywami unijnymi.

: 1 lip 2010, o 19:05
autor: kaliszanin2
Przystanki powinny być miejskie z możliwością korzystania przez każdego przewożnika wnoszącego stosowną opłatę.

: 1 lip 2010, o 23:18
autor: ochotnik
I tak właśnie ma być.

: 2 lip 2010, o 07:43
autor: Artur
kaliszanin2 pisze:Przystanki powinny być miejskie z możliwością korzystania przez każdego przewożnika wnoszącego stosowną opłatę.
Więc teraz czekam na nowych przewożników,którzy zaczną konkurować z KLA.

: 2 lip 2010, o 09:49
autor: sobieray-3
P.Każmierczak z RECO jest odważny i pewnie wejdzie niedługo z mniejszymi autobusami o pojemności 20-26 osób. A po nim pewnie Polturist p.Jarentowskiego. Obie firmy juz jeżdżą od dawna na kombinowanych liniach miejsko-podmiejskich.

: 2 lip 2010, o 16:16
autor: HARNAŚ
Reco z Opatówka już od pewnego czasu nie kursuje, ciekawe czy wróci.

: 2 lip 2010, o 17:48
autor: Crossmen
Artur pisze:
kaliszanin2 pisze:Przystanki powinny być miejskie z możliwością korzystania przez każdego przewożnika wnoszącego stosowną opłatę.
Więc teraz czekam na nowych przewożników,którzy zaczną konkurować z KLA.
A ja tam nie wierze, żeby taka sytuacja miała miejsce kiedy kolwiek. Przecież każdy wie, że ani KLA ani ratusz nie dopuszczą do takiej sytuacji, żeby KLA miało konkurencje, bo tam łapka myje łapkę.

: 2 lip 2010, o 17:56
autor: Gumiś
A może wysłać Pęcherza i kolesi z KLA do Małopolski na lekcję nauki pobierania funduszy unijnych???

Autobusy i czytniki kart za unijne pieniądze

Zarząd Małopolski przeznaczył 22,4 mln zł na dofinansowanie komunikacji miejskiej w Nowym Targu, Oświęcimiu, Nowym Sączu i w Tarnowie.
Nowy Targ otrzyma 4,7 mln zł na poprawę funkcjonowania transportu publicznego w gminie i w mieście.
Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu dostanie 4,6 mln zł. Pozwoli to na kupno dziewięciu autobusów.
5,3 mln zł dofinansowania otrzyma Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie. Kupi 10 autobusów miejskich, przystosowanych do przewozu niepełnosprawnych i spełniających normę emisji spalin EURO 5. Zainstaluje też w 30 pojazdach system monitoringu wnętrza oraz system liczenia pasażerów.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu dostanie 7,6 mln zł. Kupi autobusy o zmniejszonej emisji zanieczyszczeń, wdroży systemy obsługi pasażerów, sterowania ruchem i dystrybucji biletu elektronicznego.
http://www.portalsamorzadowy.pl/raport/,5939.html

: 26 lip 2010, o 19:28
autor: Gumiś