PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 14 lip 2011, o 23:06

KALISZ Kolejka mało znana
Jak zainteresować młodzież koleją i ratowaniem zabytków techniki, jak zaprezentować lokalnej społeczności walory kolejki wąskotorowej? Poza powszechnym w dobie cyfryzacji internetem można również zaprezentować się na targach wolontariatu.
Blisko tysiąc osób odwiedziło w drugi weekend czerwca „kolejowe” stoisko na zorganizowanych przez urząd miasta w Kaliszu targach aktywności i wolontariatu. Lokalny portal kolejowy www.ok-kolej.pl przy współpracy kaliskiego klubu modelarzy kolejowych oraz Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych w Kaliszu w ten sposób promował wśród mieszkańców miasta i regionu kolejowe atrakcje południowej Wielkopolski.
Pod przymusowym zarządem
Jedną z największych a jednocześnie najmniej znanych przez lokalną społeczność atrakcji turystycznych regionu kaliskiego jest kolejka wąskotorowa. Linia łącząca Turek z Opatówkiem i Kaliszem powstała w latach 1914-1917. Bataliony kolejowe armii niemieckiej budowały odcinek od Zbierska do Turku. Jednocześnie cukrownia „Zbiersk” w okolicach miejscowości Rozdżały rozpoczęła na własne potrzeby budowę linii do Zbierska i Opatówka oraz odgałęzienia Żelazków-Kalisz. Po zakończeniu I wojny kolejka stała się własnością powiatu, a od 1949 roku, podobnie jak inne wąskotorówki użytku publicznego znalazła się pod przymusowym zarządem PKP. W latach sześćdziesiątych kolejka stała się głównym szlakiem transportowym wyposażenia dla powstającej elektrowni „Adamów”. Duże ilości ładunków zapewniały kolejce także Lasy Państwowe i zbierska cukrownia.
Kryzys mimo wyników
Kryzys lat 90-tych dotknął także i tę kolejkę, chociaż posiadała ona najlepsze wyniki w przewozie towarów pośród wszystkich kolejek podległych PKP to jednak spadek przewozów był zauważalny. Kolejka odnotowała także drastyczny spadek ilości pasażerów, czego następstwem było ich zawieszenie (na odcinku do Kalisza już w 1991 roku). W 1994 roku w przeciągu zaledwie dwóch miesięcy przeprowadzono fizyczną likwidację odcinka do Kalisza, będącego największym miastem regionu. Ta dość pochopna i nieprzemyślana decyzja budzi kontrowersje do dnia dzisiejszego. Kolejne lata to dalszy spadek przewozów aż do całkowitego zawieszenia w 2001 roku. Niespełna rok póżniej przewozy na kolejce zostały wznowione, ale już pod marką SKPL, która to firma stała się jej nowym operatorem. Obecnie w planowym ruchu towarowym oraz w przewozach turystycznych wykorzystywany jest odcinek Opatówek-Zbiersk, na pozostałym fragmencie linii z uwagi na ubytki w nawierzchni torowej ruch jest zawieszony.

Zainteresować młodzież
W powszechnym odczuciu kolej postrzegana jest jako mało efektywny i drogi środek transportu. Także świadomość dotycząca walorów turystycznych i historycznych pozostawia wiele do życzenia. Aby to zmienić autorzy prezentacji jako główne zadanie postawili przed sobą zainteresowanie tematyką kolejową głównie młodzieży, pokazanie że kolej może być nowoczesna i ciekawa.
Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania, rozdaliśmy kilkaset ulotek i zdjęć, pozyskaliśmy także grupę harcerzy do pomocy przy renowacji wagonu w Zbiersku - podsumowuje Piotr Rudowicz, pomysłodawca przedsięwzięcia.

żródło: http://www.kow.com.pl/kurier-kolejowy/o ... er-263168/
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 14 lip 2011, o 23:45

Bo największy w tym ambarans,
aby dwoje chciało naraz!.

Ja już raz z grupą 5 wolontariuszy pracowałem - takze na kolanach - na torach tej wąskotorówki. Wróciłbym, pod warunkiem, że będę poważnie traktowany przez SKPL. Sama KKD powinna być wpisana do Rejestru Zabytków, bo jest bardzo cenna. Swojego czasu oglądałem błyski w oczach Anglików na widok Jej urządzeń infrastruktury i torowisk. Nie straćmy Jej, bo czas działa na niekorzyść tego zabytku industrialnego.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 5 sie 2011, o 09:49

Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 5 sie 2011, o 10:42

No , ale busiarze nie będą uczestnikami STRAJKU GENERALNEGO jaki PEKAP REGIO zapowiada na 17 sierpnia. . Ja ta popieram taki strajk

http://www.facebook.com/pages/Popieram- ... 2458041164

Nawet skłonny jestem zaaprobować taką egzekucje jak w Korei :)!

Tylko, kto w Kaliszu będzie strajkował ? BABKI KLOZETOWE ???? :wink:
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 5 sie 2011, o 13:05

Gumiś to już oddawana tam wisi. (na tych magazynach)
Ale w końcu ktoś o tym napisał
PKP kastruje nasz region i całą Polskę krótko i na temat. (Jednym słowem upadają)
Traktuje to jako komunikacje zastępczą :lol:
No cóż do Wawy 3 pociągi jeżdżą codziennie tylko w piątek i niedziele 4.
No więc to jest jak dla mnie porażka w dodatku wszystkie z tych pociągów są poskracane.
Ten obecny co nie którzy mówią z Kalisza ostatni pociąg daleko bieżny w Kaliszu.
Relacji:
Wrocław Gł.-Ostrów WLKP.-Łódż Kalisa-Warszawa zacho/central/wsch-Białystok.
Jeszcze w zeszłym roku kursował z Białystoku do Ełk-Suwałki.

Jeden z pociągów relacji Wroc Gł-Warszawa Wsch.
Jeszcze rok temu kursował od Warszawy do Terespolu.

No i ten 2 Wroc Gł-Warszawa Wsch.
To ale to bodajże 2 lata temu to kursował z Zieloneg Góry-Wroc Gł-Warszawa Wsch.

Czyli nie dojść że tak mało pośpiesznych pociągów przez nas lata to jeszcze wszystkie skrócone ;//

Od strony Poznańa przez Kalisz już żaden nie śmiga tylko zostały nam
wroc-wwa.

Tak w gule to my mamy najgorszy rozkład jazdy ze wszystkich miast 100+tys.
Oczywiście dodać też trzeba że i jednym tak wielkim miastem bez żadnej odnogi mam na myśli węzła.
No i chyba jedyny dworzec z tych miast co jest czynny tylko od 5-22.

Odnośnie strajków PKP popieram wszystkie.
Niech walczą o swoje :)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 sie 2011, o 13:31

Kolejarze: Albo podwyżki, albo strajk generalny

Obrazek

- Związkowcy są zdeterminowani, by podjąć strajk, bo zmuszają ich do tego zbyt niskie płace - mówi Przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek.

POSŁUCHAJ WYPOWIEDZI SZEFA ZWIĄZKOWCÓW:

TUTAJ JEST RADYJKO NA STRONIE!!!!


Związkowcy chcą natychmiastowych podwyżek wynagrodzeń o 280 złotych, podczas gdy ostatnia propozycja przewożnika to 120 zł podwyżki od sierpnia, a od 2013 roku kolejne 130 zł.

5 lipca kolejarze zorganizowali strajk ostrzegawczy. Na dwie godziny stanęły prawie wszystkie pociągi Przewozów Regionalnych.
żródło : http://news.money.pl/artykul/kolejarze; ... 86045.html
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 6 sie 2011, o 15:00

Najlepiej sprowadzić chinskich kolejarzy. Są tańsi i wydajniejsi. Musimy budować ,,system odpornościowy'', jak chce pan Premier :).

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 6 sie 2011, o 15:02

Już Chińczyki nam autostrady budowali...
g13k

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 sie 2011, o 17:04

Najlepiej sprowadzić chinskich kolejarzy. Są tańsi i wydajniejsi. Musimy budować ,,system odpornościowy'', jak chce pan Premier Smile.
To za miski ryżu róbmy :lol:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Nieprzeczytany post autor: Maciek62800 » 6 sie 2011, o 19:26

Caspress, większy od Kalisza Płock też nie ma węzła kolejowego.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 sie 2011, o 19:32

Maciek62800
To jedną bratnią dusze mamy :lol: :lol:
Tam przynajmniej kursuje przewożnik wojewódzki Mazowiecki bodajże.
To chyba jedyny tam tam tamtejszy przewożnik no cóż szkoda ; //.

Ale to jest Polska.

Czemu u nas przykładowo nie puszczą przewożnika WLKP.
:?: :?:
Co tak trudno przedłużyć połączenia z Ostrowa WLKP do Kalisza ? ;/

Byś my mieli chodziarz połączenie z Krotosznym,Lesznem.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 6 sie 2011, o 19:54

Maciek, a w czym nam to pomaga, że Płock tez nie węzła kolejowego :) Należy tylko współczuć, także temu miastu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 sie 2011, o 21:56

Maciek, a w czym nam to pomaga, że Płock tez nie węzła kolejowego Smile Należy tylko współczuć, także temu miastu.
Kolega po prostu mnie wyprowadził z błędu bo napisałem że jako miasto 100+tyś. to my nie mamy tylko węzła.
Oczywiście że należy im współczuć :/
Ale to jest Polska.
Nasz PKP to nawet z byłych węzłów u mię zrobić nic! ;/.
Przykład stacja Sandomierz,Syców i wiele innych.
Tutaj nawet mamy smutny film o stacji Sandomierz ;/
http://www.youtube.com/watch?v=W3VcEBSfYYk
A jeśli kogoś interesują linie kolejowe to polecam pobrać mapke:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=mapa
Tak zwaną mapke RailMap :roll:
Oczywiście legenda mapy jest w programie.
można na niej zobaczyć np:
Które linie są obecnie: Zamknięte,Zlikwidowane,Nie Przejezdne,Gdzie jest ruch sezonowy/turystyczny,Drezynowy,Gdzie jest ruch tylko towarowy.
O oczywiście linie Wąskotorowe też są też można patrzeć rozstawem szyn.
Czy linia jest 2 torowa czy linia jest zelektryfikowana itp.
No i najważniejsze chyba no normalny ruch pasażerski ;p.

najeżdżając na daną linie pokazuje się nam małe info ale przykładowo można też kliknąć i zobaczyć oczywiście nie wszystko jest też tak dobrze opisane.

NP klikając na daną linie można zobaczyć:
Przebieg Lini a w nim KM/KM tar./Nazwę (W nazwach mamy nazwy stacji posterunków rozgałęzień itp.)
Mamy tak że w niej Historie np kiedy linia otwarta kiedy zelektryfikowana kiedy lini zamknięto kiedy przywrócono do ruchu i takie tam.

tak że można zobaczyć klasyfikacje,Prędkość na danym odcinku,rozstaw szyn na danym odcinku pod jakim zarządem jest.

I oczywiście budynki tak że można podejrzeć.
np: stacje posterunki rozgałęzień stacje towarowe.

No i czy są czynne czy nie czy są rozebrane czy nie

Odnośnie stacji najeżdżają na nie można zobaczyć
Czy są czynne w jakim woj. są.
lokomotywownie zadaszenia przejścia nad i pod ziemne. wiaty sygnalizacje itp. Czy są np zejścia pod ziemne czy dane budynki są używane z ich przeznaczeniem

Tak że czy wieża cieniej używane z przeznaczeniem czy kasy są czynne
Czy dodatkowe tory są zdatne do eksplantacji.
Poprzednie nazwy stacji.
Historia Stacji
Położenie
foto stacji,
i dane opisowe a w nim: Uwagi,Opis urządzeń na stacji,Opis Budynków.

No i wiele innych ciekawych rzeczy.
Przykładowo nie wiem czy wiecie ale z Ociążą była odnoga do
Ociąż-Kurów-Kotowicko-Kucharki. Otwarcie Lini było w 1911.09.01
A zamknęli ruch pasażerski 1987r. a linie rozebrano 1989r.

Teraz jak patrzeć na tą mapę ile Lini rozebrany,zamkniętych itp.
To aż żal patrzeć
:shock:

Ile PKP zaprzepaściło a teraz na każdą inwestycje jak przeliczają tą kasę a niech wspomną ile tracili ile by kosztowała odbudowa/modernizacja byłych tras+dworców itp.

Po prostu szkoda patrzeć.
Jestem ciekaw jak by kiedyś powstała linia Kalisz-Konin-Ino Wroc.
To np: ile było by przystanków małych tam gdzie by się zatrzymywały tylko pociągi osobowe np taki przystanek jak w Szczypiornie.

Więc ciekaw jestem ciekaw ile przystanków by wybudowali na tej trasie.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 7 sie 2011, o 06:45

Zaczyna się!!!!
Nadchodzi kolejowy armageddon. Pociągi staną na całą dobę
Obrazek
17 sierpnia nigdzie nie dojedziesz.Związkowcy z Przewozów Regionalnych podjęli decyzję W nocy z 16 na 17 sierpnia pociągi staną na jedną dobę. A tydzień póżniej - jeśli firma nie spełni żądań kolejarzy - zacznie się strajk generalny – informuje "Gazeta Wyborcza".
Jeśli do niego dojdzie pociągi spółki PKP PR nie wyjadą na tory przez kilka dni, a nawet tygodni.Decyzja o strajku to efekt braku porozumienia pracowników spółki z zarządem w sprawie podwyżek płac.
KOLEJARZE STRAJKOWALI JUŻ NA POCZĄTKU LIPCA.
Związkowcy żądają wzrostu pensji o 280 zł.Władze przewożnika proponują tylko 130 zł, a kolejne 120 zł w roku 2013.
Strajk dotknie przede wszystkim osoby podróżujące na krótkich odcinkach i dojeżdżający do pracy, bo PKP PR obsługują połączenia regionalne i międzywojewódzkie. Urzędy marszałkowskie już
starają się zorganizować zastępczą komunikację autobusową.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 6 wrz 2011, o 11:49

Taka ciekawostka :D

Pierwszy od wielu lat 20-metrowy smok
Obrazek

http://technowinki.onet.pl/multimedia/p ... -male.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Nieprzeczytany post autor: Maciek62800 » 6 wrz 2011, o 12:54

Ale też błąd dowalili w tym artykule. Przecież ostatnią lokomotywą wyprodukowaną w Polsce przed tym Dragonem była ST40 z 2007 roku, a ostatnim elektrowozem EU11 z lat 1998-2002 w liczbie 42 sztuk, które miały trafić do PKP ale niestety ostatecznie wylądowały we Włoszech i otrzymały oznaczenie E405.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 wrz 2011, o 18:13

Dragon i tak nie śmiga przez Kalisz.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Nieprzeczytany post autor: Maciek62800 » 7 wrz 2011, o 16:07

Dopóki będzie tylko jedna sztuka tej lokomotywy to raczej mało prawdopodobne będzie zobaczenie jej w Kaliszu, chociaż z drugiej strony można (a przynajmniej można było) u nas spotkać takie szwajcarskie cudeńko:
http://www.ok-kolej.pl/galeria/details.php?image_id=31
Jest to jedna z dwóch sztuk tej lokomotywy jeżdżących w Polsce.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 13 lis 2011, o 22:22


szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 16 lis 2011, o 22:13

Niektórzy to mają problemy... Tymczasem pojawił się nowy rozkład jazdy pociągów.

Nie zmieni się liczba pociągów TLK PKP IC. Z takim tylko wyjątkiem, że pierwszy do Warszawy pojedzie chwilę wcześniej, a jego relacja będzie wydłużona do Lublina (powrót tak samo). InterREGIO to z kolei "Prosna" rel. Wrocław-Chełm i Białystok-Wrocław. Poza tym prawie codzienne połączenie (Pn-Sb) Łódż-Kłodzko i Międzylesie-Łódż (Regio).

ODPOWIEDZ